Постанова
від 20.02.2014 по справі 2а-2976/08
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 лютого 2014 р. Справа № 2а-2976/08

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Кравченко Т.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Міндоходів у Донецькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

26 грудня 2007 року ОСОБА_1 (далі - Позивач) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової адміністрації у Донецькій області (далі - ДПА у Донецькій області), в якому, з урахуванням заяв від 19 лютого 2007 року та від 29 лютого 2008 року, просив:

1. визнати протиправними дії посадових осіб бухгалтерії ДПА у Донецькій області щодо відмови у включенні до довідки для перерахунку пенсії з 01 травня 2007 року фактичного розміру відсоткової надбавки за вислугу років та щомісячних додаткових видів грошового забезпечення відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та постанови КМУ від 17 липня 1992 року № 393;

2. зобов'язати ДПА у Донецькій області провести перерахунок раніше призначеної йому пенсії з 01 травня 2007 року та надіслати відкориговану довідку про реальний склад його грошового забезпечення до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області з урахуванням:

- з 01 травня 2007 року 30% надбавки за вислугу років згідно з постановою КМУ від 31 грудня 1996 року № 1592 (із змінами, внесеними постановою КМУ від 25 серпня 1998 № 1336);

- з 01 січня 2005 року 9,8% надбавки за таємність відповідно до постанови КМУ від 17 липня 1992 № 393 (із змінами та доповненнями) «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їх сімей»;

- з 01 січня 2005 року 30% надбавки за безперервну службу відповідно до Указу Президента України від 12 липня 2003 року № 595 «Про поширення чинності Указу Президента України від 24 квітня 2003 року № 370 на осіб начальницького складу податкової міліції»;

3. визнати протиправними дії посадових осіб бухгалтерії ДПА у Донецькій області щодо нескладання довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії з 01 лютого 2008 року відповідно до постанови КМУ від 06 лютого 2008 року № 34 та не повідомлення про це Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області;

4. зобов'язати ДПА у Донецькій області надіслати довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії з 01 лютого 2008 року до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області(том 1, а.с.2-5, 28, 34-35, 75-76).

Ухвалою від 26 лютого 2008 року до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, залучене Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (том 1, а.с.73).

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 18 листопада 2008 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 січня 2009 року, у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовлено повністю (том 1, а.с.136-139, 187-188).

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 21 листопада 2013 року по справі № К-8813/09 рішення судів першої і апеляційної інстанції скасовані, справа направлена на новий судовий розгляд до суду першої інстанції (том 1, а.с.221-224).

Ухвалою від 23 грудня 2013 року справи прийнята до провадження Донецьким окружним адміністративним судом (том 2, а.с.2).

08 січня 2014 року до початку розгляду справи по суті позивачем надана заява про уточнення позовних вимог, в якій з урахуванням клопотання про уточнення формулювання вимог адміністративного позову позивач просив:

1. зобов'язати Головне управління Міндоходів у Донецькій області підготувати та направити до Головного управління Пенсійного фонду у Донецькій області довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1, в яких: з 01 січня 2007 року встановити надбавку за вислугу років в розмірі 30%, з 01 січня 2007 року встановити надбавку за таємність у розмірі 9% від посадового окладу та перерахувати розмір грошового утримання з урахуванням внесених виправлень;

2. обов'язати Головне управління Пенсійного фонду України у Донецькій області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з урахуванням надбавки за вислугу років в розмірі 30% та надбавки за таємність в розмірі 9% від посадового окладу, починаючи з 01 січня 2007 року;

3. зобов'язати Головне управління Міндоходів у Донецькій області підготувати на правити до Головного управління Пенсійного фонду у Донецькій області довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 для перерахунку пенсії, починаючи з 01 січня 2008 року для здійснення послідовних в часі перерахунків розміру пенсії у відповідності до положень постанови КМУ від 09 березня 2006 року № 268, постанови КМУ від 12 травня 2007 року № 700, постанови КМУ від 06 лютого 2008 року № 34 з 01 січня 2008 року, абз.2 пп. «в» пп.1 п.2 додатку 36 постанови КМУ від 07 серпня 2013 року № 597 з 04 липня 2013 року.

4. зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з урахуванням положень постанови КМУ від 09 березня 2006 року № 268, постанови КМУ від 12 травня 2007 року № 700 з 01 квітня 2006 року по 30 червня 2008 року, постанови КМУ від 06 лютого 2008 року № 34 з 01 січня 2008 року, абз.2 пп. «в» пп.1 п.2 додатку 36 постанови КМУ від 07 серпня 2013 року № 597 з 04 липня 2013 року (том 2, а.с.15-24, 168-169).

Ухвалою від 08 січня 2014 року допущена заміна первісного відповідача по справі - Державної податкової адміністрації у Донецькій області її правонаступником - Головним управлінням Міндоходів у Донецькій області (далі - Відповідач 1 або ГУ Міндоходів), до участі у справі у якості другого відповідача залучене Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі - Відповідач 2 або ГУ ПФУ) (том 2, а.с.71-73).

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив наступне.

З 27 березня 1998 року по 18 грудня 2000 року ОСОБА_1 проходив службу на посадах оперативних підрозділів податкової міліції ДПА у Донецькій області; з 18 грудня 2000 року по 12 червня 2001 року - на посаді старшого оперуповноваженого відділу податкової міліції ДПІ у Ленінському районі м. Донецька. 12 червня 2001 року його звільнено із вказаної посади.

16 вересня 2003 року ДПА України призначила позивачу пенсію за вислугою років.

До 2007 року пенсійна справа № А2125 знаходилась у ДПА України, внаслідок чого позивач не мав можливості ознайомитися з розрахунком призначеної йому пенсії.

В подальшому на підставі постанови КМУ від 02 листопада 2006 року № 1522 пенсійна справа позивача передана до ГУ ПФУ для виконання функції з призначення і виплати пенсії.

15 серпня 2007 року у зв'язку з прийняттям постанови КМУ від 12 травня 2007 року та з метою перерахунку пенсії позивача ДПА в Донецькій області надала до ГУ ПФУ довідку про грошове забезпечення ОСОБА_1 за № 05-013-780.

Позивач вважав відомості про його грошове забезпечення, відображені у цій довідці, такими, що не відповідають дійсності.

Так, у довідці № 05-013-780 надбавка за вислугу років занижена на 5% (замість 30% вказано 25%); не включена надбавка за роботу з таємними документами, яку ОСОБА_1 отримував за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням, середня сума якої становила 9% від посадового окладу.

Не погодившись з відомостями, відображеними в довідці, 27 вересня 2007 року позивач звернувся до ДПА в Донецькій області із заявою, в якій просив надати до ГУ ПФУ відкориговану довідку про реальний склад його грошового забезпечення. Однак листом від 12 жовтня 2007 року № 16684/10/05-013 ДПА в Донецькій області відмовила у наданні відкоригованої довідки.

Позивач стверджував, що на час призначення пенсії його вислуга років (з урахуванням дійсної військової служби в Радянській Армії колишнього СРСР в період з 03 травня 1977 року по 07 травня 1979 року) становила 15 років 02 місяці 15 днів, як наслідок, відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ» та постанов КМУ від 31 грудня 1996 року № 1592 та від 17 липня 1992 року № 393, надбавка за вислугу років мала становити 30%.

В період з липня 1999 року по вересень 2000 року, тобто протягом 14 місяців, які входять до 24 останніх місяців перед звільненням, позивач отримував надбавку за таємність, передбачену постановою КМУ від 15 червня 1994 року № 414, в розмірі 15% від посадового окладу.

Посилаючись на положення п.7 постанови КМУ від 17 липня 1992 року № 393, позивач стверджував, що до складу грошового забезпечення для перерахунку пенсії мала бути включена надбавка за таємність в розмірі 9% від посадового окладу.

Зважаючи на викладене, позивач стверджував, що внаслідок неврахування у складі грошового забезпечення 30% набавки за вислугу років та 9% надбавки за таємність, порушене його право на отримання правильно нарахованої пенсії за рахунок держави.

Крім того, посилаючись на положення ч.3 ст.43, ч.3 ст.63 Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб», позивач стверджував, що має право на перерахунок пенсії на підставі постанов КМУ від 09 березня 2006 року № 268, від 12 травня 2007 року № 700, від 06 лютого 2008 року № 34 та від 07 серпня 2013 року № 597.

Однак, ГУ ПФУ сплачує позивачу пенсію у розмірі, значно нижчому, ніж той, на який позивач має право.

На цих підставах позивач наполягав на задоволенні позовних вимог (том 2, а.с.15-24).

Відповідач 1 позовні вимоги не визнав, надав письмові заперечення проти позову (том 2, а.с.156-158), сутність яких полягала в наступному.

На день звільнення ОСОБА_1 зі служби його вислуга років для виплати винагороди згідно з постановою КМУ від 31 грудня 1996 року № 1592 становила 13 років 00 місяців 07 днів.

Період проходження позивачем служби в Радянській Армії не був включений в розрахунок вислуги років для виплати винагороди на тій підставі, що це не передбачено Інструкцією про порядок обчислення стажу для виплати відсоткової надбавки за вислугу років особам рядового і начальницького складу МВС України, затвердженою наказом МВС України від 12 липня 1993 року № 402, та Інструкцією про порядок обчислення стажу служби для виплати відсоткової надбавки за вислугу років особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої наказом МВС України від 20 червня 2006 року № 684.

Згідно з додатком 17 до постанови КМУ № 1592 від 31 грудня 1996 року розмір винагороди за вислугу років 13 років складає 25%, що і було зазначено в довідці для перерахунку пенсії позивача від 15 серпня 2007 року № 05-013-780.

Правомірність обчислення пенсії позивача, виходячи з розміру грошового забезпечення, враховуючи 25% надбавку за вислугу років, підтверджена висновком Вищого адміністративного суду України, наведеним в ухвалі від 21 листопада 2013 року.

З приводу не включення до довідки про грошове забезпечення позивача надбавки за роботу з таємними документами, відповідач 1 зазначив таке.

Наказом від 12 червня 2001 року № 206 позивача звільнено з посади старшого оперуповноваженого ВПМ ДПІ у Ленінському районі м. Донецька. Протягом служби на цій посаді надбавка за роботу з таємними документами позивачу не встановлювалась.

На підставі наданих ГУ ПФУ відомостей щодо грошового забезпечення, з якого нараховувалася пенсія ОСОБА_1 до 01 травня 2007 року, та змін у розмірах грошового забезпечення за відповідною посадою, передбачених постановою КМУ від 12 травня 2007 року № 700, до ГУ ПФУ надіслана довідка про грошове забезпечення позивача від 15 серпня 2007 року № 05-013-780 за нормами, чинними на 01 травня 2007 року за посадою старшого оперуповноваженого, яку позивач обіймав на день звільнення зі служби.

Оскільки надбавка за роботу з таємними документами не була включена до грошового забезпечення, з якого обчислена пенсія позивача до введення в дію постанови КМУ від 12 травня 2007 року № 700, підстав для включення в довідку про перерахунок пенсії за нормами, чинними на 01 травня 2007 року, за посадою старшого оперуповноваженого ВПМ ДПІ у Ленінському районі м. Донецька, середнього розміру надбавки за таємність, яку отримував позивач, працюючи у ДПА у Донецькій області, з липня 1999 року по серпень 2000 року, не було.

З урахуванням наведеного відповідач 1 просив залишити позовні вимоги без задоволення.

Відповідач 2 позовні вимоги не визнав, надав письмові заперечення проти позову (том 2, а.с.140-143), сутність яких полягала в наступному.

Посилаючись на приписи ст.30 Закону України «Про державну таємницю» та Положення про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв'язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 1994 року № 414, відповідач 2 стверджував, що надбавка за роботу з таємними документами не має загального характеру, виплачується в розмірах, визначених наказами керівництва в індивідуальному порядку лише тим особам, які за умовами своєї професійної діяльності постійно працюють з відомостями, що становлять державну таємницю, та мають відповідний допуск до зазначених відомостей, а тому така надбавка враховується при обчисленні та перерахунку пенсії лише тим особам, яким вона під час проходження служби була призначена та фактично виплачувалась.

На день звільнення зі служби ОСОБА_1 надбавку за таємність не отримував, а тому підстав для її включення до складу грошового забезпечення для призначення та перерахунку пенсії не має.

З приводу здійснення перерахунку пенсії позивача відповідач 2 зазначив наступне.

Відповідно до постанови КМУ від 12 травня 2007 року № 700 на підставі наданої ДПА в Донецькій області довідки ГУ ПФУ здійснило перерахунок пенсії позивача з 01 травня 2007 року, яка після перерахунку склала 1 529,06 грн.

Згідно з постановою КМУ від 06 лютого 2008 року № 34 на підставі наданої ДПА в Донецькій області ГУ ПФУ здійснило перерахунок пенсії позивача з 01 лютого 2008 року, яка після перерахунку склала 1 844,35 грн.

В подальшому при здійсненні перерахунку пенсії ОСОБА_1 відповідач 2 виявив помилку в довідці ДПА у Донецькій області від 11 квітня 2008 року в частині визначення надбавки за вислугу років, а саме замість 30% помилково вказано 25%, про що ГУ ПФУ повідомило ДПА у Донецькій області.

На підставі відкоригованої довідки, наданої ДПА у Донецькій області, та відповідно до вимог ч.2 ст.51 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» ГУ ПФУ здійснило доплату позивачу пенсії за період з січня 2012 року по січень 2013 року в сумі 629,72 грн.

У зв'язку з прийняттям постанови КМУ від 07 серпня 2013 року № 597 від Пенсійного фонду України не надходило повідомлення щодо підстав для перерахунку пенсій та необхідності підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку. З огляду на положення постанов КМУ від 02 листопада 2006 року № 1522 та від 13 лютого 2008 року № 45, у ГУ ПФУ не було підстав для перерахунку пенсії ОСОБА_1 на підставі постанови КМУ від 07 серпня 2013 року № 597.

На підставі положень ст.ст.99, 100 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) ГУ ПФУ просило залишити без розгляду позовні вимоги про перерахунок пенсії позивача на підставі постанов КМУ від 09 березня 2006 року № 268, від 12 травня 2007 року № 700 у зв'язку з пропуском строку на звернення до суду, у задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Про дату, час і місце судового розгляду сторони повідомлені з дотриманням вимог ст.ст.33-38 КАС України, що підтверджено розписками про отримання судової повістки (том 2, а.с.223-225).

Сторони явку своїх представників в судове засідання не забезпечили.

20 лютого 2014 року через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду позивач надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження (том 2, а.с.226).

З урахуванням наведеного, відповідно до ч.ч.4, 6 ст.128 КАС України розгляд справи здійснено в письмовому провадженні на підставі наявних у справі доказів.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Наказом ДПА у Донецькій області від 12 червня 2001 року № 206 «Про покарання ОСОБА_1» старшого оперуповноваженого ВПМ ДПІ у Ленінському районі м. Донецька майора податкової міліції ОСОБА_1 звільнено з органів податкової міліції (том 2, а.с.187).

На підставі розрахунку вислуги років Н-941287, а також службової картки встановлено, що до вислуги років позивача включені наступні періоди:

робота в цивільних установах та організаціях: учень Єнакієвського гірничого технікуму з 01 вересня 1973 року по 19 лютого 1977 року, майстер будівельного управління № 6 Тресту «Горлівськжитлобуд» з 22 березня 1977 року по 20 квітня 1977 року;

служба в Збройних Силах України: курсант військової частини 32527 з 03 травня 1977 року по 04 листопада 1977 року, командир відділення військової частини 54236 з 04 листопада 1977 року по 07 травня 1979 року;

Робота в цивільних установах та організаціях: головний інженер ЖКК № 5 Дзержинського УЖКГ в/о «Дзержинськвугілля» з 25 травня 1979 року по 01 грудня 1979 року, слухач підготовчого відділення Макіївського інженерно-будівельного інституту з 01 грудня 1979 року по 01 вересня 1980 року, студент Макіївського інженерно-будівельного інституту з 01 вересня 1980 року по 31 липня 1985 року, майстер будівельного управління «Промбуд-2» тресту «Макбуд» з 01 серпня 1985 року по 22 вересня 1986 року, асистент кафедри архітектурних конструкцій Макіївського інженерно-будівельного інституту з 26 вересня 1986 року по 18 березня 1988 року;

служба в органах внутрішніх справ: слухач Свердловських вищих курсів МВС СРСР з 01 квітня 1988 року по 27 березня 1989 року, оперуповноважений відділення карного розшуку Калінінського РВВС м. Донецька з 27 березня 1989 року по 01 січня 1990 року, оперуповноважений відділення карного розшуку Калінінського РВВС м. Донецьк для роботи в групі по боротьбі з організованою та груповою злочинністю УВС м. Донецька з 01 січня 1990 року по 14 серпня 1991 року, оперуповноважений оперативно-розшукового відділу карного розшуку УВС м. Донецька з 14 серпня 1991 року по 30 вересня 1992 року, оперуповноважений з особливо важливих справ відділу оперативних розроблень по м. Донецьку УБОЗ УВС Донецької області з 30 вересня 1992 року по 13 квітня 1993 року, старший оперуповноважений з особливо важливих справ відділу кримінальної розвідки УБОЗ УВС Донецької області з 13 квітня 1993 року по 28 червня 1994 року, оперуповноважений з особливо важливих справ відділення організаційно-зонального контролю відділу узагальнення оперативної інформації відділу «ОП» в м. Донецьку УБОЗ УВС Донецької області з 28 червня 1994 року по 05 серпня 1994 року, оперуповноважений відділу «А» управління кримінального розшуку УМВС України в Донецькій області з 05 серпня 1994 року по 12 липня 1996 року, оперуповноважений відділу «А» та організації взаємодії оперативних апаратів УВІТ і міліції управління кримінального розшуку УМВС України в Донецькій області з 12 липня 1996 року по 27 березня 1998 року;

служба в податковій міліції: старший оперуповноважений відділу по боротьбі з корупцією ДПА у Донецькій області з 27 березня 1998 року по 01 квітня 1999 року, старший оперуповноважений відділу по боротьбі з корупцією ДПА у Донецькій області з 01 квітня 1999 року по 16 лютого 2000 року, заступник начальника по оперативно-розшуковій роботі відділу по боротьбі з корупцією ДПА у Донецькій області з 16 лютого 2000 року по 28 серпня 2000 року, у розпорядженні ДПА у Донецькій області з 28 серпня 2000 року по 11 вересня 2000 року, старший оперуповноважений відділу по боротьбі з відмиванням доходів управління по боротьбі з приховуванням доходів від оподаткування та відмиванням доходів, отриманих злочинним шляхом, УПМ ДПА у Донецькій області з 11 вересня 2000 року по 18 грудня 2000 року, старший оперуповноважений відділення проведення оперативних заходів по скороченню податкової заборгованості відділу податкової міліції ДПІ у Ленінському районі м. Донецька з 18 грудня 2000 року по 12 червня 2001 року (том 1, а.с.13-14, 166-169, том 2, а.с.25-26, том 2, а.с.184-186, 216).

В розрахунку вислуги років ОСОБА_1 зазначено, що загальна вислуга років для призначення пенсії складає 27 років 06 місяців 20 днів, в тому числі робота в цивільних установах і організаціях 12 років 04 місяці 05 днів, служба в Збройних Силах 02 роки 00 місяців 04 дні, служба в органах внутрішніх справ 09 років 09 місяців 26 днів, служба в податковій міліції 03 роки 02 місяці 15 днів (том 1, а.с.166-169, том 2, а.с.184-186, 216).

При цьому суд відзначає, що час служби позивача на службі в органах внутрішніх справ становить 09 років 11 місяців 26 днів, тобто стаж служби позивача в цій частині зменшено на 2 місяці. Такий висновок ґрунтується на сумуванні календарної вислуги років позивача на посадах в органах внутрішніх справ, вказаної в цьому ж розрахунку, а також на тому, що до вказаного періоду підлягав застосуванню коефіцієнт 1.

Як вбачається зі змісту висновку про призначення пенсії за вислугу років згідно з Законом України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб» від 09 квітня 1992 року, затвердженого заступником директора Департаменту роботи з персоналом ДПА України, до складу грошового забезпечення позивача при призначенні пенсії враховані наступні виплати: посадовий оклад - 224,00 грн., надбавка за військове звання - 125,00 грн., 25% надбавка за вислугу років - 87,25 грн., 50% надбавка за особливі умови служби - 167,04 грн., а разом 603,29 грн. (том 1, а.с.171).

Зміст грошового атестата ОСОБА_1 № 5, виданого 08 вересня 2004 року, свідчить про те, що до складу грошового забезпечення позивача входили: посадовий оклад в розмірі 170,00 грн. на місяць, надбавка за військове (спеціальне) звання в розмірі 125,00 грн. на місяць, надбавка за вислугу років в розмірі 25%, надбавка за п.4.2. постанови КМУ № 1592 в розмірі 50% (том 1, а.с.46).

23 вересня 2004 року ДПА у Донецькій області видана довідка № 05-013-566 про те, що в період з червня 1999 року по грудень 2000 року позивач отримував такі додаткові види грошового забезпечення як 50% надбавка за особливі умови служби (з червня 1999 року по грудень 2000 року щомісячно), 15% надбавка за таємність (з липня 1999 року по серпень 2000 року щомісячно) (том 2, а.с.188).

В виданій ДПІ у Ленінському районі м. Донецька довідці від 23 вересня 2004 року № 27773/Ф/05-013 про додаткові види грошового забезпечення, які позивач отримував в період з червня 1999 року по травень 2001 року, зазначено, що в період з грудня 2000 року по травень 2001 року позивач отримував 50% надбавку за особливі умови праці згідно з п.4.2. постанови Кабінету Міністрів України від 31 грудня 1996 року № 1592.

Виплата позивачу в період з липня 1999 року по травень 2001 року надбавки за особливі умови праці, кваліфікацію та інтенсивність праці згідно з указом Президента України від 22 березня 2002 року № 266 (100% від окладу, рангу та вислуги), надбавки за особливий характер роботи та інтенсивність праці згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 1995 року № 783 (45% від окладу та рангу), а також надбавки за таємність згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2004 року № 414 (15% від окладу) у довідці, виданій ДПІ у Ленінському районі м. Донецька 23 вересня 2004 року, не відображені (том 1, а.с.16, 45).

08 лютого 2007 року ДПА у Донецькій області надала довідку за № 05-013-72 про додаткові види грошового забезпечення в УПМ ДПІ у Донецькій області за період роботи ОСОБА_1 з 01 січня 1999 року по 17 грудня 2000 року. Зі змісту вказаної довідки слідує, що в період з січня 1999 року по грудень 2000 року позивачу виплачувалась 50% надбавка за особливі умови праці на підставі п.4.2 постанови Кабінету Міністрів України від 31 грудня 1996 року; з липня 1999 року по серпень 2000 року - 15% надбавка за таємність на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 15 червня 1994 року № 414, в лютому, липні, вересні, листопаді, грудні 1999 року та в квітні, липні-жовтні, грудні 2000 року - щомісячні премії, а також в січні 1999 року, в лютому-березні 2000 року - матеріальна допомога (том 1, а.с.15).

Згідно з листом ДПА у Донецькій області від 06 червня 2007 року № 8850/10/04-213 на день звільнення з органів податкової міліції (12 червня 2001 року) вислуга років ОСОБА_1 складала 15 років 02 місяці 15 днів, в тому числі: служба в Збройних Силах України - 02 роки 00 місяців 04 дні; служба в органах внутрішніх справ - 09 років 11 місяців 26 років; служба в податковій міліції - 03 роки 02 місяці 15 днів (том 1, а.с.12, том 2, а.с.37).

30 липня 2007 року ГУ ПФУ звернулося до ДПА у Донецькій області з клопотанням про надання довідок про грошове забезпечення для перерахунку пенсій осіб з числа рядового та начальницького складу податкової міліції на виконання постанови КМУ від 12 травня 2007 року № 700 та вказівки Пенсійного фонду України від 10 липня 2007 року № 11252/02-60 про перерахунок пенсій у зв'язку з підвищенням з 01 травня 2007 року посадових окладів особам начальницького складу податкової міліції, в тому числі щодо ОСОБА_1 (том 1, а.с.67-70).

15 серпня 2007 року ДПА у Донецькій області видало довідку про грошове забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку пенсії № 05-013-780, в якій було зазначено, що грошове забезпечення за нормами, чинними на 01 травня 2007 року (день, з якого змінено розмір грошового забезпечення особам, які проходять військову чи іншу службу) за посадою старшого оперуповноваженого ВПМ ДПІ у Ленінському районі м. Донецька, яку він обіймав на день звільнення зі служби, складалося з наступних виплат: посадовий оклад - 770,00 грн., оклад за військовим (спеціальним) званням майор - 125,00 грн., надбавка за вислугу років (25% від посадового окладу та окладу за військовим (спеціальним) званням) - 223,75 грн., надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи (50% від суми посадового окладу, окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років) - 559,38 грн., премія (113,245% від посадового окладу відповідно до постанови КМУ від 09 березня 2006 року № 268) - 871,99 грн., загальна сума грошового забезпечення становила - 2 550,12 грн.

Виплата позивачу надбавки за роботу з таємними документами залежно від ступеня таємності інформації в довідці № 05-013-780 не відображена (том 1, а.с.6, 47, том 2, а.с.38, 189).

27 вересня 2007 року ОСОБА_1 звернувся до ДПА в Донецькій області із заявою, в якій зазначав, що в довідці від 15 серпня 2007 відсутня надбавка за роботу з таємними документами, знижена на 5% надбавка за вислугу років та 30% надбавка за безперервну службу, а тому просив надіслати до ГУ ПФУ відкориговану довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням надбавки за вислугу років 30%, надбавки за роботу з таємними документами 15% та 30% надбавки за безперервну службу (том 1, а.с.7, том 2, а.с.28).

Листом від 12 жовтня 2007 року № 16684/10/05-013 ДПА у Донецькій області повідомило позивача про відсутність підстав для корегування довідки від 15 серпня 2007 року. Відмова мотивована тим, що довідка надана за нормами, чинними на 01 травня 2007 року, за посадою старшого оперуповноваженого ВПМ ДПІ у Ленінському районі м. Донецька, яку позивач обіймав на день звільнення зі служби. Відповідно до п.3 листа Пенсійного фонду України надбавка за роботу з таємними документами враховується, якщо вона фактично встановлювалася особі. Згідно з довідкою ДПІ у Ленінському районі м. Донецька від 23 вересня 2004 року № 27773/05-013 надбавка за роботу з таємними документами на посаді старшого оперуповноваженого ВПМ ДПІ у Ленінському районі м. Донецька позивачу не встановлювалась, відповідно цю надбавку не вказано в довідці для перерахунку пенсії.

Наказом ДПА у Донецькій області від 06 липня 1998 року № 203-л позивачу оголошена вислуга років для виплати винагороди, яка станом на 01 липня 1998 року складала 10 років 00 місяців 26 днів. На день звільнення (12 червня 2001 року) вислуга років ОСОБА_1 для виплати винагороди складала 13 років 00 місяців 07 днів. Згідно з додатком № 17 до постанови КМУ від 31 грудня 1996 року № 1592 розмір винагороди за вислугу років 13 років складає 25%, що і зазначено в довідці від 15 серпня 2007 року (том 1, а.с.8-9, 43-44, том 2, а.с.29-30).

Листом від 08 жовтня 2007 року № 3983(642/2)/Ф-07(17)-01-03 ГУ ПФУ повідомило позивача про те, що помилок, недоплат або порушень законодавства при розрахунку та виплаті пенсії допущено не було (том 1, а.с.55-56). Аналогічні висновки містяться в адресованому позивачу листі ГУ ПФУ від 22 січня 2008 року № 100/Ф-07(17)-10-03 (том 2, а.с.27).

Як вбачається зі змісту довідки, виданої ГУ Міндоходів 24 січня 2014 року № 05-99-05-02-356, ОСОБА_1 працював в ДПА у Донецькій області в період з 27 березня 1998 року по 17 грудня 2000 року. З липня 1999 року по листопад 2000 року позивачу нараховувалися наступні види виплат: посадовий оклад - з липня 1999 року по листопад 2000 року щомісячно, надбавка за вислугу років - з липня 1999 року по листопад 2000 року щомісячно, надбавка за ранг - липень-грудень 1999 року, січень, березень-листопад 2000 року, надбавка до посадового окладу - липень-грудень 1999 року, січень, березень-листопад 2000 року, надбавка за таємність - серпень-грудень 1999 року, січень-березень, травень-серпень 2000 року, разові премії - жовтень 1999 року, квітень, липень-жовтень 2000 року, матеріальна допомога - лютий-березень 2000 року (том 2, а.с.159).

З приводу розбіжностей в періодах виплати позивачу надбавки за таємність та її розміру, визначених в довідці ДПА у Донецькій області від 15 серпня 2007 року № 05-013-780 та в довідці ГУ Міндоходів від 24 січня 2014 року за № 05-99-05-02-356, представники відповідача 1 пояснили, що надбавка за таємність в розмірі 15% виплачувалась позивачу з липня 1999 року по серпень 2000 року щомісячно. В довідці від 24 січня 2014 року відображене фактичне нарахування та виплата цієї надбавки.

Позивач вказані пояснення підтвердив та зазначив, що надбавку за таємність в розмірі 15% була встановлена йому в період з липня 1999 року по серпень 2000 року, довідка від 24 січня 2014 року відображає фактичне нарахування та виплату цієї надбавки, що також підтверджується розрахунковими листками та банківськими виписками (том 2, а.с.39-40, 51-61).

Згідно з довідкою, наданою ДПІ у Ленінському районі м. Донецька, ОСОБА_1 працював в ДПІ у Ленінському районі м. Донецька в період з 18 грудня 2000 року по 12 червня 2001 року на посаді старшого оперуповноваженого ВПМ, основні та додаткові види грошового забезпечення, що нараховувались та виплачувались позивачу за період з грудня 2000 року по червень 2001 року включали: посадовий оклад, надбавку за військове (спеціальне) звання, надбавку за вислугу років в розмірі 25% від посадового окладу та окладу за військовим (спеціальним) званням, надбавку за особливі умови праці згідно з п.4.2. постанови Кабінету Міністрів України від 31 грудня 1996 року № 1592 в розмірі 50% від посадового окладу та надбавки за ранг, крім того в березні і травні 2001 року позивачу виплачувались разові премії (том 2, а.с.160).

Судом досліджена пенсійна справа ОСОБА_1 № N/A2125 та встановлено, що ГУ ПФУ неодноразово здійснювався перерахунок пенсії позивача.

Так, з 01 травня 2007 року перерахована пенсія на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 700 (перерахунок здійснювався, виходячи з 25% надбавки за вислугу років, надбавка за таємність не враховувалась) (том 2, а.с.214).

З 01 вересня 2007 року перерахована пенсія на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 700 (перерахунок здійснювався, виходячи з 25% надбавки за вислугу років, надбавка за таємність не враховувалась) (том 2, а.с.213).

З 01 лютого 2008 року перерахована пенсія на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2008 року № 34 (перерахунок здійснювався, виходячи з 25% надбавки за вислугу років, надбавка за таємність не враховувалась) (том 2, а.с.211).

11 квітня 2008 року ДПА у Донецькій області видала довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії № 05-013-496.

Вказана довідка видана ОСОБА_1 в тому, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2008 року № 34 грошове забезпечення за нормами, чинними на 01 лютого 2008 року (день, з якого змінено розмір грошового забезпечення особам, які проходять військову чи іншу службу) за посадовою старшого оперуповноваженого ВПМ ДПІ у Ленінському районі м. Донецька, яку він обіймав на день звільнення зі служби, складалося з наступних виплат: посадовий оклад - 1117,00 грн., оклад за військовим (спеціальним) званням майор - 125,00 грн., надбавка за вислугу років (25% від посадового окладу та окладу за військовим (спеціальним) званням) - 310,50 грн., надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи (50% від суми посадового окладу, окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років) - 776,25 грн., премія (68,59% від посадового окладу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268) - 766,15 грн., загальна сума грошового забезпечення становила - 3 094,90 грн.

Виплата позивачу надбавки за роботу з таємними документами залежно від ступеня таємності інформації в довідці № 05-013-496 не відображена (том 2, а.с.190).

З 01 квітня 2008 року перерахована пенсія на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2008 року № 34 (перерахунок здійснювався, виходячи з 25% надбавки за вислугу років, надбавка за таємність не враховувалась) (том 2, а.с.210).

Відповідач 2 також здійснював перерахунок пенсії позивача з 01 липня 2008 року, з 01 вересня 2008 року, з 01 січня 2009 року, з 01 квітня 2009 року, з 01 липня 2009 року, з 01 жовтня 2009 року (перерахунок здійснювався, виходячи з 25% надбавки за вислугу років, надбавка за таємність не враховувалась) (том 2, а.с.201-207, 209).

17 грудня 2012 року ДПА у Донецькій області видало довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії за № 05-213-790. Вказана довідка видана ОСОБА_1 в тому, що відповідно до постанови КМУ від 09 березня 2006 року № 268 грошове забезпечення за нормами, чинними на 01 квітня 2012 року за посадовою старшого оперуповноваженого ВПМ ДПІ у Ленінському районі м. Донецька, яку він обіймав на день звільнення зі служби, складалося з наступних виплат: посадовий оклад - 1117,00 грн., оклад за військовим (спеціальним) званням майор - 125,00 грн., надбавка за вислугу років (30% від посадового окладу та окладу за військовим (спеціальним) званням) - 372,60 грн., надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи (50% від суми посадового окладу, окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років) - 807,30 грн., премія (50% від посадового окладу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268) - 558,50 грн., загальна сума грошового забезпечення становила - 2 980,40 грн.

Виплата позивачу надбавки за роботу з таємними документами залежно від ступеня таємності інформації в довідці № 05-213-790 не відображена (том 2, а.с.191).

19 грудня 2012 року ДПА у Донецькій області видало довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії за № 05-213-791. Вказана довідка видана ОСОБА_1 в тому, що відповідно до постанови КМУ від 06 лютого 2008 року № 34 грошове забезпечення за нормами, чинними на 01 лютого 2008 року (день, з якого змінено розмір грошового забезпечення особам, які проходять військову чи іншу службу) за посадовою старшого оперуповноваженого ВПМ ДПІ у Ленінському районі м. Донецька, яку він обіймав на день звільнення зі служби, складалося з наступних виплат: посадовий оклад - 1117,00 грн., оклад за військовим (спеціальним) званням майор - 125,00 грн., надбавка за вислугу років (30% від посадового окладу та окладу за військовим (спеціальним) званням) - 372,60 грн., надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи (50% від суми посадового окладу, окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років) - 807,30 грн., премія (68,59% від посадового окладу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268) - 766,15 грн., загальна сума грошового забезпечення становила - 3 188,05 грн.

Виплата позивачу надбавки за роботу з таємними документами залежно від ступеня таємності інформації в довідці № 05-213-791 не відображена (том 2, а.с.192).

У зв'язку з наданням ДПА у Донецькій області довідки від 19 грудня 2012 року № 05-213-791, в якій надбавка за вислугу років зазначена у розмірі 30%, ГУ ПФУ здійснило доплату позивачу пенсії за період з січня 2012 року по січень 2013 року в сумі 629,72 грн. (том 2, а.с.193).

Починаючи з січня 2012 року, перерахунок пенсії позивача здійснюється виходячи з надбавки за вислугу років, яка становить 30% (том 2, а.с.194-199).

Докази, які б спростовували наведені вище обставини, суду не надані.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Відповідно до ч.ч.1-2 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку, що передбачено ч.3 ст.2 КАС України.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на службі в податковій міліції визначає Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09 квітня 1992 року № 2262-XII (далі - Закон № 2262).

Згідно з ч.1 ст.1 Закону № 2262 особи, які мають право на пенсію за цим Законом, при наявності встановленої цим Законом вислуги на службі в органах податкової міліції мають право на довічну пенсію за вислугу років.

Відповідно до п. «б» ч.1 ст.2 Закону № 2262 особи начальницького складу податкової міліції, звільнені зі служби, мають право на пенсійне забезпечення на умовах цього Закону.

За правилами ч.1 ст.2 Закону № 2262 особам, які мають право на пенсію за цим Законом, які мають право на пенсійне забезпечення, пенсії відповідно до цього Закону призначаються і виплачуються після звільнення їх зі служби.

Надаючи оцінку доводам позивача про те, що до складу грошового забезпечення для призначення та перерахунку пенсії за вислугу років мала бути включена надбавка за вислугу років в розмірі 30%, суд виходить з такого.

Аналіз положень законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, зумовлює висновок, що порядок обчислення вислуги років в розумінні пенсійного забезпечення, не є тотожним порядку обчислення вислуги років для призначення винагороди за вислугу років.

Так, види служби та період часу, які зараховуються до вислуги років для призначення пенсії, наведені у ст.17 Закону № 2262.

Згідно з п. «а» ч.1 ст.17 Закону № 2262 до вислуги років для призначення пенсії за цим Законом зараховується, зокрема, військова служба.

Відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей» для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ» особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ до вислуги років зараховується дійсна військова служба у Радянській Армії. Вислуга років (у тому числі на пільгових умовах) у цьому випадку обчислюється у порядку, встановленому законодавством колишнього СРСР, якщо цією постановою не передбачено більш пільгових умов зарахування до вислуги років часу служби для призначення пенсій військовослужбовцям та особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ.

Отже, період проходження позивачем дійсної військової служби у Радянській Армії зараховується до вислуги років для призначення пенсії за Законом № 2262.

Водночас, у межах спірних правовідносин йдеться про надбавку за вислугу років, яка була встановлена та виплачувалась позивачу в період його перебування на службі.

Пп.1 п.4 постанови КМУ від 31 грудня 1996 року № 1592 встановлено виплачувати посадовим особам Державної податкової адміністрації, державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, державних податкових інспекцій у районах, містах і районах у містах та працівникам податкової міліції винагороду за вислугу років.

Розміри винагороди за вислугу років до посадових окладів посадових осіб органів державної податкової служби з урахуванням доплат за спеціальні звання та працівників податкової міліції до окладу грошового утримання були визначені у додатку № 17 до постанови Кабінету Міністрів України від 31 грудня 1996 року № 1952, (яка втратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 07 серпня 2013 року № 597).

Так, при вислузі років від 1 до 2 років надбавка за вислугу років встановлювалась в розмірі 5%, від 2 до 5 років - в розмірі 10%, від 5 до 10 років - 20%, від 10 до 15 років - 25%, від 15 до 20 років - 30%, від 20 до 25 років - 35%, від 25 років і більше років - 40%.

Порядок обчислення стажу служби для виплати відсоткової надбавки за вислугу років особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ визначала Інструкція про порядок обчислення стажу служби для виплати відсоткової надбавки за вислугу років особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України від 20 червня 2004 року № 648, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 липня 2004 року за № 860/9459, (далі - Інструкція № 648), яка втратила чинність на підставі наказу Міністерства внутрішніх справ України № 674 від 18 грудня 2008 року.

Згідно з п.2 Інструкції № 648 обчислення періодів служби для виплати відсоткової надбавки за вислугу років особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ здійснюється в порядку, передбаченому законодавством, в календарному обчисленні (один місяць служби за один місяць).

Визначення періодів служби для виплати відсоткової надбавки за вислугу років здійснювалося відповідними комісіями, рішення яких оформлювалося висновком та оголошувалось наказом відповідного керівника, що було передбачено п.п.3-4, 8-9 Інструкції № 684.

Зміст грошового атестата ОСОБА_1 № 5, виданого 08 вересня 2004 року, свідчить про те, що до складу грошового забезпечення позивача входила надбавка за вислугу років в розмірі 25% (том 1, а.с.46).

Отже, позовні вимоги щодо включення у довідку про склад грошового забезпечення для призначення та перерахунку пенсії надбавки за вислугу років в розмірі 30% є такими, що не ґрунтуються на законі, і задоволенню не підлягають.

Аналогічний висновок зроблений Вищим адміністративним судом України в ухвалі від 21 листопада 2013 року по справі № К-8813/09, який відповідно до ч.5 ст.227 КАС України є обов'язковим для суду під час розгляду цієї справи.

Крім того, судом встановлено, що в грудні 2012 року до ГУ ПФУ надана довідка про розмір грошового забезпечення позивача у якій надбавка за вислугу років вказана в розмірі 30%.

Згідно з положеннями ч.2 ст.51 Закону № 2262 перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

Матеріали пенсійної справи ОСОБА_1 свідчать про те, що на виконання вимог ч.2 ст.51 Закону № 2262 ГУ УПФУ провело перерахунок пенсії позивача з урахуванням 30% надбавки за вислугу років, а також здійснило доплату різниці в пенсії за минулий час за період з січня 2012 року по січень 2013 року.

Стосовно вимог позивача про включення до довідки про склад грошового забезпечення надбавки за роботу з таємними документами, суд відзначає наступне.

Відповідно до п.7 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей» пенсії обчислюються з розміру грошового забезпечення, з урахуванням таких його видів:

- відповідних окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням;

- щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням. Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

Відповідно до довідки ДПІ в Ленінському районі м. Донецька про додаткові види грошового забезпечення ОСОБА_1 від 23 вересня 2004 року за посадою старшого оперуповноваженого ВПМ ДПІ у Ленінському районі м. Донецька, надбавки за роботу з таємними документами, за безперервну службу позивачу не встановлювались, тому підстави для їх включення при перерахунку пенсії відсутні.

Надбавку за таємність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв'язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці» від 15 червня 1994 року № 414 у розмірі 15% позивач отримував в період з липня 1999 року по серпень 2000 року, обіймаючи посади старшого оперуповноваженого відділу по боротьбі з корупцією ДПА у Донецькій області з 01 квітня 1999 року по 16 лютого 2000 року та заступника начальника по оперативно-розшуковій роботі відділу по боротьбі з корупцією ДПА у Донецькій області з 16 лютого 2000 року по 28 серпня 2000 року.

Аналіз положень ст.30 Закону України «Про державну таємницю» та Положення про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв'язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 1994 року № 414, свідчить про те, що надбавка за роботу з таємними документами не має загального характеру, виплачується в розмірах, визначених наказами керівництва в індивідуальному порядку лише тим особам, які за умовами своєї професійної діяльності постійно працюють з відомостями, що становлять державну таємницю, та мають відповідний допуск до зазначених відомостей, а тому така надбавка враховується при обчисленні та перерахунку пенсії лише тим особам, яким вона під час проходження служби була призначена та фактично виплачувалась.

З огляду на викладене, правові підстави для включення до довідки про грошове забезпечення позивача надбавки за таємність в розмірі 9% відсутні.

Таким чином, позовні вимоги про зобов'язання ГУ Міндоходів та направити до ГУ ПФУ довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1, в яких: з 01 січня 2007 року встановити надбавку за вислугу років в розмірі 30%, з 01 січня 2007 року встановити надбавку за таємність у розмірі 9% від посадового окладу та перерахувати розмір грошового утримання з урахуванням внесених виправлень; обов'язати ГУ ПФУ здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з урахуванням надбавки за вислугу років в розмірі 30% та надбавки за таємність в розмірі 9% від посадового окладу, починаючи з 01 січня 2007 року; зобов'язання ГУ Міндоходів підготувати на правити до ГУ ПФУ довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 для перерахунку пенсії, починаючи з 01 січня 2008 року для здійснення послідовних в часі перерахунків розміру пенсії у відповідності до положень постанови КМУ від 09 березня 2006 року № 268, постанови КМУ від 12 травня 2007 року № 700, постанови КМУ від 06 лютого 2008 року № 34 з 01 січня 2008 року, абз.2 пп. «в» пп.1 п.2 додатку 36 постанови КМУ від 07 серпня 2013 року № 597 з 04 липня 2013 року, а також про зобов'язання ГУ ПФУ здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з урахуванням положень постанови КМУ від 09 березня 2006 року № 268, постанови КМУ від 12 травня 2007 року № 700 з 01 квітня 2006 року по 30 червня 2008 року, постанови КМУ від 06 лютого 2008 року № 34 з 01 січня 2008 року, абз.2 пп. «в» пп.1 п.2 додатку 36 постанови КМУ від 07 серпня 2013 року № 597 з 04 липня 2013 року - не підлягають задоволенню, оскільки відповідачами доведена правомірність їх поведінки у спірних правовідносинах.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову у позові.

Відповідно до ст.94 КАС України судові витрати присудженню не підлягають.

Керуючись Конституцією України, ст.ст.2-15, 17-20, 69-72, 94, 98, 159-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

постановив:

1. У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Міндоходів у Донецькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

2. Постанова прийнята, складена і підписана у нарадчій кімнаті.

3. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

4. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

5. Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Кравченко Т.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2014
Оприлюднено09.04.2014
Номер документу38089123
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2976/08

Ухвала від 24.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Постанова від 20.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Постанова від 20.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 13.01.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 08.01.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 23.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Постанова від 07.10.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Н.А.

Постанова від 07.10.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні