Ухвала
від 15.05.2013 по справі 2а-2785/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2013 р. Справа № 50098/11/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Дяковича В.П.,

суддів: Хобор Р.Б, Рибачука А.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 9 червня 2011 року у справі № 2а-2785/11/1370 за позовом Дочірнього підприємства "Автоцентр" до Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області про застосування фінансових санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

Дочірнє підприємство "Автоцентр" звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області про скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 31.12.2010 року № 0007742308 в сумі 45 000,00 грн. Позовні вимоги мотивує тим, що з акту перевірки вбачається, що підставою для винесення рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій слугував висновок про повернення фізичній особі коштів по видатковому касовому ордеру № 432 від 10.09.2008 р. в сумі 9 000,00 грн. без проведення цієї розрахункової операції через зареєстрований РРО та без роздрукування відповідного розрахункового документу, а оскільки по вищезазначеному порушенні пройшов річний строк застосування адміністративно-господарських санкцій, то таке рішення підлягає скасуванню.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 9 червня 2011 року позов задоволено: скасовано рішення про застосування фінансових санкцій від 31.12.2010 року № 0007742308 в сумі 45 000,00 грн, постановлено стягнути з Державного бюджету України на користь Дочірнього підприємства "Автоцентр" 3,40 грн. судового збору, заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 15.04.2011 року у спосіб заборони Державній податковій інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області вчиняти дії, спрямовані на погашення штрафних санкцій, визначених у рішенні про застосування штрафних фінансових санкцій від 31 грудня 2010 року №0007742308 в сумі 45000,00 грн. - скасовано

З таким рішенням суду не погодився відповідач, подав апеляційну скаргу, в якій посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Просить скасувати постанову суду першої інстанції і прийняти нову, якою повністю відмовити в задоволенні позовних вимог.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, хоча належним чином були повідомленні про місце та час розгляду справи, а тому колегія суддів вважає можливим розглянути дану справу згідно з п.2 ч.1 ст. 197 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга до задоволення не підлягає з наступних підстав.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу чи постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції встановлено, що позивач зареєстрований Виконавчим комітетом Дрогобицької міської ради 27.06.2002 р., свідоцтво про державну реєстрацію від 27.06.2002 р. № 14141200000000042, код ЄДРПОУ 30084205 та взятий на податковий облік в органах державної податкової служби 21.09.1998 р за № 1189.

Працівниками ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області проведено планову виїзну перевірку ДП "Автоцентр" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2008 р. по 30.09.2010 р., валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2008 р. по 10.09.2010 р., про що складено акт перевірки від 30.12.2010 р. № 1050/23-1/30084205.

В ході перевірки виявлено порушення позивачем п. 1, 2 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 року № 265 із змінами та доповненнями - повернення коштів по видатковому касовому ордеру без проведення цієї розрахункової операції через зареєстрований РРО та без роздрукування відповідного розрахункового документу, що підтверджує виконання розрахункової операції і видачі покупцеві який повертає товар чи відмовляється від нього розрахункового документу встановленої форми на суму 9 000,00 грн.

На підставі акту перевірки ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 31.12.2010 року № 0007742308, яким згідно п. 1 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" визначено суму штрафних (фінансових) санкцій ДП "Автоцентр" у розмірі 45000,00 грн.

Згідно з матеріалами справи дане рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій позивачем було оскаржене в порядку адміністративного оскарження до ДПА у Львівській області та ДПА України. Скарги ДП "Автоцентр" вищевказаними інстанціями залишені без задоволення, а рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 31.12.2010 року № 0007742308 - без змін.

Судом першої інстанції вірно застосовано Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", зокрема ст. 3, згідно з якою, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому режимі реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках передбачених цим Законом та видавати особі, яка отримає або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Ст. 2 цього ж Закону повернення коштів за повернутий покупцем товар (не надану послугу) визначено як розрахункова операція. Зокрема, розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (не надану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документу щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Отже, якщо передоплата за товар (послуги) здійснювались у безготівковій (та готівковій) формі, то повернення коштів за не отриманий товар (не надану послугу) здійснюється у безготівковій формі через установу банку або у разі готівкової форми розрахунків чи застосування банківської платіжної картки - із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа (касового чека РРО).

В матеріалах справи наявний витяг з «Аналізу результатів розгляду справ про стягнення заборгованості за рахунок активів боржників» додатку до листа ДПАУ від 01.02.2008 року № 10-3118/386, яким роз'яснено, що фінансові санкції за своєю природою є адміністративно-господарськими, а отже до них застосовуються положення Господарського кодексу України.

Зокрема ст. 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами адміністративно-господарські санкції.

Водночас, ст. 250 ГК України встановлено обмеження строків застосування адміністративно-господарських санкцій: такі можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Згідно з матеріалами справи порушення було вчинене позивачем 10.09.2008 року, а тому застосування адміністративно-господарських санкцій у вигляді штрафу за порушення норм регулювання обігу готівки після закінчення одного року з дня його вчинення (оскаржуване рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 31.12.2010 року № 0007742308) є неправомірним.

Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції було правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а ухвалу суду - без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують рішення суду.

Керуючись ст. ст.160, 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 254 КАС України,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 9 червня 2011 року у справі № 2а-2785/11/1370 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя В.П. Дякович

Судді Р.Б. Хобор

А.І. Рибачук

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2013
Оприлюднено21.05.2013
Номер документу31292538
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2785/11/1370

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 15.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Дякович В.П.

Постанова від 09.06.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 15.04.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 29.03.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 28.03.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 11.03.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні