ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ,
вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К
Р А Ї Н И
м. Київ
19.03.2009 р.
№ 9/429
12:32
За позовом
Шанчук Андрія Костянтиновича
до
Управління Пенсійного фонду в Святошинському районі
міста Києва
про
зобов'язання вчинити певні дії
Суддя:
Кротюк О.В.
Секретар судового засідання: Гончаров В.В.
Обставини справи:
Позивач
звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним
позовом до Управління Пенсійного фонду в Святошинському районі міста Києва з
вимогами визнати дії щодо відмови в перерахунку пенсії з урахуванням періоду з
01.01.2004 по 01.05.2007 незаконними, зобов'язати перерахувати пенсію з
урахуванням періоду з 01.01.2004 по 01.05.2007, визнати дії щодо відмови у
зарахуванні до загального стажу періоду з 01.09.2005 по 23.11.2006 та з
10.05.2007 по 03.09.2007 не законними, зобов'язати зарахувати до загального
стажу періоду з 01.09.2005 по 23.11.2006 та з 10.05.2007 по 03.09.2007,
зобов'язати надати статус особи, яка прирівнюється до учасника бойових дій.
19.03.2009 позивач уточнив позовні вимоги та просить суд визнати дії
Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі міста Києва щодо
відмови у зарахуванні до загального стажу періоду з 01.09.2005 по 23.11.2006 та
з 10.05.2007 по 03.09.2007 незаконними, зобов'язати Управління Пенсійного фонду
України в Святошинському районі міста Києва зарахувати до страхового стажу
періоди з 01.09.2005 по 23.11.2006 та з 10.05.2007 по 03.09.2007 та здійснити у
зв'язку з цим перерахунок пенсії.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем
безпідставно та необґрунтовано, в порушення норм пенсійного законодавства
України, не включено оскаржувані періоди до загального страхового стажу
позивача.
Відповідач позовні вимоги не визнає, просить відмовити в
задоволенні адміністративного позову повністю, оскільки діяв при обчисленні та
нарахуванні пенсійного забезпечення у встановленому порядку та спосіб, так як
позивач із заявою про зарахування страхового стажу за оскаржуваний період до
нього не звертався.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали,
заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі
фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які
мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
встановив:
в березні 2008 року позивач звернувся до Управління
Пенсійного фонду України із заявою про перевірку підстав та розміру нарахування
його пенсії.
Рішенням Управління Пенсійного фонду в Святошинському
районі міста Києва, оформленим у вигляді листа № 1801/09 від 18.04.2008,
повідомлено заявника:
«У зв'язку з встановленням Вам довічно II групи
інвалідності (по зору) внаслідок захворювання, отриманого в період проходження
військової служби, на підставі довідки МСЕК сер. № Кв - 1 № 0038813, було
проведено відповідне відпрацювання Вашої пенсійної справи, а саме: було зроблено
відмітку про те, по II група інвалідності настала внаслідок захворювання,
отриманого в період проходження військової служби.
Доводимо до Вашого, відома, що Ваша пенсійна справа буде
направлена до Управлінням по нарахуванню та виплаті пенсії Головного управління
Пенсійного фонду України в м. Києві для відпрацювання внесених змін.
Додатково
повідомляємо: для можливості зарахування до Вашого І страхового стажу
періоду з 01.09.2005 по 23.11.2006 та з 10.05.2007 по 03.09.2007 Вам необхідно
звернутись до спеціаліста нашого Управління на особистий прийом (кім. 107) та
надати ксерокопію та оригінал трудової книжки, дані персоніфікованого обліку за
період з вересня 2005 року по листопад 2006 року, з травня 2007 року по
вересень 2007 року.
Після надання вищезазначених документів спеціалістом
нашого Управління також буде проведено попередній розрахунок пенсії по
інвалідності відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб,
звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" для можливості визначення
доцільності переведення Вас на пенсію по інвалідності відповідно до Закону
України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби,
та деяких інших осіб».
Крім того, за результатом розгляду справи судом
встановлено, що позивач до відповідача із відповідною заявою про зарахування
страхового стажу періоду з 01.09.2005 по 23.11.2006 та з 10.05.2007 по
03.09.2007. При цьому, суд не приймає до уваги як доказ наданий позивачем
корінець довідки про отримання відповідної заяви, оскільки відповідно до журналу
вхідної кореспонденції Управління Пенсійного фонду України в Святошинському
районі міста Києва така заява до Управління не надходила, а працівник
Пилипенко, підпис якого міститься на зазначеному корінці, в Управлінні не
обліковується як штатний співробітник.
В свою чергу, суд звертає увагу на те, що за результатом
вивчення пенсійної справи позивача встановлено відсутність в її матеріалах
заяви Шанчука А.К. про зарахування страхового стажу за відповідний період.
Аналізуючи викладені вище обставини в їх сукупності, суд
дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають, оскільки позивач
не звернувся до Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі
міста Києва у визначеному відповідачем порядку. Належні та достовірні докази
протилежного судом не встановлено.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий
порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути
примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого
самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок подання та оформлення документів для призначення
(перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування", затверджений постановою правління
Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 р. N 22-1 та зареєстрований в
Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за N 1566/11846, регулює питання
щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій
відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування".
Порядком встановлено, що заява про переведення з одного
виду пенсії на інший, про перерахунок пенсії подається до органу, що призначає
пенсію, заявником за місцем проживання (реєстрації), а при необхідності - його
законним представником (батьки або опікун (піклувальник)) за місцем проживання
(реєстрації) представника. При цьому, зазначений Порядок визначає перелік
необхідних для цього документів.
З огляду на те, щоНОМЕР_50. отримує пенсію за віком
відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування», при цьому, позивач у встановленому порядку до відповідача не
звертався із заявою про зарахування до страхового стажу оскаржуваного періоду,
про що свідчать матеріали справи, а позивачем зазначене не спростовано, суд
дійшов висновку, що відповідач при обчисленні та нарахуванні позивачеві
пенсійного забезпечення діяв в межах та порядку, встановлених пенсійним
законодавством України.
Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна
сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та
заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи зазначене, суд констатує, що обов'язок
доказування за обставин стягнення коштів покладений як на позивача так і
відповідача.
Відповідач довів правомірність вчинення ним оскаржуваних
дій.
За таких обставин, позовні вимоги задоволенню не
підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 158-163 КАС України, Окружний
адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити
повністю.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу
адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення
строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом,
якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної
інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за
правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства
України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне
оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
О.В. Кротюк
Дата складення та підписання
постанови в повному обсязі -07.04.2009.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2009 |
Оприлюднено | 17.04.2009 |
Номер документу | 3371437 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні