Ухвала
від 20.03.2014 по справі 19/5007/6-б/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

УХВАЛА

Від "20" березня 2014 р. Справа № 19/5007/6-Б/12

За заявою Спільного Українсько-Російсько-Югославського підприємства "Інтеравтомат" у формі товариства з обмеженою відповідальністю (м.Житомир)

До боржника Спільного Українсько-Російсько-Югославського підприємства "Інтеравтомат" у формі товариства з обмеженою відповідальністю (м.Житомир)

про визнання банкрутом

Суддя Макаревич В.А.

В засіданні суду прийняли участь:

- від кредиторів: Коваленко Т.М., дов. №01-1246 від 16.12.2013р. (представник відділення виконавчої дирекції у м. Житомирі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України ); Бучинська І.В., дов. №6635/9/06-25 від 11.03.2014р. (представник Житомирської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Житомирській області) - була присутня у судовому засіданні 20.03.2014р.; Мельничук А.В., дов. №21359/07 від 05.08.2013р. (представник УПФУ в м. Житомирі Житомирської області)- був присутнім у судовому засіданні 20.03.2014р.

- від боржника: Крутоус О.В. - ліквідатор

У судовому засіданні 11.03.2014р. оголошувалась перерва до 20.03.2014р. у відповідності до ст. 77 ГПК України.

Ухвалою господарського суду від 23.03.2012р. порушено провадження у справі №19/5007/6-Б/12 про банкрутство Спільного Українсько-Російсько- Югославського підприємства "Інтеравтомат" у формі товариства з обмеженою відповідальністю (м. Житомир) згідно п.5 ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності або визнання його банкрутом" (в редакції чинній по 18.01.2013р.).

Ухвалою суду від 29.05.2012р. введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Крутоус О.В.

Ухвалою суду від 24.09.2012р. був затверджений реєстр вимог кредиторів Спільного Українсько-Російсько- Югославського підприємства "Інтеравтомат" у формі товариства з обмеженою відповідальністю (м. Житомир).

Постановою господарського суду 07.11.2012 року визнано банкрутом Спільне українсько-російсько-югославське підприємство "Інтеравтомат" у формі товариства з обмеженою відповідальністю; відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Крутоус Оксану Володимирівну.

З 19.01.2013 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22 грудня 2011 року № 4212-VI, яким внесено зміни до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року за № 2343-XII.

Відповідно до п. 1-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2343-XII від 14 травня 1992 року із змінами та доповненнями, положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.

Абзацом третім п.1-1 вищезазначених положень передбачено, що положення цього закону, які регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

З огляду на те, що на момент набрання чинності Законом України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI, яким внесено зміни до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року за № 2343-XII господарським судом було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, судом застосовуються положення Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року за № 2343-XII із змінами та доповненнями в редакції , чинній по 18.01.2013 року.

При цьому положення цього Закону (в редакції, чинній з 19.01.2013), що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом.

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 23.01.2014р., зокрема, продовжено строк ліквідаційної процедури та строк повноважень ліквідатора Крутоус О.В. на один місяць з 08.02.2014р. по 08.03.2014р. включно; відкладено розгляд заяви відділення виконавчої дирекції у м. Житомирі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України №01-1428 від 24.12.2012р. про визнання капіталізованих вимог до боржника на суму 338 658,22 грн. до наступного засідання суду; зобов"язано ліквідатора вчинити певні дії по справі.

До суду надійшли наступні матеріали:

- 06.03.2014р. від Житомирської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Житомирській області - заява про заміну сторони, у якій заявник просить замінити кредитора у справі №19/5007/6-Б/12 ДПІ у м. Житомирі на її правонаступника Житомирську об"єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирській області;

- 11.03.2014р. від ліквідатора - клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури на два місяці.

У судовому засіданні 11.03.2014р. ліквідатор повідомила про вчинені дії у ліквідаційній процедурі, підтримав клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури на два місяці, а також, просила оголосити перерву у судовому засіданні для надання доказів виконання вимог ухвали суду від 23.01.2014 у даній справі.

Представник відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Житомирі не заперечувала проти оголошення перерви у судовому засіданні.

Після перерви в судовому засіданні 20.03.2014р. до суду від ліквідатора надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи звіту про проведення ліквідаційної процедури з додатками.

Із звіту ліквідатора вбачається, що з метою виявлення майна банкрута ним були зроблені запити до відповідних реєструючих органів. Згідно отриманих відповідей у банкрута відсутні зареєстровані транспортні засоби, сільгосптехніка та нерухоме майно.

Продано майно без проведення аукціону - металобрухт на суму 3,13 тис. грн. Кошти витрачені на проведення ліквідаційної процедури: публікація оголошення -398 грн., оплата за незалежну оцінку - 1800 грн., послуги державного реєстратора, нотаріуса - 159 грн., канцтовари, бланки, поштові витрати - 210 грн., банківське обслуговування - 11 грн., використання телефону - 60 грн., оплата послуг ліквідатора - 492 грн.

Залишок майнових активів станом на 01.03.2014р. становить 62,3 тис. грн.

З протоколу засідання комітету кредиторів №8 від 12.03.2014р. вбачається, що комітет кредиторів погодив звіт ліквідатора про хід ліквідаційної процедури, а також вирішив клопотати перед судом про продовження строку ліквідаційної процедури на два місяці.

Представники кредиторів не заперечували проти продовження строку ліквідаційної процедури та строку повноважень ліквідатора на два місяці.

Заслухавши пояснення ліквідатора, представників кредиторів, оцінивши всі подані докази, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

За змістом ч. 2 ст. 22 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" загальний строк ліквідаційної процедури боржника не може перевищувати 18 місяців.

З матеріалів справи вбачається, що гранично допустимі строки здійснення процедури ліквідації банкрута закінчуються 08.03.2014р.

У ст. 86 Постанови ВСУ № 15 від 18.12.2009 р. "Про судову практику в справах про банкрутство" (далі - Постанова № 15) зазначено, що ліквідатор зобов'язаний вчинити ліквідаційні заходи і передати на затвердження господарському суду звіт та ліквідаційний баланс у встановлений строк, проте, невиконання ліквідатором цих дій у граничні строки, визначені Законом, не є підставою для припинення провадження у справі.

Наслідків перевищення строку ліквідаційної процедури, як зазначає Верховний Суд України у Постанові Пленуму № 15, Закон № 2343 не містить.

В свою чергу, у ч. 3 статті 24 Закону № 2343 зазначено, що ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Таким чином, оскільки всі необхідні заходи, що є обов'язковими для здійснення в ліквідаційній процедурі банкрута ліквідатором Крутоус О.В. в межах строку ліквідпроцедури в повному обсязі не виконано, а відтак, не подано господарському суду на розгляд та затвердження звіт ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс банкрута у відповідності до ст. 32 Закону № 2343, із врахуванням особливостей розгляду даної справи, необхідності реалізації майна та погашення вимог кредиторів, господарський суд визнає клопотання ліквідатора обґрунтованими та продовжує строк ліквідаційної процедури та строк повноважень ліквідатора Крутоус О.В. на два місяці з 09.03.2014р. по 08.05.2014р. включно згідно резолютивної частини ухвали суду.

Також, у судовому засіданні розглядалась заява відділення виконавчої дирекції у м. Житомирі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (вих.№01-1428 від 24.12.2012р.) про визнання капіталізованих вимог до боржника на суму 338 658,22 грн.

Представник кредитора відділення виконавчої дирекції у м. Житомирі Фонду у судовому засіданні підтримала заяву про визнання капіталізованих вимог до боржника на суму 338 658,22 грн.

Ліквідатор в судовому засіданні 20.03.2014р. повідомила що вимоги кредитора відділення виконавчої дирекції у м. Житомирі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в сумі 338658,22 грн. визнає.

Відповідно ст.4-1 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відділення виконавчої дирекції у м. Житомирі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі Фонд) звернулося до господарського суду із заявою (вих.№01-1428 від 24.12.2012р.) про визнання кредиторських вимог в сумі 338 658,22 грн. та внесення їх до реєстру вимог кредиторів. Зазначена сума є капіталізацією коштів для розрахунку з потерпілими на виробництві.

Згідно ч. 2 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у другу чергу задовольняються вимоги, що виникли із зобов'язань банкрута перед працівниками підприємства - банкрута (за винятком повернення внесків членів трудового колективу до статутного фонду підприємства), крім вимог, задоволених у першу чергу, зобов'язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян, шляхом капіталізації відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за громадян, які застраховані в цьому Фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою КМУ № 765 від 06.05.2000р. зі змінами від 16.05.2007р. № 743 "Про реалізацію статей 31 і 43 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" затверджено Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобовязань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, пунктом 1 якого визначено, що капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів.

Згідно п. 51 Порядку у вимогах Фонду до боржника, щодо якого порушено справу про банкрутство, зазначається сума, визначена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації. Сума платежів, капіталізованих відповідно до зазначених вимог у процесі ліквідації підприємства-банкрута, перераховується ліквідатором (арбітражним керуючим) органу виконавчої дирекції Фонду, у якому підприємство перебуває на обліку.

Таким чином, вищевказаними нормами передбачена обов'язковість виконання зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю незалежно від визнання їх судом після публікації оголошення про відкриття ліквідаційної процедури банкрута.

Згідно ч. 1 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги по зобовязанням боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть предявлятись тільки в межах ліквідаційної процедури.

Тому з огляду на приписи ст.1 та ст. 23 вищеназваного Закону та матеріалів справи заявлені суми капіталізованих платежів є поточними вимогами, оскільки згідно наданого розрахунку обчислені з дати ліквідації страхувальника.

З викладених положень вбачається, що з моменту визнання боржника банкрутом фінансові зобов'язання перед Фондом у зв'язку із зобов'язанням підприємства банкрута відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю, не припиняються, а набувають іншу форму у вигляді капіталізації відповідних платежів на стадії ліквідації підприємства-банкрута. Отже такі вимоги Фонду можуть бути пред'явлені лише на стадії ліквідації та відповідно до вимог ст. 1 та ст. 23 Закону про банкрутство є кредиторськими вимогами поточного кредитора. Черговість же задоволення цих вимог, як вже зазначено вище, встановлена нормами п. 2 ч.1 ст. 31 Закону про банкрутство.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення ліквідатора та представника відділення виконавчої дирекції у м. Житомирі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, оцінивши в сукупності всі надані докази, суд приходить до висновку, що вимоги відділення виконавчої дирекції у м. Житомирі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України на суму 338 658,22 грн. є обгрунтованими та такими, що підтверджуються належними доказами, які приєднані до матеріалів справи (а.с. 34-55, т.4), а тому визнає грошові вимоги відділення виконавчої дирекції у м. Житомирі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України на суму 338 658,22 грн. та зобов'язує ліквідатора включити їх до другої черги реєстру вимог кредиторів.

Аналогічної правової позиції притримується Вищий господарський суд України в постанові від 12.01.2012 у справі №16/68/07.

У зв'язку із звільненням кредитора відділення виконавчої дирекції у м. Житомирі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від сплати судового збору за подачу заяви до господарського суду, підлягає сплаті боржником в дохід Державного бюджету України судовий збір на суму 1147 грн., які необхідно ліквідатору включити до першої черги реєстру вимог кредиторів.

У судовому засіданні розглядалась заява Житомирської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Житомирській області про заміну сторони у справі №19/5007/6-Б/12 ДПІ у м. Житомирі на її правонаступника Житомирську об"єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирській області.

Представник Житомирської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Житомирській області підтримав подане до суду клопотання про заміну сторони у справі.

Відповідно до ст. 25 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Присутній в судовому засіданні ліквідатор не заперечував проти заміни сторони у справі Державної податкової інспекції у м. Житомирі на правонаступника Житомирську об"єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирській області.

Дослідивши додані до заяви докази: додаток №2 до Постанови Кабінету Міністрів України №229 від 20.03.2013 - перелік територіальних органів ДПС та Держмитслужби, які реорганізуються, у якому зазначено про орган Житомирську об"єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирській області, до якого приєднуються територіальні органи ДПС та Держмитслужби, а також копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 05.06.2013, господарський суд приходить до висновку, що зазначене клопотання є обгрунтованим та підтверджене належними доказами, які додані до матеріалів справи, а тому вважає за необхідне задовольнити дане клопотання та замінити учасника у справі Державну податкову інспекцію у м. Житомирі на правонаступника Житомирську об"єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирській області.

Крім того, господарський суд вважає за необхідне звернути увагу ліквідатора та кредиторів на необхідності дотримання п.1-1 розділу 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України №2343-XII від 14.05.1992р. "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" із змінами та доповненнями (в новій редакції з 19.01.2013) стосовно того, що положення цього Закону , що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються підчас розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом. Тобто, продаж майна у даній справі про банкрутство повинен здійснюватись у відповідності до розділу IV ст.ст. 49 - 76 Закону України №2343-XII від 14.05.1992р. "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" із змінами та доповненнями (в новій редакції з 19.01.2013).

Керуючись ст.ст. 25, 86 ГПК України, ст.ст. 22-32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992р. № 2343-XII в редакції, чинній до 18.01.2013 включно, розділом IV ст.ст. 49 - 76, п.1-1 розділу 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України №2343-XII від 14.05.1992р. "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" із змінами та доповненнями (в новій редакції з 19.01.2013), господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Проміжний звіт ліквідатора прийняти до відома та долучити до матеріалів справи.

2. Продовжити строк ліквідаційної процедури та строк повноважень ліквідатора з 09.03.2014р. по 08.05.2014р. включно.

3. Визнати грошові вимоги Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Житомирі на суму 338658,22 грн. та зобов'язати ліквідатора включити їх до другої черги реєстру вимог кредиторів.

4. У зв'язку із звільненням кредитора відділення виконавчої дирекції у м. Житомирі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від сплати судового збору за подачу заяви до господарського суду, підлягає сплаті боржником в дохід Державного бюджету України судовий збір на суму 1147 грн.

5. Замінити учасника у справі Державну податкову інспекцію у м. Житомирі на правонаступника Житомирську об"єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирській області.

6. Призначити наступне засідання суду для з"ясування стану здійснення ліквідаційної процедури на "22" травня 2014 р. о 14:30 в приміщенні господарського суду Житомирської області за адресою: м. Житомир, майдан Путятинський 3/65, кім.№ 409.

7. Зобов'язати ліквідатора Крутоус О.В. надати до господарського суду:

- звіт про виконану роботу у ліквідаційній процедурі, розглянутий комітетом кредиторів боржника за даний та наступний періоди (протокол комітету кредиторів надати суду);

- докази виявлення ліквідаційної маси (запити ліквідатора та отримані відповіді на запити щодо наявності у банкрута нерухомого, рухомого майна, авотранспортної техніки та обладнання, земельних ділянок тощо), яка підлягає включенню до інвентаризаційного опису (акту інвентаризації);

- докази реалізації майна (металобрухту) на відповідну суму, узгоджену комітетом кредиторів, про яку повідомила ліквідатор;

- докази виявлення документів банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;

- докази приймання - передачі виконавчих документів від органу виконавчої служби;

- довідку податкової інспекції щодо наявності відкритих розрахункових рахунків боржника та докази закриття рахунків банкрута, у разі їх наявності, номер основного рахунку, що використовується при проведенні ліквідаційної процедури;

- докази вжиття заходів для задоволення вимог по заробітній платі перед колишніми найманими працівниками банкрута;

- звіт про витрати у ліквідаційній процедурі;

- інші докази виконання ліквідатором постанови господарського суду від 07.11.2012 року про визнання банкрутом , обов'язків ліквідатора, передбачених ст.25 Закону;

- за результатами проведеної роботи, згідно зі ст.32 зазначеного Закону, подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків (докази, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимоги кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення; пояснювальну записку ліквідатора до ліквідаційного балансу.

Попередити ліквідатора Крутоус О.В. про недопустимість затягування строку ліквідаційної процедури.

8. Викликати у судове засідання ліквідатора та представників кредиторів.

Суддя Макаревич В.А.

Список розсилкм:

1- у справу

2- ліквідатору Крутоус О.В. - реком. (або під розписку в розносній книзі)

3- боржнику

4 - ФСС від НВНВ та ПЗУ - рек.

5- УПФУ в м. Житомирі (або під розписку в розносній книзі)

6- Житомирській ОДПІ Головного управління Міндоходів у Житомирській області - реком. (або під розписку в розносній книзі)і

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення20.03.2014
Оприлюднено31.03.2014
Номер документу37906922
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —19/5007/6-б/12

Ухвала від 05.02.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 26.01.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 30.10.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 22.08.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 22.05.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 20.03.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 23.01.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 29.10.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 14.05.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Постанова від 07.11.2012

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні