Ухвала
від 22.01.2014 по справі 8/320
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"22" січня 2014 р. м. Київ К/9991/32217/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: Чумаченко Т.А., Мироненка О.В., Сороки М.О., розглянувши в порядку попереднього розгляду касаційну скаргу Київської регіональної митниці на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 січня 2012 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2012 року у справі за позовом закритого акціонерного товариства «Укргаз-Енерго» до Енергетичної регіональної митниці про визнання протиправними та скасування рішень, - в с т а н о в и л а: Закрите акціонерне товариство «Укргаз-Енерго» звернулось до суду з позовом до Енергетичної регіональної митниці про визнання протиправними та скасування рішень.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 січня 2012 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Енергетичної регіональної митниці

від 21 травня 2008 року про відмову в митному оформленні природного газу в обсязі 820000000 кубічних метрів, запланованого на переміщення в червні 2008 року, із застосуванням тимчасової декларації, яке оформлене шляхом накладення

21 травня 2008 року резолюції заступника начальника Енергетичної регіональної митниці Брича В.М. «У випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової декларації відмовлено» на заяві Закритого акціонерного товариства «Укргаз-Енерго»

№ 02-14/2-01673 від 21 травня 2008 року.

Визнано протиправним та скасовано рішення Енергетичної регіональної митниці

від 27 травня 2008 року про відмову в митному оформленні природного газу в обсязі 820 000 000 кубічних метрів, запланованого на переміщення у червні 2008 року, із застосуванням тимчасової декларації, яке оформлене шляхом накладення

28 травня 2008 року резолюції заступника начальника Енергетичної регіональної митниці Брича В.М. «У випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової декларації відмовлено» на заяві Закритого акціонерного товариства «Укргаз-Енерго»

№ 01-14/2-01694 від 27 травня 2008 року.

Відшкодовано закритому акціонерному товариству «Укргаз-Енерго» за рахунок Державного бюджету України в особі Київської регіональної митниці судові витрати в розмірі 3 (три) грн. 40 коп.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2012 року постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 січня 2012 року залишено без змін.

Не погоджуючись з постановленими у справі рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Київська регіональна митниця як правонаступник Енергетичної регіональної митниці звернулась до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій посилається на неправильне застосування судами норм матеріального і процесуального права, просить рішення судів першої та апеляційної інстанцій скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову.

Заслухавши доповідь судді щодо обставин, необхідних для ухвалення рішення судом касаційної інстанції, перевіривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин у справі та застосування судами норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню за таких підстав.

Судами встановлено, що закрите акціонерне товариства «Укргаз-Енерго» звернулося до Енергетичної регіональної митниці із заявою від 21 травня 2008 року

№ 02-14/2-01673 та доданими до неї документами:

- копія контракту б/н від 02 лютого 2006 року, укладеного між закритим акціонерним товариством «Укргаз-Енерго» та компанією «ROSUKRENERGO АG» з Додатковими угодами;

- копія довідки про відсутність за межами України валютних цінностей та майна

від 02 квітня 2008 року № 162;

- копія облікової картки від 16 травня 2007 року № 12400/19/06/4689) про надання дозволу на подання тимчасової декларації на природний газ, який переміщується через митний кордон України трубопровідним транспортом.

Рішенням заступника начальника Енергетичної регіональної митниці Брича В.М.

від 21 травня 2008 року позивачу відмовлено у випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової декларації в зв'язку з недотриманням вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05 березня 2008 року № 163 «Про реалізацію імпортованого природного газу на території України».

Позивач 27 травня 2008 року повторно звернувся до Енергетичної регіональної митниці із заявою № 01-14/2-01694 про надання дозволу на подання тимчасової декларації на природний газ, який переміщується через митний кордон України трубопровідним транспортом.

Рішенням заступника начальника Енергетичної регіональної митниці Брича В.М.

від 28 травня 2008 року позивачу відмовлено у випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової декларації в зв'язку з недотриманням вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05 березня 2008 року № 163 «Про реалізацію імпортованого природного газу на території України».

Не погоджуючись із такими рішеннями відповідача про відмову у випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової декларації, позивач оскаржив їх до суду.

Задовольняючи позов, суди попередніх інстанцій виходили з того, що винесені відповідачем рішення є протиправними та суперечать вимогам чинного законодавства.

Колегія суддів погоджується з таким висновком судів з огляду на таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України державні органи зобов'язані діяти лише на підставах і в межах повноважень та у спосіб, які передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 82 Митного кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) якщо декларант з поважних причин, перелік яких визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі митної справи, не може здійснити у повному обсязі декларування товарів і транспортних засобів, які ввозяться на митну територію України, безпосередньо під час переміщення їх через митний кордон України (крім товарів, які переміщуються транзитом через територію України), такі товари можуть бути випущені у вільний обіг у спрощеному порядку після подання митному органу тимчасової чи неповної декларації та під зобов'язання про подання митної декларації, заповненої у звичайному порядку не пізніше ніж через 30 днів з дня випуску товарів у вільний обіг.

Рішення про можливість випуску товарів у вільний обіг з наступним оформленням митних документів у повному обсязі приймається митним органом виходячи з обставин переміщення таких товарів через митний кордон України, характеристики підприємства, установи, організації та за умови сплати належних податків і зборів у повному обсязі.

Положеннями статті 1 Митного кодексу України визначено, що вільний обіг - це розпорядження без митного контролю товарами і предметами, пропущеними через митний кордон України.

Згідно з пунктом 3 Порядку митного контролю та митного оформлення природного газу, що переміщується через митний кордон України трубопровідним транспортом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1958 від 17 грудня 2003 року (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) переміщення газу трубопровідним транспортом через митний кордон України здійснюється на підставі оформленої митним органом тимчасової декларації, періодичної митної декларації або зареєстрованої ним вантажної митної декларації.

Наказом Державної митної служби України № 932 від 30 грудня 2003 року затверджено Порядок застосування тимчасової та неповної декларацій відповідно до митного режиму імпорту (при випуску у вільний обіг).

Пунктом 3 вищезазначеного Порядку (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що рішення про митне оформлення товарів із застосуванням тимчасової чи неповної декларації приймається начальником або вповноваженою посадовою особою митного органу на підставі заяви підприємства, форма якої визначається Державною митною службою України.

Рішення про митне оформлення товарів із застосуванням тимчасової чи неповної декларації оформлюється шляхом накладення на обох примірниках заяви резолюції «Випуск у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової/неповної декларації дозволено».

У разі прийняття рішення про відмову в митному оформленні товарів із застосуванням тимчасової чи неповної декларації на обох примірниках заяви накладається резолюція «У випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової/неповної декларації відмовлено» із зазначенням причин відмови.

Відповідна резолюція скріплюється печаткою митного органу або особистою номерною печаткою посадової особи митного органу.

Як встановлено судами, відповідач у своїх рішеннях про відмову у випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової декларації від 21 травня 2008 року та

від 28 травня 2008 року причиною відмови зазначив недотримання вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05 березня 2008 року № 163 «Про реалізацію імпортованого природного газу на території України».

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію імпортованого природного газу на території України» № 163 від 05 березня 2008 року Державна митна служба проводить починаючи з 01 березня 2008 року попереднє митне оформлення природного газу, який надходить в газотранспортну систему України для задоволення потреб споживачів України, виключно національній акціонерній компанії «Нафтогаз України» за ціною 179,5 долара США за 1 тис. куб. метрів.

Разом з тим, ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва

від 29 березня 2008 року про забезпечення позову у справі № 8/119 дія пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05 березня 2008 року № 163 «Про реалізацію імпортованого природного газу на території України» зупинена.

Окрім того, в подальшому постановою Окружного адміністративного суду

від 10 лютого 2011 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 20 вересня 2011 року та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 19 лютого 2013 року, пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України

від 05 березня 2008 року № 163 «Про реалізацію імпортованого природного газу на території України» був скасований.

Частиною 2 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.

Згідно з частиною 3 статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України суд в порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються.

Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання.

Таким чином, посилання відповідача у своєму рішенні на норму законодавства, дія якої була зупинена на момент його винесення рішенням суду, як на підставу відмови у у випуску у вільний обіг товарів із застосуванням тимчасової декларації, є протиправним.

Виходячи з наведеного, колегія суддів вважає, що вирішуючи даний спір, суди першої та апеляційної інстанцій дали правильну правову оцінку обставинам у справі.

Відповідно до статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Доводи касаційної скарги не спростовують висновків, викладених у рішеннях судів попередніх інстанцій.

Постановлені у справі рішення судів першої та апеляційної інстанцій є законними і обґрунтованими, а тому підстави для їх зміни чи скасування відсутні.

Керуючись статтями 220, 220-1, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу Київської регіональної митниці залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 січня 2012 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2012 року у справі за позовом закритого акціонерного товариства «Укргаз-Енерго» до Енергетичної регіональної митниці про визнання протиправними та скасування рішень - залишити без змін.

Ухвала оскарженню не підлягає, але може бути переглянута Верховним Судом

України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення22.01.2014
Оприлюднено04.02.2014
Номер документу36945848
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —8/320

Ухвала від 17.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 19.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 07.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 15.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 18.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Постанова від 23.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Рішення від 11.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Катрич В.С.

Ухвала від 22.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Катрич В.С.

Ухвала від 08.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Катрич В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні