ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ,
вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О
В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20.02.2009
р.
14:25
№ 7/611
Окружний
адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. при секретарі судового
засідання Поліщук О.А. вирішив адміністративну справу
ОСОБА_1
до
Головного управління Пенсійного фонду
України в м.Києві
про
призначення права на проведення перерахунку
пенсії
Представники:
від позивача
ОСОБА_1, особисто
від відповідача
ОСОБА_2., представник за
довіреністю
Позивач звернувся до суду з позовом
до відповідача про зобов'язання перерахувати пенсію з 01.01.2008 з урахуванням
10 % як чорнобильцю першої категорії, відповідно до закону.
Позовні вимоги мотивовані тим, що
відповідачем порушено право позивача на отримання збільшення пенсії за вислугу
років на 10 %, передбачене Законом України «Про пенсійне забезпечення
військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу, органів внутрішніх
справ та деяких інших осіб». Позивач вважає необґрунтованим посилання
відповідача на те, що внаслідок внесення змін до законодавства з питань
пенсійного забезпечення було відмінено положення щодо збільшення на 10 % пенсії чорнобильцям першої категорії.
Ухвалою суду від 22.12.08 було
відкрито провадження у справі № 7/611 та призначено судове засідання.
Відповідач надав суду заперечення
на позов, в яких зазначив, що з квітня 2006 року підвищення пенсії для осіб,
які брали участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час
проходження служби і віднесеним до 1 категорії, законодавством не передбачено.
Проте, з 2007 року перерахунок пенсії
позивачу був проведений, а тому розмір пенсії позивача зменшений не був.
У зв'язку з цим відповідач просив
суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.
За результатами розгляду документів
і матеріалів поданих сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний
адміністративний суд м. Києва, встановив:
Позивач є особою, постраждалою
внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасником ліквідації наслідків аварії на
ЧАЕС 1 категорії, що підтверджується доданою до матеріалів справи копією
посвідчення, а також інвалідом 2 групи, що також підтверджується копією
посвідчення.
З наданих позивачем пояснень по
справі з'ясовано, що відповідач до 01.01.2008 нараховував позивачу 10 %
надбавки до пенсії. З 01.01.2008 відповідач припинив нарахування 10 % надбавки
до пенсії, посилаючись на Закон України № 3991-IV від 04.04.2006, яким було
відмінено 10 відсоткове підвищення пенсії ліквідаторам ЧАЕС 1 категорії.
Відповідно до Закону України «Про
пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового
складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб»було передбачено, що
особам, зазначеним у пунктах "а" і "б" цієї статті, які
брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час
проходження служби і віднесені до категорії 1, розмір пенсії за вислугу років
збільшується на 10 процентів.
Законом України «Про внесення змін
до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального
захисту військовослужбовців»від 04.04.2006 ст.13 було викладено в новій
редакції, внаслідок чого п. «в»ч.1 ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення
військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх
справ та деяких інших осіб»було викладено наступним чином:
Максимальний розмір пенсії,
обчислений відповідно до цієї статті, не повинен перевищувати 90 процентів відповідних
сум грошового забезпечення (стаття 43), а особам, які під час проходження
служби брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і
віднесені в установленому законом порядку до категорії 1, - 100 процентів, до
категорії 2, - 95 процентів.
Таким чином, цим Законом України
було виключено положення щодо надбавки для осіб, які брали участь у ліквідації
наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження служби та віднесені до
І категорії.
З матеріалів справи встановлено, що
під час чергового перерахунку пенсії позивачу з 01.01.2008 рік до неї не була
врахована 10 % надбавка як учаснику ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи І категорії. Відповідачем, в поясненнях, зазначено, що такий
перерахунок забезпечував захист інтересів позивача, оскільки в загальному
підсумку його пенсія збільшувалась.
Таким чином, відповідачем було
застосовано до позивача Закон України, прийнятий після нарахування йому 10 %
надбавки як учаснику ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи І категорії
та який звузив його права отримувача державної песії.
Відповідно до ст. 58 Конституції
України Закон зворотної сили не має, тобто закон не регулює відносини, що
існували до набрання ним чинності. При прийнятті нових законів або внесенні
змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав
і свобод, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність
особи.
В той же час вимога позивача про
зобов'язання відповідача здійснити перерахунок пенсії з 01.01.2008 з урахуванням
10 % надбавки як чорнобильцю І категорії, є безпідставною, оскільки відсутні
підстави для проведення перерахунку.
Відповідно до ст.11 Кодексу
адміністративного судочинства України суд має право вийти за межі позовних
вимог з метою захисту порушених прав та законних інтересів сторін чи третіх
осіб.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.17 Кодексу
адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів
поширюється, зокрема, на спори фізичних осіб із суб'єктом владних повноважень
щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів
індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
У зв'язку з цим, суд наділений
повноваженнями під час прийняття судового рішення визнати протиправними
рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень (ч.2 ст.162 Кодексу
адміністративного судочинства України).
Враховуючи те, що 10 % надбавка за
участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження
служби і віднесені до І категорії була встановлена позивачу Законом України
"Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і
рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб", що діяв на
момент його виходу на пенсію за вислугу років, а Закон України, яким відмінено
дану норму вступив в силу лише з 2006 року, суд дійшов висновку про можливість
відновлення йому в складі пенсії надбавки в розмірі 10 % як учаснику ліквідації
наслідків Чорнобильської катастрофи та віднесеного до І категорії.
Таким чином, суд всебічно, повно та
об'єктивно, за правилами, встановленими
ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні
у справі докази та заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає,
що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу
адміністративного судочинства України у
справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних
повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на
підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами
України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для
прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно;
розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи
несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного
балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів
особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням
права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом
розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу
адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується
принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи
місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише
на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та
Законами України. Аналогічна норма закріплена і в ч. 2 ст. 19 Конституції
України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу
адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті
обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків,
встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст.71 Кодексу
адміністративного судочинства України в адміністративних справах про
протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень
обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності
покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного
позову.
Відповідач по справі, як суб'єкт
владних повноважень, не виконав покладеного на нього обов'язку щодо доказування
правомірності допущеної з його боку бездіяльності.
Враховуючи вищезазначене, суд
всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст.86 Кодексу
адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та
заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає, що позовні вимоги
підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 94 Кодексу
адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь
сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені
нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або
відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого
самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі наведеного та керуючись
ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства
України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов ОСОБА_1
задовольнити частково.
2. Визнати неправомірними дії
Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві щодо припинення
нарахування ОСОБА_1 10%-ї надбавки як учаснику ліквідацій аварії на
Чорнобильській АЕС першої катеорії з 01.01.2008 р.
3.Зобов'язати
Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві відновити в складі
пенсії ОСОБА_1 10%-у надбавку як
учаснику ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС першої категорії з 01.01.2008
р.
Постанова набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого
Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення
цього строку.
Постанова може бути оскаржена до
суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими
ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви
про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів
апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання
заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений
для подання заяви про апеляційне оскарження.
Дата
виготовлення та підписання повного тексту постанови -04.03.09 р.
Суддя
Арсірій Р.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2009 |
Оприлюднено | 12.03.2009 |
Номер документу | 3098539 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні