Постанова
від 04.03.2013 по справі 2а-13368/12/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 березня 2013 р. Справа №2а-13368/12/0170/3

м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування"

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби

Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АРК

про стягнення

за участю представників сторін:

позивача - не з`явився,

відповідачів - не з`явилися.

Суть справи:

Публічне акціонерне товариство «Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування» (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби, до Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АРК (далі - відповідачі) про стягнення з Державного бюджету України суми бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ згідно податкових декларацій за звітні періоди червень 2011 року, травень 2012 року у розмірі 303 315 грн. та стягнення з Державного бюджету України пені за прострочення бюджетного відшкодування ПДВ за червень 2011 року, травень 2012 року у розмірі 8413,61 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на п. 200.12, п. 200.13 ст. 200 ПК України.

Заявою від 15.03.2013 р. позивач зменшив розмір позовних вимог в частині стягнення пені за несвоєчасне повернення суми ПДВ, просив стягнути 6 464,83 грн. пені, в т.ч. за червень 2011 р. - 90 грн., за травень 2012 р. - 6 374,83 грн.

Представник позивача у судових засіданнях позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених в адміністративному позові та просив позов задовольнити повністю.

Представник першого відповідача - Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби у судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник другого відповідача - Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АРК надав пояснення, у якому зазначив, що процедура бюджетного відшкодування податку на додану вартість визначена у ст.200 Податкового кодексу України, відповідно до якої орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. На підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку. Оскільки висновок на вказану в позові суму відшкодування з податку на додану вартість позивачу до Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі не надходив, то останнє не порушило прав та інтересів підприємства. Тому вважає, що воно є неналежним відповідачем у даній справі. У задоволенні позову просив відмовити.

З урахуванням вищевикладеного, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши у сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 КАС України, згідно з якими визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Публічне акціонерне товариство «Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування» є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ 29.05. 1998р. за номером 05786117, що підтверджено випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААБ № 458710 і перебуває на обліку як платник ПДВ в Державній податковій інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби, про свідчить інформація з електронного реєстру платників ПДВ.

Позивач подав до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі податкову декларацію з ПДВ за червень 2011 р. та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у сумі 194 612 грн., що підтверджується квитанціями № 2 від 19.07.2011 р.

Позивач подав до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби податкову декларацію з ПДВ за травень 2012 р. та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у сумі 284 278 грн., що підтверджується квитанціями № 2 від 18.06.2012 р.

Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби є правонаступником Державної податкової інспекції в м. Сімферополі відповідно до Постанови КМ України «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» № 981 від 21.09.2011 р., Указу Президента України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» № 1085/2010 від 09.12.2010р.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначені ст. 200 Податкового кодексу України.

Згідно з підпунктом 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України бюджетне відшкодування - це відшкодування від'ємного значення ПДВ на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Відповідно до пунктів 200.1, 200.3 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Також пунктом 200.4 статті 200 Податкового кодексу України встановлено, що бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг; залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

За правилами пунктів 200.7, 200.8 ст. 200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, а також оригінали митних декларацій (примірників декларанта), що підтверджують вивезення товарів (супутніх послуг) за межі митної території України.

Порядок та строки вчинення дій податковим органом у зв'язку із надходженням декларації та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку встановлено у пунктах 200.10, 200.11 статті 200 Податкового кодексу України. Так, протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.

Відповідно до пунктів 200.12 статті 200 Податкового кодексу України орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до п. 200.14 ст. 200 Податкового кодексу України, якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки орган державної податкової служби виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування.

Відповідно до п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України у разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або орган державної податкової служби розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, орган державної податкової служби не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідомити про це орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, тимчасово припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням.

Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження орган державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до п. 200.13 ст. 200 Податкового кодексу України на підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби.

Позивач подав до ДПУ в м. Сімферополі податкову декларацію з ПДВ за червень 2011 р. та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, що підтверджується квитанціями № 2 від 19.07.2011 р.

Так, в рядку 23.1 податкової декларації з ПДВ за червень 2011 р. «сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника» позивач вказав 194 612 грн.

В рядку 21.1 податкової декларації з ПДВ за червень 2011 р. «залишок від`ємного значення попереднього звітного періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного періоду - значення рядка 20.2 декларації попереднього звітного періоду» позивач вказав 194 612 грн.

В рядку 20.2 податкової декларації з ПДВ за травень 2011 р. «зарахування від`ємного значення різниці звітного (поточного) періоду до складу податкового кредиту до наступного звітного (податкового) періоду» позивач вказав 194 612 грн.

До податкової декларації з ПДВ, відповідно до п. 200.8 ст. 200 Податкового кодексу України був доданий розрахунок суми бюджетного відшкодування, що підтверджується квитанцією № 2 від 17.06.2011 р.

Податковим органом відповідно до п. 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України була проведена документальна позапланова виїзна перевірка позивача з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника податків за червень 2011 р., за результатами якої складено акт від 26.08.2011 р. № 11863/23-4/05786117.

Згідно з висновками вищевказаного акту перевірки від 26.08.2011 р. перевіркою встановлено порушення п.п. 200.1, 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, завищення позивачем бюджетного відшкодування за червень 2011 р. у загальній сумі 19 211 грн.

На підставі вищевказаного акту перевірки від 26.08.2011 р. податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.09.2011 р. № 0009342301, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 19 211 грн. за 6 місяць 2011 року.

Вказане податкове повідомлення-рішення було оскаржено позивачем в судовому порядку та відповідно до постанови окружного адміністративного суду АРК від 22.02.2012 року у справі № 2а-12088/11/0170/18 позов задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 08.09.2011 року № 0009342301, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ за червень 2011 року у розмірі 19 211 грн.

Зазначена постанова суду набрала законної сили відповідно до ухвали Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 10.10.2012 року. В розумінні вимог ст.254 КАС України вказане судове рішення набрало законної сили.

Відповідно до ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Згідно зі ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, зі змісту судового рішення по вищезазначеній справі встановлено неправомірність зменшення податковим органом суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 19 211 грн., заявлену позивачем в податковій декларації з ПДВ за червень 2011 року.

Системний аналіз положень ст.ст. 254 - 255 КАС України, ст.ст. 56, 200 ПК України дозволяє зробити висновок, що моментом закінчення процедури судового оскарження рішення податкового органу про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ є дата набрання законної сили судовим рішенням, прийнятим за наслідками розгляду адміністративної справи.

Тобто, позивач виконав всі необхідні дії щодо розрахунку та подачі документів для повернення суми бюджетного відшкодування за червень 2011 р., передбачені вимогами Податкового кодексу України, податкове повідомлення рішення відповідача скасовано в судовому порядку, з моменту прийняття є протиправним та таким, що порушує право позивача на відшкодування ПДВ за наслідками здачі податкової декларації з ПДВ.

Позивач подав до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС податкову декларацію з ПДВ за травень 2012 р. та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, що підтверджується квитанціями № 2 від 18.06.2012 р.

Так, в рядку 23.1 податкової декларації з ПДВ за травень 2012 р. «сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника» позивач вказав 284 278 грн.

В рядку 21.1 податкової декларації з ПДВ за травень 2012 р. «залишок від`ємного значення попереднього звітного періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного періоду - значення рядка 20.2 декларації попереднього звітного періоду» позивач вказав 284 278 грн.

В рядку 20.2 податкової декларації з ПДВ за квітень 2012 р. «зарахування від`ємного значення різниці звітного (поточного) періоду до складу податкового кредиту до наступного звітного (податкового) періоду» позивач вказав 284 278 грн.

До податкової декларації з ПДВ, відповідно до п. 200.8 ст. 200 Податкового кодексу України був доданий розрахунок суми бюджетного відшкодування, що підтверджується квитанцією № 2 від 18.06.2012 р.

Податковим органом відповідно до п. 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України, була проведена документальна позапланова виїзна перевірка позивача з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника податків за травень 2012 р., за результатами якої складено довідку від 07.08.2012 р. № 665/15-4/05786117.

Згідно з висновками вищевказаної довідки від 07.08.2012 р. перевіркою не встановлено порушень при відображенні позивачем у декларації за травень 2012 р. бюджетного відшкодування ПДВ у 284 104 грн.

Отже, позивач виконав всі необхідні дії щодо розрахунку та подачі документів для повернення суми бюджетного відшкодування за травень 2012 р., передбачені вимогами Податкового кодексу України.

Відповідно до ч. 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АРК ДПС в порушення п.п. 200.12, 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України не було подано до органу державного казначейства висновок із зазначенням сум, що підлягають відшкодуванню з бюджету України на користь позивача у розмірі 303 315 грн., в т.ч. за червень 2011 року - 19 211 грн., за травень 2012 року - 284 104 грн.

Згідно з п. 200.17 статті 200 Податкового кодексу України джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи Державного бюджету України. Забороняється обумовлювати або обмежувати виплату бюджетного відшкодування наявністю або відсутністю доходів, отриманих від цього податку в окремих регіонах України.

Відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України в Україні застосовується казначейська форма обслуговування Державного бюджету України, яка передбачає здійснення Державним казначейством України операцій з коштами державного бюджету.

Зміст ст. 25 Бюджетного кодексу України свідчить, що Державне казначейство здійснює безспірне списання з рахунків, на яких обліковуються гроші Державного бюджету та місцевих бюджетів, за рішенням, яке було прийнято державним органом, що відповідно до закону має право на його застосування.

Відповідно до п. 5 ч. 4 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року № 460/2011, казначейство відповідно до покладених на нього завдань здійснює безспірне списання коштів державного та місцевого бюджетів на підставі рішення суду.

Згідно з п. 7 ч. 4 Положення про Державну казначейську службу України, казначейство здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Відповідачами у справах розглядуваної категорії виступають податковий орган та орган державної казначейської служби. При цьому позивач не зобов'язаний зазначати зміст позовних вимог окремо щодо кожного з них, оскільки з урахуванням положень ст. 200 Податкового кодексу України та Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2011 р. № 39, податковий орган та орган державного казначейства діють як органи держаної влади, як представники одного відповідача - держави, через які держава набуває і здійснює свої права та обов'язки. При цьому попереднє адміністративне або судове оскарження дій або бездіяльності органів державної податкової служби щодо надання висновку про суми ПДВ, належні до відшкодування, не є необхідною передумовою для безпосереднього звернення платника податку з позовом про стягнення відповідної суми з Державного бюджету України.

Отже, учасниками адміністративного процесу у справах про стягнення бюджетної заборгованості є суб'єкти господарювання, органи державної податкової служби та територіальні органи державного казначейства. Способом захисту порушеного права у випадку невідшкодування платнику податку бюджетної заборгованості з податку на додану вартість є стягнення бюджетної заборгованості з цього податку.

П. 200.23 статті 200 Податкового кодексу України визначено, що суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість.

Тобто мають місце правові підстави для відшкодування позивачу з Державного бюджету України суми з ПДВ у розмірі 303 315 грн., в т.ч. за червень 2011 року - 19 211 грн., за травень 2012 року - 284 104 грн., яка була заявлена до бюджетного відшкодування у поданих податкових деклараціях за червень 2011 р., травень 2012 р.

На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення, згідно з п. 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України.

П. 200.12 ст. 200 Податкового кодексу України встановлений строк, протягом якого орган державної податкової служби зобов'язаний надати висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. Так, орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до ч. 2 п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України, після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження орган державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Згідно з п. 200.13 ст. 200 Податкового кодексу України, на підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування або шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку, або шляхом оформлення (випуску) казначейського фінансового векселя (за згодою платника податків) протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби.

Позивачем заявлені позовні вимоги щодо стягнення пені за період з 25.10.2012 р. по 13.11.2012 р. на суму заборгованості бюджету з відшкодування ПДВ за червень 2011 р. в сумі 90грн.

Відповідно до ч. 5 ст. 254 КАС України постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвала Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 10.10.2012 р. набрала законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі. Згідно штампу суду копії ухвали були направлені особам, які брали участь у справі 02.11.2012 р., тобто вказана ухвала набрала законної сили 08.11.2012 р.

До 15.11.2012 р. включно відповідач мав подати до органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету. З 16.11.2012 р по 22.11.2012 р. включно, тобто протягом 5 операційних днів, орган Державного казначейства України мав перерахувати кошти з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку. Отже, строк, до якого мала бути перерахована сума бюджетного відшкодування ПДВ позивачу за червень 2011 р. спливає 22.11.2012 р.

Мають місце правові підстави для нарахування пені за червень 2011р з 23.11.2012р. Вимоги щодо сплати пені з 23.11.2012 р. позивачем у даній справі не заявлені. Підстави для задоволення позову у частині вимог щодо сплати пені з 25.10.2012 р. по 13.11.2012 р. відповідно до п. 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України відсутні.

Позивачем заявлені позовні вимоги щодо стягнення пені за період з 14.08.2012 р. по 30.11.2012 р. на суму заборгованості бюджету з відшкодування ПДВ за травень 2012 р. в сумі 6374,83грн.

Документальна позапланова виїзна перевірка платника для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування ПДВ за травень 2012 р. закінчилась 07.08.2012 р., тобто до 12.08.2012 р. включно відповідач мав подати до органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету. До 17.08.2012 р. включно, тобто протягом 5 операційних днів, орган Державного казначейства України мав перерахувати кошти з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку. Отже, строк, до якого мала бути нарахована сума бюджетного відшкодування ПДВ позивачу за травень 2012 р. спливає 17.08.2012 р.

Мають місце правові підстави для нарахування пені з 18.08.2012 р. Позивачем заявлені вимоги щодо сплати пені за період з 14.08.2012 р. по 13.11.2012 р., правові підстави для стягнення пені з 14.08.2012 р. відповідно до п. 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України відсутні. Мають місце підстави для стягнення пені з 18.08.2012 р. по 13.11.2012 р. (87 днів). Сума пені за період 18.08.2012 р. по 13.11.2012 р складає 6094,61 грн. згідно наступного розрахунку: 284104/100%*(7,50*1,2)/365*87 = 6094,61 грн.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України), згідно із ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідачем по справі не доведено в установленому порядку правомірність відмови у бюджетному відшкодуванні податку на додану вартість у заявленій позивачем сумі.

Зважаючи на встановлені у справі обставини, враховуючи приписи чинного податкового законодавства, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає, що позовні вимоги про стягнення суми бюджетного відшкодування по податку на додану вартість в сумі 303 315 грн., в т.ч. за червень 2011 року - 19 211 грн., за травень 2012 року - 284 104 грн., а також пеня по бюджетній заборгованості в сумі 6094,61 грн. за період з 18.08.2012р. по 13.11.2012 р. підлягають задоволенню.

В іншій частині вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Керуючись ст. ст. 160 - 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування» (ЄДРПОУ 05786117, що знаходиться за адресою 95047, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Узлова, 8/5) бюджетну заборгованість з відшкодування податку на додану вартість в сумі 303 315 грн., в т.ч. за червень 2011 року - 19 211 грн., за травень 2012 року - 284 104 грн.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування» (ЄДРПОУ 05786117, що знаходиться за адресою 95047, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Узлова, 8/5) пеню по бюджетній заборгованості з відшкодування податку на додану вартість за травень 2012р. за період з 18.08.2012р. по 13.11.2012 р. у сумі 6094,61 грн.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування» (ЄДРПОУ 05786117, що знаходиться за адресою 95047, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Узлова, 8/5) 2 144 грн. судового збору.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення04.03.2013
Оприлюднено28.08.2013
Номер документу33151680
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13368/12/0170/3

Ухвала від 13.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 24.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 12.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 12.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Постанова від 04.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 28.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні