Справа № 2-а- 300 2008
р.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
06 листопада 2008 року
м. Свердловськ
Свердловський міський суд Луганської області у складі суду:
суддя Логвіна Л.С.
при секретарі Жирової І.В.,
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в залі Свердловського міського суду Луганської області
адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1, за довіреністю в
його інтересах ОСОБА_2до Управління праці та соціального захисту населення
Свердловської міської ради Луганської області про визнання дій неправомірними
та зобов'язання вчинити певні дії, третя особа, яка не заявляють самостійних
вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Міністерство фінансів
України, Головне Управління України Державного Казначейства в Луганській
області, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Свердловського міського суду Луганської області з
адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення
Свердловської міської ради Луганської області, де в обґрунтування своїх вимог
зазначає, що він є інвалідом війни третьої групи. Згідно зі ст. 13 ч. 27 Закону
України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” йому
щорічно до 5 травня, повинна виплачуватись щорічна одноразова грошова допомога
у розмірі 7 мінімальних пенсії за віком. Але, всупереч вимогам ст. 2 Закону
України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, ст. 22
Конституції України, рішень Конституційного Суду України №20-рп/2004 року,
5-рп/2002 року від 20 березня 2002 року, № 7 - рп/2004 року від 17 березня 2004
року, № 17-рп/2002 року від 17 жовтня 2004 року, № 20 - рп/2004 року від 01
грудня 2004 року, № 8-рп/2005 року від 11 жовтня 2005 року належну йому грошову
допомоги в 2007, 2008 роках виплатили не
в повному обсязі.
Мінімальна пенсія за віком з 1 квітня 2007 року становила - 410 грн. 06
коп., таким чином згідно до закону, сума виплати мала скласти 410,06 х 7 = 2
870 грн. 42 коп., де 410 грн. 06 коп. - мінімальна пенсія за віком, 7 -
кількість мінімальних пенсій, недоплата становить 2 870 грн. 42 коп. - 300 грн.
00 коп. (фактична виплата) = 2 570 грн. 42 коп.. Крім того, мінімальна пенсія
за віком з 1 квітня 2008 року становила - 481 грн. 00 коп., таким чином згідно
до закону, сума виплати мала скласти 481 грн. 00 коп. х 7 = 3 367 грн. 00 коп.,
де 481 грн. 00 коп. - мінімальна пенсія за віком, 7 - кількість мінімальних
пенсій, недоплата становить 3 367 грн. 00 коп. - 350 грн. 00 коп. (фактична
виплата) = 3 017 грн. 00 коп. Загальна
сума недоплаченої йому Управлінням праці
та соціального захисту населення Свердловської міської ради Луганської області
щорічної одноразової допомоги склала - 5 587 грн. 47 коп.. Відповідно до ч. 1
ст. 17-1 Закону України „Про статус
ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, виплати одноразової грошової
допомоги здійснюються органами праці та соціального захисту населення. У 2008
році він довідався, що Управління праці та соціального захисту населення Свердловської
міської ради Луганської області здійснили одноразову грошову допомогу до 05
травня й у зв'язку з цим усно звернувся до його керівництва з проханням зробити
перерахунок і доплатити йому недоотриману суму. Однак у перерахунку йому було
відмовлено й тому він звернувся до голови Свердловського міського добровільного
суспільства „Союз Чорнобиль” із проханням звернутись до УПСЗН із письмовою
заявою, що й було зроблено 22 січня 2008 року й 30 травня 2008 року. Управління праці та соціального захисту населення
Свердловської міської ради Луганської області провело виплату належної йому
суми в 2007, 2008 роках в значно нижчому розмірі. Відповідно до рішення
Конституційного Суду України № 6-рп від 9 липня 2007 року визначено
неконституційною статтю29 Закону України „Про державний бюджет України на 2007
рік” щодо здійснення виплат у 2007 році щорічної одноразової грошової допомоги
до 05 травня у встановлених цією статтею розмірах.
Згідно з рішенням Конституційного Суду України від 27 травня 2008 року
визначено неконституційною статтю Закону України „Про державний бюджет України
на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” щодо
здійснення виплат у 2008 році щорічної одноразової грошової допомоги до 05
травня у встановлених цією статтею розмірах.
У зв'язку з чим позивач просить суд
визнати неправомірними дії відповідача - Управління праці та соціального
захисту населення Свердловської міської ради Луганської області по виплаті йому
одноразової грошової допомоги до 5 травня у 2007, 2008 роках не в повному
обсязі неправомірними; зобов'язати відповідача - Управління праці та
соціального захисту населення Свердловської міської ради Луганської області
провести перерахунок разової щорічної допомоги за 2007, 2008 роки і доплатити
йому недосплачену одноразову грошову допомогу до 5 травня за 2007 рік у розмірі
- 2 570 грн. 42 коп., за 2008 рік - 3 017 грн. 00 коп., загалом - 5 587 грн. 42
коп..
Представник позивача у судовому
засіданні підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі, підтвердив
обставини, викладені у позовній заяві, наполягав на їх задоволенні. Додатково
пояснивши, що позивач - ОСОБА_1. є інвалідом війни третьої групи. Відповідно до
ст. 13 Закону України № 3551-12 від 22 жовтня
1993 року «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» щорічно
до 5 травня інвалідам війни третьої групи інвалідності виплачуться одноразова грошова допомога у розмірі 7 мінімальних пенсій за віком. У 2007 році позивач отримав
одноразову грошову допомогу до 5 травня у розмірі - 300 грн. 00 коп., у 2008
році - у розмірі 350 грн. 00 коп., але згідно
ст. ст. 22, 24, 46 Конституції, рішень Конституційного суду України від 9 липня 2007 року за №6-рп/2007 та
від 27 травня 2008 року було
визнано неконституційною статтю Закону України «Про державний
бюджет України на 2007 рік», а також Закону України „Про державний бюджет
України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів
України” щодо здійснення виплат у 2007, 2008 роках щорічної одноразової
допомоги до 5 травня у встановлених розмірах, таким чином сума різниці
одноразової грошової допомоги до 5 травня
буде складатись за 2007 рік - 410 грн. 06 коп. х 7 = 2 870 грн. 42 коп.
- 300 грн. 00 коп. = 2 570 грн. 42 коп., за 2008 рік - 481 грн. 00 коп. х 7 = 3
367 грн 00 коп. - 350 грн. 00 коп. = 3 017 грн. 00 коп..
Представник
відповідача у судовому засіданні позов не визнав і пояснив, що дійсно Законом
України „Про статус ветеранів війни,
гарантії їх соціального захисту”
передбачено виплату одноразової
щорічної грошової допомоги до 5
травня інвалідам 3 групи у розмірі 7 мінімальних пенсій за віком, Законами України „Про державний бюджет України за 2007 рік” та
„Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких
законодавчих актів України”
передбачено розмір щорічної
грошової допомоги до 5 травня 2007 року - 300 грн. 00 коп., до 5 травня 2008
року - 350 грн. 00 коп., яка у 2007,
2008 роках була виплачена позивачу. Також одноразова щорічна грошова допомога до 5 травня
фінансується виключно з Державного бюджету України і відповідно до п.8 ст.7 Бюджетного кодексу України,
бюджетні кошти використовуються тільки на
цілі, визначені бюджетним призначенням. Використання бюджетних
коштів всупереч їх цільовому призначенню або в обсязі, що перевищує затверджені показники витрат
карається Кримінальним кодексом України.
Третя
особа - представник Головного Управління України Державного Казначейства в
Луганській області у судове засідання не з'явився, хоча належним чином був
повідомлений про час та місце слухання справи, про причини своєї неявки суд не
повідомив. Згідно аналогічних справ
Головне Управління України Державного Казначейства в Луганській області вважає
позовні вимоги не підлягаючими задоволенню з тих же підстав, що і зазначив
представник відповідача в судовому засіданні.
Суд
вислухавши сторони, дослідивши письмові
докази, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно
до ст. 13 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх
соціального захисту” щорічно до 5 травня інвалідам
війни виплачується разова грошова
допомога у розмірах: інвалідам 3 групи -
сім мінімальних пенсій за віком.
Із
посвідчень НОМЕР_1 від 24 листопада 2005 року таНОМЕР_2 від 25 листопада
2005 року, виданого на ім'я ОСОБА_1 вбачається, що він
є інвалідом війни 3 групи і особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи (а.с. 10,
11).
Як
свідчить довідка до акту огляду МСЕК № 0033116 ОСОБА_1є інвалідом 3 групи, інвалідність
встановлена строком на 1 рік, тобто з 24
жовтня 2005 року до 01 листопада 2008 року (а.с. 9).
Відповідно до Закону України „Про державний бюджет
України на 2007 рік„ зі змінами
внесеними Законом України „Про внесення змін до закону України „Про державний
бюджет України на 2007 рік” від 15 березня 2007 року, а також до Закону України „Про державний бюджет України
на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” з урахуванням ст. 28 Закону України „Про державне загальнообов'язкове пенсійне страхування” розмір мінімальної
пенсії за віком з 01 квітня 2007
року - становить 410 грн. 06 коп., з 01
квітня 2008 року - становить 481 грн. 00 коп..
Згідно
ч. 1 ст. 17 -1 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх
соціального захисту”, щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в
розмірах, передбачених статтями 12 - 16 цього Закону, здійснюють органи праці
та соціального захисту населення через відділення зв'язку або через установи
банків (шляхом перерахування на особовий рахунок утримувача) пенсіонерам - за
місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх
проживання чи одержання грошового утримання.
Відповідно до ст. 29 Закону України „Про державний
бюджет України на 2007 рік„, а також
Закону України „Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” розмір щорічної
разової допомоги інвалідам
війни 3 групи становить у 2007 році - 300 грн. 00 коп., у 2008 році - 350 грн. 00
коп..
У судовому засіданні було
встановлено, що позивачу відповідачем була виплачена щорічна разова грошова
допомога до 5 травня за 2007 рік у розмірі 300 грн. 00 коп., за 2008 рік у
розмірі - 350 грн. 00 коп., чого не заперечують сторони, також підтверджується
листом Головного управління праці та соціального захисту населення у Луганській
області ( а.с. 14, 17).
Відповідно до ст. 22 Конституції
України звуження змісту та обсягу гарантованого ст. 12 ч. 5 Закону України „Про
статус ветеранів
війни, гарантії їх соціального захисту”
права позивача шляхом прийняття нових законів або внесення змін до чинних законів не
допускається.
Рішенням
Конституційного суду України від 9 липня
2007 року за №6-рп/2007 визнано такими , що не відповідають Конституції України
( є неконституційними ) у тому,
числі пункт 13 статті 71 Закону України „Про державний бюджет України на 2007 рік” яким зупинено на 2007 рік дію статті 13 Закону України „Про статус
ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” Положення п.13 ст. 71 Закону
України „Про державний бюджет України на
2007 рік„ втратило чинність з дня ухвалення даного рішення.
Крім того, рішенням Конституційного Суду України від 27
травня 2008 визначено неконституційною статтю 29 Закону України "Про
Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів
України" щодо здійснення виплат у 2008 році щорічної одноразової допомоги
до 5 травня в встановлених цією статтею розмірах.
Також, згідно з ч.1 ст. 17
Закону України „Про виконання рішень
та застосування практики Європейського суду з прав людини„ суди України при розгляді справ застосовують Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та
протоколи до неї і практику Європейського Суду, як джерело права .
Відповідно до ст. 1 Протоколу №1 Конвенції кожна фізична особа має
право мирно володіти своїм майном, ніхто
не може бути позбавлений своєї
власності інакше як в інтересах суспільства
і на умовах , передбачених
законом і загальними
принципами міжнародного права. Про
розгляді справи „Кечко проти України”
Європейський суд з справ людини
зауважив, що в межах свободі дій держави
визначати, які надбавки
виплачувати своїм робітникам з державного бюджету. Держава може вводити, призупинити чи закінчити
виплату надбавок, вносячи відповідні
зміни в законодавство. Однак, якщо чинне
правове положення передбачає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги необхідні для цього,
органи державної влади не можуть
свідомо відмовляти у цих випадках, доки відповідні положення є чинними. При цьому органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань. Оскільки
правові положення, які передбачають виплату разової щорічної
грошової учаснику бойових дій до 5 травня
є чинними, тобто не скасовані, не змінені і позивач має право на їх
отримання, органи державної влади не
можуть свідомо зменшувати ці
виплати .
Тому суд вважає задовольнити позовні вимоги позивача про стягнення
недосплаченої одноразової грошової допомоги до 5 травня за 2007 рік у розмірі - 2 570 грн. 42 коп., виходячи із розрахунку
410 грн. 06 коп. х 7 = 2 870 грн. 42 коп. - 300 грн. 00 коп. = 2 570 грн. 42
коп., а також за 2008 рік у розмірі - 3 017 грн. 00 коп., виходячи із
розрахунку 481 грн. 00 коп. х 7 = 3 367 грн. 00 коп. - 400 грн. 00 коп. = 3 017
грн. 00 коп..
На підставі ст.22 Конституції
України, ст. 13 Закону України „Про статус
ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, керуючись ст.ст. 2, 11,
158-163,167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов ОСОБА_1,
за довіреністю в його інтересах ОСОБА_2, до Управління праці та соціального
захисту населення Свердловської міської ради Луганської області про визнання
дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, третя особа, яка не
заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача -
Міністерство фінансів України, Головне Управління України Державного
Казначейства в Луганській області, - задовольнити.
Визнати дії Управління праці та соціального захисту
населення Свердловської міської ради Луганської області по відмові
ОСОБА_1ІНФОРМАЦІЯ_1 народження, в доплаті суми щорічної одноразової грошової допомоги до 5 травня за 2007 та 2008 роки неправомірними.
Зобов'язати Управління праці та
соціального захисту населення
Свердловської міської ради
Луганської області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 22 січня 1961 року народження, компенсацію в сумі - 5
587 грн. 42 коп. в рахунок недосплаченої щорічної одноразової грошової
допомоги до 5 травня за 2007 та 2008
роки.
На постанову може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення до Свердловського міського суду Луганської області, а апеляційна скарга протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження
в Донецький адміністративний
апеляційний суд, через Свердловський
міський суд Луганської області з
одночасним надісланням копії апеляційної
скарги особою яка її подає до Донецького адміністративного апеляційного
суду
СУДДЯ:
Суд | Свердловський міський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2008 |
Оприлюднено | 23.04.2009 |
Номер документу | 3409866 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Куропятник О.М.
Адміністративне
Алуштинський міський суд Автономної Республіки Крим
Лантратова А.І.
Адміністративне
Свердловський міський суд Луганської області
Логвіна Л.С.
Адміністративне
Южноукраїнський міський суд Миколаївської області
Бобровський І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні