50/139
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №
За позовом Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва
до товариства з обмеженою відповідальністю „Таволга”
Третя особа Подільська районна у м. Києві державна адміністрація
про припинення юридичної особи
Суддя Головатюк Л.Д.
Представники:
від позивача Калман Н.М. (дов. № 8162/9/10 від 04.12.2008)
від відповідача не з'явились
від третьої особи не з'явились
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд господарського суду м. Києва передані вимоги Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва до товариства з обмеженою відповідальністю „Таволга” про припинення юридичної особи.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач більше одного року не подає органам державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності, що є підставою згідно з ч.2 ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” для постановлення судового рішення щодо припинення відповідача.
Ухвалою суду від 02.03.2009 було порушено провадження по даній справі та залучено до участі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Подільську районну у м. Києві державну адміністрацію, розгляд справи було призначено на 16.03.2009.
В судовому засіданні 16.03.2009 представник позивача дав пояснення по суті спору, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Представник відповідача та третьої особи у судове засідання не з'явилися, вимог ухвали суду не виконали, письмових доказів, пояснень та заперечень по суті спору не надали, позовну вимогу по суті у будь-який інший процесуальний спосіб не заперечили.
Особи, які беруть участь у розгляді справи, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною в позовній заяві (див. Роз'яснення Президії ВАСУ від 18.09.1997 № 02-5/289 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України").
Відповідач та третя особа клопотань про відкладення розгляду справи та наявності у них поважних причин щодо неявки у судове засідання не повідомили, що дає підстави визначити причини їх неявки до суду неповажними.
За таких обставин, господарський суд вважає, що відповідач та третя особа не скористались своїм правом на участь представника у судовому засіданні.
Суд вважає достатніми матеріали справи для розгляду по суті справи у відсутності відповідача та третьої особи, відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю „Таволга” зареєстровано Подільською (раніше Шевченківською) районною у м. Києві державною адміністрацією 17.09.1993 за адресою: м. Київ, пр-т Свободи, 17, кв. 75, код ЄДРПОУ 21516222, що підтверджується доказами, поданими позивачем та не спростовані відповідачем.
На час вирішення даного спору відповідач про зміну свого місця проживання (місцезнаходження) ні позивача, ні орган реєстрації, ні державного реєстратора не повідомляв, що підтверджується довідками і відомостями, наданими позивачем та третьою особою..
Відповідач не подає до податкового органу податкових декларацій та документів фінансової звітності з вересня 2003, що підтверджується довідкою Державної податкової інспекції у Подільському районі міста Києва № 362/9/15-107 від 27.01.2009 та не спростовано відповідачем.
Спір по справі виник з причин того, що відповідач, незважаючи на відсутність податкового боргу, більше року не подає органам державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності.
З огляду на встановлені обставини справи господарський суд міста Києва вважає можливим врахувати доводи позивача та задовольнити заявлений позов з наступних підстав.
Відносини припинення юридичної особи та скасування її державної реєстрації регулюються Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” та іншими законодавчими актами.
При цьому, саме Закон України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” є спеціальним законодавчим актом, який регулює відносини державної реєстрації та припинення юридичних осіб.
Також, саме Закон України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” встановлює наслідки за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності у вигляді припинення юридичної особи.
Відповідно до вищевказаних обставин, саме норми Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” підлягають застосуванню до спірних відносин між позивачем і відповідачем щодо припинення юридичної особи відповідача за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 9 Закону України від 25.06.1991 № 1251-ХІІ “Про систему оподаткування” встановлено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Згідно зі ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Відповідно до ч. 15 ст. 58 Господарського кодексу України скасування (припинення) державної реєстрації суб'єкта господарювання здійснюється за його особистою заявою, а також на підставі рішення суду у випадках визнання недійсними або такими, що суперечать законодавству, установчих документів, або здійснення діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, або в інших випадках, передбачених законом. Скасування державної реєстрації припиняє господарську діяльність і є підставою для здійснення заходів щодо ліквідації суб'єкта господарювання.
Згідно з ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації-за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб–засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, за рішенням суду.
Відповідно до ч. 6 зазначеної статті, ч. 2 ст. 247 Господарського кодексу України суб'єкт господарювання ліквідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Згідно до ч. 1 ст. 33 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов”язків іншим юридичним особам - правонаступникам в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками(учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” однією з підстав для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Пунктом 17 ч. 1 ст. 11 Закону України від 04.12.1990 № 509-ХІІ “Про державну податкову службу в Україні” встановлено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися у передбачених законом випадках до суду або арбітражного суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Як встановлено судом відповідач не подає до податкового органу податкових декларацій та документів фінансової звітності з вересня 2003, чим порушує вищезазначену норму Закону України „Про систему оподаткування”, що є підставою для застосування господарським судом до відповідача санкцій, передбачених ч.1ст 33 та ч.2 ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”.
За встановлених обставин, враховуючи вищенаведені правові норми, господарський суд міста Києва вважає, що позовні вимоги позивача належно обґрунтовані і достатньо мотивовані, у зв”язку з чим підлягають задоволенню, а підприємницька діяльність відповідача підлягає припиненню.
Відповідно до ч.5 ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” суд призначає у рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення та встановлює строк і порядок її роботи.
Згідно з ч.6 ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” у разі якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення, державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення юридичної особи керівника органу управління або засновника юридичної особи.
Отже, вказані правові норми передбачають повноваження суду призначати комісію з припинення юридичної особи за умови можливості такого призначення. В іншому випадку ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” покладає зобов'язання з встановлення голови такої комісії на державного реєстратора.
Як вбачається з матеріалів справи судом було залучено до участі у справі в якості третьої особи відповідну державну адміністрацію, викликано в судове засідання державного реєстратора. Позивача і вказаних осіб було зобов'язано подати суду відомості про осіб, яких вказані особи пропонують і погоджують призначити членами комісії з припинення відповідача. Проте, ні позивач, ні відповідна державна адміністрація зазначених відомостей суду не подали. Представники відповідача, в тому числі керівники органу управління або засновники відповідача взагалі до суду не з'явились.
За цих обставин суд дійшов висновку, що незважаючи на всі вжиті судом заходи, призначити в судовому рішенні комісію з припинення відповідача є неможливим. В цьому разі зобов'язання з встановлення голови комісії з припинення відповідача покладається на державного реєстратора.
Відповідно до ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідач доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, суду не надав.
Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача. Зокрема, з останнього підлягає стягненню 85 грн. державного мита та 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст.4, 33, 49, 75, 82, 84 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу –товариство з обмеженою відповідальністю „Таволга” (м. Київ, пр-т Свободи, 17, кв. 75, код ЄДРПОУ 21516222), у зв'язку з ліквідацією, не пов'язаною з банкрутством юридичної особи.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю „Таволга” (м. Київ, пр-т Свободи, 17, кв. 75, код ЄДРПОУ 21516222) з будь-якого рахунку (виявленого державним виконавцем під час виконання судового рішення) до Державного бюджету України 85 (вісімдесят п'ять)грн. 00коп. державного мита та 118 (сто вісімнадцять)грн. 00коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Зобов'язати державного реєстратора за місцем знаходження відповідача створити ліквідаційну комісію для здійснення заходів щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, внести до Єдиного державного реєстру запис про судове рішення, провести державну реєстрацію припинення юридичної особи відповідно до чинного законодавства та повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та юридичну особу, щодо якої прийняте судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.
Видати накази.
Рішення розіслати сторонам, а після набрання ним законної сили державному реєстратору Подільської районної у місті Києві державної адміністрації .
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
Суддя Л.Д. Головатюк
Дата підписання рішення 23.03.2009
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2009 |
Оприлюднено | 11.04.2009 |
Номер документу | 3333191 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Головатюк Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні