Постанова
від 14.06.2012 по справі 2а-3685/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" червня 2012 р. Справа № 2a-3685/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Боброва Ю.О.,

за участю секретаря судового засідання Дмитрашко О.М.,

представників сторін:

позивача -Федьківа В.Б.,

відповідача -Чекайла В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Івано-Франківської області Державної податкової служби

до житлово-експлуатаційної організації №9

про стягнення податкового боргу в сумі 1306340,76 грн., -

ВСТАНОВИВ:

08.11.2011 року державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську Івано-Франківської області Державної податкової служби (надалі -відповідач) звернулася з адміністративним позовом до житлово-експлуатаційної організації №9 (надалі -відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 1306340,76 грн.

Позовні вимоги мотивовані наступним. Відповідач всупереч вимог діючого на момент спірних правовідносин Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року №2181-III та Податкового кодексу України заборгував перед бюджетом сплату самостійно задекларованих сум з податку на додану вартість, податку з доходів найманих працівників, податку на прибуток підприємств, земельного податку з юридичних осіб та по адміністративних штрафах та інших санкціях на загальну суму 1320805,19 грн. Відповідно до заяви про уточнення позовних вимог, яка прийнята до розгляду судом, у зв'язку з тим , що частина суми по земельному податку оскаржується у Львівському апеляційному адміністративному суді, сума позовних вимог зменшена на 14464,43 грн. та становить 1306340,76 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, з підстав викладених у позовній заяві. Просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив частково, з підстав викладених в письмовому запереченні. Пояснив суду, що житлово-експлуатаційна організація №9, враховуючи норми до Закону України «Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожитий газ та електроенергію»та Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, не погоджується з заявленими позовними вимогами в частині нарахування пені на суму несплаченого податкового боргу так як, на суму реструктуризованої заборгованості житлово-комунальним підприємствам пеня не нараховується. Зазначив, що сума земельного податку, що стягується позивачем ввійшла сума відповідно до податкового повідомлення-рішення №0017431503/0 від 17.12.2009 року, яке скасоване постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду по справі №3475/09/0970 від 27.04.2010 року. На даний час постанова оскаржується у Львівському апеляційному адміністративному суді. Також, у зв'язку з тим, що житлово-експлуатаційній організації №9 позивачем не було направлено податкової вимоги, вона була позбавлена права на звернення до суду з адміністративним позовом щодо цього рішення податкового органу. Тому просив у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідність задоволення позову повністю з наступних підстав.

Судом установлено, що житлово-експлуатаційна організація №9 (надалі -ЖЕО №9) зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради за адресою: вул. Галицька, 53А, м. Івано-Франківськ, 76019, що підтверджується витягом з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 82, т.3).

Податковий борг відповідача на загальну суму 1306340,76 грн. виник внаслідок несплати самостійно задекларованих сум та штрафних санкцій з наступних платежів:

- податку на додану вартість в сумі 971822,81 грн., який виник внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань згідно поданих декларацій за період з 20.06.2008 року по 18.05.2011 року на загальну суму 606237,63 грн., штрафних санкцій, нарахованих за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання на суму 117890,32 грн., пені, що обліковується в картці особового рахунку в розмірі 97865,82 грн. та пені, що нарахована на суму несплаченого податкового боргу в сумі 149829,04 грн.;

- податку з доходів найманих працівників в сумі 290126,52 грн., який виник внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань згідно поданих декларацій в сумі 282474,11 грн., пені, що обліковується в картці особового рахунку в розмірі 131,82 грн. та пені, що нарахована на суму несплаченого податкового боргу в сумі 7520,59 грн.;

- податку на прибуток підприємств в сумі 7421,85 грн., який виник внаслідок пені, що обліковується в картці особового рахунку в розмірі 6092,26 грн. та пені, що нарахована на суму несплаченого податкового боргу в сумі 1329,59 грн.

- земельного податку з юридичних осіб в сумі 36563,09 грн., який виник внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань згідно поданих розрахунків, штрафних санкцій, нарахованих за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання, пені, що нарахована в картці особового рахунку та пені що нарахована на суму несплаченого податкового боргу;

- по адміністративних штрафах та інших санкціях в сумі 406,49 грн., що виник внаслідок несплати пені, що нарахована на суму несплаченого податкового боргу.

Податковим органом проведені невиїзні документальні перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість, відповідно до яких складені акти: від 14.06.2010 року за №10756/15-2/19400216, від 16.04.2010 року за №7408/15-2/19400216, від 12.02.2010 року за №3043/15-2/19400216, від 14.12.2010 року за №20447/15-2/19400216, від 28.09.2010 року за №16133/15-2/19400216, від 17.03.2009 року за №3311/15-2/19400216, від 15.01.2009 року за №246/15-2/19400216, від 08.09.2009 за №10932/15-2/19400216, від 03.12.2009 року за №20160/15-2/19400216, від 20.10.2008 року за №14287/15-2/19400216, від 12.06.2008 року за №6047/15-2/19400216, відповідно до яких винесені податкові повідомлення-рішення форми «Ш»: від 24.06.2010 року за №0004451502/0, від 26.04.2010 року за №0002761502/0, від 12.02.2010 року за №0000771502/0, від 24.12.2010 року за №0009551502/0, від 06.10.2010 року за №0006601502/0, від 19.03.2009 року за №0002001502/0, від 24.01.2009 року за №0000361502/0, від 21.09.2009 року за №0006921502/0, від 03.12.2009 року за №0009651502/0, від 24.10.2008 року за №00154502/0, від 17.06.2008 року за №0012511502, відповідно, з якими у відповідача виникли податкові зобов'язання зі сплати податку на додану вартість по вітчизняних товарах в сумах 10859,01 грн., 6076,54 грн., 9758,59 грн., 12591,63 грн., 7276,57 грн., 9738,04 грн., 20433,06 грн., 12254,61 грн.,4051,55 грн., 18954,57 грн., 5896,06 грн., відповідно. Дані податкові повідомлення-рішення були надіслані відповідачу, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень (а.с. 17-27 т.1).

Крім того, позивачем проведені невиїзні документальні перевірки ЖЕО №9 щодо своєчасності і повноти сплати в бюджет податків, зборів та інших обов'язкових платежів, за результатами яких складені акти від 09.12.2009 року за №20964/15-03 та від 28.10.2010 року за №17991/15-03. На підставі вказаних актів винесені податкові повідомлення-рішення форми «Ш»від 17.12.2009 року за №0017431503/0 та від 28.10.2010 року за №0011551503/0, відповідно, якими відповідачу встановлені податкові зобов'язання зі сплати земельного податку на загальну суму 15113,29 грн. та які надіслані відповідачу, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень (а.с. 12, 66, 67 т.1).

Відповідач самостійно узгоджену суму податкового зобов'язання не сплатив, а тому позивачем були вручені податкові вимоги форми «Ю1»від 12.03.2003 року за №1/554/8957/24-1-205 та форми «Ю2»від 15.04.2003 року за №2/885/13332/24-1-205 (а.с. 13 т.1).

Податкове повідомлення-рішення №0017431503/0 від 17.12.2009 року, відповідно до якого відповідачу встановлені податкові зобов'язання зі сплати земельного податку на суму 12289,64 грн. скасоване постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду по справі №3475/09/0970 від 27.04.2010 року. Однак, дана постанова законної сили не набрала у зв'язку з її оскарженням в апеляційному порядку. Тому, податкові зобов'язання на вказану суму не являються узгодженими і не є податковим боргом відповідача. На них не підлягає нарахуванню пеня.

Борг відповідача з податку на додану вартість, податку з доходів найманих працівників, податку на прибуток підприємств та земельного податку з юридичних осіб на загальну суму 1306340,76 грн. підтверджується дослідженими та перевіреними судом податковими деклараціями з податку на додану вартість, податковими розрахунками земельного податку, податковими деклараціями з податку на доходи фізичних осіб та картками особового рахунку платника податку (а.с. 9-11, 14-16, 28-65, 68, 142-233 т.1).

Погашення податкового боргу відповідача, згідно поданих суду платіжних доручень, враховано податковим органом та підтверджується дослідженою судом обліковою карткою платника податку ( а.с. 142-233, 241-249 т.1, 1-245 т.2).

Відповідно до поданої суду довідки від 20.12.2011 року за №953 сума реструктуризованого боргу населення перед відповідачем за житлово-комунальні послуги становить 212000,00 грн. та підтверджується договорами про реструктуризацію заборгованості за житлово-комунальні послуги (а.с. 131 т.1, 69-81 т.3).

Разом з тим, судом установлено, що вказаний борг реструктуризований відповідачем населенню, а не самому відповідачу. Тому, посилання представника ЖЕО №9 на норми частини 2 статті 5 Закону України «Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожитий газ та електроенергію»є безпідставним. Оскільки, в судовому засіданні представник відповідача не подав відповідні письмові докази про реструктуризацію боргу ЖЕО №9. Крім того, як встановлено судом рішень щодо реструктуризації боргу ЖЕО №9 на суму 1306340,76 грн. відповідними органами не приймалося.

Крім того, податковий борг відповідача перед бюджетом в сумі 1306340,76 грн. за період з 20.06.2008 року по 18.05.2011 року підтверджується довідкою про борг за платежами, що контролюються органами державної податкової служби і обліковуються в картках особового рахунку від 16.06.2011 року за №258 та розрахунками пені на суму несплаченого податкового боргу (а.с. 7, 8 т.1, 59 т.3).

Згідно з поданою позивачем заявою про уточнення позовних вимог та беручи до уваги те, що частина суми по земельному податку оскаржується у Львівському апеляційному адміністративному суді, сума позовних вимог зменшена на 14464,43 грн. та становить 1306340,76 грн.

Частиною 1 статті 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року №2181-III ( надалі - Закон №2181-III) установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону №2181-ІІІ, податкове зобов'язання -це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Податковий борг -податкове зобов'язання з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до підпункту 5.3.1 статті 5 Закону №2181-III, що діяв на момент спірних правовідносин, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону №2181-III для подання податкової декларації.

Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків (підпункт 5.4.1 пункт 5.4 статті 5 Закону №2181- III).

Згідно із підпунктом 6.2.1 пунктом 6.2 статті 6 Закону №2181- III у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення (абзац 2 підпункту 6.2.2 статті 6 Закону №2181- III).

Згідно статті 2 Закону України «Про плату за землю»№ 2535-XII вiд 03.07.1992 року (надалі -Закон № 2535-XII), із змінами та доповненнями, використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.

Згідно статті 14 Закону № 2535-XII платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно статті 27 Закону № 2535-XII контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.

Податковий кодекс України ( надалі -Кодекс ) з 01.01.2011 року регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

У відповідності до вимог статті 36 Кодексу податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Згідно статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Кодексу, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно пункту 56.11 статті 56 Кодексу не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків, а тому податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, є узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Відповідно підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Кодексу при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків нараховується пеня у строк від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання.

Пунктом 95.2 статті 95 Кодексу передбачено, що стягнення коштів платника податків провадяться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно статті 129 Кодексу, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Отже, суд дійшов висновку, що самостійно нараховані податкові зобов'язання відповідача визначені ним в податкових деклараціях та які ним в повному обсязі не сплачені з податку на додану вартість, податку з доходів найманих працівників, податку на прибуток підприємств та земельного податку, а також штрафні (фінансові) санкції і пеня, які не сплачені відповідачем, усього податкові зобов'язання на загальну суму 1306340,76 грн. являються податковим боргом відповідача.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом становить 1306340,76 грн.

Відповідно до частини 2 статті 87 Кодексу, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Заборгованість відповідача перед бюджетом на вказану вище суму станом на день розгляду справи не погашена, а тому підлягає стягненню в судовому порядку.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача обгрунтовані, а тому позов підлягає задоволенню .

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути на користь бюджету з житлово-експлуатаційної організації №9 (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 19400216, вул. Галицька, 53 "а", м. Івано-Франківськ, 76000) податковий борг в сумі 1306340 (один мільйон триста шість тисяч триста сорок) грн. 76 коп. з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують відповідача та за рахунок готівки, що йому належить.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Ю.О.Бобров

Постанова складена в повному обсязі 19.06.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2012
Оприлюднено27.05.2013
Номер документу31409917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3685/11/0970

Постанова від 14.06.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 27.04.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 20.03.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 08.12.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 10.11.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Постанова від 14.06.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 05.03.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні