cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2014 р.Справа № 818/9122/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Русанової В.Б.
Суддів: Присяжнюк О.В. , Курило Л.В.
за участю секретаря судового засідання Дудка О.А.
представника позивача Розторгуєвої В.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 27.02.2014р. по справі № 818/9122/13-а
за позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта"
до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації треті особи Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області , Управління "Центр надання адміністративнихпослуг у м. Суми"
про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИЛА:
ПАТ "Укрнафта" в особі Охтирського управління бурових робіт (далі - позивач) звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило:
-визнати неправомірними дії відповідача щодо невидачі позивачу дозволу та лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році;
визнати протиправними та скасувати рішення відповідача № 02-20/729 від 09.09.2013 р., № 01-20/1410 від 13.11.2013 р про відмову видати дозвіл і ліміти на утворення та розміщення відходів у 2014 році;
-зобов'язати відповідача видати позивачу дозвіл та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році.
Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 27.02.2014 р. позов задоволено частково.
Зобов'язано Департамент екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації видати ПАТ "Укрнафта" в особі Охтирського управління бурових робіт дозвіл та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році згідно заяви від 07.11.2013 р. реєстраційний номер 1078.
В іншій частині позову - відмовлено.
Департамент екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської ОДА (далі-відповідач), не погодившись з судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Сумського окружного адміністративного суду від 27.02.2014 р. в частині задоволених позовних вимог та винести нову постанову, якою у задоволенні позову відмовити повністю.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, не вірне встановлення обставин по справі, що привело до невірного вирішення справи.
В судове засідання відповідач не з'явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином, поважних причин неявки до суду, не встановлено, в зв'язку з чим справа розглядається за наявними в справі доказами.
Представник позивача в судовому засіданні заперечував проти апеляційної скарги, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, заперечень проти неї, дослідивши докази по справі, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Згідно ч. 1 ст. 195 КАС України оскаржувана постанова переглянута в межах апеляційної скарги.
Судом встановлено, що 28.05.2013 р. позивач звернувся із заявою до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської ОДА, через управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми", для отримання дозволу і лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014 році надавши необхідних пакет документів .(а.с. 19).
В реєстрації заяви було відмовлено через ліквідацію Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області . Також повідомлено, що документи будуть прийматися після внесення змін до постанови КМУ від 03.08.1998р. № 1218, так як змінилися державні органи, в компетенцію яких входить видача дозволів.
29.08.2013 р. та 07.11.2013 р. позивач звертався до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської ОДА із заявами аналогічного змісту, надававши в додаток повний пакет документів. (а.с. 22, 24).
09.09.2013 р. відповідачем відмовлено у наданні дозволу по заяві від 29.08.2013 р. у зв'язку з відсутністю у нього повноважень на видачу дозволу, про що винесено рішення № 02-20/729 (а.с. 42).
13.11.2013 р. рішенням № 01-20/1410 позивачу відмовлено у видачі дозволу і лімітів на утворення та розміщення відходів по заяві від 07.11.2013 р. в зв'язку з закінченням термінів подачі документів. (а.с. 25).
Частково задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що позивач своєчасно звернувся до належних органів з відповідною заявою про отримання дозволу, з незалежних від нього обставин заява своєчасно не розглянута, що привело до порушення прав позивача.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, виходячи з такого.
Згідно п. 12, 13 Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 1218 від 03.08.1998 р., (в редакції, яка діяла до 30 жовтня 2013 року) власники відходів, які здійснюють лише їх розміщення, до 1 квітня, а власники відходів, які утворюють та розміщують їх на своїй території, до 1 червня поточного року подають до органів Мінекоресурсів на місцях заяви на одержання дозволу на розміщення відходів у наступному році.
Органи Мінекоресурсів на місцях розглядають заяви і до 1 липня видають дозволи на розміщення відходів або надсилають власникам відходів повідомлення з викладенням причин відмови у видачі дозволів, встановлюючи термін повторного подання необхідних документів.
Постановою Кабінету Міністрів України № 159 від 13.03.2013 р. були ліквідовані як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства охорони навколишнього природного середовища , зокрема Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області.
При цьому, постановою передбачено, що територіальні органи, які ліквідуються, продовжують виконання своїх повноважень до 17 травня 2013 року.
Згідно п. 8 розділу І Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні" до Закону України "Про відходи" були внесені зміни, зокрема в частині положень, які стосуються передачі повноважень від територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласним, Київській, Севастопольській міським державним адміністраціям, органам виконавчої влади Автономної Республіки Крим.
На виконання п. 1 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні", зміни до Закону України "Про відходи" набирають чинності з дня, наступного за днем їх опублікування, крім положень, які стосуються передачі повноважень від територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласним, Київській, Севастопольській міським державним адміністраціям, органам виконавчої влади Автономної Республіки Крим, які набирають чинності через шість місяців з дня набрання чинності цим Законом, тобто з 19 травня 2013 року.
Постановою Кабінету Міністрів України № 748 від 07.08.2013 р. "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", яка набрала чинності 30.10.2013 року, до Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1218 від 03.08.1998 р, були внесені зміни, і повноваження щодо видачі дозволів на розміщення відходів були закріплені за обласними держадміністраціями.
При цьому, можливості видачі дозволу на розміщення відходів після 1 липня поточного року, а також доведення до власників відходів лімітів на утворення і розміщення відходів після 1 жовтня поточного року, ні Порядком розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, ні Постановою Кабінету Міністрів України № 748 від 07.08.2013 р. "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", не передбачено.
Таким чином в період з 18.05.2013р. по 30.10.2013р. на законодавчому рівні не визначено органу до повноважень якого входило вирішення питання про надання дозволу та лімітів на утворення та розміщення відходів в 2014р.
Як встановлено судом, позивач на виконання вимог Закону України «Про відходи» подав заяви на отримання лімітів тричі 29.05.2013 р., 29.08.2013 р. та 07.11.2013 р.
При цьому заява від 29.05.2013р. подана своєчасно - в строк до 01 червня поточного року, однак залишена без реєстрації у зв'язку з передачею повноважень до іншого державного суб'єкта.
Заява від 29.08.2013 р. подана до відповідача, як повноважного органу, який згідно п. 1 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні" мав повноваження видачі дозволу, проте залишена відповідачем без задоволення, у зв'язку із неврегульованістю механізму такої видачі.
13.11.2013 р. по третій заяві позивача відповідачем відмовлено в наданні дозволу у зв'язку із пропуском строків подання такої заяви.
Колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про своєчасність подання позивачем заяви про отримання дозволу, та не розгляду її повноваженим органом не з вини заявника, а через невизначеність на законодавчому рівні в період з 18 травня по 30 жовтня 2013 року уповноваженого державного органу, щодо прийняття такого рішення.
Колегія суддів зазначає, що не визначення законодавцем повноважного органу, до обов'язку якого належить вирішення питання про надання відповідного дозволу не може порушувати право позивача на ведення господарської діяльності .
Відповідно до п.а ч.1 ст.32 Закону України « Про відходи» з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від спеціально уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів;
Колегія суддів вважає, що відсутність дозволу і лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році , що виникла не з вини позивача, створює для нього негативні наслідки, та призведене до порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища та застосування санкцій.
За вказаних умов, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що права позивача підлягають захисту шляхом зобов'язання Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської ОДА видати ПАТ "Укрнафта" в особі Охтирського управління бурових робіт дозвіл та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році згідно заяви від 07.11.2013 р.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду в частині задоволених позовних вимог.
Згідно ч.1 ст. 200 КАС України залишає апеляційну скаргу без задоволення, постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на зазначене постанова суду першої інстанції прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, при повному та всебічному з'ясуванні обставин справи, а тому підстави для скасування постанови Сумського окружного адміністративного суду від 27.02.2014 р. відсутні.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації залишити без задоволення.
Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 27.02.2014р. по справі № 818/9122/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Русанова В.Б. Судді (підпис) (підпис) Присяжнюк О.В. Курило Л.В. Повний текст ухвали виготовлений 17.04.2014 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2014 |
Оприлюднено | 23.04.2014 |
Номер документу | 38302640 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Русанова В.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні