cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 травня 2013 року письмове провадження № 2а-5030/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О., суддів Огурцова О.П., Саніна Б.В., розглянувши адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Зумос" до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві за участю прокуратури м. Києва простягнення бюджетного відшкодування
Товариство з обмеженою відповідальністю "Зумос" звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва, Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві про скасування податкового повідомлення-рішення № 0000150702/0 та стягнення суми бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 5 383 612 грн.
Постановою окружного адміністративного суду м. Києва від 17.10.2011 р., залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18.10.2012 р., позовні вимоги в частині оскарження спірного податкового повідомлення-рішення задоволені у повному обсязі.
Ухвалою окружного адміністративного суду м. Києва від 17.10.2011 р. адміністративний позов в частині стягнення бюджетної заборгованості в сумі 5 383 612 грн. залишено без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до суду.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18.10.2012 р. ухвалу окружного адміністративного суду м. Києва від 17.10.2011 р. скасовано як таку, що перешкоджає подальшому провадженню у справі та справу направлено для продовження розгляду до того ж суду.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 20.02.2013 року № К/9991/67068/12 касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби залишено без задоволення. Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 17.10.2011 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 18.10.2012 року залишено без змін.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 20.02.2013 року № К/9991/67068/12 Касаційне провадження за скаргою Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби на ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 18.10.2012 р. у справі № 2а-5030/11/2670 закрито.
Під час розгляду справи представник Позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив суд їх задовольнити в повному обсязі з огляду на те, що доводи контролюючого органу, викладені в акті перевірки, письмових запереченнях, що надано відповідачем, базуються виключно на суб'єктивних припущеннях. Вказував, що в актах перевірки підприємства № 95/23-8/7/32706781 від 09.08.2004 року про результати позапланової документальної перевірки ТОВ "Зумос" (ЗКПО 32706781) з питання достовірності заявленого до відшкодування ПДВ за лютий 2004 року, №13/3-231/32706781 від 09.08.2011 року про результати позапланової документальної перевірки правильності обчислення та достовірності заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю "Зумос", код за ЄДРПОУ 32706781, за березень, квітень, травень 2004 року, податковим органом підтверджено формування податкового кредиту, наявність первинних документів, товарність операцій.
Постановою господарського суду м. Києва від 19.09.2006 року по справі № 11/1, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 29.11.2006 року визнано недійсним податкове повідомлення-рішення Державної податкової адміністрації в Київській області від 12.12.2005 № 279236/0, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за липень 2004 року у розмірі 382.578,00 грн.
Також зауважив, що строк звернення до суду ними не пропущено, оскільки податковим органом лише 24.02.2010 року проведено перевірку з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ за березень 2004 року, чим порушено строк проведення перевірки для визначення достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування.
Представник Відповідача під час розгляду справи проти заявлених позовних вимог заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.
Заявив клопотання про залишення позовної заяви без розгляду та мотивував його тим, що жоден чинний як на момент виникнення бюджетної заборгованості з ПДВ, так і на момент розгляду справи судом нормативно - правовий акт не містить термінів позовної давності тривалістю у понад сім років, що вважає ще одним доказом порушення ТОВ "Зумос" строку для звернення до суду за захистом своїх порушених прав, що є однозначною підставою для залишення позову без розгляду
Представник прокуратури м. Києва проти позову заперечила, просила суд відмовити в його задоволенні.
Відповідно до ст.52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд замінив первинного відповідача 2 - Головне управління Державного казначейства України у м. Києві на належного відповідача - Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві.
Представник Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві до суду не з'явився, причини неявки суду не повідомив .
Оскільки 17.04.2013 року у судове засідання прибули не всі сторони, суд відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалив перейти до розгляду справи у письмовому провадженні.
У зв'язку з тим, що спірні правовідносини частково виникли до набрання чинності Податковим кодексом України (до 01.01.2011 р.), розгляд та вирішення адміністративної справи здійснюється також з урахуванням норм податкового законодавства, яке діяло до 31.12.2010 р.
За результатами розгляду документів і матеріалів поданих позивачем, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:
ТОВ "Зумос" до державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва подали у 2004 році декларації з податку на додану вартість за січень - липень 2004р. разом з розрахунками сум бюджетного відшкодування на загальну суму 11 639 288 грн.
В серпні 2004 року відповідачем проведено перевірку правильності формування заявлених і відшкодування з бюджету сум та складено акт №13/3-23-1/32706781 від 09.08.2004р. та винесено податкове повідомлення-рішення про зменшення суми бюджетного відшкодування у розмірі 5085200грн.
В іншій частині заявлене позивачем бюджетне відшкодування виплачено з бюджету не було.
24.02.2010 року відповідачем проведено виїзну позапланову перевірку з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у зменшення податкові зобов'язань з ПДВ за березень 2004 року.
За результатами проведеної перевірки відповідачем складено Акт № 18/-7-02/32706781 від 24.02.2010 року, на підставі якого податковим повідомленням-рішенням форми «ВЗ» № 0000150702 від 26.02.2010 p., позивачу відмовлено у бюджетному відшкодуванні на суму ПДВ в розмірі 4 925 100,00 грн.
Постановою окружного адміністративного суду м. Києва від 17.10.2011 р., залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18.10.2012 р., позовні вимоги в частині оскарження спірного податкового повідомлення-рішення задоволені у повному обсязі.
Порядок повернення надміру сплаченого ПДВ було врегульовано Законом України від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (чинного на момент виникнення спірних правовідносин; далі - Закон N 168/97-ВР).
Пунктом 1.8 ст. 1 ЗУ «Про податок на додану вартість» зазначено, що бюджетне відшкодування - це сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, зазначених цим Законом.
Згідно з підпунктом 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 вказаного Закону суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з будь-якою поставкою товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду.
Відповідно до підпункту 7.7.3 пункту 7.7 статті 7 Закону (у редакції, чинній на дату подачі декларацій) у разі коли за результатами звітного періоду сума, визначена згідно з підпунктом 7.7.1 цієї статті, має від'ємне значення, така сума підлягає відшкодуванню платнику податку з Державного бюджету України протягом місяця, наступного після подачі декларації.
Підставою для отримання відшкодування є дані тільки податкової декларації за звітний період. За бажанням платника податку сума бюджетного відшкодування може бути повністю або частково зарахована в рахунок платежів з цього податку. Таке рішення платника податку відображається в податковій декларації.
Відшкодування здійснюється шляхом перерахування відповідних грошових сум з бюджетного рахунку на рахунок платника податку в установі банку, що його обслуговує, або шляхом видачі казначейського чека, який приймається до негайної оплати (погашення) будь-якими банківськими установами. Правила випуску, обігу та погашення казначейських чеків встановлюються законодавством.
Здійснення відшкодування шляхом зменшення платежів по інших податках, зборах (обов'язкових платежах) не дозволяється.
Суми, що не відшкодовані платнику податку протягом визначеного у цьому пункті строку, вважаються бюджетною заборгованістю. На суму бюджетної заборгованості нараховуються проценти на рівні 120 відсотків від облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент її виникнення, протягом строку її дії, включаючи день погашення. Платник податку має право у будь-який момент після виникнення бюджетної заборгованості звернутися до суду з позовом про стягнення коштів бюджету та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у несвоєчасному відшкодуванні надмірно сплачених податків.
З огляду на викладені обставини, положення Закону України «Про податок на додану вартість», суд дійшов висновку, що ТОВ "Зумос" має право на отримання бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 5 383 612,00 грн. по податковим деклараціям з ПДВ за січень, лютий, березень, квітень, травень, липень 2004 року.
До суду не надано доказів відсутності такого права у позивача, ТОВ "Зумос".
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно абз. 2 п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження орган державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Суд зазначає, що згідно п. 200.13 ст. 200 Податкового кодексу України на підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби. Аналогічні приписи містилися в п.п. 7.7.6 п. 7.6 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість».
Відповідно до п. 200.17 ст. 200 Податкового кодексу України джерелом сплати бюджетного відшкодування (в тому числі заборгованості бюджету) є доходи Державного бюджету України. Забороняється обумовлювати або обмежувати виплату бюджетного відшкодування наявністю або відсутністю доходів, отриманих від цього податку в окремих регіонах України.
Виходячи з того, що позивач виконав всі необхідні дії, передбачені Законом України «Про податок на додану вартість», податкове повідомлення-рішення Державної податкової адміністрації в Київській області від 12.12.2005 № 279236/0 скасовано в судовому порядку, суд дійшов висновку, що з Державного бюджету України на користь ТОВ "Зумос" підлягає відшкодуванню бюджетне відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 5 383 612,00 грн. по податковим деклараціям з ПДВ за січень, лютий, березень, квітень, травень та липень 2004 року.
Відповідно до ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд вважає, що позивачем надані належні докази, що підтверджують право на отримання сум бюджетного відшкодування, а Відповідач по справі, як суб'єкт владних повноважень, не виконав покладеного на нього обов'язку щодо доказування.
Суд відзначає, що відповідачі в ході розгляду справи не довели неправомірності заявленої позивачем вимоги про стягнення з Державного бюджету України бюджетного відшкодування з ПДВ січень, лютий, березень, квітень, травень та липень 2004 року у розмірі 5 383 612,00 грн., наведені в обґрунтування заперечень доводи суперечать положенням закону, а тому позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню повністю.
З приводу заявленого клопотання про застосування строків звернення до суду суд зазначає, що ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18.10.2012 р. ухвалу окружного адміністративного суду м. Києва від 17.10.2011 р. про залишення позову без розгляду скасовано як таку, що перешкоджає подальшому провадженню. Рішенням суду, що набрало законної сили та є обов'язковим на всій території України встановлено, що позивач строк для звернення до суду не пропустив. Таким чином, підстави для задоволення клопотання відсутні.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 69-71, 94, 128, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Зумос" до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби, Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві, за участю прокуратури м. Києва про стягнення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість -задовольнити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Зумос" (01042, м. Київ, вул. Марії Приймаченко, 3, Ідентифікаційний код 32706781) бюджетне відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 5 383 612,00 (п'ять мільйонів триста вісімдесят три тисячі шістсот дванадцять) грн., з яких у розмірі 1 123 907,00 грн. за податковою декларацією з ПДВ за січень 2004 року; у розмірі 795 056,00 грн. за податковою декларацією з ПДВ за лютий 2004 р.; у розмірі 1 522 334,00 грн. за податковою декларацією з ПДВ за березень 2004 року; у розмірі 1 128 654,00 грн. за податковою декларацією з ПДВ за квітень 2004 року; у розмірі 392 233,00 грн. за податковою декларацією з ПДВ за травень 2004 року; у розмірі 421 428,00 грн. за податковою декларацією з ПДВ за липень 2004 року.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Головуючий суддя Р.О. Арсірій
Судді О.П. Огурцов
Б.В. Санін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2013 |
Оприлюднено | 04.06.2013 |
Номер документу | 31590563 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні