ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ
СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ,
вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О
В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
м. Київ
18.09.2008 р.
№ 8/445
Окружний адміністративний суд міста
Києва в особі судді Пилипенко О.Є., при секретарі Коваль А.В.
За результатами розгляду у
відкритому судовому засіданні адміністративної справи
За позовом Фізичної особи -підприємця ОСОБА_1
до Відділу приватизації
комунального майна Подільського району міста Києва
про зобов'язання вчинити певні
дії
За участю представників сторін
від позивача: ОСОБА_2. за дов. від
14.07.2008 р.
від
відповідача: ОСОБА_3. за дов. від 15.11.2007 р.
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом
про зобов'язання відповідача виконати
рішення Х сесії Подільської районної у місті Києві ради V скликання від
12.07.2007 р. № 227 «Про затвердження переліків об'єктів комунальної власності
Подільського району, що підлягають приватизації та внесення змін до попередніх
рішень»(додаток 1 пункт 8) та здійснити всі необхідні дії щодо приватизації нежилого
приміщення, що розташоване за адресою:АДРЕСА_1 загальною площею 66,90 кв. м. в
м. Києві фізичною особою -підприємцем ОСОБА_1.
Позовні вимоги мотивовані тим, що
рішенням Х сесії V скликання Подільської районної в м. Києві ради № 227 від
12.07.2007р. позивачеві, як орендарю вказаного приміщення було надано дозвіл на
приватизацію спірного приміщення шляхом викупу. Головним управлінням охорони
культурної спадщини Київської міської державної адміністрації 28.07.2008 р.
було надано висновок, яким погоджено приватизацію позивачем на спірне
приміщення.
Відповідач проти позову заперечує,
посилається на ст. 1 Закону України “Про тимчасову заборону приватизації
пам'яток культурної спадщини” відповідно до якої приватизацію пам'яток
культурної спадщини заборонено до затвердження Верховною Радою України переліку
пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації. Оскільки,
вказаний перелік не затверджений, дії відповідача по тимчасовому призупиненню
процесу приватизації нежилого приміщення є правомірними, а позовні вимоги
безпідставними.
Проаналізувавши матеріали справи та
пояснення представників сторін, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до договору оренди
нерухомого майна (нежилих будівель, споруд, приміщень) комунальної власності
територіальної громади Подільського району м. Києва № 2661/07 від 13.06.2007 р. позивач є
орендарем приміщення, а саме приміщення 1-го поверху площею 68,6 кв. м., для розміщення складських приміщень. Строк
дії договору встановлено до 12.06.2010 року.
Рішенням Х сесії V скликання
Подільської районної в м. Києві ради № 227 від 12.07.2007р. було затверджено
перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади Подільського
району м. Києва, що підлягають приватизації шляхом викупу орендарем (додаток № 1),
та конкурентним шляхом (додаток № 2). Згідно п. 8 зазначеного переліку (додаток
№ 1) позивачу було надано дозвіл приватизувати шляхом викупу орендоване ним
приміщення поАДРЕСА_1.
Позивач звернувся до Відділу
приватизації комунального майна Подільського району міста Києва з листом від
28.07.2008 р., в якому просив укласти договір купівлі-продажу нежилого
приміщення, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1
Листом від 05.08.2008 р. № 01/616
відповідач відмовив позивачу в укладенні договору купівлі-продажу, посилаючись
на заборону приватизації до затвердження Верховною Радою України переліку
пам`яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації, відповідно до
Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам`яток культурної
спадщини».
Згідно Закону України “Про
приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” викуп майна
підприємств, зданих в оренду, проводиться з додержанням вимог, передбачених
чинним законодавством про приватизацію.
Відповідно до ст. 10 зазначеного
закону відповідний орган приватизації публікує в `інформаційному бюлетені та
місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації,
перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, який містить назву
об'єкта приватизації та його місцезнаходження.
Частиною 1 ст. 8 названого закону
передбачено, що підготовка до приватизації здійснюється з моменту прийняття
рішення про приватизацію підприємства. Строк підготовки об'єкта малої
приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття
рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають
приватизації.
У зв'язку з тим, що будинок
АДРЕСА_1є щойно виявленим об'єктом культурної спадщини, Головним управлінням
охорони культурної спадщини Київської міської державної адміністрації
28.07.2008 р. було надано висновок стосовно приватизації нежилих приміщень у
будинку. Згідно вказаного висновку було погоджено приватизацію шляхом викупу
позивачем приміщення 1-го поверху загальною площею 66,9 кв. м.
Відповідно до вимог чинного
законодавства підготовка об'єкту до приватизації спірних приміщень мала
відбуватись протягом двох місяців з дня відповідного рішення, а саме рішення Х
сесії V скликання Подільської районної в м. Києві Ради № 227 від 12.07.2007р.,
яким було затверджено перелік об'єктів комунальної власності територіальної
громади Подільського району м. Києва, що підлягають приватизації шляхом викупу.
Таким чином, строки підготовки
спірного об'єкта до приватизації були
порушені. Відповідно до чинного, на час виникнення спірних правовідносин,
законодавства приватизація вказаного об'єкту мала відбуватись протягом двох
місяців з дня прийняття рішення Подільською районною радою 12.07.2007р.
Відповідно до чинного законодавства
об'єкти культурної спадщини, що є пам'ятками (за винятком пам'яток, відчуження
яких обмежується законодавчими актами України) можуть бути відчужені, а також
передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи
управління іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження
відповідного органу охорони культурної спадщини (ч. 1 ст. 18 Закону України
“Про охорону культурної спадщини”). Перелік пам'яток, які не підлягають
приватизації, затверджується Верховною Радою України.
На час прийняття рішення
Подільською районною у м. Києві радою від 12.07.2007р. та протягом двох місяців
-строку встановленого законодавством для здійснення підготовки об'єкту до
приватизації Верховною Радою України перелік пам'яток, які не підлягають
приватизації не був затверджений.
Висновком Головного управління
охорони культурної спадщини Київської міської державної адміністрації від
28.07.2008 р. було погоджено приватизацію шляхом викупу позивачем спірних
приміщень.
Відповідно до Закону України “Про
охорону культурної спадщини” пам'яткою є об'єкт культурної спадщини, який
занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України. Згідно переліку
об'єктів культурної спадщини будинок по вул. Червоноармійській № 48 є
нововиявленою пам'яткою, згідно категорії охорони -нововиявлена архітектура (житлова архітектура). Визначення
“нововиявлена пам'ятка культурної спадщини” містилося в Законі Української РСР
“Про охорону і використання пам'яток історії та культури”, який втратив
чинність у 2000 році. Таким чином “нововиявлений” об'єкт культурної спадщини, який
не внесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, і не набув статусу
пам'ятки національного чи місцевого значення не є предметом регулювання Закону
України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини”, та
може бути приватизованим у встановленому законодавством порядку.
Враховуючи викладене, позивачем
були дотримані всі вимоги законодавства, що передбачені для підготовки до
приватизації спірних приміщень, які було внесено до переліку об'єктів
комунальної власності, що підлягають приватизації шляхом викупу орендарем за
рішенням Х сесії V скликання Подільської районної в м. Києві ради № 227 від
12.07.2007р., тому у відповідності до ст. 4 Закону України “Про приватизацію
невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” відповідач зобов'язаний
здійснити всі необхідні дії на виконання рішення Подільської районної в м.
Києві ради № 227 від 12.07.2007 р.
Таким чином, проаналізувавши
матеріали справи та заслухавши пояснення сторін суд прийшов до висновку,
позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі, а саме,
необхідно зобов'язати Відділ приватизації комунального майна Подільського
району міста Києва виконати рішення Х сесії Подільської районної у місті Києві
ради V скликання від 12.07.2007 р. № 227 «Про затвердження переліків об'єктів
комунальної власності Подільського району, що підлягають приватизації та
внесення змін до попередніх рішень»(додаток 1 пункт 8) та здійснити всі
необхідні дії щодо приватизації нежилого приміщення, що розташоване за
адресою:АДРЕСА_1 загальною площею 66,90 кв. м. в м. Києві фізичною особою
-підприємцем ОСОБА_1.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу
адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь
сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені
нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 17, 94,
158, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний
адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Відділ приватизації комунального майна Подільського
району міста Києва (04070, м. Київ. вул. Щекавицька, 42/48, код ЄДРПОУ
26200699) виконати рішення Х сесії Подільської районної у місті Києві ради V
скликання від 12.07.2007 р. № 227 «Про затвердження переліків об'єктів
комунальної власності Подільського району, що підлягають приватизації та
внесення змін до попередніх рішень»(додаток 1 пункт 8) та здійснити всі
необхідні дії щодо приватизації нежилого приміщення, що розташоване за
адресою:АДРЕСА_1 загальною площею 66,90 кв. м. в м. Києві фізичною особою
-підприємцем ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).
3. Судові витрати в сумі 3 грн. 40
коп. присудити на користь фізичної особи -підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1,
ідентифікаційний номер НОМЕР_1) за рахунок
Державного бюджету України.
Постанова відповідно до ч. 1 ст.
254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим
Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до
суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складання в повному
обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного
судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про
апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної
скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
О.Є. Пилипенко
Дата
підписання повного тексту постанови: 19.09.2008 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2008 |
Оприлюднено | 27.05.2009 |
Номер документу | 3662497 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пилипенко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні