Постанова
від 12.08.2013 по справі 905/2084/13
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 серпня 2013 року Справа № 905/2084/13 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Карабаня В.Я. - головуючого, Жаботиної Г.В., Грека Б.М.., розглянувши матеріали касаційної

скаргиПриватного підприємства "Добтехпал" напостанову Донецького апеляційного господарського суду від 03.06.2013р. у справігосподарського суду Донецької області №905/2084/13 за позовомПриватного підприємства "Добтехпал" доВідділу освіти Олександрівської районної державної адміністрації Фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 про визнання недійсним рішення, акцепту пропозиції та договору на закупівлю вугілля представники сторін - не з'явилися.

У С Т А Н О В И В:

26.03.2013р. Приватне підприємство "Добтехпал" звернулися до господарського суду Донецької області з позовом про визнання недійсними рішення відділу освіти Олександрівської районної державної адміністрації про застосування процедури закупівлі в одного учасника, оформленого протоколом від 21.01.2013р., акцепту пропозиції фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 від 28.01.2013р. та договору на закупівлю вугілля від 08.02.2013р.

Відповідач проти позову заперечував та просив відмовити у задоволенні його вимог, посилаючись на відповідність його дій вимогам діючого законодавства. Процедура закупівлі в одного учасника здійснена у відповідності до вимог п.3 ч.2 ст.39 Закону України "Про здійснення державних закупівель", за наявності умов застосування такої процедури, з належним їх обґрунтуванням.

29.04.2013р. рішенням господарського суду Донецької області (суддя Попков Д.О.) позов задоволено у повному обсягу, мотивуючи неправомірністю застосування процедури закупівлі в одного учасника.

03.06.2013р. постановою Донецького апеляційного господарського суду (судді: Будко Н.В. - головуючий, Манжур В.В., М'ясищев А.М.) рішення місцевого господарського суду скасовано, в позові відмовлено, обґрунтувавши безпідставністю його вимог.

У касаційній скарзі Приватне підприємство "Добтехпал" посилалися на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права, тому просили скасувати постанову від 03.06.2013р., а рішення місцевого господарського суду залишити в силі.

Проаналізувавши касаційну скаргу на предмет її обґрунтованості у сукупності з іншими матеріалами справи, колегія суддів приходить до висновку про відхилення вимог скарги виходячи з наступного.

За приписами ст. 12 Закону України "Про здійснення державних закупівель" закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; двоступеневі торги; запит цінових пропозицій; попередня кваліфікація учасників; закупівля в одного учасника; електронний реверсивний аукціон. Згідно вимог п.3 ч.2 ст.39 названого Закону процедура закупівлі в одного учасника застосовується, зокрема, у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. При застосуванні відповідної процедури необхідне обґрунтування, яке повинне містити зазначені замовником причини та обставини, якими він керувався під час обрання процедури закупівлі в одного учасника.

Судом апеляційної інстанції установлено, що згідно протоколу засідання комітету з конкурсних торгів від 06.11.2012р. відділом освіти Олександрівської райдержадміністрації затверджено план закупівель на 2013р., серед предметів яких визначено вугілля кам'яне (тверде паливо).

У зв'язку з призупиненням процедури закупівлі вугілля кам'яного на відкритих торгах, які в подальшому на виконання рішення Постійно діючої комісії адміністративної колегії Антимонопольного комітету України були відмінені, виникла термінова потреба в здійсненні закупівлі вугілля для забезпечення життєдіяльності та виховного процесу в закладах відділу освіти. Рішенням комітету з конкурсних торгів відділу освіти Олександрівської РДА, оформленого протоколом від 21.01.2013р., обрано процедуру закупівлі вугілля кам'яного (вугілля марок Г-концентрат, антрацит) в одного учасника. Рішенням засідання акцептовано пропозицію фізичної особи-підприємця ОСОБА_4, якого визначено переможцем закупівлі. Згідно протоколу переговорів по процедурі закупівлі в одного учасника ціна договору складала 1 096 250,00грн., установлено відповідність пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям.

Засіданням районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, згідно протоколу від 07.02.2013р., підтверджено доцільність закупівлі відділом освіти вугілля кам'яного в одного учасника, з посиланням на відсутність достатньої кількості вугілля кам'яного для потреб функціонування котелень низки шкіл протягом січня-березня 2013р. та з метою уникнення зриву опалювального сезону замовником, а також уникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня та недопущення соціальної напруги серед населення регіону. Перший заступник голови райдержадміністрації у своєму листі також наголошував на необхідності застосування відділом освіти процедури закупівлі у одного учасника згідно п.3 ч.2 ст.39 Закону України "Про здійснення державних закупівель".

08.02.2013р. між відділом освіти Олександрівської районної державної адміністрації та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 укладено договір про закупівлю вугілля кам'яного за державні кошти, за умовами якого останній зобов'язався поставити вугілля марки Г-антрацит (695 тон), вугілля марки АО-Антрацит (220 тон), а відділ освіти прийняти його та оплатити.

Зверненням від 25.02.2013р. №193 до Департаменту з питань державних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України відділ освіти просив провести моніторинг закупівлі в одного учасника на предмет її відповідності положенням Закону України "Про здійснення державних закупівель". Відповідно до висновку Міністерства економічного розвитку і торгівлі, за результатами здійсненного моніторингу відділ освіти мав передумови для прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника, у зв'язку з наявністю нагальної потреби у здійсненні закупівлі через виникнення особливих економічних та соціальних обставин, які унеможливлювали дотримання замовником строків для проведення процедур конкурсних торгів. Процедура закупівлі в одного учасника застосована за наявності умов, передбачених п.3 ч.2 ст. 39 Закону України "Про здійснення державних закупівель".

Зважаючи на викладе, наведені відповідачем обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника, яка передбачена законом, суд апеляційної інстанції мотивовано відхилив позовні вимоги, правових підстав для задоволення яких не було наведено позивачем. Належних обґрунтувань, з посиланням на норми права, які б спростовували висновки апеляційного господарського суду, заявником не наведено, у зв'язку з чим колегія суддів не вбачає підстав для зміни чи скасування оскаржуваної постанови, при ухваленні якої здійснено всебічний, повний та об'єктивний розгляд у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, надано належну правову оцінку всім наявним у матеріалах справи доказам й твердженням сторін, правильно застосовано норми матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 111 5 , 111 7 , 111 9 -111 11 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Приватного підприємства "Добтехпал" залишити без задоволення, а постанову Донецького апеляційного господарського суду від 03.06.2013р. у справі господарського суду Донецької області №905/2084/13 - без змін.

Головуючий суддяВ.Я. Карабань СуддяГ.В. Жаботина СуддяБ.М. Грек

Дата ухвалення рішення12.08.2013
Оприлюднено16.08.2013
Номер документу33009574
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2084/13

Ухвала від 09.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Попков Д.О.

Постанова від 12.08.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Карабань В.Я.

Ухвала від 30.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Карабань В.Я.

Ухвала від 20.05.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Постанова від 03.06.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Ухвала від 30.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.О. Попков

Ухвала від 29.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.О. Попков

Рішення від 29.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.О. Попков

Ухвала від 26.03.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Попков Д.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні