КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"08" квітня 2014 р. Справа№ 910/978/13
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Разіної Т.І.
суддів: Остапенка О.М.
Шипка В.В.
за участю представників сторін:
від апелянта: не з'явились;
від заявника: Байда О.В. - представник за довіреністю б/н від 04.11.2013;
від боржника: не з'явились;
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києва на ухвалу господарського суду міста Києва від 22.01.2014 року у справі № 910/978/13 (суддя Мандичев Д.В.)
за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Портфарм-інвест", м. Київ
до товариства з обмеженою відповідальністю "Газпромпроект", м. Київ
про банкрутством
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Портфарм-інвест" звернулось до господарського суду міста Києва з заявою про визнання банкрутом товариства з обмеженою відповідальністю "Газпромпроект".
Ухвалою господарського суду м. Києва від 18.01.2013 порушено провадження у справі про банкрутство № 910/978/13, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Ухвалою підготовчого засідання від 11.02.2013 визнано безспірні грошові вимоги nовариства з обмеженою відповідальністю "Портфарм-інвест" до боржника у розмірі 360 000,00 грн, введено процедуру розпорядження майном та призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Петченко Інну Володимирівну (ліцензія серії НОМЕР_1 від 29.11.2012), призначено попереднє судове засідання.
Ухвалою попереднього засідання від 19.06.2013 затверджено реєстр вимог кредиторів товариства з обмеженою відповідальністю "Газпромпроект", до якого включені вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Портфарм-Інвест" на суму 360 000,00 грн та Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва на суму 134 006,66грн., з яких 132 378,13грн - вимоги третьої черги, 1 628,53 грн - вимоги шостої черги, визначено дату підсумкового засідання.
Постановою господарського суду м. Києва від 21.08.2013 товариство з обмеженою відповідальністю "Газпромпроект" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Петченко І.В.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 22.01.2014 року у справі № 910/978/13 (суддя Мандичев Д.В.) затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ «Газпромпроект». Ліквідовано банкрута - товариство з обмеженою відповідальністю «Газпромпроект» з всіма передбаченими чинним законодавством наслідками. Припинено дію мораторію та провадження у справі.
Дана ухвала мотивована тим, що відповідно до звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу у банкрута відсутні грошові кошти та майнові активи для погашення кредиторської заборгованості, що підтверджується належними доказами доданими до них. Таким чином, за умови, що ліквідатором для виявлення майнових активів боржника з метою задоволення вимог кредиторів виконані всі необхідні дії та покладені на нього чинним законодавством про банкрутство обов'язки, є підстави для затвердження поданого звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу товариство з обмеженою відповідальністю «Газпромпроект» та ліквідації боржника, як юридичної особи і припинення провадження у справі.
При цьому, суд керувався ст.ст. 46, 83 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та ст. 86 Господарського процесуального кодексу України.
Не погоджуючись з зазначеною ухвалою ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києва звернулася з апеляційною скаргою до Київського апеляційного господарського суду, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду міста Києва від 22.01.2014 року у справі № 910/978/13, повернути справу на стадію розпорядження майном.
Так, в апеляційній скарзі представник скаржника зазначає, що ухвала суду винесена з порушенням норм процесуального та матеріального права, а саме ст.ст. 41, 46 83 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст.ст. 33, 34 ГПК України.
18.03.2014 через відділ документального забезпечення Київського апеляційного господарського суду арбітражним керуючим Петреченко І.В. подано відзив на апеляційну скаргу, в якому ліквідатором просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, ухвалу місцевого господарського суду - без змін.
25.03.2014 через відділ документального забезпечення Київського апеляційного господарського суду представником ТОВ "Портфарм-інвест" подано відзив на апеляційну скаргу, в якому кредитор просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, ухвалу місцевого господарського суду - без змін.
Представник ТОВ "Портфарм-інвест" 08.04.2014 року в судовому засіданні заперечив вимоги апеляційної скарги, з підстав викладених в відзиві а неї.
Інші визнані в судовому порядку кредитори та учасники провадження у справі не надали відзиви на апеляційну скаргу, повноважних представників в судове засідання апеляційної інстанції не направили, причини неявки суду не повідомили, враховуючи, що в матеріалах справи містяться докази належного повідомлення про час та місце розгляду справи, а також обмеження процесуального строку розгляду скарг на ухвали місцевих господарських судів, Київський апеляційний господарський суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності представників відповідних сторін.
Дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши представників сторін, перевіривши застосування судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права, колегія суддів Київського апеляційного господарського суду дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Відповідно до ч. 2 ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закон).
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
У відповідності до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України та ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Згідно ст. 34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Згідно ст. 99 ГПК України апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції.
Як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог постанови господарського суду міста Києва від 21.08.2013 року ліквідатором ТОВ «Газпромпроект»» здійснено наступні дії.
Ліквідатором ТОВ «Газпромпроект»» здійснено публікацію оголошення про визнання боржника банкрутом у газеті «Голос України» № 169 (5669) за 12.08.2013.
Ліквідатором встановлено, що всі рахунки банкрута закриті, а працівники на підприємстві не обліковуються, крім того відсутні відкриті виконавчі провадження на момент відкриття ліквідаційної процедури.
Відповідно до звіту ліквідатора інвентаризація майна банкрута не проводилася, оскільки попереднім керівником підприємства не передавалося ліквідатору основні засоби, товарно - матеріальні цінності, дебіторська заборгованість, цінні папери, грошові кошти та інші матеріальні та нематеріальні активи про що складено акт, а також не передавалося печатки і штампи.
Як вбачається зі звіту ліквідатора, поданих ним суду документів та наданих пояснень, відповідно до вимог ч. 1 ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором, з метою розшуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, вжиття заходів щодо захисту майна боржника, здійснення нагляду та контролю за управлінням і розпорядженням майном боржника, забезпечення збереження та ефективного використання майнових активів та формування ліквідаційної маси ліквідатором було вжито наступні заходи:
- направлено запит вих. № 02-01/194 від 25.09.2013 року до Державної авіаційної адміністрації Міністерства транспорту та зв'язку України. Довідкою вих. № 20.01.19-12364 від 23.10.2013 року Державна авіаційна служба України повідомила, що в Державному реєстрі цивільних повітряних суден України за ТОВ «Газпромпроект» повітряних суден не зареєстровано.
- направлено запит вих. № 02-01/195 від 25.09.2013 року до Державної архітектурно-будівельної інспекції Міністерства регіонального розвитку та будівництва України. Листом вих. № 40-16-5580 від 28.10.2013 року ліквідатору було повідомлено, що відповідно до даних Єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів Держархбудінспекції України, ведення якого розпочато з 20.05.2011 року, інформація щодо видачі дозвільної документації на виконання будівельних робіт ТОВ «Газпромпроект» станом на 28.10.2013 відсутня.
- направлено запит вих. № 02-01/196 від 25.09.2013 року до Державної інспекції України безпеки на морському та річковому транспорті. В зв'язку з тим, що відповідь на вищезазначений лист на адресу ліквідатора не надходила запитом вих. № 02-01/196 від 25.10.2013 року арбітражний керуючий звернулась до Державної інспекції України безпеки на морському та річковому транспорті повторно. Довідкою вих. № 998-06/1/2-13 від 06.11.2013 року арбітражному керуючому повідомили, що на даний час Укрморрічінспекцією ведеться електронна версія Суднової книги України та Державного суднового реєстру України, відповідно до якої записи щодо суден, власником або судновласником яких є ТОВ «Газпромпроект» відсутні.
- направлено запит вих. № 02-01/198 від 25.09.2013 року до Головного управління статистики у м. Києві. Відповідно до отриманої довідки з Головного управління статистики у м. Києві вих. № 12-739 від 08.10.2013 ТОВ «Газпромпроект» не значиться засновником для інших підприємств, та не має філій (відокремлених підрозділів).
- направлено запит вих. № 02-01/200 від 25.09.2013 до Управління ДАІ УМВС України в м. Києві. Відповідно до отриманої відповіді вих. № 10/2885 від 01.10.2013 за ТОВ «Газпромпроект» транспортні засоби не зареєстровані.
- направлено запит вих. № 02-01/201 від 25.09.2013 року до Державної митної служби України. Відповідно до отриманої відповіді Міністерства доходів і зборів України вих. № 5121/П/99-99-18-06-05-14 від 11.10.2013 згідно з інформацією електронних баз даних Міністерства доходів і зборів України, станом на 07.10.2013 року підприємство не акредитоване в митницях Міністерства доходів і зборів України як суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності.
- направлено запит вих. № 02-01/202 від 25.09.2013 року до Державного агентства земельних ресурсів України. Листом вих. № 33-28-0.21-17269/2-13 Державне агентство земельних ресурсів України повідомило, що запит арбітражного керуючого щодо надання інформації про земельні ділянки, які зареєстровані за ТОВ «Газпромпроект» направлено до територіальних органів земельних ресурсів. В зв'язку з цим на адресу ліквідатора надійшли довідки від ГУ Держземагентства у Дніпропетровській області, ГУ Держземагентства у Закарпатській області, ГУ Держземагентства у Донецькій області, ГУ Держземагентства у Вінницькій області, ГУ Держземагентства у Херсонській області, ГУ Держземагентства у Чернігівській області, ГУ Держземагентства у м. Севастополі, ГУ Держземагентства у Кіровоградській області, ГУ Держземагентства у Рівненській області, ГУ Держземагентства у Чернівецькій області, ГУ Держземагентства у м. Києві, ГУ Держземагентства у Волинській області, ГУ Держземагентства у Житомирській області, ГУ Держземагентства в Одеській області, ГУ Держземагентства в Івано-Франківській області, ГУ Держземагентства у області, ГУ Держземагентства у Тернопільській області, ГУ Держземагентства у Львівській області, Республіканського комітету по земельним ресурсам АР Крим, ГУ Держземагентства у Запорізькій області, ГУ Держземагентства у Харківській області, ГУ Держземагентства у Київській області, ГУ Держземагентства у Полтавській області, ГУ Держземагентства у Миколаївській області, ГУ Держземагентства у Хмельницькій області, ГУ Держземагентства у Черкаській області, ГУ Держземагентства у Сумській області. Відповідно до вищезазначених довідок земельні ділянки за ТОВ «Газпромпроект» не зареєстровані.
- направлено запит вих. № 02-01/203 від 25.09.2013 року до ГУ земельних ресурсів КМДА управління земельного кадастру. Відповідно до отриманої довідки вих. № 05707-22364 від 23.10.2013 згідно з даними міського земельного кадастру, станом на 31.12.2012, в Департаменті земельних ресурсів виконавчого органу Київради земельні ділянки за ТОВ «Газпромпроект» на підставі документів, що посвідчують право власності чи користування (оренди) на землю на території м. Києва не були зареєстровані.
- направлено запит вих. № 02-01/206 від 25.09.2013 до ДП "Український інститут промислової власності "Філія "Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг". Відповідно до отриманої відповіді № 06-336 від 03.10.2013 року для надання інформації відносно наявності об'єктів промислової власності необхідно провести патентно-інформаційний пошук. Ліквідатором даний пошук було проведено самостійно, оскільки ця інформація являється відкритою. Згідно з відомостями, розміщеними у інформаційно-довідкових системах, інформація про реєстрацію за ТОВ «Газпромпроект», права власності на об'єкти промислової та інтелектуальної власності відсутня. Крім того, ліквідатором направлено запит № 02-01/205 від 25.09.2013 року до Державної служби інтелектуальної власності України. Листом вих. № 1-8/7833 від 11.10.2013 року ліквідатору було повідомлено про відсутність підстав для пошуку відомостей про об'єкти права інтелектуальної власності. Крім того, зазначено, що Державною службою через мережу Інтернет відкритий безоплатний доступ до 9 баз даних та 11 інформаційно-довідкових систем щодо об'єктів промислової власності, з якими можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Державної служби.
В зв'язку з цим ліквідатором самостійно здійснено інформаційний пошук відомостей про об'єкти промислової власності та знаків для товарів і послуг, зареєстрованих за ТОВ «Газпромпроект», на підставі баз даних, що містяться на офіційному веб-порталі Державної служби інтелектуальної власності. Зокрема, ліквідатором здійснено пошук за назвою банкрута ТОВ «Газпромпроект» в інформаційно-довідкових системах:
- інтерактивна база даних «Промислові зразки, зареєстровані в Україні»;
- спеціалізована база даних «Винаходи (корисні моделі) в Україні»;
- база даних «Зареєстровані в Україні знаки для товарів і послуг»;
- база даних «Відомості про видачу свідоцтва України на знаки для товарів і послуг»;
- база даних «Відомості про видачу патентів України на корисні моделі»;
- база даних «Відомості про видачу патентів України на промислові зразки»;
- база даних «Відомості про видачу патентів України на винаходи»;
- база даних «Відомості про видачу деклараційних патентів на винаходи»;
- база даних «Відомості про заявки на винаходи, які прийняті до розгляду».
Згідно з відомостями, розміщеними у вказаних інформаційно-довідкових системах, інформація про реєстрацію за ТОВ «Газпромпроект», права власності на об'єкти промислової та інтелектуальної власності відсутня.
- направлено запит вих. № 02-01/209 від 25.09.2013 року до Державної інспекції сільського господарства в м. Києві. Відповідно до отриманої довідки вих. № 02/4-2969 від 10.10.2013 року в Державній інспекції сільського господарства в м. Києві за ТОВ «Газпромпроект» немає та не було зареєстровано тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів.
- направлено запит вих. № 02-01/211 від 25.09.2013 року до Департаменту моніторингу фондового ринку Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Відповідно до отриманої відповіді вих. № 09/03/21999/ИК від 24.10.2013 станом на 30.06.2013 ТОВ «Газпромпроект» серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10 відсотків і більше статутного капіталу), відсутнє.
- направлено запит вих. № 02-01/208 від 25.09.2013 ліквідатор звернулась до Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві. Ліквідатором отримано лист Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві вих. № 04-03/7173 від 12.12.2013 в якому повідомляється, що за ТОВ «Газпромпроект» великовантажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають на вулично-дорожній мережі загального користування, об'єктів підвищеної небезпеки, трубопровід, об'єктів нафтогазового комплексу в Територіальному управлінні Держгірпромнагляду у Київській області та м. Києві не зареєстровані.
- направлено запит вих. № 02-01/207 від 25.09.2013 ліквідатор звернулась до Київської Державної інспекції котлонагляду і підйомних споруд. Довідкою вих. № 04-13/6101 від 30.10.2013 ліквідатору повідомили, що у територіальному управлінні Держгірпромнагляду у Київській обл. та м. Києві за ТОВ «Газпромпроект» об'єктів котлонагляду та вантажопідіймальних споруд не зареєстровано.
В процесі здійснення процедури банкрутства банкрута ліквідатором отримано Інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо ТОВ «Газпромпроект» № 11308926 від 22.10.2013, відповідно до якої у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомості про права власності, інші речові права, іпотеки, обтяження відсутні.
Згідно з даними ліквідаційного балансу підприємства загальна сума кредиторської заборгованості ТОВ «Газпромпроект» становить 494006,66 грн складається із визнаних грошових вимог: ТОВ «Портфарм-інвест» у розмірі 360000,00 грн, ДПІ у Солом'янської районі м. Києва на суму 134006,66 грн.
Судом встановлено, що розмір кредиторської заборгованості відображено у ліквідаційному балансі підприємства.
Таким чином, зважаючи на описані вище обставини, матеріалами справи підтверджується правомірність складеного ліквідатором звіту та відомості ліквідаційного балансу, згідно з якими у ТОВ "Газпромпроект " відсутні грошові кошти та майнові активи, за рахунок яких можливо було б провести задоволення вимог кредиторів.
Як встановлено судом першої інстанції у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках банкрута та відсутністю у боржника будь-яких активів, тобто відсутністю ліквідаційної маси, визнана підприємством кредиторська заборгованість ліквідатором не погашалась.
Отже, враховуючи, що ліквідатором здійснено усі необхідні для пошуку та виявлення майна банкрута заходи, зокрема, шляхом звернення до відповідних реєстраційний органів, місцевим господарським судом правомірно затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Згідно ч. 2 ст. 46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.
У відповідності до п.6 ч.1 ст. 83 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
Згідно ч. 4 ст. 83 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що доводи Державної податкової інспекції у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києва, викладені в апеляційній скарзі не спростовують висновків господарського суду першої інстанції, а тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги і скасування ухвали господарського суду.
У відповідності до ст.ст. 32-34 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Інших додаткових пояснень або доказів, окрім тих, які наявні в матеріалах справи, суду надано не було.
Враховуючи викладене, колегія суддів на підставі копій матеріалів справи дійшла до висновку, що відповідно до ст.ст. 43, 104 ГПК України підстав для скасування чи зміни рішення місцевого господарського суду не вбачає, а тому апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 4-1, 4-2, 4-3, 4-7, 32-34, 43, 86, 91, 94, 99, 101-103, 105, 106 ГПК України, Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», Київський апеляційний господарський суд,
ПОСТАНОВИВ:
Ухвалу господарського суду міста Києва від 22.01.2014 року у справі № 910/978/13 залишити без змін, апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києва залишити без задоволення.
Головуючий суддя Т.І. Разіна
Судді О.М. Остапенко
В.В. Шипко
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2014 |
Оприлюднено | 10.04.2014 |
Номер документу | 38152240 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Разіна Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні