КОПІЯ Справа № 2-а-605/08
КОПІЯ Справа №
2-а-605/08
Категорія 70
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2008
року Кіровоградський окружний
адміністративний суд
у
складі: головуючого - судді Ясенової Т.І.
при секретарі - Турік Л.С.
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1., довіреність № 4 від
26.01.2008р.;
від відповідача: участі не приймав.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду
в м.Кіровограді справу за адміністративним позовом Гайворонської міжрайонної
державної податкової інспекції до Профспілкового комітету АТ „Світанок” про
припинення державної реєстрації, -
ВСТАНОВИВ:
Гайворонська міжрайонна державна податкова інспекція
звернулась до суду з адміністративним позовом, в якому просить припинити
державну реєстрацію юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством, -
Профспілкового комітету АТ „Світанок”.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на
те, що на порушення
вимог п.2 ст.9 Закону України „Про систему оподаткування”, якою
передбачено, що платники податків і
зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових
органів відповідно до законів документи і відомості, пов'язані з обчисленням і
сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), відповідачем з 2005 року до
органу державної податкової інспекції не подавалась звітність про використання
коштів неприбутковими установами й організаціями.
В судовому засіданні представник позивача підтримав
позовні вимоги в повному обсязі із зазначених підстав.
Відповідач в судові засідання, призначені на
02.09.2008р., 26.09.2008р. та 27.10.2008р.
не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений
належним чином, що підтверджується відмітками в рекомендованих повідомленнях
про вручення поштового відправлення (а.с. 21, 24). Причини неявки суду не
повідомив, письмових заперечень по суті позовних вимог не подано.
Зважаючи на викладене, а також на те, що в справі є
достатні матеріали, які свідчать про права та взаємовідносини сторін, суд
визнав можливим розгляд справи у відсутності відповідача.
Суд, вислухавши доводи представника позивача, дослідивши
письмові докази, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з
наступних підстав.
Згідно п.1 ч.1 ст.3 КАС України справа адміністративної
юрисдикції - переданий на вирішення
адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін
є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи
службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на
основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
В ідповідно до ст.4 Закону України „Про державну
податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-ХІІ, державна податкова
адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці
Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції у
районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні
та об'єднані державні податкові інспекції є органами виконавчої влади.
Отже, в розумінні
п.1 ч.1 ст.3 КАС України спір, який виник між сторонами по даній справі, є публічно-правовим і підсудний
Кіровоградському окружному адміністративному суду.
Відповідно до п.3 ст.10 Закону України „Про державну
податкову службу в Україні” контроль за
своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів,
податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з
обчисленням податків, інших платежів
покладено на податкові інспекції.
Права органів державної податкової інспекції закріплені
ст.11 Закону України „Про державну
податкову службу в Україні”, зокрема, п.17 ч.1 цієї статті встановлює право
державної податкової інспекції
звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою
(позовною заявою) про скасування державної реєстрації юридичної особи.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб,
передбачені Конституцією та законами України.
Відповідний обов'язок закріплює і ч.1 ст.13 Закону України „Про державну податкову
службу в Україні”, відповідно до якої посадові особи органів державної
податкової служби зобов'язані дотримувати Конституції і законів України, інших
нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян,
підприємств, установ, організацій, забезпечувати виконання покладених на органи
державної податкової служби функцій та повною мірою використовувати надані їм
права.
Таким чином, чинним законодавством надано право
Гайворонській міжрайонній державній податковій інспекції на звернення до суду з
адміністративним позовом про скасування державної реєстрації юридичної особи.
Судом встановлено, що рішенням Ульяновської районної
державної адміністрації Кіровоградської області №1 від 11.11.1992р.
Профспілковий комітет АТ „Світанок” зареєстровано як юридичну особу, що
підтверджується довідкою Головного управління статистики у Кіровоградській
області від 19.05.2008р. (а.с. 4).
Згідно свідоцтва про реєстрацію об'єднання громадян від
04.01.2000р. Профспілковий комітет АТ „Світанок” є всеукраїнською громадською
організацією (профспілкою). (а.с. 5)
Відповідно до довідки Ульяновського відділення
Гайворонської міжрайонної державної податкової інспекції №1264 від 28.07.2008р.
остання податкова звітність про використання коштів неприбутковими установами й
організаціями подана Профспілковим комітетом АТ „Світанок” до органу державної податкової служби 15
січня 2005 року (а.с. 3).
Згідно довідки Ульяновського відділення Гайворонської
міжрайонної державної податкової інспекції №1263/10/1000 від 28.07.2008р. станом на 20.07.2008р. за відповідачем
заборгованості до бюджету не рахується (а.с. 6).
Відповідно до ст.67 Конституції України кожен
зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених
законом.
Згідно п.1.3 Порядку складання податкового звіту про
використання коштів неприбутковими установами й організаціями, затвердженого
наказом Державної податкової адміністрації України від 11.07.1997р. №233 та
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.08.1997р. за №290/2094,
профспілкові організації заповнюють та подають звіт у частині обліку доходів,
що підлягають оподаткуванню.
Статтею 9 Закону України „Про систему оподаткування” від
25.06.1991р. №1251-ХІІ
передбачено обов'язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів) вести
бухгалтерський облік, складати звітність
про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до
державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів
декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з
обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати
належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами
терміни.
Статтями 2 - 3 Закону України “Про державну реєстрацію
юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” від 15.05.2003р. №775-IV
встановлюється, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації
юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються
Конституцією України, цим Законом та нормативно - правовими
актами, прийнятими відповідно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на
державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової
форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
З викладеного вбачається, що даний
закон є спеціальним нормативно-правовим актом, що прийнятий з метою регулювання
правовідносин, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та
фізичних осіб - підприємців, у тому числі й порядку та підстав припинення
державної реєстрації підприємницької діяльності суб'єкта господарювання.
Згідно п.2. ст.38 Закону України „Про державну
реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” державна реєстрація
припинення юридичної особи, крім іншого, проводиться у разі: постановлення
судового рішення про припинення юридичної особи.
Підставами для постановлення судового рішення щодо
припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, у
тому числі, є неподання протягом року органам державної податкової служби
податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Враховуючи, викладені обставини, зокрема той факт, що відповідач протягом періоду, що перевищує
один рік, не звітує до податкових органів, суд дійшов висновку, що позовні
вимоги є обґрунтованими, підтверджуються належними доказами та підлягають
задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію
юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” суд, який постановив рішення щодо
припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у
день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному
реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного
державного реєстру запису про судове рішення.
Отже копія постанови,
в день набрання нею законної сили, має бути направлена Державному
реєстратору Гайворонської районної державної адміністрації Кіровоградської
області.
Згідно п.15 ст.4 Декрету КМУ „Про державне мито” від
21.03.1991р. №7-93 Гайворонська
міжрайонна державна податкова інспекція звільняється від сплати державного
мита.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких
позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична
особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Зважаючи на викладене, судові витрати підлягають
компенсації за рахунок Державного бюджету України.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 86, 94,
159-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Припинити державну реєстрацію юридичної особи, що не
пов'язано з банкрутством, Профспілкового комітету АТ „Світанок”
(ідентифікаційний код: 22214204; зареєстрований за адресою: провулок Леніна,
10, м.Ульяновка, Ульяновський район, Кіровоградська область).
Судові витрати компенсувати за рахунок Державного
бюджету України.
Копію постанови направити Державному реєстратору
Гайворонської районної державної адміністрації Кіровоградської області.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського
апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний
адміністративний суд шляхом подачі в
10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення
постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і
поданням після цього протягом 20
днів апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,
встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови виготовлено -
03.11.2008р.
Суддя - підпис.
З оригіналом згідно:
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Т.І.
Ясенова
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2008 |
Оприлюднено | 18.05.2009 |
Номер документу | 3569130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Баранник Н.П.
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ясенова Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні