Постанова
від 18.06.2013 по справі 2а-486/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2013 року Справа № 17592/10

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді - Заверухи О.Б.,

суддів - Гінди О.М., Ніколіна В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області на постанову Жовківського районного суду Львівської області від 25 листопада 2009 року по справі за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИЛА:

У травні 2009 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області в якому просила зобов'язати відповідача виплачувати щомісячну допомогу по догляду за сином ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 до трьохрічного віку в розмірі не менше від прожиткового мінімуму, встановленого для дітей віком до 6 років та стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області недовиплачену допомогу по догляді за дитиною ОСОБА_3 5212,56 грн. та за сином ОСОБА_2 10285,00 грн. , а всього 15498,36 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначала про те, що відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, однак відповідачем всупереч вимогам даного Закону, допомога виплачувалась у меншому розмірі.

Постановою Жовківського районного суду Львівської області від 25 листопада 2009 року позов задоволено частково. Визнано неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області щодо відмови нарахувати та виплатити ОСОБА_1 заборгованість із допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, в період з 09.07.2007 року по 31.12.2007року, в розмірах, що дорівнюють прожитковому мінімуму для дітей віком до 6 років, а в іншій частині позову, а саме у вимозі щодо нарахування та виплати заборгованості із допомоги по догляду за дитиною в період з 20.06.2005 р. по 09.07.2007 року та з 01.01.2008 р. по 05.04.2008 року - відмовлено за безпідставністю. Зобов'язано Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області нарахувати та провести виплату ОСОБА_1 недоплаченої допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, до досягнення ним трирічного віку з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, відповідно до ст. 15 Закону України « Про державну допомогу сім'ям з дітьми» в розмірах , які дорівнюють прожитковому мінімуму для дітей віком до 6 років, а в іншій частині вимоги, щодо нарахування та виплати заборгованості із допомоги по догляду за дитиною період з 20.06.2005 р. по 09.07.2007 року та з 01.01.2008 р. по 05.04.2008 року - відмовлено за безпідставністю. Визнано неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області щодо відмови нарахувати та виплатити ОСОБА_1 заборгованість із допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, в період з 09.07.2007 року по 31.12.2007року, в розмірах, що дорівнюють прожитковому мінімуму для дітей віком до 6 років, а в іншій частині позову, а саме у вимозі щодо нарахування та виплати заборгованості із допомоги по догляду за дитиною в період з 28.08.2006 р. по 09.07.2007 року та з 01.01.2008 р. по 30.06.2009 року - відмовлено за безпідставністю. Зобов'язано Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області нарахувати та провести виплату ОСОБА_1 недоплаченої допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, до досягнення ним трирічного віку з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, відповідно до ст. 15 Закону України « Про державну допомогу сім'ям з дітьми» в розмірах , які дорівнюють прожитковому мінімуму для дітей віком до 6 років, а в іншій частині вимоги, щодо нарахування та виплати заборгованості із допомоги по догляду за дитиною період з 28.08.2006 р. по 09.07.2007 року та з 01.01.2008 р. по 30.06.2009 року - відмовлено за безпідставністю.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідач подав апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову про відмову у задоволенні позову.

Особи, які беруть участь в справі, в судове засідання апеляційного суду не з'явилися, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, а відтак, на підставі п.2 ч.1 ст.197 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного адміністративного суду, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області слід задовольнити частково з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що позивач є матір'ю малолітніх дітей ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_2 (а.с.5) та ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.11). Позивач є незастрахованою та перебуває на обліку у відповідача та отримувала від нього виплати допомоги по догляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку.

Призначення державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку передбачено статтею 3 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».

У відповідності до статті 13 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин) право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку має незастрахована в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування особа (один з батьків дитини, усиновитель, опікун, баба, дід або інший родич), яка фактично здійснює догляд за дитиною.

Статтею 15 (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин) зазначеного закону встановлено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

При нарахуванні та виплаті позивачу допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у 2007 році відповідач керувався статтею 56 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», якою передбачено, що у 2007 році допомога при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» здійснюється за рахунок коштів відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України, а також пунктом 14 статті 71 Закону України «Про держаний бюджет України на 2007 рік», яким зупинено на 2007 рік дію статті 12, частини 1 статті 15 та пункту 3 розділу VIII «Прикінцеві положення» Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».

Проте, рішенням Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 9 липня 2007 року пункт 14 статті 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» було визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним).

Після прийняття Конституційним Судом України вказаного рішення знову почали діяти положення статті 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми». Тобто, з часу прийняття цього рішення у позивача відновилось право на отримання допомоги в розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Судом першої інстанції установлено, що відповідач, ігноруючи зазначені норми матеріального права, не здійснював виплату допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі, встановленому статтею 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», чим порушив указане право позивача.

Отже, правильним є висновок суду першої інстанції, що задоволенню підлягають вимоги позивача про перерахунок та стягнення допомоги по догляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку за період з 9 липня по 31 грудня 2007 року.

Стосовно стягнення допомоги по догляду за дітьми за 2008 рік, то колегія суддів зазначає, що пунктом 23 частини Розділу ІІ Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» до статті 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» були внесені зміни, які вступили в силу з 1 січня 2008 року і у відповідності до яких, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень.

Отже, виплачуючи у 2008 році допомогу у розмірах, встановлених новою редакцією статті 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» Личаківський відділ соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради діяв відповідно до норм чинного законодавства.

Разом з тим, з 1 січня 2009 року відновили свою дію положення - статті 13, 15 Закону № 2811-ХІІ.

Статтею 46 Закону України від 26 грудня 2008 № 835-VI "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та статтею 45 Закону України від 27 квітня 2010 року № 2154-VI "Про Державний бюджет України на 2010 рік" (далі - Закон № 2154-VI) передбачено, що у 2009, 2010 роках допомога при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону № 2240-ІІІ призначається і здійснюється в розмірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми був затверджений постановою Кабінету Міністрів України 27 грудня 2001 року № 1751 саме на виконання Закону № 2811-ХІІ (пункт 1). Новий акт уряду на виконання статті 45 Закону № 2154-VI не приймався.

Розміри і порядок виплати допомоги відповідно до Закону № 2240-III на виконання статті 45 Закону № 2154-VI Кабінетом Міністрів України не визначалися.

З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо нарахування та виплати державної соціальної допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_2 до досягнення ним трирічного віку у розмірі визначеному у ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», за період з 01.01.2009 року до 30.06.2009 року.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції неповністю з'ясував обставини справи, його висновки не відповідають обставинам справи, має місце порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а тому апеляційну скаргу слід задовольнити частково, а оскаржувану постанову скасувати в частині відмови в задоволенні позовних вимог за період з 01.01.2009 року до 30.06.2009 року.

Керуючись ч. 3 ст. 160, ст. 195, ст. 196, ч.1 ст. 197, п.3 ч.1 ст. 198, п.п. 1, 3, 4 ч.1 ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. 207, ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області задовольнити частково.

Постанову Жовківського районного суду Львівської області від 25 листопада 2009 року по справі № 2а-486/09 скасувати в частині відмови у задоволенні позовних вимог про визнання неправомірними дій Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 державної соціальної допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_2 до досягнення ним трирічного віку у розмірі визначеному у ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», за період з 01.01.2009 року до 30.06.2009 року включно та зобов'язання провести нарахування та виплату ОСОБА_1 державну допомогу по догляду за дитиною ОСОБА_2 до досягнення ним трирічного віку відповідно до вимог ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» за період з 01.01.2009 року до 30.06.2009 року, з урахуванням встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років та проведених виплат та прийняти в цій частині нову постанову.

Визнати дії Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 державної соціальної допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_2 до досягнення ним трирічного віку у розмірі визначеному у ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», за період з 01.01.2009 року до 30.06.2009 року включно, з урахуванням встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років та проведення виплат - неправомірними.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області провести нарахування та виплатити ОСОБА_1 державну допомогу по догляду за дитиною ОСОБА_2 до досягнення ним трирічного віку відповідно до вимог ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» за період з 01.01.2009 року до 30.06.2009 року, з урахуванням встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років за відповідні періоди та проведених виплат.

В решті постанову суду першої інстанції залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення копій особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили.

Головуючий : Судді : О.Б. Заверуха О.М. Гінда В.В. Ніколін

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2013
Оприлюднено02.07.2013
Номер документу32069239
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-486/09

Ухвала від 21.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 14.05.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 19.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Постанова від 20.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Р.Й.

Ухвала від 03.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін В.В.

Ухвала від 23.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Постанова від 18.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

Постанова від 11.04.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Черкаської області

Міщенко С. В.

Ухвала від 13.12.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні