ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 січня 2014 року 11:51 № 826/17770/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 до треті особиРеєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим Кримська республіканська організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів), ОСОБА_2 провизнання незаконними дії, за участю:
представника позивача - ОСОБА_3
представника відповідача - Соловйова К.С.
представників третіх осіб - ОСОБА_4 ОСОБА_5
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 20 січня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся з позовом до Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим (далі - відповідач), третя особа - Кримська республіканська організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) та ОСОБА_2 про:
- визнання незаконними дії відповідача щодо внесення змін до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та Реєстру громадських об'єднань щодо керівника Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) (ідентифікаційний код 19008613), а саме зміни керівника з ОСОБА_1 на ОСОБА_2 та щодо місцезнаходження Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів), а саме з місцезнаходження за адресою: м. Сімферополь, вул. Гоголя/Спера/Павленко, буд. 71/14/17 на місцезнаходження за адресою: м. Сімферополь, проспект Кірова 26;
- зобов'язання відповідача скасувати записи Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та Реєстру громадських об'єднань щодо керівника Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) (ідентифікаційний код 19008613), а саме зміни керівника з ОСОБА_1 на ОСОБА_2 та щодо місцезнаходження Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів), а саме з місцезнаходження за адресою: м. Сімферополь, вул. Гоголя/Спера/Павленко, буд. 71/14/17 на місцезнаходження за адресою: м. Сімферополь, проспект Кірова 26.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем протиправно проведені зміни до відомостей про юридичну особу - Кримську республіканську організацію Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів), а саме зміни щодо місцезнаходження юридичної особи та її керівника.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача проти позову заперечив та зазначив, що ОСОБА_2 подано увесь пакет документів для проведення зміни до відомостей про юридичну особу - Кримську республіканську організацію Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів), а саме зміни щодо місцезнаходження юридичної особи та її керівника.
Представники третіх осіб проти задоволення позову заперечили з тих підстав, що й відповідач.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
Протоколом VII звітно-виборчої конференції Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 25.10.2013р. головою Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) обрано ОСОБА_2.
26 жовтня 2013 року згідно з рішенням правління Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) у м. Євпаторії проведено VII звітно-виборчу конференцію Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).
Головою Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) обрано ОСОБА_1.
28 жовтня 2013 року позивач звернувся до відповідача з листом №2 в якому повідомив, що 26.10.2013р. головою Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) обрано ОСОБА_1. Документи, необхідні для внесення змін в реєстраційні дані будуть надані у встановлений законодавством термін.
29 жовтня 2013 року голова Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) ОСОБА_2 звернувся до Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим з заявою №3 про прийняття повідомлення про зміну керівних органів, зміну місцезнаходження організації та видачу дублікату свідоцтва про державну реєстрацію з необхідними документами.
Листом від 29.10.2013р. №01-8/346 відповідач повідомив ОСОБА_2 про розгляд заяви та прийняття рішення про зміну складу керівних органів та зміну місцезнаходження Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).
Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка наявна в матеріалах справи, керівником Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) станом на 01.11.2013р. є ОСОБА_2
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року (надалі - Закон №755-IV).
У відповідності до статті 4 Закону №755-IV державна реєстрація - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Частиною першою статті 19 Закону №755-IV передбачено, що у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Відповідно до частини одинадцятої статті 29 Закону №755-IV державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо:
документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;
документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 цього Закону;
документи подані не у повному обсязі;
документи подано особою, яка не має на це повноважень ;
до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.
Згідно з пунктом 1 статті 14 Закону України «Про громадські об'єднання» внесення змін до відомостей про громадське об'єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною 4 статті 19 Закону №755-IV закріплено, що державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою-третьою цієї статті.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 разом із заявою надано увесь перелік документів передбачених статтею 14 Закону України «Про громадські об'єднання» та оформлених відповідно до вимог вказаних норм чинного законодавства.
Так, в обґрунтування позовних вимог позивач посилається на частину 6 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», у якій встановлено перелік обставин при яких державний реєстратор залишає без розгляду документи, що були подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Позивач говорить про те, що документи були подані особою, яка не має відповідних повноважень.
Відповідно до законодавства про громадські об'єднання уповноважений орган з питань реєстрації не уповноважений надавати правову оцінку проведеним засіданням статутних органів та встановлювати правомочність прийнятих на них рішень. Встановлення кворуму на засіданні та легітимності ухвалених на ньому рішень є виключним повноваження мандатної та лічильної комісії, що створюються саме для виконання цих функцій.
Втручання реєструючого органу у статутну діяльність громадської організації призвело б до порушення принципу самоврядності. Так, відповідно до статті 3 Закону №755-IV, самоврядність передбачає право членів (учасників) громадського об'єднання самостійно здійснювати управління діяльністю громадського об'єднання відповідно до його мети (цілей), визначати напрями діяльності, а також невтручання органів державної влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в діяльність громадського об'єднання, крім випадків, визначених законом.
Крім того, на думку позивача, відповідач повинен був залишити без розгляду подані ОСОБА_2 документи, оскільки на той час дві особи заявили про свої права.
Представник відповідача пояснив, що ОСОБА_2 при подані заяви про внесення змін до відомостей про юридичну особу - Кримську республіканську організацію Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) подано увесь пакет документів, що був необхідний для проведення реєстраційних дій, в той час, як позивач надіслав лише повідомлення про ситуацію, що склалась без документального її підтвердження. Заяву позивача з відповідними додаткам отримано державним реєстратором лише 14.11.2013р., тобто вже після внесення змін до відомостей про юридичну особу - Кримську республіканську організацію Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів).
У зв'язку з тим, що ОСОБА_2 подані всі передбачені чинним законодавством документи для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу - Кримську республіканську організацію Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів), а саме зміни щодо місцезнаходження юридичної особи та її керівника, та у зв'язку з тим, що у державного реєстратора були відсутні підстави для залишення без розгляду поданих ОСОБА_2 документів, позовні вимоги ОСОБА_1 задоволенню не підлягають.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно з частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у правах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволені позову ОСОБА_1 відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлений 21.01.2014р.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2014 |
Оприлюднено | 23.01.2014 |
Номер документу | 36719125 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні