КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/17770/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В. Суддя-доповідач: Степанюк А.Г.
У Х В А Л А
Іменем України
04 лютого 2014 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Степанюка А.Г.,
суддів - Кузьменка В.В., Шурка О.І.,
при секретарі - Ліневській В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 грудня 2013 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим, треті особи - Кримська республіканська організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів), ОСОБА_3, про визнання незаконними дій та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИЛА:
У листопаді 2013 року ОСОБА_2 (далі - Позивач, ОСОБА_2) звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим (далі - Відповідач, Реєстраційна служба), треті особи - Кримська республіканська організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) (далі - Третя особа-1), ОСОБА_3 (далі - Третя особа-2), про: визнання незаконними дій Відповідача щодо внесення змін до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Реєстру громадських об'єднань щодо керівника Третьої особи-1, а саме зміни керівника з Позивача на Третю особу-2, та щодо місцезнаходження Третьої особи-1, а саме з місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_1, на місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_2; зобов'язання Відповідача скасувати записи Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Реєстру громадських об'єднань щодо керівника Третьої особи-1, а саме зміни керівника з Позивача на Третю особу-2, та щодо місцезнаходження Третьої особи-1, а саме з місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_1, на місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_2.
Крім того, Позивачем до суду першої інстанції подано клопотання про вжиття заходів забезпечення позову, в якому останній просив:
- заборонити ОСОБА_3 представляти інтереси Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) у всіх зовнішніх стосунках; здійснювати загальне керівництво діяльністю Спілки, роботою її керівних, виконавчих, консультативно-дорадчих органів; призначати заступників Голови Спілки; підписувати фінансові та інші документи Спілки, робити заяви від її імені; приймати від імені Спілки економічні, матеріально-фінансові та інші зобов'язання, укладати угоди, контракти, забезпечувати оперативне керівництво майном Спілки, відкривати банківські рахунки; тимчасово, до прийняття рішення виборним органом усувати від займаної посади керівну особу Спілки будь-якого рівня у разі прийняття нею рішень або скоєння вчинків, які відверто суперечать вимогам Статуту або компрометують Спілку; розпоряджатися фінансами на утримання та функціонування апарату управління, позаштатного активу Спілки; розпоряджатися коштами та майном з подальшим затвердження рішень Президією Спілки; здійснювати інші дії, які забезпечують діяльність Спілки; формувати апарат управління, наймати співробітників, переміщувати, звільняти, стимулювати їх працю, надавати їм матеріальну допомогу; затверджувати штатний розклад і посадові оклади працівників апарату управління та інших виконавчих органів Спілки, посадові інструкції штатних працівників; видавати накази і виносити рішення з питань, які випливають зі Статуту, постанов і рішень Конференції, Правління, Президії та регламентують діяльність Спілки, її організацій і апарату управління; делегувати частину своїх повноважень першому заступнику, заступникам Голови Спілки та здійснювати будь-які інші дії щодо виконання повноважень Голови Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів);
- заборонити Правлінню Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), що обрано відповідно до протоколу VII звітно-виборної Конференції Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 25.11.2013р. розробляти заходи, спрямовані на виконання рішень Конференції; виробляти стратегію і тактику діяльності Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); ухвалювати кількісний склад Президії Спілки та обирати зі свого складу його членів; розглядати невідкладні питання діяльності Спілки, які відносяться до компетенції Конференції; координувати та спрямовувати поточну діяльність місцевих осередків Спілки; скликати позачергові конференції місцевих осередків Спілки; приймати до складу Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану територіальні організації Спілки; засновувати нагороди Спілки; створювати постійні та тимчасові комісії з основних напрямків діяльності Спілки та актуальних питань, спрямовувати їх роботу; затверджувати Положення про сплату членських внесків; за поданням територіальних організацій приймати у почесні члени Спілки; затверджувати зразки членської картки, а також символіку Спілки; відміняти рішення Президії, Голови Спілки та його заступників, керівних органів та керівних осіб місцевих осередків Спілки; делегувати частину своїх повноважень Президії або Голові Спілки; у разі відставки Голови Спілки призначати виконуючого обов'язки Голови на термін до наступної Конференції та здійснювати будь-які інші дії щодо виконання функцій Правління;
- зупинити дію рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим щодо внесення змін до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Реєстру громадських об'єднань щодо керівника Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (ідентифікаційний код юридичної особи - 19008613), а саме зміни керівника з Позивача на Третю особу-2, та щодо місцезнаходження Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), а саме з місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_1 на місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_2;
- заборонити державним реєстраторам Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим проводити будь-які реєстраційні дії щодо внесення змін до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Реєстру громадських об'єднань щодо Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (ідентифікаційний код юридичної особи -19008613).
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.11.2013 року клопотання Позивача було задоволено частково - зупинено дію рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим щодо внесення змін до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Реєстру громадських об'єднань щодо керівника Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (ідентифікаційний код юридичної особи - 19008613), а саме зміни керівника з ОСОБА_2 на ОСОБА_3, та щодо місцезнаходження Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), а саме з місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_1 на місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_2.; заборонено державним реєстраторам Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим проводити будь-які реєстраційні дії щодо внесення змін до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Реєстру громадських об'єднань щодо Кримської республіканської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (ідентифікаційний код юридичної особи -19008613).
Разом з тим, 20.11.2013 року Відповідачем подано клопотання про скасування заходів забезпечення позову.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києві від 02.12.2013 року клопотання Реєстраційної служби було задоволено, а заходи забезпечення адміністративного позову, викладені в ухвалі суду від 12.11.2013 року - скасовані. При цьому суд першої інстанції своє рішення мотивував тим, що дії Реєстраційною службою вже були виконані, а відтак підстав для відмови у скасуванні заходів забезпечення позову немає.
Не погоджуючись із викладеним в ухвалі рішенням, Позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану ухвалу суду першої інстанції та залишити в силі ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.11.2013 року. При цьому наголошував на тому, що судом першої інстанції були неповно досліджені всі фактичні обставини справи та перевірено їх доказами.
У судовому засіданні повноважний представник Апелянта доводи апеляційної скарги підтримав та просив суд вимоги останньої задовольнити повністю.
Відповідач та Треті особи, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи, у судове засідання не прибули.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення повноважного представника позивача, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а ухвала суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.
При винесенні оскаржуваної ухвали, суд першої інстанції виходив з того, на момент винесення ухвали про забезпечення позову від 12.11.2013 року Відповідачем було виконано рішення про внесення змін щодо керівника та місцезнаходження Третьої особи-1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Реєстру громадських об'єднань відповідно, а відтак відсутні підстави для забезпечення позову.
З таким рішенням суду не можна не погодитися, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 118 КАС України відповідач або інша особа, яка бере участь у справі, у будь-який час має право заявити клопотання про заміну одного способу забезпечення адміністративного позову іншим або скасування заходів забезпечення адміністративного позову. Таке клопотання розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення позивача та інших осіб, які беруть участь у справі.
Приписи ч. 3 ст. 118 Кодексу адміністративного судочинства України визначають, що питання про забезпечення адміністративного позову, про заміну одного способу забезпечення адміністративного позову іншим або про скасування заходів забезпечення адміністративного позову, крім випадків, встановлених частинами першою і другою цієї статті, вирішується в судовому засіданні з повідомленням осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розглядові таких питань.
При цьому судовою колегією враховується, що відповідно до ч. 1 ст. 117 КАС України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Частиною 3 ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання.
Системний аналіз наведених вище норм процесуального закону дає підстави для однозначного висновку про те, що рішення суб'єкта владних повноважень може бути зупинено виключно у випадку, коли його дія (у тому числі виконання) може спричинити або небезпеку заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача, або бути перешкодою для захисту прав, свобод та інтересів цих прав, або через нього для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. При цьому, на думку колегії суддів, обов'язковою умовою для вжиття заходів забезпечення позову у даному випадку є те, що таке рішення ще не виконане.
Водночас, як вбачається з матеріалів справи та було встановлено судом першої інстанції, рішення Реєстраційної служби про внесення змін щодо керівника та місцезнаходження Третьої особи-1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Реєстру громадських об'єднань було виконано, підстави для продовження дії заходів забезпечення позову відсутні.
Відповідно до приписів ст. 199 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу суду - без змін.
Згідно приписів ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів із наведеними висновками суду першої інстанції погодилась, оскільки вони знайшли своє підтвердження в ході апеляційного розгляду справи. Судом було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, прийнято законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права. У зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу - залишити без задоволення, а ухвалу суду - без змін.
Керуючись ст.ст. 118, 167, 195, 199, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення, а ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 грудня 2013 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим, треті особи - Кримська республіканська організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів), ОСОБА_3, про визнання незаконними дій та зобов'язання вчинити дії - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, а якщо її було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі. Касаційна скарга на судові рішення подається у порядку та строки, визначені ст.ст. 211, 212 КАС України.
Головуючий суддя А.Г. Степанюк
Судді В.В. Кузьменко
О.І. Шурко
Головуючий суддя Степанюк А.Г.
Судді: Кузьменко В. В.
Шурко О.І.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2014 |
Оприлюднено | 17.02.2014 |
Номер документу | 37171613 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Степанюк А.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні