cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
У Х В А Л А
25 листопада 2015 року м. Київ К/800/43444/13
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Сороки М.О., Горбатюка С.А., Чумаченко Т.А.,
провівши попередній розгляд адміністративної справи за позовом ТОВ «Балтора» до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії, за касаційною скаргою Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 30 липня 2013 року,-
в с т а н о в и в:
У квітні 2013 року ТОВ «Балтора» звернулось до суду з вказаним позовом, у якому з урахуванням уточнених позовних вимог просило:
визнати неправомірними дії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення щодо залишення без розгляду заяви про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги НР №1114-п від 11 жовтня 2012 року (вх. №7/1887 від 20.12.2012 року);
зобов'язати Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення розглянути питання про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги НР №1114-п від 11 жовтня 2012 року, згідно поданої заяви від 20 грудня 2012 року.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 червня 2013 року у задоволенні позову відмовлено.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 30 липня 2013 року постанову суду першої інстанції скасовано та ухвалено нове судове рішення про задоволення позову. Визнано протиправними дії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення щодо залишення без розгляду заяви про переоформлення ТОВ «Балтора» ліцензії провайдера програмної послуги НР №1114-п від 11 жовтня 2012 року (вх. №7/1887 від 20.12.2012 року). Зобов'язано Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення розглянути заяву про переоформлення ТОВ «Балтора» ліцензії провайдера програмної послуги НР №1114-п від 11 жовтня 2012 року (вх. №7/1887 від 20.12.2012 року).
У касаційній скарзі Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права, просить постанову суду апеляційної інстанції скасувати та залишити в силі постанову суду першої інстанції.
У запереченні на касаційну скаргу ТОВ «Балтора», посилаючись на законність постанови суду першої інстанції, просить залишити її без змін.
З`ясувавши обставини справи в межах, передбачених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), колегія суддів приходить до висновку про відмову у задоволенні касаційної скарги з таких підстав.
Встановлено, що 18.09.2012 Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення прийнято рішення № 1537 «Про заяву ТОВ «Балтора» щодо видачі ліцензії провайдера програмної послуги», яким вирішено видати ТОВ «Балтора» ліцензію провайдера програмної послуги, зазначивши максимальну кількість каналів (ресурс) багатоканальної телемережі з використанням аналогової технології, яка використовується для ретрансляції зазначених у додатку до рішення 39 програм - 37 каналів; затвердити пакет програм універсальної програмної послуги, згідно з додатком до рішення, та загальну концепцію добору програм (перелік програм) для надання програмної послуги, згідно з додатком до рішення; зобов'язано позивача, як провайдера програмної послуги, забезпечити всім абонентам можливість отримання програм універсальної програмної послуги окремим пакетом та включити програми універсальної програмної послуги до всіх пакетів програм.
11.10.2012 Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення позивачу видано ліцензію провайдера програмної послуги Серії НР №1114-п, строком дії з 11.10.2012 по 11.10.2022.
20.12.2012 ТОВ «Балтора» звернулось до відповідача із заявою про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги у зв'язку із зміною власника та керівника.
Листом № 17/105 від 22.01.2013 Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення залишила без розгляду вказану заяву, посилаючись на вимоги пункту 12 Положення про порядок видачі ліцензії провайдера програмної послуги, затвердженого Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 28.12.2011 року №2979 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 березня 2012 року за №351/20664), оскільки заявником подано неповний пакет документів та/або документів, оформлених з порушенням вимог, встановлених положенням 9 цього Положення. Роз'яснено, що в складі програм універсальної програмної послуги, які відповідно до ліцензій здійснюють наземне ефірне мовлення на території розташування багатоканальної телемережі ТОВ «Балтора», відбулися зміни, а саме, до МХ-5 додалась програма ТОВ «Медіа Мережі», м. Київ. За таких умов запропоновано внести зміни до загальної концепції добору програм в частині універсальної програмної послуги та, відповідно, відкоригувати ресурс багатоканальної телемережі, кількість програм та кількість вітчизняних програм.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з наявності підстав у Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення для залишення без розгляду поданих ТОВ «Балтора» документів, оскільки останній повинен був включити до складу універсальної програмної послуги програму телерадіоорганізації, яка здійснює цифрове мовлення МХ-5 на території розташування багатоканальної телемережі провайдера програмної послуги.
Скасовуючи постанову суду першої інстанції та ухвалюючи нове судове рішення про задоволення позову, апеляційний суд виходив з наступного.
Відповідно до положень статей 1 та 2 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами. Національна рада є юридичною особою, має печатку із своїм найменуванням та зображенням Державного Герба України.
Згідно абзацу 3 статті 14 зазначеного Закону Національна рада здійснює регуляторні функції, передбачені законодавством України у сфері телерадіомовлення, зокрема, щодо ліцензування провайдерів програмної послуги.
Національна рада у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про телебачення і радіомовлення», цим Законом, іншими законами України.
Відповідно до положень статті 1 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» ліцензія провайдера програмної послуги - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата надавати програмні послуги з використанням ресурсу багатоканальних телемереж.
Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 28.12.2011 року № 2979 затверджено Положення про порядок видачі ліцензії провайдера програмної послуги, яке визначає механізм видачі, переоформлення та анулювання ліцензії провайдера програмної послуги, видачі дубліката такої ліцензії (далі - Положення № 2979).
Відповідно до пунктів 2, 3, 9 Положення № 2979, у редакції на час спірних правовідносин, ліцензію провайдера програмної послуги мають право отримати суб'єкти господарювання, які мають на меті надання програмної послуги з використанням ресурсу багатоканальних кабельних телемереж (у тому числі технології типу "IPTV"); багатоканальних ефірних цифрових телемереж (у тому числі технологій "Телесело", "МІТРІС", "MMDS", цифрових мультиплексів); супутникової ємності (супутникові платформи за технологією DTH), мережі операторів мобільного та Інтернет - зв'язку.
Ліцензія провайдера програмної послуги є документом державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата надавати програмні послуги з використанням ресурсу багатоканальних телемереж. У ліцензії провайдера програмної послуги зазначається інформація, наведена у додатку 1 до цього Положення.
Ліцензія провайдера програмної послуги переоформлюється у разі подання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяви про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги за формою згідно з додатком 4 до цього Положення та документів, що підтверджують необхідність переоформлення ліцензії.
За змістом абзацу другого пункту 10 цього Порядку підставами для переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги є: зміни: для юридичної особи - найменування, організаційно-правової форми, місцезнаходження, власника (власників) ліцензіата.
Відповідно до пунктів 11, 12 Положення № 2979 за наявності підстав для переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги, передбачених абзацом другим пункту 10 цього Положення, ліцензіат зобов'язаний у десятиденний строк подати до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяву про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги за формою згідно з додатком 4 до цього Положення та документи, які підтверджують відповідні зміни. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення розглядає заяву і приймає рішення про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги протягом десяти робочих днів з дати надходження заяви. Заява про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги за наявності підстав, передбачених абзацом третім пункту 10 цього Положення, розглядається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення у місячний строк з дати її надходження.
За результатами розгляду Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення приймає рішення про переоформлення ліцензії. У разі подання неповного пакета документів та/або документів, оформлених з порушенням вимог, встановлених пунктом 9 цього Положення, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення залишає заяву без розгляду, про що протягом семи робочих днів повідомляє заявника у письмовій формі з викладенням причин та рекомендованим строком усунення порушень. При цьому зміни до загальної концепції добору програм для ретрансляції вносяться з урахуванням плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору.
Вставлено, що звертаючись до відповідача товариство надало заяву про переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги за формою згідно з додатком 4 до Положення № 2979, разом із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, довідкою з ЄДРПОУ, наказом про призначення директора ТОВ «Балтора».
Тобто, відсутні підстави для залишення заяви без розгляду в зв'язку з поданням заяви не встановленої форми та документів, що підтверджують необхідність переоформлення ліцензії.
З урахуванням описаного суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення діяла всупереч вимогам чинного законодавства, а відтак про наявність підстав для задоволення позову.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з таким висновком і доводи касаційної скарги його не спростовують.
Відповідно до частини 3 статті 220-1 КАС України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 КАС України, суд, -
ухвалив:
Касаційну скаргу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення - відхилити, а постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 30 липня 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеними статтями 237, 238, 239-1 КАС України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2015 |
Оприлюднено | 02.12.2015 |
Номер документу | 53927708 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Сорока М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні