Ухвала
від 08.01.2014 по справі 2а-2976/08
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

08 січня 2014 р. Справа №2а-2976/08

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кравченко Т.О.,

при секретарі судового засідання Залмаєвій О.М.

за участю

позивача - ОСОБА_1 - особисто,

представника відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної податкової адміністрації у Донецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

В провадженні Донецького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа № 2а-2976/08 за позовом ОСОБА_1 до Державної податкової адміністрації у Донецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 18 листопада 2008 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 січня 2009 року, у задоволенні вимог позивача відмовлено у повному обсязі.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 21 листопада 2013 року рішення судів першої та апеляційної інстанції - скасовані, а справа направлена на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.

17 грудня 2013 року справа надійшла до Донецького окружного адміністративного суду, за результатами автоматизованого розподілу передана на розгляд судді Кравченко Т.О.

Ухвалою від 23 грудня 2013 року справа прийнята до провадження та призначена до судового розгляду.

Відповідно до положень ст.48 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) здатність мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність), визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).

Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить фізичним особам, які досягли повноліття і не визнані судом недієздатними, а також фізичним особам до досягнення цього віку у спорах з приводу публічно-правових відносин, у яких вони відповідно до законодавства можуть самостійно брати участь.

Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їхнім посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).

Відповідачем по справі є Державна податкова адміністрація у Донецькій області.

Однак, за даними Державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр», Державна податкова адміністрація у Донецькій області (ідентифікаційний код 01291755) припинена як юридична особа, про що 31 січня 2012 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1 266 112 0008 003744.

Правонаступником Державної податкової адміністрації у Донецькій області була визначена Державна податкова служба у Донецькій області (ідентифікаційний код 01291755), про що 31 січня 2012 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1 266 145 0000 040641.

Державна податкова служба у Донецькій області (ідентифікаційний код 01291755) припинена як юридична особа, про що 06 вересня 2013 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1 266 112 0003 040641.

Таким чином, відповідачем по справі є суб'єкт владних повноважень, який не має адміністративної процесуальної правосуб'єктності.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2013 року № 229 «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів» утворене як юридична особа публічного права Головне управління Міндоходів у Донецькій області.

Головне управління Міндоходів у Донецькій області (ідентифікаційний код 38707471) зареєстроване у якості юридичної особи 24 квітня 2013 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запису за номером 1 266 102 0000 043376.

П.2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 березня 2013 року № 229 передбачав реорганізацію шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальних органів Державної податкової служби та Державної митної служби згідно з додатком 2. Зокрема, Державна податкова служба у Донецькій області реорганізована шляхом приєднання до Головного управління Міндоходів у Донецькій області.

Відповідно до п.3 постанови Кабінету Міністрів України від 21 березня 2013 року № 229 територіальні органи Міністерства доходів і зборів визначені правонаступниками територіальних органів Державної податкової служби та Державної митної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови.

Таким чином, Головне управління Міндоходів у Донецькій області є правонаступником Державної податкової служби у Донецькій області, яка в свою чергу, була правонаступником Державної податкової адміністрації у Донецькій області, тобто відповідача по справі.

За правилами ст.55 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Згідно з роз'ясненнями, наведеними в п.9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06 березня 2008 року № 2 «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень КАСУ під час розгляду адміністративних справ», при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.

У разі зменшення обсягу компетенції суб'єкта владних повноважень, не пов'язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач судом залучається інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.

Виходячи з положень ст.ст.55, 56 Конституції України у будь-якому разі в названих вище випадках спірні правовідносини допускають правонаступництво, а тому суди повинні враховувати, що відмова у відкритті або закриття провадження у такій справі з підстав ліквідації (припинення діяльності, позбавлення частини повноважень, звільнення з посади, скорочення посади) суб'єкта владних повноважень є неприпустимими.

Наведене дає підстави для висновку про необхідність допуску заміни Державної податкової адміністрації у Донецькій області - відповідача по справі його правонаступником - Головним управлінням Міндоходів у Донецькій області.

В судовому засіданні представником позивача надана заява про уточнення позовних вимог, в якій позивач просив:

1. Зобов'язати Головне управління Міндоходів у Донецькій області підготувати та направити до Головного управління Пенсійного фонду у Донецькій області довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1, в яких з 01 січня 2007 року встановити надбавку за вислугу років в розмірі 30%, з 01 січня 2007 року встановити надбавку за таємність у розмірі 9% від посадового окладу та перерахувати розмір грошового утримання з урахуванням внесених виправлень.

2. Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України у Донецькій області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з урахуванням надбавки за вислугу років в розмірі 30%, з урахуванням надбавки за таємність в розмірі 9% від посадового окладу, починаючи з 01 січня 2007 року.

3. Зобов'язати Головне управління Міндоходів у Донецькій області підготувати на правити до Головного управління Пенсійного фонду у Донецькій області довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 для перерахунку пенсії, починаючи з 01 січня 2008 року для здійснення послідовних в часі перерахунків розміру пенсії у відповідності до положень абз.1 пп. «в» п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268, абз.2 пп. «в» пп.1 п.2 додатку 36 до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 700 з 01 квітня 2006 року по 30 червня 2008 року, постанови Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2008 року № 34 з 01 січня 2008 року, постанови Кабінету Міністрів України від 07 серпня 2013 року № 597 з 04 липня 2013 року.

4. Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з урахуванням положень абз.1 пп. «в» п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268, абз.2 пп. «в» пп.1 п.2 додатку 36 до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 700 з 01 квітня 2006 року по 30 червня 2008 року, постанови Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2008 року № 34 з 01 січня 2008 року, постанови Кабінету Міністрів України від 07 серпня 2013 року № 597 з 04 липня 2013 року, починаючи з 01 січня 2008 року.

Відповідно до ч.1 ст.51 КАС України позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову. Позивач має право до початку судового розгляду справи по суті змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви.

Згідно з ч.1 ст.137 КАС України позивач може протягом всього часу судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. До початку судового розгляду справи по суті позивач може змінити підставу або предмет адміністративного позову, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. Заява про зміну позовних вимог повинна відповідати вимогам, які встановлені цим Кодексом для позовних заяв. У разі невідповідності такої заяви вимогам ст.106 цього Кодексу суд своєю ухвалою повертає її позивачу. Ухвала суду, прийнята за результатами розгляду питання про прийняття заяви про зміну позовних вимог, окремо не оскаржується.

Суд приймає заяву про уточнення позовних вимог, оскільки вона подана до початку розгляду справи по суті з дотриманням вимог ст.ст.51, 137 КАС України.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні усі адміністративні справи щодо спорів фізичних осіб з суб'єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Згідно з п.1 ч.2 ст.18 КАС України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи однією зі сторін в яких є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська, Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ щодо їх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Таким чином, за предметною підсудністю позовні вимоги №№ 1 та 3 належать до компетенції окружних адміністративних судів, №№ 2 та 4 - місцевих загальних адміністративних судів.

Водночас за правилами ч.1 ст.21 КАС України позивач може заявити кілька вимог в одній позовній заяві, якщо вони пов'язані між собою. Якщо справа щодо однієї з вимог підсудна окружному адміністративному суду, а щодо іншої вимоги (вимог) - місцевому загальному суду як адміністративному суду, таку справу розглядає окружний адміністративний суд.

Отже, розгляд вимог позивача належить до компетенції окружного адміністративного суду.

Оскільки збільшені позовні вимоги містять вимоги до Головного Управління Пенсійного фонду України в Донецькій області - третьої особи у справі, суд вважає за необхідне залучити його до участі у справі у якості другого відповідача.

Згідно з ч.4 ст.11 КАС України принцип офіційного з'ясування всіх обставин у справі полягає у вжитті судом передбачених законом заходів, необхідних для з'ясування всіх обставин у справі.

Можливість суду збирати докази з власної ініціативи, а також витребувати докази з власної ініціативи передбачена ч.2 ст.69, ч.5 ст.71 КАС України.

Зважаючи на викладене, суд вважає за необхідне зобов'язати:

- Головне управління Міндоходів у Донецькій області надати в судове засідання довідку з відображенням всіх видів грошового забезпечення (як основних, так і додаткових), які нараховувалися і фактично виплачувалися позивачу та з яких були утримані страхові внески, за останні 24 місяці, які передували його звільненню зі служби;

- Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надати для огляду в судовому засіданні пенсійну справу ОСОБА_1.

Відповідно до ч.1 ст.150 КАС України суд відкладає розгляд справи у випадках, встановлених цим Кодексом, а також у разі неможливості розгляду справи у зв'язку з необхідністю заміни судді (в результаті задоволення заяви про відвід чи з інших причин) або залучення до участі у справі інших осіб.

Керуючись ст.ст.11, 17, 18, 21, 51, 52, 55, 69, 71, 133, 137, 150, 160, 165, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ухвалив:

1. Допустити заміну відповідача по справі № 2а-2976/08 - Державної податкової адміністрації у Донецькій області її правонаступником - Головним управлінням Міндоходів у Донецькій області.

2. Прийняти до розгляду заяву позивача про збільшення позовних вимог від 08 січня 2014 року.

3. Залучити до участі у справі № 2а-2976/08 у якості другого відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.

4. Зобов'язати Головне управління Міндоходів у Донецькій області надати довідку з відображенням всіх видів грошового забезпечення (як основних, так і додаткових), які нараховувалися і фактично виплачувалися позивачу та з яких були утримані страхові внески, за останні 24 місяці, які передували його звільненню зі служби.

5. Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надати для огляду в судовому засіданні пенсійну справу ОСОБА_1.

6. Відкласти розгляд справи до 13 січня 2014 року до 10 години 30 хвилин.

7. Ухвала постановлена, складена і підписана у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 08 січня 2014 року.

8. Ухвала оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту постановлення.

Суддя Кравченко Т.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.01.2014
Оприлюднено14.01.2014
Номер документу36555181
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2976/08

Ухвала від 24.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Постанова від 20.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Постанова від 20.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 13.01.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 08.01.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 23.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Постанова від 07.10.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Н.А.

Постанова від 07.10.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні