Постанова
від 18.03.2014 по справі 826/17770/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/17770/13-а ( у 3-х томах) Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В.

Суддя-доповідач: Романчук О.М

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 березня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого: Романчук О.М.,

Суддів: Глущенко Я.Б.,

Шелест С.Б.,

при секретарі Артюхіній М.А.,

розглянувши в судовому засіданні в місті Києві апеляційну скаргу представника позивача ОСОБА_3 - ОСОБА_4 на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 січня 2014 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим, за участю третьої особи Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), ОСОБА_5 про визнання незаконними дії, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом до Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим, третя особа - Кримська республіканська організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) та ОСОБА_5 про:

- визнання незаконними дії відповідача щодо внесення змін до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та Реєстру громадських об'єднань щодо керівника Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) (ідентифікаційний код 19008613), а саме зміни керівника з ОСОБА_3 на ОСОБА_5 та щодо місцезнаходження Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів), а саме з місцезнаходження за адресою: м. Сімферополь, вул. Гоголя/Спера/Павленко, буд. 71/14/17 на місцезнаходження за адресою: м. Сімферополь, проспект Кірова 26;

- зобов'язання відповідача скасувати записи Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та Реєстру громадських об'єднань щодо керівника Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) (ідентифікаційний код 19008613), а саме зміни керівника з ОСОБА_3 на ОСОБА_5 та щодо місцезнаходження Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів), а саме з місцезнаходження за адресою: м. Сімферополь, вул. Гоголя/Спера/Павленко, буд. 71/14/17 на місцезнаходження за адресою: м. Сімферополь, проспект Кірова 26.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 січня 2014 року у задоволені позову відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеною постановою, представник позивача подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою адміністративний позов задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Судом першої інстанції встановлено, що протоколом VII звітно-виборчої конференції Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 25.10.2013 року головою Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) обрано ОСОБА_5.

26 жовтня 2013 року згідно з рішенням правління Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) у м. Євпаторії проведено VII звітно-виборчу конференцію Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).

Головою Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) обрано ОСОБА_3.

28 жовтня 2013 року позивач звернувся до відповідача з листом №2 в якому повідомив, що 26.10.2013 року головою Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) обрано ОСОБА_3. Документи, необхідні для внесення змін в реєстраційні дані будуть надані у встановлений законодавством термін.

29 жовтня 2013 року голова Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) ОСОБА_5 звернувся до Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим з заявою №3 про прийняття повідомлення про зміну керівних органів, зміну місцезнаходження організації та видачу дублікату свідоцтва про державну реєстрацію з необхідними документами.

Листом від 29.10.2013 року №01-8/346 відповідач повідомив ОСОБА_5 про розгляд заяви та прийняття рішення про зміну складу керівних органів та зміну місцезнаходження Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).

Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка наявна в матеріалах справи, керівником Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) станом на 01.11.2013 року є ОСОБА_5.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів виходить з наступного.

Статтею 2 Закону України «Про громадські об'єднання» встановлено, що дія цього Закону поширюється на суспільні відносини у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань в Україні.

Згідно із пунктом 1 статті 14 Закону України «Про громадські об'єднання» внесення змін до відомостей про громадське об'єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Згідно із ст.1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року №755-IV державний реєстратор посадова особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до положень Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, та суб'єкти, які здійснюють владні управлінські функції на основі законодавства чи на виконання делегованих їм державою повноважень, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Частиною 1 статті 17 Закону встановлено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

У судовому засіданні в суді апеляційної інстанції представник позивача свою апеляційну скаргу підтримав та коротко зазначив, що під час розгляду пакету документів, який був поданий ОСОБА_5 щодо зміни керівника та місцезнаходження Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) були допущені наступні порушення:

- ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року №755-IV державний реєстратор не перевірив комплектність документів наданих для проведення відповідних реєстраційних дій, зокрема, до протоколу сьомої звітно-виборчої конференції Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) не було долучено список осіб, які брали участь у конференції. Його обов'язкова наявність передбачено зокрема ч.4 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» та ст.9 цього закону, згідно якої передбачено, що до протоколу додається реєстр осіб, які брали участь з їх підписами з зазначенням їх місце народження та місце проживання. Даного документу в матеріалах реєстраційної справи не було та не додавалося.

- ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання», зокрема, підставою, для відмови у проведенні відповідних реєстраційних дій є невідповідність вимогам статуту громадської організації, протоколів правління та конференції. В протоколі порушення пунктів 4.16 та 4.25 статуту громадської організації в протоколі сьомої звітно-виборної конференції було виключено з порядку денного Конференції питання щодо заслуховування, обговорення та затвердження звітної доповіді голови Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та звіту голови ревізійної комісії Кримської республіканської організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) про роботу у період з жовтня 2008 року по жовтень 2013 року, виборів заступників Голови КРО УСВА, Президії КРО УСВА та делегатів на VII звітно-виборну конференцію УСВА та включено до порядку денного питання 5-7. При цьому, рішення щодо виключення зазначених питань в порушення п.4.25 статуту не було прийнято, ані в формі постанови, ані в формі резолюції.

Так, згідно статуту Кримська республіканська організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) є територіальною організацією (місцевим осередком) Української громадської організації - Українська спілка ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) зі статусом юридичної особи.

29 жовтня 2013 року до Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції надійшла заява від голови Організації ОСОБА_5 про прийняття повідомлення про зміну керівних органів, зміну місцезнаходження організації та видачу дублікату свідоцтва про державну реєстрацію з додатками.

Частиною 2 статті 19 Закону встановлено, що якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Відповідно до листа Державної реєстраційної служби України від 06.06.2013 року № 928-08-15-13-8 «щодо місцевих осередків зі статусом юридичної особи»: «Закон України «Про громадські об'єднання» у розділі V «Прикінцеві та перехідні положення» визначив механізм приведення статусу місцевих осередків у відповідність до цього Загону протягом п'яти років - безоплатно. Проте, вказаний, закон не встановлює порядок внесення змін до відомостей про діючі місцеві осередки зі статусом юридичної особи (зміни у складі керівних органів, місцезнаходження). У зв'язку з цим, до законодавчого врегулювання зазначених правовідносин при розгляді документів щодо прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів та про місцезнаходження місцевих осередків зі статусом юридичної особи (за виключенням внесення змін до статуту (положення)) необхідно керуватися статтею 14 Закону України «Про громадські об'єднання».

Так, відповідно до ч.4 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) такі документи:

- заяву довільної форми;

- заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;

- засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення;

- засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об'єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління;

- відомості про керівні органи. Документи, зазначені в пунктах 1, 2 і 5 цієї частини, підписує керівник громадського об'єднання.

Згідно ч.5 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про місцезнаходження подає (надсилає) такі документи:

- заяву довільної форми;

- заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;

- свідоцтво (дублікат свідоцтва) про реєстрацію. Документи, зазначені в пунктах 1 і 2 цієї частини, підписує керівник громадського об'єднання.

Відповідно до п.4.12 статуту Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) керівною особою територіальної, місцевої організації є Голова організації.

Пунктом 4.16 статуту встановлено, що Конференція обирає Голову організації.

У пункті 4.20 статуту зазначено, що Конференція скликається Правлінням.

Отже, з аналізу вищезазначених норм вбачається, що реєстратор повинен був переконатися у тому, що збори на яких було обрано керівника були проведені у відповідності зі статутом, однак з протоколу VII звітно-виборної Конференції Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 25.11.2013 року, відповідно до якого головою Спілки було обрано ОСОБА_5, який було надано разом із заявою ОСОБА_5 від 29.11.2013 року, такого висновку зробити неможливо.

Враховуючи, що правомірність проведення зборів неможливо було встановити із наданих до реєстрації документів, державний реєстратор повинен був поставити під сумнів легітимність підпису ОСОБА_5 як голови Спілки.

У той же час на розгляді у реєстраційній службі знаходився лист ОСОБА_3 28.10.2013 року, що також підписався як Голова Спілки, у якому зазначалося, що головою Спілки було обрано саме його і він є законним її представником, зазначивши, що документи, які необхідні для внесення відповідних змін будуть надані пізніше. А тому, оскільки дві особи заявили свої права на внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстратор повинен був на підставі ч.6 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року №755-IV, залишити заяву ОСОБА_5 без розгляду, однак незважаючи на норми чинного законодавства в порушення встановленого порядку, реєстратор здійснив незаконні дії, що підлягають скасуванню судом.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що при внесенні змін до складу керівних органів та місцезнаходження Кримської республіканської організації української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) в Реєстр громадських об'єднань та Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державний реєстратор діяв в межах своїх повноважень та з урахуванням норм чинного законодавства.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову, якою у задоволенні позову відмовити повністю.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для скасування судового рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм, зокрема, матеріального права.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції при ухваленні постанови допущено порушення норм матеріального права. У зв'язку з цим колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу задовольнити, а постанову суду - скасувати.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 200, 205, 206, 207, 212, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу представника позивача ОСОБА_3 - ОСОБА_4 - задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 січня 2014 року - скасувати.

Прийняти нову постанову, якою адміністративний позов ОСОБА_3 до Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим, за участю третьої особи Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), ОСОБА_5 про визнання незаконними дії - задовольнити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст постанови виготовлено 20.03.2014 року.

Головуючий суддя: О.М. Романчук

Судді: Я.Б. Глущенко

С.Б.Шелест

Головуючий суддя Романчук О.М

Судді: Глущенко Я.Б.

Шелест С.Б.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2014
Оприлюднено15.04.2014
Номер документу37863126
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17770/13-а

Ухвала від 20.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Ухвала від 06.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Постанова від 18.03.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Степанюк А.Г.

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Степанюк А.Г.

Постанова від 20.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні