Постанова
від 10.06.2013 по справі 826/5940/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 червня 2013 року 15:05 № 826/5940/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шулежка В.П.,

при секретарі Пасічнюк С.В.,

за участю сторін:

представників позивача - Михайленко K.I., Крайняк Ю.О.,

представників відповідача - Варницька Б.В., Кондратенко О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Балтора» до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання незаконними дій та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

З позовом (з урахування уточнення позовних вимог) до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Балтора» (далі-позивач) до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі-відповідач), в якому просив суд: 1) визнати незаконними дії відповідача щодо залишення заяви про переоформлення позивачу ліцензії провайдера програмної послуги HP №1114-п від 11.10.2012 р. без розгляду; 2) зобов'язання відповідача розглянути питання про переоформлення позивачу ліцензії провайдера програмної послуги згідно поданої заяви від 20.12.2012 р. (вх. № 7/1887 від 20.12.2012 р.).

Позовні вимоги мотивовані тим, що на думку позивача, відповідачем у порушення вимог Законів України «Про телебачення і радіомовлення» та «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення», вчинені протиправні дії у вигляді залишення без розгляду заяви позивача про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги, що призвело до порушення його прав та законних інтересів як суб'єкта надання програмних послуг населенню у відповідній місцевості.

Відповідач проти позову заперечував, вважаючи вчиненні ними дії законними та просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, судом встановлено наступне.

Позивач є власником ліцензії провайдера програмної послуги серії HP №1114-п від 11.10.2012 р. (строк дії до 11.10.2022 р.), виданої на підставі рішення відповідача від 18.09.2012 р. № 1537, яким також затверджений перелік програм для надання програмної послуги позивачем, м. Київ, у складі програмної послуги в с. Червоній Мотовилівці Фастівського району Київської області у межах території розташування багатоканальної телемережі.

У зв'язку зі змінами у складі власників товариства та зміною його директора, позивач 20.12.2012 р. звернувся до відповідача із заявою про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги серії HP №1114-п від 11.10.2012 р.

Листом від 22.01.2013 р. № 17/105 відповідач повідомив позивача, що під час опрацювання його заяви та доданих до неї документів виявлено недоліки, які унеможливлюють подальший розгляд питання про переоформлення відповідної ліцензії, а саме: в складі програм універсальної програмної послуги, які відповідно до ліцензій здійснюють наземне ефірне мовлення на території розташування багатоканальної телемережі позивача відбулися зміни - до МХ-5 додалась програма ТOB «МЕДІА МЕРЕЖІ», м. Київ. За таких умов, позивачу необхідно внести зміни, зокрема: до загальної концепції добору програм в частині універсальної програмної послуги та, відповідно, відкоригувати ресурс багатоканальної телемережі, кількість програм та кількість вітчизняних програм; до ліцензії провайдера програмної послуги серії HP №1114-п від 11.10.2012 р.

Враховуючи викладене, заява позивача про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги HP № 1114-п від 11.10.2012 р. залишена відповідачем без розгляду.

Позивач вважає такі дії відповідача протиправними та такими, що не відповідають положенням Законів України «Про телебачення і радіомовлення» та «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення», оскільки відповідач не мав підстав рекомендувати позивачу розширити перелік програм універсальної програмної послуги, що ним надається, програмою МХ-5 ТOB «МЕДІА МЕРЕЖІ».

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на безпосередньому, всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про безпідставність позовних вимог виходячи з наступного.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.1 ст.1 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» 23.09.1997 р. № 538/97-ВР Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.

Відповідно до ч.3 ст.7 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» 21.12.1993 р. № 3759-XII, єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.

Статтею 14 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» визначені регуляторні повноваження Національної ради, до яких, зокрема, належить ліцензування провайдерів програмної послуги.

Механізм видачі, переоформлення та анулювання ліцензії провайдера програмної послуги, видачі дубліката такої ліцензії визначає Положення про порядок видачі ліцензії провайдера програмної послуги, затверджене рішенням Національної ради 28.12.2011 р. №2979 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 02.03.2012 р. за № 351/20664 (далі-Положення).

Відповідно до п.9 Положення, ліцензія провайдера програмної послуги переоформлюється у разі подання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяви про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги за формою згідно з додатком 4 до цього Положення та документів, що підтверджують необхідність переоформлення ліцензії.

Згідно п.10 Положення, підставами для переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги є: зміни: для юридичної особи - найменування, організаційно-правової форми, місцезнаходження, власника (власників) ліцензіата; для фізичної особи - прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання; наміри ліцензіата внести зміни до умов ліцензії у зв'язку зі зміною: характеристик багатоканальної телемережі (оператора телекомунікацій, місцезнаходження головної (базової) станції, ретрансляторів, передавача мультиплексу, максимальної кількості каналів (ресурсу) багатоканальної телемережі, території розташування (прийому) багатоканальної телемережі); загальної концепції (принципів, підстав) добору (переліку) програм для ретрансляції (пропозиції абонентам).

Пунктом 12 Положення визначено, що за результатами розгляду Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення приймає рішення про переоформлення ліцензії. У разі подання неповного пакета документів та/або документів, оформлених з порушенням вимог, встановлених п.9 цього Положення, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення залишає заяву без розгляду, про, що протягом семи робочих днів повідомляє заявника у письмовій формі з викладенням причин та рекомендованим строком усунення порушень. При цьому зміни до загальної концепції добору програм для ретрансляції вносяться з урахуванням плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору.

Згідно зі ст.15 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення», повноваженнями Національної ради щодо організації та перспектив розвитку телерадіомовлення, зокрема, є розробка і затвердження Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору.

План розвитку національного телерадіоінформаційного простору (далі - План розвитку) є нормативно-правовим документом, який розробляється Національною радою і затверджується її рішенням відповідно до вимог цього закону. На підставі Плану розвитку Національна рада приймає рішення щодо створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення та телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу України, визначає конкурсні умови та оголошує конкурси на отримання ліцензій на мовлення, визначає умови ліцензій на мовлення, яке ліцензується за реєстраційним принципом (ч.1 ст.21 Закону України «Про телебачення і радіомовлення»).

Частиною 1 ст. 22 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» визначено, що канали мовлення, мережі мовлення та телемережі, які передбачають використання радіочастотного ресурсу України, створюються та/або територіально змінюються за рішенням Національної ради відповідно до Плану використання радіочастотного ресурсу України та Плану розвитку.

Згідно ч.1 ст.4 зазначеного Закону, держава проводить політику протекціонізму щодо розповсюдження програм і передач вітчизняного виробництва.

На виконання вищезазначених законодавчих норм, рішенням відповідача від 01.12.2010 р. № 1684 затверджений План розвитку національного телерадіоінформаційного простору (далі - План розвитку), згідно положень якого, з метою реалізації ч.1 ст.4 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», провайдер програмної послуги зобов'язаний забезпечити усім абонентам можливість отримання програм універсальної програмної послуги (окрім провайдерів програмної послуги супутникових платформ за технологією DTH, типу «MITPIC»), a також доступу до програм і передач вітчизняного виробництва.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», провайдер програмної послуги - суб'єкт господарювання, який на підставі ліцензії, виданої Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення, на договірних засадах надає абонентам можливість перегляду пакетів програм, використовуючи для передавання цих програм ресурси багатоканальних телемереж.

Програмна послуга - формування пакетів програм та забезпечення абонентам можливості їх перегляду на договірних засадах.

Універсальна програмна послуга - обов'язкове забезпечення абонентам можливості перегляду пакета програм у складі програм телерадіоорганізації, які відповідно до ліцензій здійснюють наземне ефірне мовлення на території розташування відповідної багатоканальної телемережі, за винятком випадків застосування абонентами індивідуальних приймальних приладів або систем.

Пунктом 3.6 глави 3 розділу III Плану розвитку визначено, що формування загальної концепції добору програм провайдерів програмної послуги здійснюється відповідно до правил формування програмної послуги в пакетах програм провайдера програмної послуги, затверджених рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення України.

Так, рішенням відповідача від 29.08.2012 р. № 1260 затверджені Правила формування програмної послуги в пакетах програм провайдера програмної послуги (далі - Правила), якими передбачено, що перелік програм, які входять до складу універсальної програмної послуги, формується провайдером програмної послуги з програм телерадіоорганізацій, які здійснюють наземне ефірне мовлення на території розташування відповідної багатоканальної телемережі.

Також, Правилами передбачено, що у перехідний період від аналогового до цифрового формату мовлення склад універсальної програмної послуги включає програми телерадіоорганізації, які здійснюють аналогове та/або цифрове мовлення на території розташування відповідної багатоканальної телемережі.

Відповідно до ч.9 ст.39 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», провайдер зобов'язаний забезпечити усім абонентам можливість отримання програм універсальної програмної послуги та включити такі програми до всіх пакетів програм.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач повідомив позивача у листі від 22.01.2013 р. № 17/105 про те, що на території розташування багатоканальної телемережі позивача відбулися зміни - до МХ-5 додалась програма ТОВ «Медіа мережі». При цьому, ТОВ «Медіа мережі», відповідно до рішення відповідача від 12.09.2012 р. №1444 визнано переможцем у конкурсі на отримання ліцензії на мовлення на вільному каналі (програмі) мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у м. Києві, територією розповсюдження якої є м. Київ та прилеглі райони.

Враховуючи вищевикладене, суд погоджується з твердженнями відповідача про те, що позивач повинен був включити до складу універсальної програмної послуги програму телерадіоорганізації, яка здійснює цифрове мовлення МХ-5 на території розташування багатоканальної телемережі провайдера програмної послуги.

Згідно з ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Аналіз викладених законодавчих норм та обставин справи свідчить про те, що відповідач, залишаючи без розгляду заяву позивача про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги, діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України та Законами України «Про телебачення і радіомовлення», «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення», Положенням про порядок видачі ліцензії провайдера програмної послуги, затверджене рішенням Національної ради 28.12.2011 р. №2979 на виконання Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору.

Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції України та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.ч.1, 2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач по справі, як суб'єкт владних повноважень повністю виконав покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності вчинених ним дій.

За таких обставин, Окружний адміністративний суд міста Києва за правилами, встановленими ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників сторін, вважає заявлені позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Балтора» відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Повний текст постанови складений та підписаний 14.06.2013 р.

Суддя В.П. Шулежко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.06.2013
Оприлюднено01.07.2013
Номер документу32069459
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5940/13-а

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 23.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 20.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Постанова від 30.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 10.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні