ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 лютого 2013 р. 12:49 Справа №2а-2936/12/0170/21
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі колегії суддів: головуючого судді Євдокімової О.О., суддів Циганової Г.Ю., Латиніна Ю.А., при секретарі Гришановій Г.В. розглянувши за участю представника прокуратури Іслямової М.В. - посвідчення НОМЕР_1, представників позивача Сабліна О.П. - дов. б/н від 01.11.2012р., Шульган Д.Ю. - дов. № 245 від 28.03.2012р., представника третьої особи Кудеревко Н.С. - дов. № 695/02-15 від 21.12.2012р., посвідчення № 7, у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КийБуд»
до Відділу Держкомзему в м. Євпаторії АР Крим
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Заозерненська селищна рада
За участю Прокуратури АР Крим
про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій.
Обставини справи: Товариство з обмеженою відповідальністю «КийБуд» (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Відділу Держкомзему в м. Євпаторії АР Крим (далі відповідач) в якому просить: визнати протиправними дії відповідача відносно відмови позивачу у видачі Витягу з технічної документації нормативно грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 38108кв.м. кадастровий номер - 0110945300:01:014:0019, для будівництва та обслуговування малоповерхової багатоквартирної житлової забудови, розташованої за адресою: АР Крим, м. Євпаторія, п. Заозерне, Лиманівка, вул. Алея Дружби з застосуванням коефіцієнту функціонального призначення - 0,5; зобов'язати відповідача видати позивачу Витяг з технічної документації нормативно грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 38108кв.м. кадастровий номер - 0110945300:01:014:0019, для будівництва та обслуговування малоповерхової багатоквартирної житлової забудови, розташованої за адресою: АР Крим, м. Євпаторія, п. Заозерне, Лиманівка, вул. Алея Дружби з застосуванням коефіцієнту функціонального призначення - 0,5.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до Наказу Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук України від 27.01.2006р. № 18/15/21/11 «Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» встановлено, що для категорії земель зайнятих поточним будівництвом або відведенням під майбутнє будівництво застосовується коефіцієнт функціонального призначення - 0,5, у зв'язку з чим дії відповідача по відмові від надання Витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки з коефіцієнтом функціонального призначення 0,5 є протиправними.
Під час розгляду справи представниками позивача були надані додаткові письмові пояснення в обґрунтування своєї позиції. У судовому засіданні 26.02.2013р. представники позивача надали заяву про збільшення судових витрат у зв'язку із прибуттям до суду, підтримали позовні вимоги в повному обсязі та наполягали на їх задоволенні.
Відповідач у судове засідання 26.02.2013р. не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою. Під час розгляду справи відповідачем були надані письмові заперечення на позов, в яких останній зокрема зазначив, що відповідно до договору оренди землі укладеного між позивачем та Заозерненською селищною радою від 28.09.2004р. та зареєстрованого 16.11.2004р. за № 34 термін будівництва повинен був здійснений до 28.09.2009р., у зв'язку з чим позивачу рекомендовано звернутись до Заозерненської селищної ради з питання застосування коефіцієнту 0,5 на період будівництва і проектування об'єкту.
Представник Заозерненської селищної ради (далі третя особа) проти позову заперечував, в письмових поясненнях зазначив, що строк будівництва протягом якого орендна плата розраховувалась з урахуванням коефіцієнту 0,5 вказаний в договорі оренди землі, у зв'язку з чим у відповідач правомірно видав Витяг з технічної документації нормативної грошової оцінки із зазначенням коефіцієнту 1. Разом з тим, у судовому засіданні 26.02.2013р. представник третьої особи наполягав на застосуванні наслідків пропущення строку звернення до суду, оскільки починаючі з 16.11.2009р., у зв'язку із спливом терміну будівництва, орендна плата за договором оренди землі розраховувалася з урахуванням коефіцієнту функціонального призначення 1.
Представник Прокуратури АР Крим проти позову заперечував з підстав викладених у письмових поясненнях, що залучені до матеріалів справи, зокрема зазначив, що згідно з ст. 23 Закону України «Про оцінку земель» технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою, а відповідно до ст. 30 Закону України «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, надані докази, заслухавши думку прокурора, пояснення представників позивача, третьої особи, суд -
ВСТАНОВИВ:
29.11.2011р. відповідачем позивачу був виданий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, де у графі «коефіцієнт кф» зазначено «1» (а.с.20).
Листом від 27.02.2012р. вих. 14-21 (а.с.19) позивач звернувся до відповідача із проханням видати довідку нормативної грошової оцінки земельної ділянки із коефіцієнтом функціонального призначення - 0,5.
Листом від 05.03.2012р. вих. № 300/10-06/15 (а.с.17) відповідач повідомив позивача, що відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України в компетенцію третьої особи входять повноваження по рішенню питань щодо земельних відносин відносно земельних ділянок смт. Заозерне. У зв'язку з чим, позивачу рекомендовано звернутись до третьої особи з питання застосування коефіцієнту - 0,5 на період будівництва та проектування об'єкту.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, оцінюючи дії відповідача, суд дійшов наступних висновків.
28.09.2004р. між третьою особою та позивачем укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 38107,67кв.м., у тому числі забудовані землі, у тому числі житлова забудова 38107,67 квадратних метрів, за адресою: Україна, АР Крим, м. Євпаторія, селище Заозерне, мікрорайон Лімановки, строком на 49 років.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оренду землі» оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Статтею 18 зазначеного Закону (яка була чинна на час укладення договору) було визначено, що договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
Матеріали справи свідчать про те, що вищезазначений Договір оренди земельної ділянки був зареєстрований 16.11.2004р. за № 34.
Приписами ст. 15 цього Закону закріплені істотні умовами договору оренди землі, зокрема орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
В свою чергу, згідно ст. 21 Закону (в редакції на час укладання договору) розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.
Орендна плата, її розмір, строки та порядок її внесення визначені у пунктах 8-11 Договору оренди земельної ділянки від 28.09.2004р.
Згідно умов Договору орендна плата справляється виключно у грошовій формі. Щомісячний розмір орендної плати без ПДВ складає: - на період будівництва (не більше п'яти років) - 579,24 грн.; - після введення в експлуатацію - 1154,66 грн.(п.8).
У п. 38 Договору закріплено, що невід'ємною частиною договору, зокрема є розрахунок орендної плати.
Під час дії Договору оренди земельної ділянки від 28.09.2004р. між сторонами неодноразово були укладені додаткові угоди.
В матеріалах справи міститься Додаткова угода від 21.01.2009р. до Договору оренди земельної ділянки від 28.09.2004р., якою уточнюється розрахунок за оренду земельної ділянки, додатком до якої був Розрахунок розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена.
Зазначеним Розрахунком, що є невід'ємною частиною Додаткової угоди від 21.01.2009р. було закріплено, що на період будівництва, але не більше ніж до 16.11.2009р. розмір орендної плати складає 42507,23 грн.; після введення в експлуатацію, але не пізніш ніж з 16.11.2009р. розмір орендної плати складає 85014,45 грн.
Додаткова угода від 21.01.2009р. та Розрахунок розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена підписані сторонами та скріплені печатками.
Разом з тим, в матеріалах справи є Додаткова угода від 20.01.2010р. із Розрахунком розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена, які підписані сторонами та скріплені печатками, згідна яких орендна плата розраховувалась із застосуванням коефіцієнту 1 «Житлова забудова», тоді як раніше (до 16.11.2009р.) при розрахунку застосовувався розмір грошової оцінки з коефіцієнтом 0,5 - «Землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво».
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про плату за землю»(який регулював спірні відносини до 01.01.2011 року) використання землі в Україні є платним. Згідно вказаного Закону та Податкового кодексу України плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
Статтею 7 Закону України «Про плату за землю» передбачено, що ставки земельного податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у частинах п'ятій - десятій цієї статті та частині другій статті 6 цього Закону.
Згідно статті 648 Цивільного кодексу України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначається на підставі пункту 3 Наказу Держкомзему, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 № 18/15/21/11 «Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», де зазначено, що нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою Цн = ВхНп/Нк*Кф*Км:
де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);
В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6 %);
Нк - норма капіталізації (3 %);
Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);
Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Розмір коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, визначається згідно із Додатком 1, таблиця 1.1, Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджено наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук 27.01.2006 року №18/15/21/11, де зазначено, що - для земель, зайнятих поточним будівництвом та відведені під майбутнє будівництво використовується коефіцієнт 0,5;
- для земель житлової забудови - коефіцієнт 1.
Разом з тим, у ст. 23 Закону України «Про оцінку земель» закріплено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
30.03.2010р. Рішенням третьої особи № 5-62/1 затверджено нормативну грошову оцінку земель селища Заозерне.
Рішенням третьої особи № 5-63/14 від 30.04.2010р. затверджено нові ставки на підставі нової грошової оцінки земель селища заозерне та 22.12.2010р. третьою особою прийнято рішення № 6-3/7 про застосування нормативної грошової оцінки земель селища Заозерне, в якому визначено, що грошову оцінку слід застосовувати з 01.01.2011р.
Як вже було зазначено судом вище, в силу приписів ст. 15 Закону України «Про орендну плату» орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією з істотних умов договору оренди землі.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оскільки сторони Договору обумовили у Додатковій угоді від 21.01.2009р. розмір орендної плати на період будівництва, але не більше ніж до 16.11.2009р., відповідач не мав правових підстав видавати після цієї дати Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із зазначенням коефіцієнту кф - 0,5, оскільки розмір орендної плати із таким коефіцієнтом був передбачений згідно істотних умов договору лише до 16.11.2009р. У зв'язку з чим, у суду не має правових підстав для зобов'язання відповідача видати позивачу Витяг з технічної документації нормативно грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 38108кв.м. кадастровий номер - 0110945300:01:014:0019, для будівництва та обслуговування малоповерхової багатоквартирної житлової забудови, розташованої за адресою: АР Крим, м. Євпаторія, п. Заозерне, Лиманівка, вул. Алея Дружби з застосуванням коефіцієнту функціонального призначення - 0,5.
Суд вважає за необхідне зазначити, що строк звернення до суду позивачем не пропущений, оскільки після отримання Листа відповідача від 05.03.2012р. вих. № 10-06/15 позивач у березні 2012 року звернувся до суду, тобто у межах строку, визначеного ч. 2 ст. 99 КАС України.
Враховуючи вищевикладене, оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності в порядку статей 69,70,86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про те, що в позові повинно бути відмовлено.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
В судовому засіданні 26.02.2013р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
У повному обсязі постанову складено та підписано 04.03.2013р.
Керуючись ст. ст. 7, 9, 11, 69-71, 94, 98, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий суддя Євдокімова О.О.
судді Циганова Г.Ю.
Латинін Ю.А.
Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2013 |
Оприлюднено | 29.04.2013 |
Номер документу | 30928026 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кондрак Наталя Йосифівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кондрак Наталя Йосифівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні