27/280
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
УХВАЛА
про припинення провадженням справи
25.03.08 Справа № 27/280
Дроздова С.С.
За позовом: Управління Пенсійного фонду України в м. Бердянську Запорізької області, м. Бердянськ
до відповідача: Відкритого акціонерного товариства “Азовкабель”, м. Бердянськ Запорізької області
про стягнення 22 724 грн. 60 коп.
Суддя Дроздова С.С.
Представники сторін :
Від позивача: Останіна О.В., дов. № 30/01 від 03.01.08 р.
Від відповідача: Межуэв С.М., дов. № 07-164 выд 20.02.08 р.
У судовому засіданні, відкритому 07.09.05р., сторонами було заявлено клопотання відповідно до ст. 69 п. 4 ГПК України про продовження терміну розгляду спору. У судовому засіданні від 08.11.05р. було оголошено перерву для надання додаткових доказів у справі.
Ухвалою суду від 15.11.05 р. провадження у справі було зупинено, на підставі ст. 79 ГПК України.
Ухвалою суду від 28.02.08 р. провадження у справі № 27/280 поновлено та призначено судове засідання.
Управління Пенсійного фонду України в м. Бердянську звернулось до господарського суду з позовною заявою про стягнення з Відкритого акціонерного товариства “Азовкабель” 22 724,60 грн. заборгованості по витратам на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Сутність спору викладена в ухвалах суду від 07.09.05 р., 15.11.05 р., 28.02.08 р.
25.03.08 р. розгляд справи № 27/280 продовжено.
25.03.08 р. до початку розгляду справи представники позивача та відповідача заявили письмове клопотання щодо відмови від здійснення технічної фіксації судового процесу.
Позивач у судовому засіданні, відкритому 25.03.08 р. підтримав позовні вимоги. Представник відповідача проти позову заперечив у повному обсязі.
Заслухавши представників позивача, відповідача та розглянувши матеріали справи, господарський суд дійшов висновку, що справу № 27/280 не належить розглядати в порядку господарського судочинства з наступних підстав.
01.09.2005р. набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України, який визначає повноваження адміністративних судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції, порядок звернення до адміністративних судів і порядок здійснення адміністративного судочинства.
Відповідно до п. 6 розділу VІІ Прикінцевих і перехідних положень КАС України до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 4 ч. 1 ст. 17 КАС України передбачено, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Відповідно до п. 1 ч. 1 статті 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції –це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Визначення суб'єкта владних повноважень дається в п. 7 ст. 3 КАС України, згідно з яким це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Позивачем у справі № 27/280 є Управління Пенсійного фонду України в м. Бердянську Запорізької області.
Згідно ч. 1 ст. 58 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" Пенсійний фонд є органом, який здійснює керівництво та управління солідарною системою, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішує питання, пов'язані з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснює адміністративне управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені цим Законом і статутом Пенсійного фонду.
Відповідно до п. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.01 р. № 121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків.
Згідно з п. 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.02 р. № 8-2, управління у районах, містах і районах у містах є органами Пенсійного фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням цього Фонду в АРК, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Пенсійного фонду.
Відповідно до підпунктів 6 п. 2.2 Положення про управління Пенсійного фонду, Управління відповідно до покладених до нього завдань контролює надходження страхових внесків та інших платежів до Пенсійного фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших документів щодо правильності обчислення та сплати страхових внесків, цільового використання коштів Пенсійного фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.
З наведеного випливає, що Управління, у даній справі, виступає як орган державної влади при здійсненні ним владних управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень.
Таким чином, у спірних правовідносинах позивач виступає не як суб'єкт господарської діяльності, а як суб'єкт владних повноважень.
Враховуючи, що однією із сторін є суб'єкт владних повноважень, а спір за своєю правовою природою належить до сфери регулювання публічного права, суд вважає, що він повинен вирішуватися за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
За таких обставин господарський суд припиняє провадження у справі, на підставі ст. 80 п. 1 ГПК України – спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.
У випадках припинення провадження у справі повторне звернення до господарського суду зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав не допускається.
Керуючись ст.ст. 80 п. 1, 86 ГПК України, -
УХВАЛИВ:
Припинити провадження у справі № 27/280.
Суддя С.С. Дроздова
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2008 |
Оприлюднено | 24.03.2009 |
Номер документу | 3191114 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Дроздова С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні