Ухвала
від 30.05.2013 по справі 2а-792/09/1370
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"30" травня 2013 р. м. Київ К/9991/32240/11

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Головуючої: Гончар Л.Я.,

Суддів: Гордійчук М.П.,

Конюшка К.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами адміністративну справу за касаційною скаргою Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2009 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 07 квітня 2011 року у справі за позовом Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області до міського комунального підприємства "Радехівтеплоенерго" про стягнення коштів,

в с т а н о в и л а:

Державна інспекція з контролю за цінами у Львівській області звернулась до суду з позовом до міського комунального підприємства "Радехівтеплоенерго" про стягнення економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у розмірі 23 803,56 грн.

Позовні вимоги мотивовано відсутністю факту добровільної сплати економічних санкцій, застосованих до відповідача на підставі рішення від 27.11.2008 №325, у зв'язку із встановленням факту порушення державної дисципліни цін при нарахуванні плати за послуги теплопостачання населенню в період з 01.01.2008 по 20.01.2008.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2009 року позов задоволено: стягнуто з міського комунального підприємства "Радехівтеплоенерго" на користь Держбюджету Радехівського району заборгованість в сумі 23803,56 грн.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 10 вересня 2009 року виправлено описку в резолютивній частині постанови Львівського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2009 року; викладено її в редакції, згідно з якою позов задоволено частково: стягнуто з міського комунального підприємства "Радехівтеплоенерго" на користь Держбюджету Радехівського району заборгованість в сумі 13034,52 грн.; в іншій частині у задоволенні позову відмовлено.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 07 квітня 2011 року постанову Львівського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2009 року залишено без змін.

У поданій касаційній скарзі Державна інспекція з контролю за цінами у Львівській області із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просила скасувати рішення судів попередніх інстанцій та постановити нове, про задоволення позову.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області проведено планову перевірку міського комунального підприємства "Радехівтеплоенерго" на предмет формування та застосування цін на продукцію і роботи та послуги, за результатами якої складено акт перевірки від 21.11.2008 №000979.

Перевіркою встановлено, що внаслідок передчасного застосування відповідачем у період з 01.01.2008 по 20.01.2008 тарифів на теплопостачання для населення, затверджених рішенням виконкому Радехівської міської ради від 15.01.2008 № 20, яке було оприлюднено лише 21.01.2008, відповідачем необґрунтовано отримано виручку у розмірі 7 934,52 грн.

На підставі акту перевірки від 21.11.2008 №000979 Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області прийнято рішення від 27.11.2008 №325, згідно з яким у міського комунального підприємства "Радехівтеплоенерго" за порушення державної дисципліни цін вирішено вилучити в дохід державного бюджету суму необгрунтоване отриманої виручки у розмірі 7 934,52 грн. та стягнути штраф у двократному розмірі необґрунтовано отриманої виручки.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції, виходив з невідповідності суми штрафу, заявленої позивачем до стягнення, граничному розміру штрафних санкцій, які можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання за завищення нарахування плати за фактично відпущену теплову енергію споживачу (покупцю) згідно з частиною п'ятою статті 31 Закону України "Про теплопостачання".

Суд апеляційної інстанції, залишаючи без змін рішення суду першої інстанції, виходив з того, що зазначені в апеляційній скарзі недоліки судового рішення, викладені в мотивувальній частині постанови, можуть бути усунені шляхом виправлення описки в порядку, встановленому статтею 169 Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому, суд апеляційної інстанції виходив з того, що постановою Львівського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2009 року позов Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області задоволено повністю.

Колегія суддів, виходячи з меж касаційного перегляду, встановлених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України, вказує на передчасність позиції суду апеляційної інстанції щодо відсутності підстав для задоволення апеляційної скарги Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області, з огляду на наступне.

Відповідно до статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Суд апеляційної інстанції, залишаючи без змін рішення суду першої інстанції, виходив з того, що постановою Львівського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2009 року позов Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області задоволено повністю.

При цьому, судом не враховано, що ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 10 вересня 2009 року виправлено описку в резолютивній частині постанови Львівського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2009 року та викладено її в редакції, згідно з якою позов задоволено частково: стягнуто з міського комунального підприємства "Радехівтеплоенерго" на користь Держбюджету Радехівського району заборгованість в сумі 13034,52 грн.; в іншій частині у задоволенні позову відмовлено.

За вказаних обставин, колегія суддів вказує на помилковість позиції суду апеляційної інстанції щодо відсутності підстав для задоволення апеляційної скарги Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області виключено з мотивів ухвалення судом першої інстанції рішення на користь заявника апеляційної скарги.

Відсутність факту надання судом апеляційної інстанції будь-якої оцінки доводам апеляційної скарги в частині недотримання судом першої інстанції норм матеріального права при постановленні оскаржуваного судового рішення свідчить про недотримання частини другої статті 206 Кодексу адміністративного судочинства України, за змістом якої при залишенні апеляційної скарги без задоволення в ухвалі суду апеляційної інстанції зазначається, якими обставинами чи нормами права спростовуються доводи, що містяться у скарзі.

Згідно з частиною другою статті 227 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для скасування судових рішень судів першої та (або) апеляційної інстанцій і направлення справи на новий судовий розгляд є порушення норм процесуального права, які унеможливили встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи.

Одночасно з викладеним, зважаючи на те, що постанова Львівського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2009 року по суті судом апеляційної інстанції не переглядалась, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для її перегляду в касаційному порядку за вказаною касаційною скаргою.

Керуючись статтями 160, 167, 220, 222, 227, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А :

Касаційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області задовольнити частково.

Ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 07 квітня 2011 року скасувати.

Справу направити на новий апеляційний розгляд до суду апеляційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута в порядку ст.ст.235-238 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення30.05.2013
Оприлюднено14.06.2013
Номер документу31810337
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-792/09/1370

Ухвала від 25.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 14.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Постанова від 20.11.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 27.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Постанова від 11.08.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зеновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні