cpg1251
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 липня 2013 року Справа № 5020-1282/2012
Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Сікорської Н.І.,
суддів Градової О.Г.,
Заплава Л.М.,
за участю представників сторін:
позивача, Захаров Олександр Валерійович, на підставі довіреності за № б/н від 01.06.13, (об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва, 16, 16-А");
відповідача, Сенчихіна Наталія Григорівна, на підставі довіреності за № б/н від 14.01.13, (приватне підприємство "Югжилсервіс");
третьої особи, не з'явився, (Севастопольська міська рада);
третьої особи, не з'явився, (Приватне підприємство "Індстрой-сервіс");
третьої особи, не з'явився, (Управління Державної міграційної служби у місті Севастополі);
позивача, Скібін Олександр Андрійович (повноваження перевірені), наказ № 1 від 30.07.07, (керуючий, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва, 16, 16-А");
розглянувши апеляційні скарги об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва, 16, 16-А" та приватного підприємства "Югжилсервіс" на рішення господарського суду міста Севастополя (головуючий суддя - Н.Г. Плієва, судді - О.О. Єфременко, І.А. Харченко) від 09 квітня 2013 року у справі №5020-1282/2012
за позовом об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва, 16, 16-А" (вул. Астана Кесаєва, 16, кв. 5,Севастополь,99038)
до приватного підприємства "Югжилсервіс" (вул. Вакуленчука, 53, корп. 6, оф. 6,Севастополь,99053)
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на боці позивача:
Севастопольська міська рада (вул. Леніна, 3,Севастополь,99011)
Приватне підприємство "Індстрой-сервіс" (вул. Очаківців, 39/1,Севастополь,99011)
Управління Державної міграційної служби у місті Севастополі
(вул. Пушкіна, 2,Севастополь,99011)
про визнання незаконними дій та зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва, 16, 16-А" звернулось до суду з позовом до приватного підприємства "Югжилсервіс" про визнання дій незаконними, зобов'язання відповідача передати технічну документацію по житловому комплексу Астана Кесаєва, 16, 16-А та зобов'язання передати картотеку по квартирного обліку мешканців цих будинків.
06.03.2013р. позивачем уточнювались позовні вимоги, шляхом подачі заяви про зміну предмету позову, відповідно до якої позивач просив:
1) визнати дії приватного підприємства "Югжилсервіс" по утриманню проектно-кошторисної документації зі схемами обладнання внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло, газо-, електропостачання, інвентарну справу і картотеки реєстраційного обліку фізичних осіб по житловому комплексу "Кесаєва 16, 16-А" незаконними;
2) зобов'язати приватне підприємство "Югжилсервіс" передати об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва, 16, 16-А" проектно-кошторисну документацію зі схемами обладнання внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло, газо-, електропостачання, інвентарну справу по житловому комплексу "Астана Кесаєва 16, 16-А";
3) зобов'язати приватне підприємство "Югжилсервіс" передати об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва, 16, 16-А" картотеку реєстраційного обліку фізичних осіб по житловому комплексу Астана Кесаєва 16, 16-А;
4) визнати відсутність права ПП "Югжилсервіс" надавати послуги з управління житловим комплексом Астана Кесаєва 16, 16-А і утриманню житлового комплексу з прилеглою будинковою територією;
5) зобов'язати ПП "Югжилсервіс" припинити надання послуг, які не замовлені, з утримання житлового комплексу і прибудинкової території по вул. Астана Кесаєва 16, 16-А;
6) зобов'язати ПП "Югжилсервіс" припинити надання послуг, які не замовлені, з управління будинком по вул. Астана Кесаєва 16, 16-А;
7) стягнути з відповідача витрати на оплату судового збору.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач безпідставно утримує технічну документацію по житловому комплексу Астана Кесаєва, 16, 16-А та картотеку по квартирного обліку мешканців цих будинків, в той час як він не є балансоутримувачем даного житлового комплексу, а також не здійснює його управління. При цьому, вказані функції на даний час виконує позивач.
Отже, внаслідок утримання відповідачем зазначеної документації створюються перешкоди мешканцям Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва, 16, 16-А" (далі- ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" ) в отриманні необхідних довідок, які видаються на підставі даних зазначеної технічної документації.
Також позивач вважає договір на обслуговування житлового комплексу Астана Кесаєва, 16, 16-А, підписаний приватним підприємством "Югжилсервіс" (далі - ПП"Югжилсервіс") та приватним підприємством "Індстрой-сервіс" (далі - ПП "Індстрой-сервіс" ), є неукладеним внаслідок не досягнення згоди щодо істотних умов під час його укладання, а саме, сторонами в договорі не визначена відповідальність сторін за порушення його умов.
Рішенням господарського суду міста Севастополя від 09 квітня 2013 року у справі №5020-1282/2012 позов задоволено частково.
Зобов'язано приватне підприємство "Югжилсервіс" передати об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва, 16, 16-А" документацію згідно переліку виконавчих документів по корпусу 1, ПК -3 блоки "Е", "Б", "В/2" (кв. 1-35), ПК-2 блоки "Г", "Д" (кв. 36-69), ПК-1 блоки "А", "В" (кв. 70-104) по вул. Кесаєва, 16; ПК - 4 блок "И" (кв. 1-15) по вул. А. Кесаєва, 16а, а саме:
№найменуваннявиконавець 1Розпорядження про затвердження актів державної комісіїУКБ СМДА 2Акти державної комісії - 3Інвентарні справи БТІТОВ Індстрой-сервіс" 4Розпорядження про призначення державної комісіїзамовник 5Накази про призначення робочої комісії -//- 6Акти робочої комісії -//- 7Довідки про усунення зауваженьТОВ Індстрой-сервіс" 8Перелік зауважень до актів робочої комісії -//- 9Акт архітектурного огляду фасадів та благоустрою, паспорт фарбування фасаду -//- 10Паспорт технічного стану і сейсмостійкості об'єкта -//- 11Архітектурно-технічний паспорт об'єкта -//- 12Довідка СФ ВАТ "Укртелеком"ЗСУ-462 13Акт здачі-приймання електромонтажних робітПП Бичков 14Довідка ДКП "Севміськводоканал"ПП "АРК" 15Акт обстеження водомірного вузлаДКП "Севміськводоканал" 16Акт приймання квартирних водомірів -//- 17Акт СФ ВАТ "Укртелеком" про приймання мереж радіофікаціїЗСУ-462 18Протокол вимірювання опору 19Довідка по землі держуправлінню екології та природних ресурсівПП Землянський А.А. 20Довідки БТІТОВ Індстрой-сервіс" 21Результат санітарно-біологічного і хімічного дослідження водиСЕС 22Довідка СЕС на вентиляцію -//- 23Акт радіаційного обстеження об'єкта будівництва -//- 24Довідка геослужби УГіА 25Акт по вогнезахисній обробці дерев'яних конструкційТОВ Індстрой-сервіс" 26Акт гідравлічного випробування системи холодного водопостачанняПП "АРК" 27Акт гідравлічного випробування системи гарячого водопостачання -//- 28Акт на протоку системи каналізації, водопостачання -//- 29Акт на обладнання мереж водопроводу -//- 30Акт на обладнання теплоізоляції труб опалення -//- 31Акт на обладнання антикорозійного покриття труб опалення та гарячого водопостачання -//- 32Акт на пристрій зовнішньої побутової каналізаціїТОВ Індстрой-сервіс" 33Довідку про виконання робіт з благоустрою та озеленення територіїТОВ Індстрой-сервіс" 34Акт закладення проектної робочої документації до страхового фонду документації УкраїниДержавний департамент СФД 35Акти на приховані будівельно-монтажні роботи -//- 36Документи, які свідчать про відповідність матеріалів, конструкцій і виробів, сертифікати, паспорти, лабораторні випробування -//-
У задоволенні решти вимог відмовлено.
Вирішено питання судових витрат.
Рішення господарського суду мотивоване тим, що судом встановлені ті обставини, що ПП "Югжилсервіс" отримало від ПП "Індстрой-сервіс" вищезазначену документацію, яка на даний час перебуває у відповідача.
Отже, з огляду на те, що рішенням загальних зборів членів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" житловий комплекс будинку 16, 16-А прийнято на баланс ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" , як юридичної особи, позивач є належним балансоутримувачем вказаних будинків, а тому правомірно вимагає передачі вказаної документації від відповідача.
Що стосується вимог позивача про визнання дій ПП "Югжилсервіс" по утриманню проектно-кошторисної документації зі схемами обладнання внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання, інвентарної справи і картотеки реєстраційного обліку фізичних осіб по житловому комплексу "Астана Кесаєва 16, 16-А", то господарський суд першої інстанції вважає зазначені вимоги незаконними з огляду на невідповідність способу захисту цивільних прав та інтересів передбачених статтею 16 Цивільного кодексу України та статтею 20 Господарського кодексу України.
Суд відмовив у задоволенні вимог щодо зобов'язання ПП "Югжилсервіс" передати ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" картотеку реєстраційного обліку фізичних осіб по житловому комплексу Астана Кесаєва 16, 16-А з тих підстав, що вказана картотека реєстраційного обліку фізичних осіб створена відповідачем, а також у зв'язку з тим, що реєстрація обліку місця проживання та місця перебування осіб в Україні здійснюється територіальними підрозділами Державної міграційної служби України та адресно-довідковими підрозділами територіальних органів ДМС України з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних відповідно до пункту 1.6., 8.1 Порядку реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні № 1077.
Стосовно вимог позивача про визнання відсутності права ПП "Югжилсервіс" надавати послуги з управління житловим комплексом Астана Кесаєва 16, 16-А і утриманню житлового комплексу з прилеглою будинковою територією, зобов'язання ПП "Югжилсервіс" припинити надання послуг, що не були замовлені з утримання житлового комплексу і прибудинкової території Астана Кесаєва 16, 16-А, суд відмовив у їх задоволенні з огляду на те, що договір від 06.05.2005 на обслуговування житлових будинків по вул. Астана Кесаєва, 16, який укладений між ПП "Югжилсервис" та ПП "Індстрой-сервіс" на даний час є чинним та не всі мешканці житлового комплексу по вул. Астана Кесаєва 16, 16-А є членами ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" , і безпосередньо між певними власниками квартир та ПП "Югжилсервис" укладені договори на надання послуг відповідачем.
Не погодившись з мотивувальною частиною рішення господарського суду першої інстанції, ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" звернулось до Севастопольського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить змінити судове рішення від 09 квітня 2013 року, а саме, виключити з мотивувальної частини висновок суду про те, що посилання позивача на те, що договір є неукладеним, не засноване на законі, та зазначити, що договір №б/н від 06.05.2005р. на обслуговування житлових будинків по вул. Астана Кесаєва, 16, 16а, підписаний між ПП "Югжилсервис" та ПП "Індстрой-сервіс" є неукладеним, і дії даного договору не розповсюджуються на ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А", оскільки вказаний договір є договором на управління нерухомим майном, який підлягає і державній реєстрації і нотаріальному посвідченню. Проте, сторонами договору вказані вимоги щодо державної реєстрації та нотаріального посвідчення не були дотримані, що в свою чергу свідчить про його неукладеність згідно зі статтею 210 ЦК України, а тому він не має правових наслідків.
16.05.2013р. ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду апеляційна скарга ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" прийнята до провадження апеляційного господарського суду у наступному складі судової колегії: головуючий суддя - Н.І. Сікорська, судді - Градова О.Г., Євдокімов І.В. та призначений її розгляд на 06.06.2013 року.
Розпорядженням в.о. секретаря судової палати у зв'язку з відпусткою судді Градової О.Г., остання замінена на суддю Заплава Л.М.
Розгляд справи 06.06.2013 року був відкладений у зв'язку з витребуванням додаткових доказів.
Розпорядженням в.о. секретаря судової палати від 27.06.2013 року у зв'язку з хворобою судді Євдокімова І.В., останній замінений на суддю Антонову І.В., а розгляд апеляційної скарги був відкладений на 04.07.2013 року.
Розгляд справи 04.07.2013 року був відкладений у зв'язку з надходженням апеляційної скарги ПП "Югжилсервіс" на рішення господарського суду першої інстанції по вказаній справі. ПП "Югжилсервіс" не погоджується з рішенням господарського суду в частині задоволення позовних вимог та просить скасувати в цій частині рішення, прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити.
Апеляційна скарга мотивована тим, що суд першої інстанції помилково та безпідставно прийшов до висновку про те, що позивач є належним балансоутримувачем, оскільки судом не встановлено на якому балансі знаходився житловий комплекс по вул.. Астана Кесаєва 16,16а у м. Севастополі, та вважає, що позивач не довів факт прийняття вказаного житлового комплексу на баланс, оскільки чинним законодавством не передбачено прийняття житлового комплексу самостійно на баланс ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" . Посилання на Постанову Кабінету Міністрів України від 11.10.2012 року № 1521 вважає необґрунтованими, оскільки вказаний нормативний акт регулює питання тільки щодо передачі житлових комплексів з балансу на баланс.
Щодо передачі технічної документації заявник апеляційної скарги зазначив про те, що вказана документація не повинна знаходитись у відповідача, однак він не заперечує її наявність у копіях у зв'язку з укладанням договору між забудовником ТОВ "Індбудсервіс" та ПП "Югжилсервіс".
Ухвалами Севастопольського апеляційного господарського суду від 05.07.2013 року ПП "Югжилсервіс" відновлений строк на подачу апеляційної скарги на рішення господарського суду м. Севастополя від 09.04.2013 року по вказаній справі та остання прийнята до провадження апеляційного господарського суду у наступному складі судової колегії: головуючий суддя - Н.І. Сікорська, судді - Градова О.Г., Антонова І.В. та об'єднана з апеляційною скаргою ОСББ "Астана Кесаєва 16,16а" для їх сумісного розгляду.
Розпорядженням в.о. секретаря судової палати від 25.07.2013 року у зв'язку з хворобою судді Антонової І.В., остання замінена на суддю Градову О.Г.
У призначене на 25.07.2013 року судове засідання з'явились представники ОСББ "Астана Кесаєва 16,16а", які підтримали доводи апеляційної скарги, поданої ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" та заперечували проти задоволення апеляційної скарги ПП "Югжилсервіс". Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги ПП "Югжилсервіс" та заперечував проти доводів апеляційної скарги позивача.
Представники третіх осіб в судове засідання не з'явились, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили.
Відповідно до статті 98 Господарського процесуального кодексу України учасники судового процесу були належним чином повідомлені про час і місце розгляду скарги.
Статтею 77 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд відкладає в межах строків, встановлених статтею 69 цього Кодексу розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні.
Судова колегія вважає можливим розглянути справу за відсутності представників сторін третіх осіб за наявними документами в матеріалах справи.
Повторно розглянувши матеріали справи в порядку статті 101 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія встановила наступне.
29.12.2004 року Державною приймальною комісією був прийнятий в експлуатацію корпус 1 ПК-1 на 35 квартир в 7 черзі ІУ мікрорайону проспекту Жовтневої революції по вул.. Астана Кесаєва, 16, про що складений Акт, який затверджений розпорядженням Севастопольської міської державної адміністрації № 2121-р від 31.12.2004. (а.с. 68-71том 1)
30.09.2005 року Державною приймальною комісією був прийнятий в експлуатацію корпус 1 ПК-2 на 34 квартири в 7 черзі ІУ мікрорайону проспекту Жовтневої революції по вул.. Астана Кесаєва, 16, про що складений Акт, який затверджений розпорядженням Севастопольської міської державної адміністрації № 1303-р від 07.10.2005, зареєстрований в ДІАБК №159 від 10.10. 2005 р.. ( а.с. 63-66 том 1)
30.12.2005 року Державною приймальною комісією був прийнятий в експлуатацію корпус 1 ПК-3 на 35 квартир в 7 черзі ІУ мікрорайону проспекту Жовтневої революції по вул.. Астана Кесаєва, 16, про що складений Акт, який затверджений розпорядженням Севастопольської міської державної адміністрації № 1864-р від 30.12.2005, зареєстрований в ДІАБК №284 від 20.12.2005 р.. (а.с. 58-60 том 1)
27.10.2006 року Державною приймальною комісією був прийнятий в експлуатацію корпус 1 блок "И" 15 квартир в 7 черзі ІУ мікрорайону проспекту Жовтневої революції по вул.. Астана Кесаєва, 16 а, про що складений Акт, який затверджений розпорядженням Севастопольської міської державної адміністрації № 1109-р від 31.10.2006, зареєстрований в ДІАБК №352 від 06.11. 2006 р.. ( а.с. 53-56 том 1)
27.12.2007 року Державною приймальною комісією був прийнятий в експлуатацію вбудований офіс № 5 в корпусі 1 ПК-4 в 7 черзі 4 мікрорайону проспекту Жовтневої революції по вул.. Астана Кесаєва, 16, про що складений Акт, який затверджений розпорядженням Севастопольської міської державної адміністрації № 1211-р від 28.12.2007 року, зареєстрований в ДІАБК № 488 від 28.12.2007 р.. ( а.с. 49-52 том 1)
Як убачається з вказаних актів Замовником будівництва даного житлового комплексу було Управління капітального будівництва Севастопольської міської державної адміністрації, підрядником - ТОВ "Індстрой-сервіс", експлуатаційна організація - ПП "Югжилсервіс".
06.05.2005р. між ПП "Індстрой-сервіс" і ПП "Югжилсервіс" був укладений договір на обслуговування житлового будинку по вул. А. Кесаєва,16, згідно з яким ПП "Індстрой-сервіс", як замовник передало, а ПП "Югжилсервис", як підрядник, прийняло на себе обслуговування житлового фонду по вул. А. Кесаєва 16-16а, при цьому ПП "Індстрой-сервіс" були передані відповідачу виконавчі документи, необхідні для експлуатації будинків.
23.07.2007 проведена державна реєстрація юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва, 16, 16-А", про що свідчать довідка АА № 768914 з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ( а.с. 89 том 1), Статут позивача ( а.с. 90 -100 том 1).
17.06.2007 року загальними зборами членів ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А" було прийнято рішення про прийняття будинку по вул. Кесаєва № 16, 16-А на баланс ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А", що знайшло відображення у протоколі зборів № 1а (т.1 а.с. 10).
Після прийняття будинку на баланс, позивач неодноразово звертався до відповідача з вимогою передати йому документацію, необхідну для експлуатації і утримання будинків, проте на своє звернення отримав відмову, що й стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.
Проаналізувавши обставини даної справи, перевіривши підстави прийняття оскаржуваного рішення судом першої інстанції, судова колегія дійшла висновку щодо необґрунтованості вимог апеляційних скарг з огляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, предметом спору є, зокрема, зобов'язання відповідача передати ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А" проектно-кошторисну документацію зі схемами обладнання внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло, газо-, електропостачання, інвентарну справу на житловий будинок по вул. Кесаєва № 16, 16-А у зв'язку з прийняттям ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А" вказаного будинку на баланс.
Отже, спеціальними нормами матеріального права, які підлягають застосуванню при вирішенні даного спору є Закон України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», Закон України «Про житлово-комунальні послуги», а також норми Цивільного та Господарського кодексів України.
Згідно з ч. 2 ст. 382 Цивільного кодексу України, власникам квартири у дво - або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку.
Статтею 385 Цивільного кодексу України визначено, що власники квартир для забезпечення експлуатації багатоквартирного житлового будинку, користування квартирами та спільним майном житлового будинку можуть створювати об'єднання власників квартир (житла). Таке об'єднання може бути створено також власниками житлових будинків. Об'єднання власників квартир, житлових будинків є юридичною особою, яка створюється та діє відповідно до статуту та закону.
Згідно з ч. 1 ст. 173 Господарського Кодексу України господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 174 Господарського Кодексу України господарські зобов'язання можуть виникати: безпосередньо із закону або іншого нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність. Таким Законом стосовно правовідносин, що є предметом спору у даній справі є Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» та Закон України «Про житлово-комунальні послуги».
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав його членів та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання неподільного і загального майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
Законом України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» у ч. ч. 1, 2 ст. 6 зазначено, що об'єднання може бути створене в будинку будь-якої форми власності з числа тих, хто приватизував або придбав квартиру, а також власника будинку або його уповноваженої особи, власників жилих приміщень, а також власників нежилих приміщень. Для створення об'єднання скликаються установчі збори.
Частиною 14 ст. 6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
Як встановлено, 23.07.2007р. Гагарінською районною державною адміністрацією у місті Севастополі зареєстроване об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Астана Кесаєва 16, 16-А, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серія А 01 за №411126. (том 1 а.с.9)
Відповідно до пункту 2.1 Статуту ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А» метою його створення є забезпечення захисту прав членів відповідно до пункту 1.1 цього Статуту, і дотримання ними обов'язків щодо належного змісту й використання неподільного й спільного майна житлового комплексу, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством і статутними документами.
Пунктом 2.2. вказаного Статуту визначені завдання та предмет об'єднання, та до яких віднесені:
- належне утримання будинку та прибудинкової території;
- забезпечення реалізації прав власників приміщень будинку на володіння та користування спільним майном членів об'єднання;
- забезпечення сприяння членам об'єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання;
- здійснення господарської діяльності для забезпечення потреб;
Пунктом 2.3. Статуту об'єднання має право шляхом скликання загальних зборів, брати на баланс майно об'єднання та затверджувати порядок утримання,експлуатації та ремонту неподільного і загального (спільного) майна відповідно до Статуту.
Пунктом 4.2. Статуту закріплено, що вищим органом управління об'єднання є загальні збори. (том 1 а.с.90-92)
Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», об'єднання після набуття статусу юридичної особи може прийняти на власний баланс весь житловий комплекс. Рішення про прийняття на баланс основних фондів приймається відповідно до цього Закону, інших нормативно-правових актів та статуту об'єднання. Балансоутримувач забезпечує управління житловим комплексом.
Як вже зазначалось раніше, на виконання статутних цілей, 17.06.2007р. загальними зборами членів ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А" було прийнято рішення про прийняття будинку по вул. Кесаєва № 16, 16-А на баланс ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А", що знайшло відображення у протоколі зборів, на якому за прийняття зазначеного будинку на баланс ОСББ проголосували 68 присутніх із 119 зареєстрованих власників квартир (т.1 а.с. 10)
Згідно абз. 3 ч. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», балансоутримувачем будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувач) є власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.
Під утриманням будинків і прибудинкових територій розуміється господарська діяльність, спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством.
Згідно з пунктом шостим частини другої статті 24 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до обов'язків балансоутримувача віднесено забезпечення належної експлуатації та утримання майна, що перебуває на його балансі.
Виходячи з положень статті 13 згаданого Закону до житлово-комунальних послуг належать, зокрема послуги з центрального постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо.
Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд затверджені наказом Міністерство з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009, № 13 (далі - Правила).
Згідно з підпунктом 2.2. пункту 2 Правил при передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах):
щодо технічного стану об'єкта, у тому числі:
план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 N 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за N 393/2833;
паспорт об'єкта та земельної ділянки;
проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;
акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;
схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;
виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);
паспорти котельного господарства, котлові книги;
паспорти ліфтового господарства;
кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;
акти технічного огляду;
журнали заявок мешканців об'єкта;
протоколи виміру опору ізоляції електромереж;
протоколи огляду системи вентиляції;
щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.
У разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об'єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об'єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акта приймання-передачі (підпункт 2.3 пункту 2 Правил).
Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та ст. 11 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» позивач неодноразово звертався до відповідача з листами з проханням призначити працівників ПП "Югжилсервіс" для участі у комісії з приймання житлового комплексу за адресою м. Севастополь, вул.. Астана Кесаєва 16,16а. ( № 17/08 від 14.11.2008 року) та передачі документації та активів (№ 01/2011 від 05.01.2011року - отримано № 1 від 10.01.2011 року, №010/2011 від 28.02.2011 - отримано № 32 від 01.03.2011 року; № 013/2011 від 09.03.2011 року - отримано № 34 від 09.03.2011року). ( а.с. 20-22 том1, а.с. 226 том 2)
Наказом №1 від 26.01.2011р. керуючим ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А» Скібіним О.А. створена комісія по прийманню на баланс ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А» житлового комплексу будинку 16,16А по вул. Астана Кесаєва (том 1 а.с. 23).
Згідно з Актом приймання-передачі від 27.01.2011р. комісія у складі керуючого ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А" - Скибіна А.А, бухгалтера ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А"- Крючкової Н.І., головного спеціаліста УКС - Щербакової В.Ю.; члена правління ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А" - Іноземцева А.І., директора Приватного підприємства "Індстрой-сервіс" - Подинкера І.Я. провела обстеження активів житлового комплексу за його адресою по вул. Астана Кесаєва 16, 16-А., та за результатами обстеження ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А" прийняло на баланс вказаний будинок у кількості 118 квартир загальною площею 8221,4 кв.м. (житлова площа - 4108 кв.м.), в тому числі: загальна площа допоміжних приміщень - 2620,1 кв.м., сходові клітини - 779,3 кв.м., сміттєкамери - 16,8 кв.м., горища - 1115,6 кв.м., підвали - 1031,6 кв.м., електрощитова - 23,3 кв.м., вбудовано -прибудовані офісні приміщення -653,5 кв.м. (том 1 а.с.25-26)
Представник ПП "Югжилсервіс" участі у роботі комісії не прийняв.
На пропозицію щодо передачі документації директор ПП "Югжилсервіс" листом № 27-42/11 від 21.02.2011 року повідомив, що не має підстав для передачі ОСББ "Астана Кесаєва 16,16а" документів по буд.. 16 по вул.. А. Кесаєва. ( а.с. 19)
Детально дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що на виконання рішення про прийняття будинку на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва 16, 16-А" , прийнятого 17.06.2007р. зборами об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва 16, 16-А" , з дотриманням вимог ст. 11 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», прийняття (передача) житлового комплексу на баланс проводиться разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку та відповідною технічною та виконавчою документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо).
Отже, із змісту вищевказаних норм права вбачається, що вирішення питання щодо прийняття на баланс житлового комплексу залежить виключно від прийнятого зборами об'єднання ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" рішення і таке право кореспондується з обов'язком передати йому житловий комплекс та відповідну технічну документацію.
Аналогічної правової позиції дотримується Верховний Суд України у постанові від 27 квітня 2012 року у справі N 5023/1171/11.
З урахуванням наведених норм, суд першої інстанції прийшов до правильного висновку про те, що оскільки позивачем житловий комплекс по вул. Астана Кесаєва 16, 16-А прийнято на баланс у встановленому законом порядку, саме до його компетенції Законом віднесено управляння будинками, забезпечення належної експлуатації та утримання будинків по вул. А. Кесаєва 16, та 16-А, здійснення контролю за технічним станом інженерного обладнання будинків квартир, приміщень, утримання в належному стані здійснення технічного обслуговування та ремонту внутрішньо будинкових мереж, а тому його вимоги щодо передачі відповідної документації для здійснення функцій балансоутримувача є правомірними.
Згідно із вимогами ч.ч. 1, 3, 4 ст. 47 Господарського кодексу України, держава гарантує усім підприємцям, незалежно від обраних ними організаційних форм підприємницької діяльності, рівні права та рівні можливості для залучення і використання матеріально-технічних, фінансових, трудових, інформаційних, природних та інших ресурсів. Держава гарантує недоторканність майна і забезпечує захист майнових прав підприємця. Вилучення державою або органами місцевого самоврядування у підприємця основних і оборотних фондів, іншого майна допускається відповідно до статті 41 Конституції України на підставах і в порядку, передбачених законом.
Господарський кодекс України у ст. 5 передбачає, що суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Згідно із вимогами ч.ч. 1, 2 ст. 16 Цивільного кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, зокрема, примусове виконання обов'язку в натурі. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Господарський кодекс України у ст. 20 передбачає, що держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та споживачів. Кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом, зокрема, - присудження до виконання обов'язку в натурі. Порядок захисту прав суб'єктів господарювання та споживачів визначається цим Кодексом, іншими законами.
Таким чином, судом безперечно встановлено, що Позивачем дотримано вимоги чинного законодавства щодо прийняття житлового комплексу, розташованого за адресою: м. Севастополь, вул.. Астана Кесаєва 16,16а на баланс ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" , тому вимоги до Відповідача про передачу відповідної документації є правомірними та підлягають задоволенню.
Отже, твердження відповідача про неможливість самостійного прийняття будинку ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" на баланс не узгоджується з абзацом 1 частини 1 статті 11 вказаного Закону, а також обставинами справи, які свідчать про правомірність прийнятого рішення ОСББ "Астана Кесаєва, 16, 16-А" про прийняття житлового комплексу на його баланс.
Також слід зазначити, що зауваження відповідача про наявність іншого балансоутримувача будинку не доведено відповідачем.
Так, рішенням господарського суду міста Севастополя від 09.06.2009р. по справі №5020-9/229 відмовлено ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А" про зобов'язання приватного підприємства "Югжилсервіс" передати на баланс ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А» житловий будинок за адресою Астана Кесаєва 16, 16-А, з тих підстав, що приватне підприємство "Югжилсервіс" не є балансоутримувачем вказаного будинку у розумінні статті 1 Закону України «Про житлово - комунальні послуги», а Севастопольською міською радою не приймалося рішення щодо визначення балансоутримувача будинків, будинки на будь-який баланс не передавались. ( том 1 а.с. 13-14)
Судова колегія зазначає, що вказане рішення господарського суду міста Севастополя від 09.06.2009р. по справі №5020-9/229 носить преюдиціальний характер для справи №5020-1282/2012 з огляду на приписи статті 35 Господарського процесуального кодексу України, а тому встановлені обставини по справі №5020-9/229 не підлягають встановленню під час розгляду справи №5020-1282/2012 виходячи із суб'єктного складу у цих справах.
Таким чином, є доведеним факт того, що до прийняття рішення ОСББ "Астана Кесаєва 16, 16-А" про прийняття на баланс житлового комплексу, як балансоутримувач, так і власник будинків у цілому, були відсутні.
Разом з тим, ст. 11 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» не пов'язує факт прийняття рішення ОСББ про прийняття на баланс житлового будинку з необхідністю наявності попереднього балансоутримувача, а навпаки прийняття на баланс будинку залежить виключно від прийнятого відповідно до вказаного Закону та Статуту рішення ОСББ, тому доводи апеляційної скарги ПП "Югжилсервіс" в цій частині судова колегія не бере до уваги.
Крім того, відповідач звертає увагу також на те, що вся технічна документація, яку господарський суд першої інстанції в оскаржуваному рішенні зобов'язав відповідача передати позивачу, є власністю відповідача, і передана в копіях, а також витребувалась від різних інстанцій та збиралась підприємством для нормального обслуговування будинку.
Але вказане твердження відповідача є хибним з огляду на наступне.
Як підтверджується матеріалами справи, та не заперечується відповідачем, приватне підприємство "Югжилсервіс" є обслуговуючою організацією (згідно договору 01.01.2005 між ПП "Індстрой-сервіс" і ПП "Югжилсервіс") Додатково судова колегія звертає увагу на умови цього договору від 01.01.2005, а саме на пункт 2.2.1. згідно з яким Замовник зобов'язується передати технічну та виконавчу документацію Підряднику (том 1 а.с.73 на звороті). (том 1 а.с.73)
Крім того, господарським судом встановлено, що після укладення договору 01.01.2005 між ПП "Індстрой-сервіс" і ПП "Югжилсервіс", третьою особою у даній справі - ПП "Індстрой-сервіс" відповідачу було передано документи, без зауважень щодо передачі їх в копіях, згідно з переліком по корпусу 1 ПК -3 блоки "Е", "Б", "В/2" (кв. 1-35), ПК-2 блоки "Г", "Д" (кв. 36-69), ПК-1 блоки "А", "В" (кв. 70-104) по вул. Кесаєва, 16; ПК - 4 блок "И" (кв. 1-15) по вул. А. Кесаєва, 16а, а саме:
№найменуваннявиконавець 1Розпорядження про затвердження актів державної комісіїУКБ СМДА 2Акти державної комісії - 3Інвентарні справи БТІТОВ Індстрой-сервіс" 4Розпорядження про призначення державної комісіїзамовник 5Накази про призначення робочої комісії -//- 6Акти робочої комісії -//- 7Довідки про усунення зауваженьТОВ Індстрой-сервіс" 8Перелік зауважень до актів робочої комісії -//- 9Акт архітектурного огляду фасадів та благоустрою, паспорт фарбування фасаду -//- 10Паспорт технічного стану і сейсмостійкості об'єкта -//- 11Архітектурно-технічний паспорт об'єкта -//- 12Довідка СФ ВАТ "Укртелеком"ЗСУ-462 13Акт здачі-приймання електромонтажних робітПП Бичков 14Довідка ДКП "Севміськводоканал"ПП "АРК" 15Акт обстеження водомірного вузлаДКП "Севміськводоканал" 16Акт приймання квартирних водомірів -//- 17Акт СФ ВАТ "Укртелеком" про приймання мереж радіофікаціїЗСУ-462 18Протокол вимірювання опору 19Довідка по землі держуправлінню екології та природних ресурсівПП Землянський А.А. 20Довідки БТІТОВ Індстрой-сервіс" 21Результат санітарно-біологічного і хімічного дослідження водиСЕС 22Довідка СЕС на вентиляцію -//- 23Акт радіаційного обстеження об'єкта будівництва -//- 24Довідка геослужби УГіА 25Акт по вогнезахисній обробці дерев'яних конструкційТОВ Індстрой-сервіс" 26Акт гідравлічного випробування системи холодного водопостачанняПП "АРК" 27Акт гідравлічного випробування системи гарячого водопостачання -//- 28Акт на протоку системи каналізації, водопостачання -//- 29Акт на обладнання мереж водопроводу -//- 30Акт на обладнання теплоізоляції труб опалення -//- 31Акт на обладнання антикорозійного покриття труб опалення та гарячого водопостачання -//- 32Акт на пристрій зовнішньої побутової каналізаціїТОВ Індстрой-сервіс" 33Довідку про виконання робіт з благоустрою та озеленення територіїТОВ Індстрой-сервіс" 34Акт закладення проектної робочої документації до страхового фонду документації УкраїниДержавний департамент СФД 35Акти на приховані будівельно-монтажні роботи -//- 36Документи, які свідчать про відповідність матеріалів, конструкцій і виробів, сертифікати, паспорти, лабораторні випробування -//-
Під час розгляду справи у господарському суді першої інстанції, представник відповідача у судовому засіданні підтвердила факт отримання ПП "Югжилсервіс" вказаної документації від ПП "Індстрой-сервіс" та не заперечувала, що вказана документація перебуває у відповідача.
Таким чином, твердження відповідача, що вказані документи витребувались від різних інстанцій та наявні в копіях спростовуються матеріалами справи. (том 2 а.с.94-97)
Отже, висновок суду першої інстанції щодо витребування лише тієї документації, яка необхідна для експлуатації будинків та яка була передана відповідачу ПП "Індстрой-сервіс", є цілком правильним та обґрунтованим.
Щодо позивних вимог про визнання дій приватного підприємства "Югжилсервіс" по утриманню проектно-кошторисної документації зі схемами обладнання внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання, інвентарної справи і картотеки реєстраційного обліку фізичних осіб по житловому комплексу "Астана Кесаєва 16, 16-А" незаконними, судова колегія погоджується з висновками господарського суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Так, захист цивільних прав та інтересів здійснюється судом в спосіб, передбачений статтею 16 Цивільного кодексу України та статтею 20 Господарського кодексу України.
Однак серед переліку, зазначеному к вказаних нормах матеріального права відсутній такий спосіб захисту права, як визнання незаконними дій суб'єкта господарської діяльності, а тому господарським судом правомірно відмовлено у задоволенні зазначеної частини позовних вимог.
Стосовно позовних вимог про зобов'язання передати картотеку реєстраційного обліку фізичних осіб по житловому комплексу "Астана Кесаєва 16, 16-А" судом встановлено, що картотеку по-квартирного обліку було створено ПП "Югжитлосервіс". В той же час, відповідно до пункту 1.6. "Порядку реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та зразків необхідних для цього документів" від 22.11.2012, № 1077 (далі - Порядок реєстрації) ведення реєстраційного обліку місця проживання та місця перебування осіб в Україні (далі - реєстраційний облік) здійснюється територіальними підрозділами Державної міграційної служби України та адресно-довідковими підрозділами територіальних органів ДМС України з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних.
Реєстраційний облік ведеться у межах обслуговування адміністративно-територіальної одиниці відповідного адресно-довідкового підрозділу територіального органу ДМС України або територіального підрозділу ДМС України.
У територіальному підрозділі ДМС України картотеки складаються з відомостей про реєстрацію у формі картки реєстрації особи (додаток 1) та адресної картки (додаток 2), а в адресно-довідковому підрозділі територіального органу ДМС України - талона зняття з реєстрації місця проживання в Україні (додаток 3) та відомостей про реєстрацію місця проживання особи (додаток 4).
Картотеки повинні зберігатися в окремому приміщенні адресно-довідкового підрозділу територіального органу ДМС України або територіального підрозділу ДМС України у спеціальних шафах.
Територіальні органи Державної міграційної служби України утворено Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2011 № 658.
До повноважень Державної міграційної служби Указом Президента України від 06.04.2011 № 405/2011 "Питання державної міграційної служби" віднесено здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, ведення відповідних реєстраційних обліків (підпункт 20) пункту 4 Указу).
Згідно з пунктом 8.1. Порядку реєстрації відомості про місце проживання/перебування особи та інші персональні дані особи надаються адресно-довідковими підрозділами територіальних органів ДМС України і підрозділами ДМС України за запитами осіб, органів державної влади, підприємств, установ, організацій, закладів щодо доступу до персональних даних за формою, наведеною в додатку 18 до цього Порядку (далі - запити), та оформлюються відповідно до частини четвертої статті 16 Закону України "Про захист персональних даних" за умови згоди суб'єкта персональних даних, наданої володільцю бази персональних даних на обробку цих персональних даних, або відповідно до вимог закону.
З урахуванням наведеного, господарський суд першої інстанції дійшов вірного висновку, про відсутність будь-яких правових підстав для ведення обслуговуючою організацією картотеки по-квартирного обліку мешканців будинку, а також про відсутність підстав для витребування картотеки та передачі її позивачу.
Також правомірно відмовлено господарським судом першої інстанції у вимогах позивача про визнання відсутності права ПП "Югжитлосервіс" надавати послуги з управління житловим комплексом Астана Кесаєва 16, 16-А і утриманню житлового комплексу з прилеглою будинковою територією, зобов'язання ПП "Югжилсервіс" припинити надання послуг, що не були замовлені з утримання житлового комплексу і прибудинкової території Астана Кесаєва 16, 16-А, зобов'язання ПП "Югжилсервіс" припинити надання послуг, що не були замовлені з управління будинком Астана Кесаєва 16, 16-А з огляду на наступне.
Як встановлено, обслуговування житлового комплексу по вул. Астана Кесаєва 16, 16-А надаються відповідачем на підставі договору від 06.05.2005, який укладений між ПП "Югжилсервис" та ПП "Індстрой-сервіс". Строк дії вказаного договору складає 10 років - до 05.05.2015 , тобто на даний час договір є діючим.
Заявник апеляційної скарги вважає дане твердження суду невірним та просить його змінити з огляду на неукладеність договору, оскільки він є договором на управління нерухомим майном відповідно до статті 638 ЦК України, Закону України „Про житлово- комунальні послуги" в редакції 2003р., статті 1031 ЦК України підлягає і державній реєстрації і нотаріальному посвідченню.
Судова колегія суду апеляційної інстанції також не вбачає підстав вважати даний договір неукладеним з огляду на наступне.
Так, дослідивши умови вказаного договору судова колегія дійшла висновку, що вказаний договір є договором про надання послуг, а не договором на управління нерухомим майном, оскільки частиною 1 статті 1029 ЦК України передбачено, що за договором управління майном одна сторона (установник управління) передає другій стороні (управителеві) на певний строк майно в управління, а друга сторона зобов'язується за плату здійснювати від свого імені управління цим майном в інтересах установника управління або вказаної ним особи (вигодонабувача).
Частиною 1 статті 1032 ЦК України передбачено, що установником управління є власник майна.
Частиною 3 статті 1033 ЦК України визначено, що вигодонабувач не може бути управителем.
Частина1 статті 1034 ЦК України містить положення про те, що вигоди від майна, що передане в управління, належать установникові управління.
Істотними умовами договору управління майном є:
1) перелік майна, що передається в управління;
2) розмір і форма плати за управління майном.
Таким чином, з огляду на викладене, а також враховуючи встановлення факту про те, що ПП "Індстрой-сервіс" не є власником будинків (рішення господарського суду м. Севастополя від 18.06.2009 року по справі №5020-9/229), та не є вигодонабувачем за зазначеним договором, а також з огляду на правову природу зазначеного договору, який не містить істотних умов договору на управління нерухомим майном, а лише містять умови щодо зобов'язання ПП "Югжилсервис" виконувати певний перелік послуг щодо обслуговування переданих будинків, судова колегія дійшла висновку, що даний договір є договором про надання послуг, правовідносини якого регулюються ст.. 901 ЦК України.
Відповідно до частини 1 статті 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Даний договір не вимагає нотаріального посвідчення та державної реєстрації, а тому вважати неукладеним договір від 06.05.2005, який підписаний між ПП "Югжилсервис" та ПП "Індстрой-сервіс" про надання послуг, немає підстав.
Крім того, як встановлено господарським судом першої інстанції, ні всі мешканці житлового комплексу по вул. Астана Кесаєва 16, 16-А є членами ОСББ, тобто станом на 01.01.2013 з 118 мешканців членами ОСББ є лише 73 особи (т. 1 а.с. 159) та ПП "Югжилсервіс" надаються послуги мешканцям житлових будинків на підставі договорів, які укладені безпосередньо мешканцями будинків з відповідачем раніше.(а.с. 20-86).
Отже, оскільки послуги відповідачем надаються не позивачу, а мешканцям будинку, які уклали відповідні договори, господарським судом першої інстанції правомірно відмовлено у задоволенні вказаної частині вимог.
Таким чином, господарський суд першої інстанції прийняв цілком обґрунтоване та правильне рішення, встановивши усі обставини справи та правильно застосувавши норми як матеріального, так і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається, оскільки доводи апеляційних скарг не спростували висновки господарського суду, викладені у оскаржуваному рішенні.
Керуючись статтями 101, пунктом 1 статті 103, статтею 105 Господарського процесуального кодексу України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційні скарги об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Астана Кесаєва, 16, 16-А" та приватного підприємства "Югжилсервис" залишити без задоволення.
Рішення господарського суду міста Севастополя від 09 квітня 2013 року у справі №5020-1282/2012 залишити без змін.
Головуючий суддя Н.І. Сікорська
Судді О.Г. Градова
Л.М. Заплава
Суд | Севастопольський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2013 |
Оприлюднено | 31.07.2013 |
Номер документу | 32686100 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сікорська Наталя Іванівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сікорська Наталя Іванівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сікорська Наталя Іванівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сікорська Наталя Іванівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сікорська Наталя Іванівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сікорська Наталя Іванівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сікорська Наталя Іванівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сікорська Наталя Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні