ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ,
вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О
В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26.11.2008 р.
№ 2/306
17:49
Окружний адміністративний суд міста
Києва у складі головуючого судді
Келеберда В.І. при секретарі судового засідання Сахнюк Л.Д.
розглянув у відкритому судовому
засіданні адміністративну справу
за позовом
ОСОБА_1
до Управління
праці та соціального захисту населення Святошинської районної в м. Києві
державної адміністрації
про
зобов`язання встановити статус інваліда війни та визнання дій протиправними.
ОБСТАВИНИ
СПРАВИ:
Позов заявлено про зобов`язання
встановити статус інваліда війни та визнання дій протиправними.
Позовні вимоги мотивовані тим, що
Позивач приймав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у складі Обласної
евакуаційної комісії від оперативної групи штабу Цивільної оборони Київської
області, крім того, має статус особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської
катастрофи 1 категорії, інвалідом ІІІ групи. Відповідно до законодавства, як
особа що була залучена до формувань Цивільної оборони та стала інвалідом
внаслідок захворювання, пов`язаного з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, має
право на встановлення статусу інваліда війни. Позивач звернувся з відповідною
вимогою до Відповідача, на що отримав відмову. Позивач вважає такі дії
Відповідача протиправними та такими, що порушують його права на соціальний
захист, як інваліда війни.
Відповідач проти позову заперечує,
просить суд відмовити в задоволені позовних вимог, оскільки Позивачем не надано
жодних доказів підтвердження того, що він був залучений до формувань Цивільної
оборони.
Розглянувши подані документи і
матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується
позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і
вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (надалі Позивач), є особою,
яка постраждала внаслідок Чорнобильської 1 категорій, що підтверджується
посвідченням серія «А», № 419502, виданого Київською міською державною
адміністрацією від 20.06.2003.
Відповідно до довідки Управління з
питань надзвичайних ситуацій Київської обласної державної адміністрації від
06.05.2008 № 01-08/489 (надалі Довідка), Позивач, є колишнім працівником
Київського облагропрому, приймав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у
складі Обласної евакуаційної комісії від оперативної групи штабу ЦО Київської
області в періоди з 04.05.1986 по 06.05.1986, з 09.05.1986 по 13.05.1986 та з
10.06.1986 по 11.06.1986.
Згідно преамбули Закону України
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»від 22.10.1993 №
3551-ХІІ (надалі Закон № 3551-ХІІ) цей
Закон визначає правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних
умов для їх життєзабезпечення, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого
ставлення до них.
Статтею 1 Закону № 3551-ХІІ
зазначено, що цей Закон спрямований на захист ветеранів війни шляхом: створення
належних умов для підтримання здоров'я й активного довголіття; організації
соціального та інших видів обслуговування, зміцнення матеріально-технічної бази
створених для цієї мети закладів і служб та підготовки відповідних
спеціалістів; виконання цільових програм соціального і правового захисту
ветеранів війни; надання пільг, переваг та соціальних гарантій у процесі
трудової діяльності відповідно до професійної підготовки і з урахуванням стану
здоров'я.
Частиною 2 ст. 4 Закону № 3551-ХІІ
передбачено, що до ветеранів війни належать: учасники бойових дій, інваліди
війни, учасники війни.
Відповідно до п. 9 ч. 2 ст. 7
Закону № 3551-ХІІ, до інвалідів війни належать також інваліди з числа, крім
іншого, осіб, залучених до складу формувань Цивільної оборони, які стали
інвалідами внаслідок захворювань, пов'язаних з ліквідацією наслідків
Чорнобильської катастрофи.
Експертним висновком Центральної
міжвідомчою експертної комісії від 14.04.2003 № 423-6683 встановлено, що
хвороба Позивача пов`язана з роботою, пов`язаною з ліквідацією наслідків аварії
на ЧАЕС.
Статтею 13 Закону № 3551-ХІІ
передбачені пільги для інвалідів війни та прирівняним до них особам.
Позивач, своєю заявою від 15.05.2008,
звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Святошинської
районної в м. Києві державної адміністрації (надалі Відповідач) з проханням
встановити йому статус інваліда війни.
За результатами розгляду заяви
Позивача, Відповідач, листом від 20.05.2008 № 6571-39/8 відмовив у надані
статусу інваліда війни у зв`язку з тим, що Позивачем не було подано письмових
доказів залучення до формувань Цивільної оборони і відповідно відсутні підстави
для надання відповідного статусу.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу
адміністративного судочинства України у
справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних
повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на
підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та
законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження
надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для
прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно;
розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи
несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного
балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів
особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі
прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Положенням про Цивільну оборону
СРСР, затвердженого 18.03.1976 Постановою ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР № 1111,
та Положенням про невоєнізовані формування ЦО СРСР, затвердженого наказом
начальника ЦО СРСР від 06.06.1975 № 90, формування ЦО, в тому числі
-невоєнізовані, створювались для виконання заходів по ліквідації аварій,
катастроф, стихійних лих, великих пожеж, та їх наслідків, а також при
застосуванні засобів масового ураження (у воєнний час), захисту і організації
життєзабезпечення населення. Завдання щодо виконання завдань виробничого
характеру на них не покладались та не покладаються.
Відповідно до ч. 1 ст. 79 КАС
України Письмовими доказами є документи (у тому числі електронні документи),
акти, листи, телеграми, будь-які інші письмові записи, що містять в собі
відомості про обставини, які мають значення для справи.
Згідно Довідки, Позивач приймав участь
у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у складі Обласної евакуаційної комісії
від оперативної групи штабу ЦО Київської області.
Крім того, даний факт
підтверджується свідченнями ОСОБА_2 від 05.05.2008, наявними у матеріалах
справи, ОСОБА_2 з 16.12.1985 по 03.04.1990 займав посаду першого заступника
голови Київського облвиконкому -голови Київського облагропрому, Позивач приймав
участь у проведені евакуаційних заходів, в якості члена евакуаційної комісії та
оперативної групи Штабу ЦО Київської області. Окреме розпорядження про
залучення Позивача до участі в роботі оперативної групи Штабу ЦО Київської
області та проведення евакуаційних заходів Цивільної оборони не видавалося.
Таким чином, відповідно до названих
нормативно-правових документів, які діяли у відповідний період, до виконання
робіт по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та її наслідків, повинні були
залучатись саме формування ЦО, за виключенням випадків, коли характер
виконуваних робіт не відносився до завдань Цивільної оборони. Евакуація населення,
до проведення якої був залучен Позивач,
відноситься до завдань Цивільної оборони.
Згідно ч. 2 ст. 71 Кодексу
адміністративного судочинства України в адміністративних справах про
протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок
щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається
на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Дослідивши матеріали справи та
оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що
ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному
дослідженні, суд прийшов до висновку, що Відповідачем не доведено правомірності
відмови у встановлені Позивачу статусу інваліда війни.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст.
161-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Задовольнити адміністративний
позов у повному обсязі.
2.Визнати протиправною відмову
Управління праці та соціального захисту населення Святошинської районної в м.
Києві державної адміністрації у встановлені ОСОБА_1статусу інваліда війни.
3.Зобов`язати Управління праці та
соціального захисту населення Святошинської районної в м. Києві встановити
ОСОБА_1статус інваліда війни.
Постанова відповідно до ч. 1 ст.
254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було
подано.
Постанова може бути оскаржена до
суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному
обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання
через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням
протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається
у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
В.І. Келеберда
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2008 |
Оприлюднено | 01.04.2009 |
Номер документу | 3252664 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Келеберда В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні