Ухвала
від 12.12.2011 по справі 11/157
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

УХВАЛА

12.12.11 Справа№ 11/157

Господарський суд Львівської області у складі судді Матвіїва Р.І., при секретарі судового засідання Боржієвській Л.А., розглянув

скаргу: Військової прокуратури Івано-Франківського гарнізону, м. Івано-Франківськ про визнання неправомірною бездіяльність відділу Державної виконавчої служби Пустомитівського районного управління юстиції, щодо здійснення виконавчого провадження щодо виконання рішення господарського суду від 04.08.2009 року № 11/157 на підставі наказу від 14.08.2009 року № 11/157

у справі за позовом: Військового прокурора Івано-Франківського регіону в інтересах держави -Міністерства оборони України в особі Івано-Франківської квартирно-експлеатаційної частини району, м.Івано-Франківськ

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю „Ганна-Марія", с. Зимна Вода Пустомитівського району Львівської області

про стягнення заборгованості в розмірі 25361,98грн.

В судовому засіданні взяли участь представники:

скаржника: не з'явився;

ДВС: не з'явився;

боржника: не з'явився.

Суть спору: Ухвалою господарського суду України від 21.11.2011 року прийнято до розгляду скаргу Військової прокуратури Івано-Франківського гарнізону (вих. № 32-2875 вих.11 від 08.09.2011 року) про визнання неправомірною бездіяльність відділу Державної виконавчої служби Пустомитівського районного управління юстиції, щодо здійснення виконавчого провадження щодо виконання рішення господарського суду від 04.08.2009 року № 11/157 на підставі наказу від 14.08.2009 року № 11/157. Розгляд скарги призначено на 12.12.2011 року.

В судове засідання представники сторін на органу державної виконавчої служби не з'явилися, причини неявки не повідомили.

Суд, вважає за можливе розглянути заяву за відсутності представників сторін, на підставі представлених суду доказів, оскільки відповідно до ч. 2 ст. 121 2 . Господарського процесуального кодексу України, неявка боржника, стягувача, прокурора чи представника органу Державної виконавчої служби в судове засідання не є перешкодою для розгляду скарги.

В процесі розгляду справи суд встановив наступне.

Рішенням господарського суду Львівської області від 04.08.2009р. у справі №11/157 задоволено позов Військового прокурора Івано-Франківського гарнізону в інтересах держави -Міністерства оборони України в особі Івано-Франківської квартирно-експлуатаційної частини району до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ганна-Марія»про стягнення заборгованості в розмірі 25 361,98 грн.

14.08.2009р. господарським судом Львівської області видано наказ на примусове виконання рішення від 04.08.2009р. у справі №11/157.

26.03.2010р. головним державним виконавцем відділу Державної виконавчої служби Пустомитівського районного управління юстиції Львівської області Пакош Ольгою Олексієвною винесено постанову від 26.03.2010р. про відкриття виконавчого провадження ВП №18484305, якою також накладено арешт на все майно, що належить боржнику ТзОВ «Ганна-Марія», та заборонено здійснювати відчуження будь-якого майна, яке належить боржнику, лише в межах суми боргу.

15.11.2011р. Військовий прокурор Івано-Франківського гарнізону в інтересах держави, уповноваженим органом, якої здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах є Міністерство оборони України, в особі Івано-Франківської квартирно-експлуатаційної частини району в порядку ст. 121-2 ГПК України звернувся до господарського суду Львівської області зі скаргою на неправомірну бездіяльність відділу ДВС Пустомитівського районного управління юстиції Львівської області. Даною скаргою скаржник просить суд зобов'язати відділ ДВС Пустомитівського районного управління юстиції здійснити виконавче провадження на рішення господарського суду Львівської області від 04.08.2009р. №11/157.

В обґрунтування заявленої скарги скаржник покликається на те, що станом на 01.09.2011р. ніяких виконавчих дій щодо стягнення коштів з боржника ТзОВ «Ганна-Марія»з боку відділу ДВС Пустомитівського районного управління юстиції Львівської області не проведено, на звернення Івано-Франківської КЕЧ району щодо надання інформації по виконанню рішення господарського суду Львівської області від 04.08.2009р. у справі №11/157 жодної відповіді на цей предмет скаржником не отримано.

Дослідивши представлені суду докази та скаргу, суд вважає таку безпідставною, необґрунтованою та такою, що не підлягають до задоволення повністю з огляду на наступне.

Відповідно до приписів ч. 1 ст. 121-2 ГПК України, скарги на дії чи бездіяльність органів Державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів можуть бути подані стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо, або з дня, коли дія мала бути вчинена.

Згідно ст. 115 ГПК України, рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження», виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).

У відповідності до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 11 Закону України «Про виконавче провадження», державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Державний виконавець, зокрема, здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення (далі - виконавчий документ), у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом; надає сторонам виконавчого провадження та їх представникам можливість ознайомитися з матеріалами виконавчого провадження; розглядає заяви сторін та інших учасників виконавчого провадження і їхні клопотання.

Разом з тим, статтею 12 цього ж закону визначено, що сторони виконавчого провадження мають право ознайомлюватися з матеріалами виконавчого провадження, робити з них виписки, знімати копії, заявляти відводи у випадках, передбачених цим Законом, оскаржувати рішення, дії або бездіяльність державного виконавця з питань виконавчого провадження у порядку, встановленому цим Законом, подавати додаткові матеріали, заявляти клопотання, брати участь у провадженні виконавчих дій, давати усні та письмові пояснення, висловлювати свої доводи та міркування з усіх питань, що виникають у ході виконавчого провадження, у тому числі під час проведення експертизи, заперечувати проти клопотань, доводів та міркувань інших учасників виконавчого провадження та користуватися іншими правами, наданими законом.

Статтею 4 цього ж закону регламентовано, що з метою забезпечення електронного документообігу в органах державної виконавчої служби, ведення обліку виконавчих проваджень, контролю за дотриманням державними виконавцями вимог законодавства під час здійснення виконавчих дій, надання оперативного доступу сторонам виконавчого провадження до його матеріалів Міністерство юстиції України забезпечує функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень. Порядок ведення такого реєстру, умови доступу до нього та отримання інформації встановлюються Положенням про Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 20.05.2003р. №43/5.

Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень (надалі - Єдиний реєстр) - це комп'ютерна база даних, яка створена за допомогою автоматизованої системи і відповідно до якої здійснюється збирання, зберігання, захист, облік, пошук, узагальнення та надання відомостей про виконавчі дії (п.1.1. Положення). Дані виконавчих документів, що надійшли до органу ДВС, підлягають обов'язковому внесенню до Єдиного реєстру (п. 2.1. Положення). До Єдиного реєстру обов'язково вносяться державним виконавцем або уповноваженою посадовою особою органу ДВС відомості про проведення всіх виконавчих дій (п.п. 3.1.-3.2. Положення). Відомості про проведення виконавчих дій вносяться до Єдиного реєстру одночасно з виготовленням документа, на підставі якого вчиняється виконавча дія. Відомості про відкладення провадження виконавчих дій, зупинення виконавчого провадження, поновлення виконавчого провадження вносяться до Єдиного реєстру не пізніше наступного робочого дня після винесення відповідних постанов, а про відстрочення або розстрочення виконання рішення - не пізніше наступного робочого дня після надходження відповідного рішення (п. 3.4.Положення).

Крім того, розділом 5 вказаного Положення передбачено порядок доступу до Єдиного реєстру. Зокрема, кожна фізична або юридична особа має право безоплатного та цілодобового доступу до відомостей про торги та майно, що реалізується, шляхом отримання інформації через веб-сайт, який ведеться Адміністратором Єдиного реєстру. Право доступу до виконавчого провадження шляхом пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування всіх документів та відомостей виконавчого провадження мають сторони виконавчого провадження, у якому вони беруть участь. Указаний доступ до інформації Єдиного реєстру здійснюється безоплатно та цілодобово з використанням звичайних програмних засобів перегляду інформації у мережі інтернет через веб-сайт, який ведеться Адміністратором Єдиного реєстру. З метою забезпечення доступу до інформації Єдиного реєстру сторонам виконавчого провадження у постанові про відкриття виконавчого провадження роз'яснюється таке право, указуються адреса відповідного веб-сайту в мережі інтернет, а також ідентифікатор для доступу до інформації про виконавче провадження та порядок його використання. Розділом 6 вказаного Положення регламентовано процедуру отримання з Єдиного реєстру інформації про наявність виконавчих проваджень.

Крім цього, п. 7.2. Положення регламентовано, що посадові особи органу ДВС несуть відповідальність за повноту та вірогідність інформації, яка вноситься до Єдиного реєстру.

Судом встановлено, що постановою від 26.03.2010р. про відкриття виконавчого провадження ВП №18484305, зокрема п. 6 такої, сторонам виконавчого провадження роз'яснено, що останні мають право знайомитися з матеріалами виконавчого провадження, унесеними до Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень за адресою в мережах Інтернет http://trade.informjust.ua/ , ідентифікатор для доступу Б262А7ДАВЕ19 (зазначається лише в постановах, які направляються стягувачу та боржнику).

Матеріалами справи підтверджується, а скаржником не заперечується, факт того, що останнім у встановленому законом порядку отримано копію постанови від 26.03.2010р. про відкриття виконавчого провадження ВП №18484305. Наведене свідчить про те, що в межах виконавчого провадження ВП №18484305 державним виконавцем забезпечено у встановленому Закону України «Про виконавче провадження»порядку право стягувача (скаржника) на доступ до інформації щодо проведення виконавчих дій по виконанню судового рішення. Таким чином, матеріалами справи спростовуються покликання скаржника на обмеження останнього у доступі до інформації щодо виконавчого провадження.

Крім цього, згідно інформації, розміщеної на веб-сайті http://trade.informjust.ua/ судом також встановлено, що постановою від 25.06.2010р. державного виконавця виконавче провадження ВП №18484305 зупинене на підставі п. 8 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження»у зв'язку з порушенням провадження у справі про банкрутство ТзОВ «Ганна-Марія» (ухвала господарського суду Львівської області від 26.06.2009р. у справі №33/93).

Згідно п. 8 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження», виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню у разі порушення господарським судом провадження у справі про банкрутство боржника, якщо відповідно до закону на вимогу стягувача поширюється дія мораторію, запровадженого господарським судом, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від реалізації майна боржника), а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах.

Статтею 39 вказаного закону передбачено, що державний виконавець виносить вмотивовану постанову про зупинення виконавчого провадження з підстав, передбачених статтями 37 і 38 цього Закону, яка затверджується начальником або заступником начальника відділу, якому підпорядкований державний виконавець. Постанову про зупинення виконавчого провадження з підстав, передбачених статтею 37 цього Закону, державний виконавець виносить не пізніше наступного робочого дня, коли йому стало відомо про такі обставини. Копія постанови надсилається сторонам у триденний строк. Виконавче провадження зупиняється у випадках, передбачених пунктами 3, 4, 6-10 і 12-14 частини першої статті 37 цього Закону, пунктами 2-5 частини першої статті 38 цього Закону, - до закінчення строку дії зазначених обставин. Постанова про зупинення виконавчого провадження може бути оскаржена у десятиденний строк в порядку, встановленому цим Законом. Строки зупинення виконавчого провадження можуть бути скорочені судом. Протягом строку, на який виконавче провадження зупинено, виконавчі дії не провадяться. Накладений державним виконавцем арешт на майно боржника, у тому числі на кошти на рахунках і вкладах боржника у банках та інших фінансових установах, не знімається. Після усунення обставин, які стали підставою для зупинення виконавчого провадження, державний виконавець протягом трьох днів з моменту, коли йому стало про це відомо, зобов'язаний своєю постановою поновити виконавче провадження за власною ініціативою або за заявою стягувача.

Суд відзначає, що на момент вирішення даної скарги по суті обставини, що зумовили обов'язкове зупинення виконавчого провадження ВП №18484305 не відпали. Разом з тим, скаржником господарському суду в матеріали справи не представлено належних та допустимих доказів оскарження та скасування у встановленому законом порядку постанови від 25.06.2010р. державного виконавця про зупинення виконавчого провадження ВП №18484305. У зв'язку з цим, суд приходить до переконання, що у державного виконавця як на момент звернення скаржника до суду з даною скаргою, так на момент вирішення її по суті відсутні підстави для проведення виконавчих дій, а тому скарга скаржника не підлягає до задоволення. Інших обґрунтованих вимог скаржником у скарзі не заявлялось.

Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ст. 34 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Відповідно до ст. 43 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи. Ніякі докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили.

З огляду на викладене, керуючись ч. 2 ст. 19 Конституції України, ст.ст. 1, 4, 11-12, 37, 39 Закону України «Про виконавче провадження», приписами Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 20.05.2003р. № 43/5, ст. ст. 33, 34, 43, 86, 115, 121-2 ГПК України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні скарги відмовити.

Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржена до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст. ст. 91- 93, 106 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Матвіїв Р.І.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення12.12.2011
Оприлюднено25.04.2013
Номер документу30881892
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/157

Судовий наказ від 29.10.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Овсяннікова

Ухвала від 09.02.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Радченя Д.І.

Ухвала від 27.01.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Радченя Д.І.

Судовий наказ від 29.10.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 23.09.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 16.11.2011

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зражевський Юрій Олексійович

Постанова від 20.05.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Алєєва I.B.

Ухвала від 12.12.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Матвіїв Р.І.

Ухвала від 19.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Алєєва I.B.

Ухвала від 04.03.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Алєєва I.B.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні