Постанова
від 04.06.2013 по справі 805/6192/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 червня 2013 р. Справа №805/6192/13-а

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 14.41

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Череповський Є.В.

при секретарі Саломатіної К.А.

за участю:

представника позивача Півненко Н. В.

представник відповідача Капустін Д. М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Обслуговуючого кооператива «Житлове - будівельне товариство індивідуальних забудовників «Прохолода» до Севастопольської міської ради про скасування пунктів четвертого та п'ятого рішення Севастопольської міської ради від 30 жовтня 2012 року № 4250 «Про заходи щодо створення Регіонального ландшафтного парку місцевого значення «Максимова дача», з моменту прийняття рішення,

В С Т А Н О В И В:

29 квітня 2013 року Позивач, Обслуговуючий кооператив «Житлове - будівельне товариство індивідуальних забудовників «Прохолода» звернулося (надалі - позивач) з позовом до Севастопольської міської ради (надалі - відповідач) про скасування окремого положення рішення Севастопольської міської ради від 30 жовтня 2012 року № 4250 «Про заходи щодо створення Регіонального ландшафтного парку місцевого значення «Максимова дача» - пунктів четвертого та п'ятого вказаного рішення, з моменту прийняття рішення.

16 травня 2013 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду було відмовлено в клопотанні позивача про забезпечення позову, в зв'язку із відсутністю доказів на його обґрунтування (а.с. 25-26).

30 травня 2013 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду було відмовлено в клопотанні позивача про забезпечення позову, в зв'язку із відсутністю доказів на його обґрунтування (а.с. 89-90).

04 червня 2013 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду було частково задоволено клопотання позивача про забезпечення позову.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що рішення відповідача № 924 від 05.05.2011 року «Про затвердження містобудівного обґрунтування розміщення об'єкта містобудування - кварталів індивідуальних житлових будинків» є таким, що суперечить діючому законодавству України, оскільки вказане рішення робить неможливим реалізацію прав членів Обслуговуючого кооперативу «Житлове - будівельне товариство індивідуальних забудовників «Прохолода» на отримання земельних ділянок (а.с.4-9).

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі, аналогічно викладеному у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову.

Заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Згідно статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації.

Згідно з пп. 1, 2 ч.3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 34 ст. 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування» виключно до компетенції селищних, сільських, міських рад відносяться вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин

Порядок надання земельних ділянок визначається Земельним кодексом України.

Також, згідно частини 2 статті 1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.

Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.

Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі.

01.07.2008 року Ленінською районною у м. Севастополь державною адміністрацією було зареєстровано в якості юридичної особи Обслуговуючий кооператив "Житлове - будівельне товариство індивідуальних забудовників "Прохолода", який знаходиться за адресою м. Донецьк, бульвар Пушкіна, 20 (а.с.14-15).

З матеріалів справи вбачається, що Рішенням Севастопольської міської ради від 13 жовтня 2009 року № 8187, затверджені матеріали вибору земельної ділянки Обслуговуючому кооперативу "Житлове - будівельне товариство індивідуальних забудовників "Прохолода" орієнтовною площею 25,5 га., розташованого у балці Сарандинакі, м. Севастополь, для будівництва та обслуговування кварталу індивідуальних житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки). Пунктом другим цього рішення Севастопольська міська рада надала згоду на розробку градобудівного обґрунтування на розміщення кварталу індивідуальних жилих домівок с об'єктами інфраструктури (а.с. 10).

14 липня 2009 року рішенням Севастопольської міської ради № 7291 «Про вжиття заходів щодо забезпечення збереження пам'ятки місцевого значення «Комплекс садиби Максимова дача» з прилеглим ландшафтним парком», було доручено Управлінню з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської Ради:

організувати комплекс заходів з розробки проекту землеустрою з організації та встановлення меж території природоохоронного та історико-культурного призначення для обслуговування та забезпечення збереження пам'ятки місцевого значення «Комплекс садиби Максимова дача» з прилеглим ландшафтним парком, орієнтовною площею 58,4 га. (а.с. 47-48).

Севастопольська міська рада рішенням від 5 травня 2011 року № 924, розглянувши клопотання Обслуговуючого кооперативу "Житлове - будівельне товариство індивідуальних забудовників "Прохолода", затвердила містобудівне обґрунтування розміщення об'єкта містобудування - кварталів індивідуальних житлових будинків в балці Сарандинакі, м. Севастополь (а.с.11).

Рішенням Севастопольської міської ради від 22 травня 2012 року № 3102 «Про внесення змін в рішення Севастопольської міської Ради № 7291 від 14.07.2009 року «Про вжиття заходів щодо забезпечення збереження пам'ятки місцевого значення «Комплекс садиби Максимова дача» з прилеглим ландшафтним парком», внесені такі зміни:

у назві та тексті рішення замінити слова «пам'ятка місцевого значення «Комплекс садиби Максимова дача» з прилеглим ландшафтним парком» в усіх словах «Регіональний ландшафтний парк місцевого значення« Максимова дача» у відповідних відмінках.

Викласти п. 3 рішення в такій редакції: «Доручити Державному управлінню охорони навколишнього природного середовища в м. Севастополі організувати розробку проекту створення Регіонального ландшафтного парку місцевого значення« Максимова дача» в порядку, передбаченому чинним законодавством» (а.с. 49).

30 жовтня 2012 р. Севастопольська міська рада ухвалила рішення № 4250 «Про заходи щодо створення Регіонального ландшафтного парку місцевого значення «Максимова дача». Відповідно до п. 4 вказаного рішення, внесені такі зміни: Доповнити рішення п. 6 такого змісту: З метою недопущення знищення або руйнування в результаті господарської діяльності цінних для заповідання природних об'єктів, зарезервувати територію в балці Сарандинакі орієнтовною площею 25,5 га, для включення в проектований Регіональний ландшафтний парк «Максимова дача» згідно рекомендацій клопотання про створення об'єкту природно-заповідного фонду. До прийняття в установленому порядку рішення про віднесення резервованої території до природно-заповідного фонду, землі які резервуються не підлягають вилученню для цілей, не пов'язаних з організацією об'єкта природно-заповідного фонду». У зв'язку з чим, пункт 6, 7 рішення вважати відповідно пунктами 7, 8.

Рішення Севастопольської міської ради № 924 від 05.05.2011 року «Про затвердження містобудівного обґрунтування розміщення об'єкта містобудування - кварталів індивідуальних житлових будинків», скасувати як таке, що суперечить п. 5 рішення Севастопольської міської ради № 7291 від 14.07.2009 року «Про вжиття заходів щодо забезпечення збереження пам'ятки місцевого значення «Комплекс садиби Максимова дача» з прилеглим ландшафтним парком» (а.с. 12-13).

Тобто, Севастопольська міська рада фактично скасувала своє попереднє рішення про виділення земельної ділянки Обслуговуючому кооперативу "Житлове - будівельне товариство індивідуальних забудовників "Прохолода" орієнтовною площею 25,5 га., розташованого у балці Сарандинакі, м. Севастополь, для будівництва та обслуговування кварталу індивідуальних житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки).

При цьому, в 2009 році ТОВ «Землевпрорядне бюро» на замовлення Обслуговуючого кооперативу "Житлове - будівельне товариство індивідуальних забудовників "Прохолода" було виготовлено «Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки членам товариства позивача в балці Сарандинакі, а 13.01.10 р. цей Проект було прийнято Севастопольською міською філією «Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» (а.с.106-120).

Вищевказані події свідчать про виникнення між сторонами спору правовідносин з реалізації прав членів кооперативу позивача на отримання відповідних земельних ділянок, на момент прийняття спірного рішення.

Проте позиція Севастопольської міської ради, щодо скасування свого рішення прямо суперечить Рішенню Конституційного Суду України від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009 (у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) який вказав, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є «гарантією стабільності суспільних відносин» між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.

Ненормативні правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

У справі, що розглядається, суд встановив, що на підставі рішення від 13 жовтня 2009 року № 8187, затверджені матеріали вибору земельної ділянки Обслуговуючому кооперативу "Житлове - будівельне товариство індивідуальних забудовників "Прохолода" орієнтовною площею 25,5 га., за яким громадяни - члени товариства мають намір отримати державні акти на право власності на земельні ділянки.

Більш того, позивач подавши даний позов, фактично заперечує проти припинення або зміни вже виниклих правовідносин.

Отже, зазначені вище рішення є ненормативними правовими актами одноразового застосування, які вичерпали свою дію фактом їх виконання, а тому не можуть бути в подальшому скасовані відповідачем.

Враховуючи вищевикладене, четвертий та п'ятий пунки рішення Севастопольської міської ради від 30 жовтня 2012 року № 4250 «Про заходи щодо створення Регіонального ландшафтного парку місцевого значення «Максимова дача» не відповідають вимогам діючого законодавства, а отже підлягають скасуванню.

Керуючись ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов Обслуговуючого кооперативу «Житлове - будівельне товариство індивідуальних забудовників «Прохолода» до Севастопольської міської ради про скасування пунктів четвертого та п'ятого рішення Севастопольської міської ради від 30 жовтня 2012 року № 4250 «Про заходи щодо створення Регіонального ландшафтного парку місцевого значення «Максимова дача», з моменту прийняття рішення - задовольнити.

Скасувати четвертий та п'ятий пункт рішення Севастопольської міської ради від 30 жовтня 2012 року № 4250 «Про заходи щодо створення Регіонального ландшафтного парку місцевого значення «Максимова дача».

Стягнути з Державного бюджету України на користь Обслуговуючого кооперативу «Житлове - будівельне товариство індивідуальних забудовників «Прохолода» (83001, м. Донецьк, бул. Пушкіна, буд. 20, ЄДРПОУ 35941073) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 183 (сто вісімдесят три) гривні 52 копійки.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частини у судовому засіданні 04 червня 2013 року.

Повний текст постанови буде складений 7 червня 2013 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, апеляційної скарги. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Череповський Є.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2013
Оприлюднено11.06.2013
Номер документу31712816
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/6192/13-а

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 03.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 21.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 21.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 04.06.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні