Постанова
від 05.12.2013 по справі 688/3563/13-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 688/3563/13-а

Головуючий у 1-й інстанції: Цідик А.Ю.

Суддя-доповідач: Гонтарук В. М.

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2013 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Гонтарука В. М.

суддів: Білої Л.М. Сушка О.О.

при секретарі: Ковальчук О.В.

за участю:

позивача: ОСОБА_2

представника позивача: ОСОБА_3

представника відповідача: Нікончук О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Полонської районної ради Хмельницької області на постанову Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 07 жовтня 2013 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Полонської районної ради Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, поновлення на роботі та стягнення коштів , -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до Полонської районної ради Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, поновлення на роботі та стягнення коштів.

Постановою Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 07 жовтня 2013 року адміністративний позов задоволено часткво.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись при цьому на неповне з'ясування обставин, які мають значення для справи та порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення спору.

Представник відповідача в судовому засіданні 05 грудня 2013 року апеляційну скаргу підтримала у повному обсязі, просила вимоги, що в ній викладені, задовольнити, а саме: скасувати постанову Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 07 жовтня 2013 року та ухвалити рішення про відмову у задоволенні позовних вимог. Від пункту 2 резолютивної частини уточнень до апеляційної скарги представник відповідача в судовому засіданні відмовилась.

Позивач та його представник з вимогами апеляційної скарги не погодились, оскільки вважають, що постанова суду, прийнята за наслідками розгляду справи в суді першої інстанції, є законною та обгрунтованою, а тому просили Вінницький апеляційний адміністративний суд апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 07 жовтня 2013 року - без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити, а постанову суду першої інстанції, скасувати, з наступних підстав.

Відповідно до фактичних обставин справи, ОСОБА_2 є депутатом Полонської районної ради Хмельницької області з 05.11.2010 року. Відповідно до рішення першої сесії Полонської районної ради №4 від 02.12.2010 р. його обрано на посаду заступника голови вказаної районної ради.

Рішенням 25 (позачергової) сесії Полонської районної ради Хмельницької області №1 від 05.07.2013 р. повноваження заступника голови районної ради ОСОБА_2 достроково припинені без припинення повноважень депутата районної ради. Розпорядженням голови Полонської районної ради від 05.07.2013 р. позивача звільнено із займаної посади.

Непогоджуючись із прийнятим рішення ОСОБА_2 звернувся до суду з відповідними позовними вимогами.

Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що рішення 25 (позачергової) сесії Полонської районної ради Хмельницької області №1 від 05.07.2013 р. прийняте не на підставі Конституції та Законів України, необгрунтовано, упереджено та без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в судовому рішенні, колегія суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду вважає таку позицію суду першої інстанції хибною, з огляду на таке.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні", а безпосереднє регулювання діяльності Полонської районної ради як органу місцевого самоврядування у м. Полонне визначає Регламент Полонської районної ради Хмельницької області, затверджений рішенням ради №1 від 30.12.2010 року.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання обрання голови ради, відповідно заступника голови районної ради та першого заступника, заступника голови обласної ради, звільнення їх з посади.

Відповідно до ч. 2 ст. 56 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" заступник голови районної ради обирається відповідною радою в межах строку її повноважень з числа депутатів цієї ради шляхом таємного голосування і здійснює свої повноваження до припинення ним повноважень депутата ради відповідного скликання, крім випадків дострокового припинення його повноважень у порядку, встановленому частинами третьою та четвертою цієї статті.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадами в органах місцевого самоврядування є, зокрема виборні посади, на які особи обираються або затверджуються відповідною радою.

Статтею 7 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» визначено, що правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування визначається Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад». На посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

Відповідно до Стаття 20 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, служба в органах місцевого самоврядування припиняється на підставі і в порядку, визначених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", цим та іншими законами України.

Згідно ч.3 ст. 56 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваженя заступника голови районної ради можуть бути достроково припинені без припинення повноважень депутата відповідної ради за рішенням відповідної ради, що приймається шляхом таємного голосування.

Питання про дострокове припинення їх повноважень може бути внесено на розгляд відповідної ради на вимогу не менш як третини депутатів від загального складу ради або голови ради.

Як свідчать матеріали справи, 23.05.2013р. до Полонської районної ради надійшла пропозиція від 13 депутатів районної ради, що становить не менше третини депутатів від загального складу ради, про скликання позачергової сесії для розгляду питання про дострокове припинення повноважень заступника голови ради ОСОБА_2 До пропозиції були долучені пояснювальна записка, проект рішення про дострокове припинення повноважень заступника голови ради ОСОБА_2 Розпорядженням голови Полонської районної ради №20/04-19/13 від 24.05.2013р. було скликано 25 (позачергову) сесію районної ради з питання про дострокове припинення повноважень заступника голови ради ОСОБА_2 Засідання сесії призначено на 05 липня 2013 р. Повідомлення про скликання позачергової сесії оприлюднено у газеті «Новий шлях», проект рішення - на сайті районної ради. На засіданнях постійних комісій районної ради з питань освіти та з питань регламенту 03.07.2013 р., а 04.07.2013 р. на засіданнях постійної комісії з питань бюджету та президії ради, вказане питання попередньо розглянуто і надані рекомендації про дострокове припинення повноважень заступника голови районної ради ОСОБА_2

За результатами таємного голосування було прийнято рішення про дострокове припинення повноважень заступника голови районної ради ОСОБА_2, за яке проголосувало 23 депутата. У зв'язку з перебуванням ОСОБА_2 на лікарняному, днем дострокового припинення його повноважень вирішено вважати перший робочий день після тимчасової втрати працездатності.

Сукупність вищезазначених норм чинного законодавства, а також наявні письмові докази у справі, свідчать, що відповідачем при прийнятті рішення про дострокове припинення повноважень заступника голови ради ОСОБА_2 не булу допущенно процедурних порушень та прийнято таке рішення було в порядку передбаченому законодавством України, відповідно до Регламенту Полонської районної ради. До такого висновку прийшов і суд першої інстанції при розгляді даної справи.

При цьому, колегія суддів не може погодитись з висновком суду першої інстанції, що для припинення повноважень заступника голови районної ради необхідно тільки сукупність таких умов: дотримання порядку передбаченого ч.3 ст.56 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та існування загальних чи спеціальних правових підстав, які передбачені Кодексом законів про працю України чи ст.20 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування", або прийняття районною радою рішення, яким лише береться до відома один із фактів, перелічених у ч.4 ст.56 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", оскільки достатньою та законною підставою дострокового припинення повноважень заступника голови районної ради без припинення повноважень депутата відповідної ради є рішення відповідної ради, що приймається шляхом таємного голосування, як зазначено саме в ч.3 ст. 56 даного закону.

Разом з тим, аналіз ч.4 ст.56 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", дає підстави зробити висновок, що повноваження заступника голови районної ради, крім підстави зазначеної в ч.3 ст.56 вказаного закону, також вважаються достроково припиненними без припинення повноважень депутата відповідної ради в разі:

1) звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень заступника (першого заступника) голови ради;

2) порушення ним вимог щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлених законом;

3) набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за адміністративне корупційне правопорушення, пов'язане з порушенням обмежень, передбачених Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції".

Тобто, саме прийняття рішення депутатами про дострокове припинення повноважень заступника голови районної ради без припинення повноважень депутата відповідної ради, з дотриманням закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Регламенту районної ради, - є достатньою підставою припинення таких повноважень посадовою особою, оскільки це є волевиявлення депутатів, і додаткових підстав, визначених в ч.4 ст.56 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" не потребує.

Відповідно до положень ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст.71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Враховуючи зазначене і зважаючи на те, що відповідач скористався своїм правом доказування в ході апеляційного розгляду справи та надав належні докази на підтвердження своєї позиції по справі, колегія суддів, досліджуючи питання порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права на підставі наявних у справі матеріалів, приходить до висновку щодо прийняття Шепетіським міськрайонним судом Хмельницької області необгрунтованого рішення про задоволення позовних вимог.

На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку, що суд першої інстанції не дав належної оцінки вказаним обставинам та зібраним по справі доказам, не правильно застосував норми матеріального права та процесуального, у зв'язку із чим, постановив рішення, яке підлягає скасуванню.

Відповідно до статті 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Полонської районної ради Хмельницької області задовольнити повністю .

Постанову Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 07 жовтня 2013 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Полонської районної ради Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, поновлення на роботі та стягнення коштів, - скасувати .

Прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 до Полонської районної ради Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, поновлення на роботі та стягнення коштів, - відмовити.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст 212 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі "11" грудня 2013 р. .

Головуючий Гонтарук В. М.

Судді Біла Л.М.

Сушко О.О.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2013
Оприлюднено13.12.2013
Номер документу35956565
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —688/3563/13-а

Ухвала від 21.12.2015

Адміністративне

Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області

Цідик А. Ю.

Ухвала від 10.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Ухвала від 20.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 29.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.В.

Ухвала від 08.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.В.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 05.12.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 09.09.2013

Адміністративне

Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області

Цідик А. Ю.

Постанова від 07.10.2013

Адміністративне

Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області

Цідик А. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні