Постанова
від 19.08.2013 по справі 2а-17352/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 серпня 2013 року № 2а-17352/09/2670

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Добрянської Я.І. , розглянув відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 КАС України, в порядку письмового провадження адміністративну справу:

за позовом Державної податкової інспекції у м. Чернівці (правонаступником якої є Державна податкова інспекції у м. Чернівцях Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області) до відповідача Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення в особі Чернівецького обласного радіотелевізійного передавального центру простягнення заборгованості у розмірі 323 017,33 грн.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач Державна податкова інспекція у м. Чернівці звернувся в Окружний адміністративний суд міста Києва з позовом до відповідача Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення в особі Чернівецького обласного радіотелевізійного передавального центру про стягнення заборгованості у розмірі 475 206,28 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.02.2010 р. по справі № 2а-17352/09/2670 суддею Вєкуа Н.Г. позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Чернівці було задоволено повністю.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 10.03.2011 р. було скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.02.2010 р. по справі № 2а-17352/09/2670, та постановлено нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог Державній податковій інспекції у м. Чернівці відмовлено повністю.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 18.06.2013 р. було частково задоволено касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернівці, скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.02.2010 р. та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 10.03.2011 р., а справу № 2а-17352/09/2670 направлено до суду першої інстанції на новий судовий розгляд.

Зважаючи на викладене, згідно з протоколом розподілу справ між суддями від 10.07.2013 р., адміністративну справу № 2а-17352/09/2670 було розподілено на новий судовий розгляд на суддю Добрянську Я.І.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.07.2013 р. суддею Добрянською Я.І. було прийнято до свого провадження адміністративну справу № 2а-17352/09/2670 для нового розгляду та призначено судове засідання на 25.07.2013 р.

В судове засідання 25.07.2013 р. позивач не прибув та не скерував свого представника, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання, докази чого наявні в матеріалах справи.

Причини неявки в судове засідання 25.07.2013 р. позивач суду не повідомив.

Зважаючи на не прибуття позивача в судове засідання 25.07.2013 р. та не скерування свого представника (що був повідомлений належним чином), суд, на підставі ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалив розглядати дану адміністративну справу № 2а-17352/09/2670 в порядку письмового провадження.

Про перехід до розгляду справи № 2а-17352/09/2670 в поряду письмового провадження позивача було повідомлено належним чином листом від 25.07.2013 р., докази чого наявні в матеріалах справи.

В судовому засіданні 25.07.2103 р. відповідачем було подано клопотання про заміну неналежного відповідача у справі, а саме заміну Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення на Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр, оскільки останній є окремою юридичною особою та особисто несе відповідальність по сплаті своїх податкових зобов'язань. В іншому випадку відповідач просив залучити Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр відповідачем 2 (співвідповідачем) по справі № 2а-17352/09/2670.

Судом було відмовлено в задоволенні зазначених клопотань відповідача, зважаючи на те, що відповідно до Наказу від 20.07.2006 р. № 751 Міністерства транспорту та зв'язку України «Про реорганізацію підприємств, що входять до складу Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення», копія якого міститься в матеріалах справи, Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр було реорганізовано шляхом приєднання в якості відокремленого підрозділу (філії) до Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення, та вставлено, що останній є правонаступником прав та обов'язків підприємств, одним з яких є Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр, а дані з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, щодо знаходження Чернівецького обласного радіотелевізійного передавального центру станом на час розгляду справи в стані припинення - не є підставою для невиконання головною компанією Концерном радіомовлення, радіозв'язку та телебачення своїх податкових зобов'язань, та податкових зобов'язань його відокремлених підрозділів (філій) перед державним бюджетом.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр, який Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 20.07.2006 р. № 751 було реорганізовано шляхом приєднання в якості відокремленого підрозділу (філії) до Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення - не може бути відповідачем по справі, оскільки в даному випадку відповідачем по справі має бути саме головна компанія - Концерн радіомовлення, радіозв'язку та телебачення.

Позивачем в свою чергу 26.07.2013 р. було подано клопотання про зменшення позовних вимог, оскільки станом на 18.07.2013 р. за Чернівецьким обласним радіотелевізійним передавальним центром, що є відокремленим підрозділом (філією) Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення, рахується заборгованість на загальну суму 323 017,33 грн.

Зазначене клопотання позивача було взято судом до уваги та враховано при розгляді даної адміністративної справи № 2а-17352/09/2670 по суті.

Станом на 19.08.2013 р. інших документів від сторін по справі до канцелярії суду не надходило.

Позовні вимоги позивача мотивовані тим, що відповідачем у визначені законодавством строки не було сплачено суми податкових зобов'язань з податку на прибуток, податку на додану вартість, збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, податку з власників транспортних засобів, комунального податку, в результаті чого, позивачем на підставі п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями (далі - Закон України № 2181) до відповідача було застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 475 206 грн. 28 коп. Дані податкові повідомлення-рішення були оскаржені в судовому порядку до суду першої та апеляційної інстанції, однак за наслідками зазначеного судами прийняті рішення, у відповідності до яких податкові повідомлення-рішення було визнано правомірними. А станом на 18.07.2013 р. сума такого боргу відповідача відповідно до облікових карток зменшилася до 323 017,33 грн.

Відповідач в своїх запереченнях зазначає, що він не може бути відповідачем у даній справі, оскільки перевірка, на підставі висновків якої були прийняті вищевказані податкові повідомлення-рішення, проводилася стосовно Державного підприємства «Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр» (далі - ДП «Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр»), а Концерн радіомовлення, радіозв'язку та телебачення не є його правонаступником, а тому не несе відповідальності за його зобов'язаннями.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника відповідача в судовому засіданні 25.07.2013 р., всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр» зареєстроване виконавчим комітетом Чернівецької міської ради 24.01.1996 р. № рішення - 42С та включено до ЄДРПОУ 05.02.1996 р., код - 01189809, свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 354405, у відповідності до довідки про включення до ЄДРПОУ № 118 органом управління є - Державний комітет зв'язку та інформатизації України.

Відповідно до Наказу від 20.07.2006 р. № 751 Міністерства транспорту та зв'язку України від 20.07.2006 р. № 751 «Про реорганізацію підприємств, що входять до складу Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення» (далі - Наказ № 751, копія наявна в матеріалах справи), Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр реорганізовано шляхом приєднання в якості відокремленого підрозділу (філії) до Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення, та вставлено, що останній є правонаступником прав та обов'язків підприємств, одним з яких є Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр.

Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 30.10.2006 р. № 139 «Про створення філій Концерну радіомовлення радіозв'язку та телебачення» на виконання п. 4.4 Наказу № 751, створено відокремлені підрозділи - філії Концерну радіомовлення радіозв'язку та телебачення, зокрема, Чернівецьку філію.

Концерн радіомовлення, радіозв'язку та телебачення діє на підставі Статуту (копія міститься в матеріалах справи).

Відповідно до п. 3.2 ст. 3 нової редакції Статуту Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення, концерн є правонаступником прав та обов'язків державних підприємств, що входили до його складу та реорганізовані відповідно до Наказу № 751, одним з яких є Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр.

Таким чином, після прийняття наказу № 751 Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр входить до складу Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення в якості Чернівецької філії Концерну радіомовлення радіозв'язку та телебачення, яка діє на підставі положення, затвердженого Наказом Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення № 165 від 25.06.2009 р. (далі - Положення).

Відповідно п. 1.9 Положення, філія не є юридичною особою.

Відповідно до ч. 3 ст. 95 Цивільного кодексу України, філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

Рішенням Чернівецької міської ради від 09.10.2007 р. № 766/19 «Про оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна» вирішено оформити право державної власності на нежилі будівлі в цілому, що перебувають в господарському віданні Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення як правонаступника Державного підприємства «Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр».

Як вбачається з акту приймання-передачі активів та пасивів, підписаного членами комісії з припинення ДП «Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр» (код ЄДРПОУ 01189809) та Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення, в особі президента Антоненка Анатолія Миколайовича, правонаступником ДП «Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр» є Концерн радіомовлення, радіозв'язку та телебачення, до якого переходять все майно, права та обов'язки ДП «Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр».

В даному випадку єдиним посиланням Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення щодо неправомірності заявлення позовних вимог саме до нього, а не до Чернівецького обласного радіотелевізійного передавального центру, є те що згідно витягу з ЄДРПОУ станом на 22.07.2013 р. Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр не є ліквідованим а знаходиться в стані припинення, і тому, на думку Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення, позовні вимоги мають бути заявлені позивачем саме до Чернівецького обласного радіотелевізійного передавального центру, а не до Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення.

Однак, таке посилання відповідача суд вважає необґрунтованим та безпідставним, оскільки, як було зазначено вище та підтверджується матеріалами справи, відповідно до Наказу від 20.07.2006 р. № 751 Міністерства транспорту та зв'язку України «Про реорганізацію підприємств, що входять до складу Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення», копія якого міститься в матеріалах справи, Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр було реорганізовано шляхом приєднання в якості відокремленого підрозділу (філії) до Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення, та вставлено, що останній є правонаступником прав та обов'язків підприємств, одним з яких є Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр, а дані з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, щодо знаходження Чернівецького обласного радіотелевізійного передавального центру станом на час розгляду справи в стані припинення - не є підставою для невиконання головною компанією Концерном радіомовлення, радіозв'язку та телебачення своїх податкових зобов'язань, та податкових зобов'язань його відокремлених підрозділів (філій) перед державним бюджетом.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що Чернівецький обласний радіотелевізійний передавальний центр, який Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 20.07.2006 р. № 751 було реорганізовано шляхом приєднання в якості відокремленого підрозділу (філії) до Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення - не може бути відповідачем по справі, оскільки в даному випадку відповідачем по справі має бути саме головна компанія - Концерн радіомовлення, радіозв'язку та телебачення.

Так, згідно наявних матеріалів справи, ДПІ у м. Чернівці було проведено перевірку своєчасності сплати узгодженого податкового зобов'язання, за результатами якої складено Акт № 2778/15-1/01189809 від 19.07.2007 р., висновками якого встановлено порушення п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5, п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181, а саме: несвоєчасна сплата узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на прибуток, податку на додану вартість, збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, податку з власників транспортних засобів, комунального податку. На підставі висновків вказаного Акта перевірки, ДПІ у м. Чернівці було прийнято податкові повідомлення-рішення від 28.08.2007 р. № 001345151/0, від 28.08.2007 р. № 001346151/0, від 28.08.2007 р. № 001346151/0, від 28.08.2007 р. № 001347151/0, від 28.08.2007 р. № 001348151/0, від 28.08.2007 р. № 001349151/0, від 28.08.2007 р. № 001350151/0, від 28.08.2007 р. № 001351151/0, від 28.08.2007 р. № 001352151/0, якими до відповідача було застосовано штрафні (фінансові) санкції в загальному розмірі 475 206 грн. 28 коп.

Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України № 2181 податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Згідно п.5.1 статті 5 Закону України № 2181, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

У відповідності до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України № 2181, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 зазначеного Закону для подання податкової декларації.

Підпункт 5.4.1 п. 5.4 статті 5 Закону України № 2181 в свою чергу передбачає, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України № 2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Вищевказані податкові повідомлення-рішення були оскаржені платником податків до суду. Так, ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.04.2009 р. залишено без змін постанову Господарського суду Чернівецької області від 15.06.2008 р., якою залишено без задоволення позовну заяву про скасування вищевказаних податкових повідомлень-рішень.

Пунктом 1.3 статті 1 Закону України № 2181 передбачено, що податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

У відповідності до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до п.п. «а» п.п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.

Відповідно до п. «б» п.п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», друга податкова вимога направляється не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

За таких обставин, позивачем рекомендованим листом з повідомленням про вручення було надіслано на адресу відповідача першу податкову вимогу про сплату податкового боргу № 1/992 від 15.07.2009 р., на суму 457 206 грн. 28 коп. та другу податкову вимогу № 2/1167 від 14.08.2009 р. (копії містяться в матеріалах справи), яка була отримана відповідачем 20.08.2009 р., про що свідчить копія корінця поштового відправлення.

Відповідно до п.п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 цього Закону, джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення, які є виконавчими документами, є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами.

Так, ДПІ у м. Чернівці було прийнято рішення від 18.09.2009 р. № 166 про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок його активів (копія в матеріалах справи).

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що підставою для примусового стягнення активів платників податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.

Таким чином, узгоджена сума податкового зобов'язання в розмірі 457 206 грн. 28 коп. станом на дату першого розгляду зазначеної справи Окружним адміністративним судом м. Києва набула статусу податкового боргу, а позивачем було вжито всіх передбачених Законом України № 2181 заходів з погашення податкового боргу відповідача, які, в свою чергу, не дали позитивного результату.

Проте, станом на час нового розгляду Окружним адміністративним судом м. Києва зазначеної адміністративної справи після скасування попереднього судового рішення, сума заборгованості позивача перед Державним бюджетом зменшилася до 323 017,33 грн., що підтверджується даними облікових карток відповідача станом на 18.07.2013 р.

Враховуючи вищевикладене в сукупності, наявні у справі докази та норми законодавства, чинного на момент виникнення спірних відносин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 323 017,33 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених позовних вимог, а відповідач не надав допустимих доказів на підтвердження обґрунтувань щодо підстав відмови в позові, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог позивача, а саме щодо стягнення з Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення в особі Чернівецького обласного радіотелевізійного передавального центру заборгованості в розмірі 323 017,33 грн.

Зважаючи на таке, та керуючись ст. ст. 69-71, 158-163, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення у особі Чернівецької філії (ЄДРПОУ 01190043, адреса: 04112, м. Київ, вул. Дорогожицька, 10) до Державного бюджету України (р/р 040161400712 УДК в Обласному відділенні НБУ, код ЄДРПОУ - 21432838) податкову заборгованість в розмірі 323 017,33 грн.

Стягувач - Державна податкова інспекція у м. Чернівці (правонаступником якої є Державна податкова інспекції у м. Чернівцях Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області) (58013, м. Чернівці, вул. Червоноармійська, 200-А, код ЄДРПОУ 38702033).

Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

Дата складання та підписання постанови в повному обсязі 19.08.2013 р.

Дата ухвалення рішення19.08.2013
Оприлюднено20.08.2013
Номер документу33042525
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-17352/09/2670

Ухвала від 20.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Ухвала від 10.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Ухвала від 20.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Ухвала від 07.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 12.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Ухвала від 22.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Постанова від 19.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні