ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 50/139 16.03.09
За позовом Державн ої податкової інспекції у По дільському районі м. Києва
до товарис тва з обмеженою відповідальн істю „Таволга”
Третя особа Поді льська районна у м. Києві держ авна адміністрація
про припине ння юридичної особи
Суддя Головатюк Л.Д.
Представники:
від позивача Ка лман Н.М. (дов. № 8162/9/10 від 04.12.2008)
від відповідача не з ' явились
від третьої особи не з' явились
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд го сподарського суду м. Києва пе редані вимоги Державної пода ткової інспекції у Подільсь кому районі м. Києва до товари ства з обмеженою відповідаль ністю „Таволга” про припинен ня юридичної особи.
Свої вимоги позивач обґр унтовує тим, що відповідач бі льше одного року не подає орг анам державної податкової сл ужби податкових декларацій т а документів фінансової звіт ності, що є підставою згідно з ч.2 ст.38 Закону України „Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців” для постановлення суд ового рішення щодо припиненн я відповідача.
Ухвалою суду від 02.03.2009 було п орушено провадження по даній справі та залучено до участі третьою особою, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору на стороні відпові дача, Подільську районну у м. Києві державну адміністраці ю, розгляд справи було призна чено на 16.03.2009.
В судовому засіданні 16.03.2009 пр едставник позивача дав поясн ення по суті спору, позовні ви моги підтримав в повному обс язі.
Представник відповідача т а третьої особи у судове засі дання не з' явилися, вимог ух вали суду не виконали, письмо вих доказів, пояснень та запе речень по суті спору не надал и, позовну вимогу по суті у буд ь-який інший процесуальний с посіб не заперечили.
Особи, які беруть участь у розгляді справи, вважаються повідомленими про час і місц е її розгляду судом, якщо ухва лу про порушення провадження у справі надіслано за поштов ою адресою, зазначеною в позо вній заяві (див. Роз'яснення Пр езидії ВАСУ від 18.09.1997 № 02-5/289 "Про де які питання практики застосу вання Господарського процес уального кодексу України").
Відповідач та третя особа клопотань про відкладення р озгляду справи та наявності у них поважних причин щодо не явки у судове засідання не по відомили, що дає підстави виз начити причини їх неявки до с уду неповажними.
За таких обставин, господар ський суд вважає, що відповід ач та третя особа не скориста лись своїм правом на участь п редставника у судовому засід анні.
Суд вважає достатніми мате ріали справи для розгляду по суті справи у відсутності ві дповідача та третьої особи, в ідповідно до ст. 75 Господарськ ого процесуального кодексу У країни, за наявними в ній мате ріалами.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, об' єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, заслу хавши пояснення представник а позивача, господарський су д міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обм еженою відповідальністю „Та волга” зареєстровано Поділь ською (раніше Шевченківсько ю) районною у м. Києві державно ю адміністрацією 17.09.1993 за адрес ою: м. Київ, пр-т Свободи, 17, кв. 7 5, код ЄДРПОУ 21516222, що підтверд жується доказами, поданими п озивачем та не спростовані в ідповідачем.
На час вирішення даного с пору відповідач про зміну св ого місця проживання (місцез находження) ні позивача, ні ор ган реєстрації, ні державног о реєстратора не повідомляв, що підтверджується довідкам и і відомостями, наданими поз ивачем та третьою особою..
Відповідач не подає до пода ткового органу податкових де кларацій та документів фінан сової звітності з вересня 2003, щ о підтверджується довідкою Д ержавної податкової інспекц ії у Подільському районі міс та Києва № 362/9/15-107 від 27.01.2009 та не спр остовано відповідачем.
Спір по справі виник з причи н того, що відповідач, незважа ючи на відсутність податково го боргу, більше року не подає органам державної податково ї служби податкових декларац ій та документів фінансової звітності.
З огляду на встановлені обс тавини справи господарський суд міста Києва вважає можли вим врахувати доводи позивач а та задовольнити заявлений позов з наступних підстав.
Відносини припинення юрид ичної особи та скасування її державної реєстрації регулю ються Цивільним кодексом Укр аїни, Господарським кодексом України, Законом України „Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців” та іншими законода вчими актами.
При цьому, саме Закон Україн и „Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців” є спеціальни м законодавчим актом, який ре гулює відносини державної ре єстрації та припинення юриди чних осіб.
Також, саме Закон України „П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців” встановлює наслі дки за неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій та документів фінансово ї звітності у вигляді припин ення юридичної особи.
Відповідно до вищевказани х обставин, саме норми Закону України „Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців” підля гають застосуванню до спірни х відносин між позивачем і ві дповідачем щодо припинення ю ридичної особи відповідача з а неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій та документів фінансової зв ітності.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 9 Закону Укра їни від 25.06.1991 № 1251-ХІІ “Про систем у оподаткування” встановлен о, що платники податків і збор ів (обов' язкових платежів) з обов' язані подавати до держ авних податкових органів та інших державних органів відп овідно до законів декларації , бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, п ов' язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов ' язкових платежів).
Згідно зі ст. 247 Господарсько го кодексу України у разі зді йснення суб' єктом господар ювання діяльності, що супере чить закону чи установчим до кументам, до нього може бути з астосовано адміністративно -господарську санкцію у вигл яді скасування державної реє страції цього суб' єкта та й ого ліквідації.
Відповідно до ч. 15 ст. 58 Господ арського кодексу України ска сування (припинення) державн ої реєстрації суб' єкта госп одарювання здійснюється за й ого особистою заявою, а також на підставі рішення суду у ви падках визнання недійсними а бо такими, що суперечать зако нодавству, установчих докуме нтів, або здійснення діяльно сті, що суперечить закону чи у становчим документам, або в і нших випадках, передбачених законом. Скасування державно ї реєстрації припиняє господ арську діяльність і є підста вою для здійснення заходів щ одо ліквідації суб' єкта гос подарювання.
Згідно з ч. 1 ст. 59 Господарськ ого кодексу України припинен ня діяльності суб' єкта госп одарювання здійснюється шля хом його реорганізації (злит тя, приєднання, поділу, перетв орення) або ліквідації-за ріш енням власника (власників) чи уповноважених ним органів, з а рішенням інших осіб- засно вників суб' єкта господарюв ання чи їх правонаступників, за рішенням суду.
Відповідно до ч. 6 зазначено ї статті, ч. 2 ст. 247 Господарсько го кодексу України суб' єкт господарювання ліквідуєтьс я у разі скасування його держ авної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Згідно до ч. 1 ст. 33 Закону Укра їни від 15.05.2003 № 755-IV “Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” ю ридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов”язк ів іншим юридичним особам - пр авонаступникам в результаті злиття, приєднання, поділу, пе ретворення (реорганізації) а бо в результаті ліквідації з а рішенням, прийнятим заснов никами(учасниками) юридичної особи або уповноваженим ним и органом, за судовим рішення м або за рішенням органу держ авної влади, прийнятим у випа дках, передбачених законом. Ю ридична особа є такою, що прип инилася, з дати внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV “Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів” однією з підстав для пост ановлення судового рішення п ро припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, є непод ання протягом року органам д ержавної податкової служби п одаткових декларацій, докуме нтів фінансової звітності ві дповідно до закону.
Пунктом 17 ч. 1 ст. 11 Закону Укра їни від 04.12.1990 № 509-ХІІ “Про держав ну податкову службу в Україн і” встановлено, що органи дер жавної податкової служби в у становленому законом порядк у мають право звертатися у пе редбачених законом випадках до суду або арбітражного суд у з заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб' єкта підприємниц ької діяльності.
Як встановлено судом відп овідач не подає до податково го органу податкових деклара цій та документів фінансової звітності з вересня 2003, чим пор ушує вищезазначену норму Зак ону України „Про систему опо даткування”, що є підставою д ля застосування господарськ им судом до відповідача санк цій, передбачених ч.1ст 33 та ч.2 с т.38 Закону України „Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в”.
За встановлених обставин, в раховуючи вищенаведені прав ові норми, господарський суд міста Києва вважає, що позовн і вимоги позивача належно об ґрунтовані і достатньо мотив овані, у зв”язку з чим підляга ють задоволенню, а підприємн ицька діяльність відповідач а підлягає припиненню.
Відповідно до ч.5 ст.38 Закону України „Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців” суд пр изначає у рішенні щодо припи нення юридичної особи у зв' язку з її ліквідацією комісі ю з припинення та встановлює строк і порядок її роботи.
Згідно з ч.6 ст.38 Закону Украї ни „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців” у разі якщо в судовому рішенні щодо прип инення юридичної особи у зв' язку з її ліквідацією не приз начена комісія з припинення, державний реєстратор не піз ніше трьох робочих днів від д ати надходження такого судов ого рішення вносить до Єдино го державного реєстру запис, в якому вказує як голову комі сії з припинення юридичної о соби керівника органу управл іння або засновника юридично ї особи.
Отже, вказані правові норми передбачають повноваження с уду призначати комісію з при пинення юридичної особи за у мови можливості такого призн ачення. В іншому випадку ст.38 З акону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” покладає зобов' язання з вст ановлення голови такої коміс ії на державного реєстратора .
Як вбачається з матеріалів справи судом було залучено д о участі у справі в якості тре тьої особи відповідну держав ну адміністрацію, викликано в судове засідання державног о реєстратора. Позивача і вка заних осіб було зобов' язано подати суду відомості про ос іб, яких вказані особи пропон ують і погоджують призначити членами комісії з припиненн я відповідача. Проте, ні позив ач, ні відповідна державна ад міністрація зазначених від омостей суду не подали. Предс тавники відповідача, в тому ч ислі керівники органу управл іння або засновники відповід ача взагалі до суду не з' яви лись.
За цих обставин суд дійшов в исновку, що незважаючи на всі вжиті судом заходи, призначи ти в судовому рішенні комісі ю з припинення відповідача є неможливим. В цьому разі зобо в' язання з встановлення гол ови комісії з припинення від повідача покладається на дер жавного реєстратора.
Відповідно до ст.33 Господар ського процесуального кодек су України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень. Відповідач доказів на сп ростування обставин, повідом лених позивачем, суду не нада в.
Відповідно до ст. 49 ГПК Укра їни судові витрати покладают ься на відповідача. Зокрема, з останнього підлягає стягнен ню 85 грн. державного мита та 118 г рн. витрат на інформаційно-те хнічне забезпечення судовог о процесу.
Виходячи з вищенаведено го та керуючись ст.4, 33, 49, 75, 82, 84 Госп одарського процесуального к одексу України, Господарськи й суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повні стю.
Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою ві дповідальністю „Таволга” ( м. Київ, пр-т Свободи, 17, кв. 75, к од ЄДРПОУ 21516222), у зв' язку з лік відацією, не пов' язаною з ба нкрутством юридичної особи.
Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю „Т аволга” (м. Київ, пр-т Свободи , 17, кв. 75, код ЄДРПОУ 21516222) з будь-я кого рахунку (виявленого дер жавним виконавцем під час ви конання судового рішення) до Державного бюджету України 85 (вісімдесят п' ять)грн . 00коп. державного мита та 118 (сто вісімнадцять)грн. 00коп. витрат на інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу.
Зобов' язати державного р еєстратора за місцем знаходж ення відповідача створити лі квідаційну комісію для здійс нення заходів щодо припиненн я юридичної особи у зв' язку з її ліквідацією, внести до Єд иного державного реєстру зап ис про судове рішення, провес ти державну реєстрацію припи нення юридичної особи відпов ідно до чинного законодавств а та повідомити органи стати стики, державної податкової служби, Пенсійного фонду Укр аїни, фондів соціального стр ахування та юридичну особу, щ одо якої прийняте судове ріш ення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого з апису.
Видати накази.
Рішення розіслати сторона м, а після набрання ним законн ої сили державному реєстрато ру Подільської районної у мі сті Києві державної адмініст рації .
Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його підп исання.
Суддя Л.Д. Головатюк
Дата підписання р ішення 23.03.2009
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2009 |
Оприлюднено | 08.06.2010 |
Номер документу | 5227428 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Головатюк Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні