Постанова
від 19.09.2013 по справі 1/97-77а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2013 року Справа № 19047/10

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Затолочного В.С.,

суддів Кузьмича С.М., Матковської З.М.,

з участю секретаря судового засідання Нефедової А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на постанову Господарського суду Волинської області від 17.02.2010 року у справі за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Волинської обласної державної адміністрації, за участю третьої особи Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про визнання нечинним рішення, -

В С Т А Н О В И В:

В жовтні 2007 року Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 (далі - Позивач, ФОП ОСОБА_2) звернувся до суду з позовом до Волинської обласної державної адміністрації (далі - Відповідач, Волинська ОДА), за участю третьої особи Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі - Третя особа, ФОП ОСОБА_1) про визнання нечинним рішення конкурсного комітету Волинської обласної державної адміністрації від 03 жовтня 2007 року.

В обґрунтуванні позивних вимог Позивач зазначив, що 03 жовтня 2007 року конкурсним комітетом, затвердженим головою Волинської обласної державної адміністрації, було проведено конкурс з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування на маршруті Луцьк-Личани (через Покашів). Протоколом конкурсного комітету вирішено визнати переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1. Позивач вказав, що рішення конкурсного комітету суперечить вимогам пункту 23 Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету міністрів України №139 від 29.01.2003р. та порушує його права.

Постановою господарського суду Волинської області від 06.11.2007 року у справі №7/151-77А позов ФОП ОСОБА_2 було задоволено.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 березня 2008 року постанову господарського суду Волинської області від 06.11.2007 року у справі №7/151-77А залишено без змін.

Ухвалою Вищого Адміністративного Суду України від 17 листопада 2009 року касаційна скарга ФОП ОСОБА_1 задоволена частковою. Постанова господарського суду Волинської області від 06 листопада 2007 року та ухвала Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 березня 2008 року скасована, а справу направлено на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.

Постановою Господарського суду Волинської області від 17.02.2010 року позов задоволено повністю.

Постанову суду першої інстанції оскаржила ФОП ОСОБА_1, подавши на неї апеляційну скаргу.

Третя особа зазначає, що не погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає, що постанова підлягає скасуванню.

Як обґрунтування апеляційної скарги звертає увагу на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Вислухавши суддю-доповідача, апелянта та його представника, які просять задовольнити апеляційну скаргу, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід задовольнити з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що рішенням конкурсного комітету Волинської обласної державної адміністрації від 03.10.2007 року визнано переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 та надано право на самостійне здійснення перевезень пасажирів по групі оборотних рейсів за маршрутом загального керування Луцьк (АВ) - Личани (через Покащів).

Згідно оголошення про конкурс у газеті «Волинь нова» від 08 вересня 2007 року № 100 (14877) вказаний вище рейс виконується автомобілями ІІІ класу пасажиромісткістю не менше 22 місць. Термін подання документів з 8 по 20 вересня 2007 року включно.

Учасниками конкурсу були ФОП ОСОБА_2 (конкурсна пропозиція - автомобілі БАЗ А079.09 та Mercedes-Benz 612D) та ФОП ОСОБА_1 (конкурсна пропозиція - автомобілі ПАЗ 32054 СПГ та ЛАЗ 699Р). В день проведення конкурсу (03.10.2007 року) ФОП ОСОБА_2 представив лист про включення для участі в конкурсі автомобіля Еталон БАЗ 079.25, проте не надав копії ліцензійної картки.

За таких умов, згідно протоколу засідання конкурсного комітету, лише автомобіль ЛАЗ 699Р (ФОП ОСОБА_1) відповідав умовам конкурсу.

Вірно встановивши обставини справи, суд першої інстанції допустив порушення норм матеріального права.

Законом України «Про автомобільний транспорт» № 2344-111 від 05.04.2001року (з наступними змінами та доповненнями) у статті 42 визначено, що договір про перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування укладається між органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та автомобільним перевізником. Статтею 1 вказаного Закону встановлено, що автомобільним перевізником є фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами. Поняття «замовник» визначено у пунктах 2 та 7 Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 139 від 29.01.2003 року (далі - Порядок), яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин. Ним, зокрема, визнається урядовий орган державного управління у сфері автомобільного транспорту, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, районні та обласні держадміністрації. Відповідно до п. 6 Порядку рішення щодо проведення конкурсу приймає замовник. Статтею 43 Закону України № 2344-111 встановлено, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. При цьому, на органи виконавчої влади та місцевого самоврядування покладаються: організаційні функції-організація проведення та визначення умов перевезень, утворення конкурсного комітету, затвердження його персонального складу, встановлення розміру плати за участь у конкурсі, фінансування підготовки та проведення конкурсу.

Відповідно до п. 4 та 10 Порядку у конкурсі можуть брати участь пасажирські перевізники, які на законних підставах використовують у достатній кількості автобуси відповідного класу, а визначені замовником умови проведення конкурсу є обов'язковими для конкурсного комітету та його учасників.

Згідно ст. 46 Закону України № 2344-111 для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету, зокрема, копії ліцензійних карток на автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті.

Відповідно до п. 15 та 19 Порядку документи, які надійшли до конкурсного комітету після встановленого строку, не розглядаються; подані на конкурс документи реєструються конкурсним комітетом у журналі обліку.

Згідно п. 23 Порядку переможцем конкурсу визнається претендент, який відповідає кваліфікаційним вимогам до пасажирських перевізників.

Таким чином, Позивачем не дотримано порядку проведення конкурсу і, як наслідок, не представлено жодної пропозиції, що відповідала умовам конкурсу. Відповідно немає необхідності досліджувати інші характеристики поданих пропозицій, які зазначаються ФОП ОСОБА_2 у позовній заяві.

Підсумовуючи викладене, конкурсний комітет Волинської обласної державної адміністрації діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені відповідним законодавством, та прийняв обґрунтоване і неупереджене рішення.

Щодо доводів апеляційної скарги про порушення норм процесуального права слід зазначити наступне.

У п.12 Порядку дається визначення понять «замовник перевезень» та «конкурсний комітет»:

- замовник перевезень (далі - замовник) - урядовий орган державного управління у сфері автомобільного транспорту, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, районні та обласні держадміністрації;

- конкурсний комітет - постійний або тимчасовий орган з підготовки та проведення конкурсу.

Для підготовки та проведення конкурсу замовник утворює конкурсний комітет та затверджує його персональний склад. Визначені замовником умови проведення конкурсу є обов'язковими для конкурсного комітету та його учасників (п.п.8-10 Порядку).

Рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу оформляється протоколом, який підписується його головою та секретарем, і надсилається у триденний строк замовнику, переможцю конкурсу та іншим учасникам конкурсу (на запит). Переможець конкурсу укладає із замовником договір про перевезення пасажирів (п.п.27,28 Порядку).

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Таким чином, з наведених вище положень законодавства можна зробити висновок, що конкурсний комітет Волинської обласної державної адміністрації є суб'єктом, який здійснює владні управлінські функції щодо Позивача, і його компетенція є похідною від замовника (Волинської ОДА) та носить тимчасовий характер.

Отже, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про необхідність розгляду даного спору за правилами адміністративного судочинства.

З огляду на викладене, оскаржувана постанова підлягає скасуванню із ухваленням нового рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, апеляційний суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 задовольнити.

Постанову Господарського суду Волинської області від 17.02.2010 року у справі № 1/97-77А скасувати.

Прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В.С. Затолочний

Судді С.М. Кузьмич

З.М. Матковська

Повний текст постанови складено 20.09.2013

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2013
Оприлюднено26.09.2013
Номер документу33701245
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1/97-77а

Ухвала від 13.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 13.11.2013

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Віктор Оксентійович

Ухвала від 06.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 29.10.2013

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Віктор Оксентійович

Постанова від 19.09.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний В.С.

Ухвала від 29.12.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гончар М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні