Рішення
від 23.03.2009 по справі 5/2
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5/2

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ  

                 

23.03.2009                                                             Справа  № 5/2

За позовом:              Закарпатської обласної організації спортивного товариства профспілок ”Спартак” м.Ужгород

До відповідача: Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності м.Ужгород

Про стягнення 7462,49 грн. боргу

                              

                            Суддя                     О.С.Йосипчук

за участю представників сторін:

позивача:       Яцина А.М. –керівник, Дворак Є.І. - представник

відповідача:   Александров Є.М. - представник

Розглянувши матеріали справи за позовом Закарпатської обласної організації спортивного товариства профспілок „Спартак” м.Ужгород до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності м.Ужгород про стягнення 7461,49грн. боргу,

                                   ВСТАНОВИВ:

Предметом даного позову є вимога позивача стягнути з відповідача суму 7462,49 грн. заборгованості, яка виникла із зобов'язання здійснити часткове фінансуванню дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів фонду, згідно з договором №10 від 09.02.2008р. „На часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності”.

Витребовувана позивачем сума є частиною обсягу фінансування відповідачем витрат позивача, передбаченого кошторисом на 2008рік Закарпатської обласної організації спортивного товариства профспілок „Спартак” по коштам Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (надаліФонд). Даний кошторис погоджено відповідачем 09.02.2008р.

У засіданні суду позивач позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Відповідач проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Вважаючи безпідставною вимогу позивача, відповідач, зокрема, зіслався на встановлення ним факту зміни позивачем штатного розпису без внесення відповідних змін до кошторису товариства (абз5 арк.2 відзиву №07-13-189 від 05.02.2009р.), що є порушенням і, відповідно підставою для припинення фінансування.

Таким чином, відповідач стверджує, що через невнесення змін до кошторису у зв'язку із зміною позивачем штатного розпису, підстав для перерахування спірної суми у нього не було.

В усній формі представники відповідача пояснили, що Фонд припинив фінансування внаслідок встановлення у грудні 2008 року факту порушення позивачем положень п.1.4. Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №31 від 26.06.2007р. (надалі Порядок №31 від 26.06.2007р.), суть якого зводилася до зміни (збільшення) штатного розпису керівником установи позивача з задекларованих на початку року 6,75 штатних одиниць до 8..

Як вбачається із пояснень представників відповідача, зупинення фінансування було здійснене на підставі п.3.5. Договору №10 від 09.02.2008р. „На часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності” (надалі Договір).

У засіданні суду учасники визнали, що сума, на стягненні якої наполягає позивач є частиною передбачених для позивача коштів і не перевищує встановлений кошторисом обсяг фінансування позивача на 2008 рік, тобто загальна сума фінансування, витребовувана позивачем у 4кв.2008р. не перевищує показник у відповідній графі витрат цього кошторису.

У засіданні суду представники відповідача заявили, що фінансування видатків позивача було призупинено. Однак, через відсутність відповідного наказу, передбаченого п.4.2. Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №31 від 26.06.2007р., встановити достовірність таких тверджень судовим розглядом справи не видається можливим.  

Повний текст рішення складено 25.03.2009р.

Заслухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши подані по справі доказові матеріали, щодо спірного питання,

Суд задовольняє позов, виходячи з наступного:

У відповідності до ч.2ст.6 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування передбачено ст..48 Закону України „Про загальнообов'язкове соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням”. При цьому порядок фінансування визначається Правлінням Фонду.

Судовим розглядом справи встановлено, що часткове фінансування установи позивача було передбачено затвердженою Правлінням обласного відділення фонду Програмою відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей на 2008 рік №1-1 від 29.01.2008р., у якій визначено обсяг такого фінансування.

На підставі поданого позивачем кошторису та інших, встановлених п.1.4. Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №31 від 26.06.2007р., документів, у відповідності до п.2.4. Порядку між позивачем та відповідачем було укладено Договір №10 від 09.02.2008р. „На часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності”, який і визначив права та зобов'язання учасників спору.

Як вбачається із матеріалів справи, спір виник з приводу того, що у 4 кварталі 2008 року, на вимогу позивача відповідач здійснив неповне фінансування витрат на заробітну плату, не перерахувавши на спеціальний рахунок суму 7462,49 грн. Суд звернув увагу на те, що передбачених законом доказів поінформування Фондом позивача про правові підстави припинення фінансування матеріали справи не містять.

У відповідності до п.4.2. Порядку №31 від 26.06.2007р. правовою підставою припинення фінансування, у разі виявлення порушень використання коштів Фонду, є відповідний Наказ. Відсутність такого наказу позбавляє Фонд права вчиняти юридично-значимі дії, правовим наслідком яких є одностороння відмова від договору.

Стверджуючи про правомірність припинення фінансування, відповідачем не подано управлінського акту, на підставі якого легалізуються дії Фонду щодо зупинення зобов'язання, передбаченого Програмою відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей на 2008 рік №1-1 від 29.01.2008р. та Договором №10 від 09.02.2008р. „На часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності”. Тому, такі дії відповідача слід визнати такими що є неправомірними.

Далі, кошторис витрат позивача було погоджено безпосередньо відповідачем. У засіданні суду сторони визнали достовірність даних кошторису та достовірність документів, що даний кошторис підтверджують. Отже, слід дійти висновку про те, що на момент затвердження кошторису та укладення договору №10від 09.02.2008р. позивачем було дотримано вимог п.1.4. Порядку №31 від 26.06.2007р. Як слідує зі змісту пункту 1.4. Порядку №31 від 26.06.2007р., він може бути застосований до вирішення питання фінансування установи за рахунок коштів Фонду, а не після. Впродовж здійснення кошторисного фінансування в часі згаданий вище пункт Порядку може бути застосований виключно у випадку виникнення в отримувача коштів  наміру змінити обсяг фінансування.

Отже п.1.4.Порядку може бути порушений лише шляхом подання недостовірних даних при затвердженні кошторису, що у спірній ситуації відсутнє.   

Стверджуючи про безпідставність позовних вимог, відповідач посилається на порушення позивачем п.1.4 Порядку №31 від 26.06.2007р., яке полягало у зміні штатного розпису в 4 кварталі 2008р. з 6,75 штатних одиниць на 8, що на думку Фонду вимагало відповідного коригування кошторису. Така аргументація Фонду є невірною. Кошторис витрат являє собою документ, який визначає загальний обсяг і структуру витрат. Тобто він є фінансовим документом що вміщує у собі розподіл видатків за повною економічною класифікацією видатків на виконання установою основних функцій. Тому даний документ підлягає коригуванню виключно у разі зміни витрат.

Слід зауважити, що передбачене Програмою відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей на 2008 рік №1-1 від 29.01.2008р. та Договором №10 від 09.02.2008р. „На часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності” фінансування витрат позивача є частковим, а тому ні прямо, ні опосередковано не впливає на визначення розміру заробітної плати працівників установою та визначення необхідної кількості працюючих (штатний розпис). До того ж, як слідує, власне із пояснень відповідача обсяг фінансування було визначено Програмою відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей на 2008 рік №1-1 від 29.01.2008р., яку затверджено до обнародування позивачем кошторису видатків на заробітну плату працівників.

І, оскільки договором №10 від 09.02.2008р. не передбачено інше, зміна кошторисних видатків через зміну штатного розпису у сторону збільшення можлива виключно з ініціативи отримувача коштів, який вважає за необхідне збільшити обсяг фінансування. Однак, у випадку, коли зміна обсягу часткового фінансування видатків не передбачається (не потребується) установою, внесення змін до кошторису (документу витрат) є непотрібним, не передбаченим чинним законодавством і позбавленим сенсу.

Тому стверджування відповідачем про необхідність внесення змін до кошторису витрат є необгрунтованим.

Стаття 4 Порядку №31 від 26.06.2007р. містить дії отримувача коштів, які можуть вважатися порушеннями. Виходячи зі змісту даної статті Порядку, зміна штатного розпису отримувачем коштів не може вважатися порушенням, а отже –бути підставою для припинення фінансування, передбаченого кошторисом.

Зобов'язання позивача перед Фондом викладені у п.4.2.6. Договору №10 від 09.02.2008р. Їх порушення тягне за собою правові наслідки, передбачені п.5. цього ж договору. Аналіз даних пунктів договору вказує на те, що зміна штатного розпису позивачем та обов'язковість внесення змін до кошторису не регулюється згаданим правочином. Тому, позаяк згода Фонду на таку зміну, шляхом перезатвердження кошторису не міститься серед прав відповідача і зобов'язань позивача, сама по собі зміна штатного розпису не може вважатись порушенням умов договору, і відповідно, не може бути підставою для припинення фінансування.

Судовим розглядом справи встановлено, що вся витребовувана позивачем сума знаходилась в межах обсягу передбаченого кошторисом. Дану обставину визнано і учасниками судового процесу. Частину коштів у сумі 7461,49грн. відповідач не перерахував на спеціальний рахунок позивача і цим самим самостійно зменшив передбачений кошторисом та Договором №10 обсяг своїх фінансових зобов'язань, визначених п.4.1. договору №10. За таких обставин, оскільки сума позову не перевищує встановлений кошторисом обсяг фінансування, правових підстав для її невиплати немає.    

У відповідності до п.4.4.1. договору №10 від 09.02.2008р. позивач має право отримувати від відповідача кошти Фонду на часткове фінансування ДЮСШ, відповідно до умов цього договору. При цьому, у випадку порушення своїх прав, позивач вправі звертатись до судових органів за їх захистом (п.4.4.2. Договору №10 від 09.02.2008р.).

Посилання відповідача на витяг з Протоколу засідання правління Закарпатського обласного відділення Фонду №5 від 26.12.2008р. в якості вчинення позивачем порушення умов використання коштів не приймається судом до уваги. Позаяк даний документ не містить ні обставин порушення ні їх юридичну кваліфікацію, самостійно він не може слугувати доказом існування факту, що тягне за собою припинення фінансування (ст.34 ГПК України).  

Тому, оскільки позивачем не доведено факту порушення позивачем умов фінансування, передбачених Програмою відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей на 2008 рік №1-1 від 29.01.2008р., Порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №31 від 26.06.2007р. та договором №10 від 09.02.2008р. (ст.33 ГПК України), право Закарпатської обласної організації спортивного товариства профспілок „Спартак” м.Ужгород на отримання передбачених кошторисом коштів підлягає судовому захистові з огляду на приписи ст..ст.15,16 ЦК України.

 

Отже, на підставі викладеного, та керуючись ст.ст.34,49,82-85 ГПК України,  

                                   СУД ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (м. Ужгород, пл. Народна, 5 код 20441404) на користь Закарпатської обласної організації спортивного товариства профспілок „Спартак” (м. Ужгород, пл. Народна, 5, код 25448285) суму 7462,49 грн., суму 102 грн. витрат на держмито та суму 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

                   

Суддя                                                                   О.С.Йосипчук

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення23.03.2009
Оприлюднено29.04.2009
Номер документу3439851
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/2

Рішення від 01.06.2007

Цивільне

Вишгородський районний суд Київської області

Котлярова І. Ю.

Ухвала від 22.03.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Карпенко Світлана Олексіївна

Ухвала від 26.01.2021

Цивільне

Київський апеляційний суд

Головачов Ярослав Вячеславович

Ухвала від 29.12.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Головачов Ярослав Вячеславович

Ухвала від 08.04.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Ільїн О.В.

Постанова від 05.10.2010

Кримінальне

Трускавецький міський суд Львівської області

Грицьків В. Т.

Ухвала від 22.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 24.03.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Цюх Г. З.

Ухвала від 24.12.2012

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 07.07.2012

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні