5020-3/021
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
справа № 5020-3/021
ПОСТАНОВА
і м е н е м У к р а ї н и
"17" березня 2009 р. 11:00 м. Севастополь
Господарський суд міста Севастополя в складі:
судді Головко В.О.,
секретаря: Дмитренко Т.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Ленінського району міста Севастополя в інтересах держави в особі Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства „Клин Тайм” за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Севастопольського міського центру зайнятості про стягнення заборгованості у розмірі 2590,93 грн.,
за участю представників:
прокурора –Цуркан С.А., посвідчення № 505 від 13.06.2007;
позивача –Кухаренко В.М., довіреність №04-03 від 08.01.2009;
відповідача –Фісак Ю.Ю., довіреність б/н від 12.02.2009;
третьої особи –не з'явився.
в с т а н о в и в:
Прокурор Ленінського району міста Севастополя звернувся до господарського суду з позовною заявою в інтересах держави в особі Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства „Клин Тайм” про стягнення 2590,93 грн. Позов мотивовано порушенням відповідачем вимог Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” щодо оплати адміністративно-господарських санкцій та пені у сумі 2590,93 грн.
Ухвалою від 08.01.2009 відкрито провадження в адміністративній справі №5020-3/021 та призначено попереднє судове засідання на 17.02.2009.
Ухвалою від 17.02.2009 закінчено підготовче провадження та призначено адміністративну справу до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 17.03.2009.
У судовому засіданні прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги, вважають їх обґрунтованими та просять позов задовольнити.
Відповідач проти позовних вимог заперечує і вважає вимоги прокурора та позивача безпідставними і такими, що не підлягають задоволенню з посиланням на приписи частини другої статті 218 Господарського кодексу України, згідно з якою учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення, а також Довідку Вищого адміністративного суду України від 23.08.2007 "Про результати вивчення та узагальнення судової практики застосування статей 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", яка вказує, що якщо відповідачем вжито всі передбачені чинним законодавством заходи по забезпеченню працевлаштування інвалідів, на нього не може бути покладена відповідальність, вважаючи що ним були створені умови щодо забезпечення працевлаштування інвалідів.
Третя особа явку уповноважених представників у судові засідання не забезпечила, до проведення попереднього судового засідання надала суду клопотання про розгляд справі за відсутності її представників, та пояснення, у яких зазначила, що протягом 2007 року відповідач надавав відомості про вакансії для працевлаштування інвалідів у формі звіту №3-ПН; у працевлаштуванні інваліда 3 групи, направленого Севастопольським міським центром зайнятості 05.04.2007 відмовив.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, представників позивача і відповідача та дослідивши інші докази в межах позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
При розгляді справи суд керується положеннями Господарського кодексу України, Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” №875-XII від 21.03.1991 (з подальшими змінами та доповненнями; далі за текстом –Закон), Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (далі за текстом –Порядок), постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року №70 "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
Предметом адміністративного позову є застосування адміністративно-господарських санкцій, передбачених для підприємств, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 Закону.
Згідно з Положенням про Севастопольське міське відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, затвердженого директором Фонду 01.11.02, це відділення є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, на яке покладено контроль за своєчасним та повним перерахуванням до бюджету адміністративно-господарських санкцій підприємствами, установами, організаціями за недотримання нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, прийняття заходів по стягненню адміністративно-господарських санкцій у випадках їх несплати в судовому порядку.
Відповідно до статті 10 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” № 875-12 від 21.03.91 (з подальшими змінами та доповненнями) фінансування роботи по соціальному захисту інвалідів здійснюється Фондом України соціального захисту інвалідів.
Приписами статей 18, 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів в розмірі 4 % від середньооблікової численності штатних працівників, якщо кількість працюючих від 8 до 25 чоловік –встановлюється норматив в кількості 1 робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Відповідно до статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
На підставі звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2007 рік, наданим відповідачем до Севастопольського міського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, норматив для приватного підприємства «Клин Тайм», на якому працює 11 чоловік, склав 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів. Фактично на підприємстві у звітному періоді не працював жоден інвалід. Середня річна заробітна плата на підприємстві за 2007 рік складала 4718,18 грн.
Таким чином, відповідач за неотримання нормативу робочих місць по кількості працюючих інвалідів, був зобов'язаний перерахувати на рахунок Севастопольського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів в 2007 році адміністративно-господарські санкції у розмірі 2359,09 грн.
Суд відхиляє доводи відповідача про те, що ним вжито усіх залежних від нього заходів по забезпеченню працевлаштування інвалідів, оскільки ПП „Клин Тайм” було відмовлено в працевлаштуванні інваліда 3 групи –Грицай О.Б., який бажав працевлаштуватися, прибув за направленням Севастопольського міського центру зайнятості 05.04.2007 до відповідача, у зв'язку з тим, що кандидатура не відповідає вимогам (арк.с. 20). Крім того, згідно з вищевказаними приписами діючого законодавства підприємства, установи, організації, які використовують найману працю, зобов'язані також самостійно забезпечувати працевлаштування інвалідів.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України (згідно з Порядком нарахування пені та її сплати, затвердженим Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 №223).
Відповідачем штрафні санкції в сумі 2359,09 грн. у встановлений законом строк самостійно перераховані не були, у зв'язку з чим позивач просить стягнути пеню за період з 16.04.2008 по 23.12.2008 у сумі 231,84 грн.
На підставі викладеного, суд вважає позовні вимоги про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій за невиконанням нормативу робочих місць інвалідів у кількості, яка встановлена Законом України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” і пені за несвоєчасне перерахування адміністративно-господарських санкцій обґрунтованими і підлягаючими задоволенню в повному обсязі.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 112, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
п о с т а н о в и в:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з приватного підприємства „Клин Тайм” (99029, м. Севастополь, вул. Хрустальова, 6а, код у ЄДРПОУ 32737909, МФО 384986, р/р 260080185128 в Банк СФ ВАТ «Укрєксимбанк») на користь Севастопольського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів (99011, м. Севастополь, вул. Гоголя, 20-а, код у ЄДРПОУ 24035598) 2590,93 грн. (дві тисячі п'ятсот дев'яносто грн. 93 коп.), з яких: 2359,09 грн. - адміністративно-господарські санкції, 231,84 грн. - пеня.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини п'ятої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя В.О. Головко
23.03.2009
Розсилка:
1. Прокуратура міста Севастополя (99011, м. Севастополь, вул. Павліченко, 1)
2. Прокуратура Ленінського району м. Севастополя (99011, м. Севастополь, вул. Вороніна, 11)
3. позивач - Севастопольське відділення Фонду України соціального захисту інвалідів (99011, м. Севастополь, вул. Гоголя, 20 А)
4. відповідач –Приватне підприємство “Клин Тайм” (99029, м. Севастополь, вул. Хрустальова, б.6а )
5. третя особа - Севастопольський міський центр зайнятості (99029, м. Севастополь, вул. Руднева, 40)
6. справа
7. Наряд
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2009 |
Оприлюднено | 11.04.2009 |
Номер документу | 3330126 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Гонтар Віктор Іванович
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Плут Віктор Михайлович
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Головко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні