Постанова
від 27.09.2013 по справі 825/3333/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 825/3333/13-а

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 вересня 2013 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Баргаміної Н.М.,

при секретарі Воєдило Л.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Чернігові справу за адміністративним позовом Коропського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплаченого забезпечення та вартості надання соціальних послуг, -

В С Т А Н О В И В:

Коропський районний центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплаченого забезпечення та вартості надання соціальних послуг у сумі 11463,65 грн.

Позовні вимоги мотивує тим, що відповідач під час отримання допомоги по безробіттю приховав факт відношення до категорії зайнятого населення, в зв'язку з чим останній зобов'язаний повернути суму виплаченого матеріального забезпечення та вартість наданих соціальних послуг. Добровільно безпідставно виплачені кошти відповідачем на рахунок позивача повернуті не були, в зв'язку з чим останній звернувся до суду з даним позовом.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав через канцелярію суду заяву від 26.09.2013 року, в якій просив розглянути справу без участі представника позивача, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав на адресу суду заперечення від 10.09.2013 року, в яких просив справу розглянути без його участі та відмовити в задоволенні адміністративного та зазначив, що згідно довідки Коропського відділення Менської ОДПІ ГУ Міндоходів у нього відсутня заборгованість зі сплати податків, зборів, а запис про припинення підприємницької діяльності до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено 03.02.2005 року.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно статті 1 Закону України «Про зайнятість населення», безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.

ОСОБА_1 (ідент. номер НОМЕР_1) в період з 09.06.2010 року по 13.10.2010 року, з 27.05.2011 року по 14.10.2011 року, з 02.07.2012 року по 11.10.2012 року, з 23.04.2013 року по 31.07.2013 року перебував на обліку в Коропському районному центрі зайнятості як безробітний і отримував соціальні послуги та забезпечення відповідно до статті 7 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Згідно статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі - Закон), застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до статті 12 Закону розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податкової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Порядок розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Державної податкової служби України від 13.02.2009 року № 60/62.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, наданої на запит Коропського районного центру зайнятості, станом на 12.09.2013 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис від 02.07.2013 року про внесення рішення фізичної особи-підприємця про припинення підприємницької діяльності та запис від 09.09.2013 року про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем за її рішенням.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про зайнятість населення», до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

Відповідно до пункту 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Як вбачається із акту розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 55 від 01.08.2013 року, відповідач з 09.06.2010 року по 13.10.2010 року, з 27.05.2011 року по 14.10.2011 року, з 02.07.2012 року по 11.10.2012 року, з 23.04.2013 року по 31.07.2013 року перебував на обліку та був зареєстрований як фізична особа-підприємець з 11.04.2001 року (а. с. 29-30).

Відповідно до частини 2, 3 статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» і Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року № 60/62, та враховуючи висновок робочої групи по розслідуванню страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним заступником директора Коропського районного центру зайнятості був прийнятий наказ № 89 від 01.08.2013 року, яким зобов'язано вжити заходів по поверненню ОСОБА_1 виплаченого матеріального забезпечення та вартості наданих соціальних послуг в сумі 11463,65 грн.

З довідки-розрахунку Коропського районного центру зайнятості (а.с 50) судом встановлено, що сума виплаченого матеріального забезпечення та вартість наданих соціальних послуг ОСОБА_1 складає 11463,65 грн. В судовому засіданні було встановлено, що на момент розгляду справи відповідачем вказані кошти позивачу не були перераховані.

Як вбачається із матеріалів справи, позивачем вживались заходи щодо повернення виплачених відповідачеві коштів, про що свідчить лист № 570 від 01.08.2013 року, відповідно до якого Коропський районний центр зайнятості звертався до відповідача з проханням в 15-денний термін добровільно перерахувати кошти в сумі 11463,65 грн.

Посилання позивача на той факт, що на момент звернення до центру зайнятості він не був фізичною особою-підприємцем, суд не бере до уваги, оскільки абзацом 2 частини сімнадцятої статті 47 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем є датою державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, виходячи з фактичних обставин справи та вищенаведених положень чинного законодавства, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог Коропського районного центру зайнятості в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 17, 18, 104, 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідент. номер НОМЕР_1) на користь Коропського районного центру зайнятості (вул. Чернігівська, 2, смт. Короп, Чернігівська область, р/р 37170300901207 в ГУ ДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592, код 21406350) незаконно виплачене забезпечення та вартість наданих соціальних послуг в сумі 11463,65 грн.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.М. Баргаміна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2013
Оприлюднено01.10.2013
Номер документу33748393
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/3333/13-а

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 07.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 12.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 10.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні