Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню
"05" листопада 2014 р. Справа № 818/9122/13-a
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Воловика С.В.,
за участю секретаря судового засідання - Прімової-Крикуненко О.В,
представника позивача - Расторгуєвої В.Б.,
представника відповідача - Фесенка О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Суми заяву про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконання у справі № 818/9122/13-а
за позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" в особі Охтирського управління бурових робіт
до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації,
треті особи Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області, Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми",
про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" в особі Охтирського управління бурових робіт звернулось з адміністративним позовом до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації, треті особи Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області, Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми", в якому просило суд:
- визнати неправомірними дії відповідача щодо невидачі позивачу дозволу та лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році;
- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача № 02-20/729 від 09.09.2013 р. про відмову видати дозвіл і ліміти на утворення та розміщення відходів у 2014 році;
- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача № 01-20/1410 від 13.11.2013 р. про відмову видати дозвіл і ліміти на утворення та розміщення відходів у 2014 році;
- зобов'язати відповідача видати позивачу дозвіл та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році.
27 лютого 2014 року постановою Сумського окружного адміністративного суду позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" в особі Охтирського управління бурових робіт до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації, треті особи Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області, Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми" про визнання протиправними і скасування рішень та зобов'язання вчинити дії задоволено частково. Зобов'язано Департамент екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації (40030, м. Суми, пл. Незалежності, 2, код 38136517) видати Публічному акціонерному товариству "Укрнафта" (04053, м. Київ, пров. Несторівський, 3-5, код 00135390) в особі Охтирського управління бурових робіт (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Київська, 164а) дозвіл та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році згідно заяви від 07 листопада 2013 року реєстраційний номер 1078. В іншій частині позовних вимог відмовлено.
26.06.2014 року Сумським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист по справі №818/9122/13-а.
28 жовтня 2014 року відповідачем подано до канцелярії Сумського окружного адміністративного суду заяву про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню. В обґрунтування доводів заяви Департамент екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів зазначив, що, попри обов'язковість виконання судових рішень, виконання постанови Сумського окружного адміністративного суду від 27.02.2014 року є неможливим через незалежні від Департаменту обставини, а саме через відсутність шляхів реалізації видачі позивачу дозволу та лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році.
В судовому засіданні представник відповідача підтримав заяву та просив суд її задовольнити.
Представник позивача в судовому засіданні проти задоволенні заяви заперечувала.
Представники третіх осіб в судове засідання не з'явились. Про час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, вивчивши матеріали заяви про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню та оцінивши докази в їх сукупності, вважає, її обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, чи прокурора, який здійснював у цій справі представництво інтересів громадянина або держави в суді, видається один виконавчий лист.
Як вбачається з матеріалів справи 26.06.2014 року Сумським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист по справі №818/9122/13-а.
Відповідно до ч. 2 ст. 259 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який видав виконавчий лист, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, або визнати виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню, та стягнути на користь боржника безпідставно одержане стягувачем за виконавчим листом.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Відповідно до підпункту "б" п. 36 розділу І Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру" з переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого Законом України "Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" виключено пункт 62 (дозвіл на розміщення відходів).
Крім того, ч. 2 ст. 31 Закону України "Про відходи", що встановлювала порядок розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення і розміщення відходів, виключено згідно із Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру".
Також, слід зазначити, що згідно із ч. 3 ст. 1 Закону України ""Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" забороняється вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, необхідність отримання яких не передбачена законом та які не внесені до Переліку, затвердженого цим Законом.
Крім того, відповідно до листа Міністерства екології та природних ресурсів від 07.05.2014 року №7/1218-14 з 26.04.2014 року суб'єкти господарювання можуть проводити господарську діяльність без одержання лімітів на утворення та розміщення відходів та дозволів на розміщення відходів.
Враховуючи вищезазначене та той факт, що існують наявні обставини, що унеможливлюють виконання рішення суду, суд приходить до висновку, що заява Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню у справі № 818/9122/13-а є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.165,259 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
Заяву Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню у справі № 818/9122/13-а за позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" в особі Охтирського управління бурових робіт до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації, треті особи Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області, Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми", про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити дії, - задовольнити.
Визнати таким, що не підлягає виконанню виконавчий лист, виданий Сумським окружним адміністративним судом 26 червня 2014 року у справі № 818/9122/13-а за позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" в особі Охтирського управління бурових робіт до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації, треті особи Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області, Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми", про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити дії.
Ухвала може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на ухвалу суду протягом п'яти днів з дня її отримання.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) С.В. Воловик
З оригіналом згідно
Суддя С.В. Воловик
Повний текст ухвали складений 10.11.2014 року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2014 |
Оприлюднено | 12.11.2014 |
Номер документу | 41280748 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.В. Воловик
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні