Постанова
від 16.02.2009 по справі 2а-847/09
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-847/09

                                                                                                    

Справа № 2а-847/09

                                                                                                     

Категорія № 6.14

 

 

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

16 лютого 2009 року                         

 

Луганський окружний адміністративний

суд у складі

 

судді:                                                

Матвєєвої В.В..

при секретарі:                                  Сіряцького

А.С.,

 

за участю

прокурора:                          Середи  Ю.А.

сторін

від представника позивача:           ОСОБА_1,                    

від відповідача:                                не з'явився

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали

адміністративної справи за адміністративним позовом прокурора Ленінського

району м. Луганська  в інтересах держави

в особі Луганського територіального управління Державної комісії з цінних

паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Новопсковське

автотранспортне підприємство 10909»  про

стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 3400 грн.  00 коп., -  

 

В С Т А Н О В И В:

 

22 вересня 2008 року прокурор Ленінського району м.

Луганська звернувся до суду з позовом  в

інтересах держави в особі Луганського територіального управління Державної

комісії з цінних паперів до   Відкритого акціонерного товариства

«Новопсковське автотранспортне підприємство 10909», в якому зазначив, що ВАТ

«Новопсковське автотранспортне підприємство 10909»  в порушення вимог Положення «Про розкриття

інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії

з цінних паперів та фондового ринку № 1591 від 19.12.2006 року у термін до

25.07.2007 року не подало регулярну квартальну інформацію за 2 квартал 2007

року до Луганського територіального управління ДКЦПФР. 26.09.2007 року

начальником ЛТУ ДКЦПФР у відношенні ВАТ «Новопсковське автотранспортне

підприємство 10909»  була винесена

постанова № 428-ЛУ  про накладення

санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 3400,00 грн.

Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід державного бюджету

України  на розрахунковий рахунок

Управління Держказначейства в Луганській області протягом 15 днів  з дня отримання постанови. Постанова про

накладення санкцій за правопорушення  на

ринку цінних паперів  у встановленому

порядку відповідачем не оскаржувалася, копії платіжних документів, що

підтверджують виконання постанови, до ЛТУ ДКЦПФР не надходило, що свідчить про

несплату  суми штрафу. Позивач просив стягнути

з    Відкритого акціонерного товариства

«Новопсковське автотранспортне підприємство 10909»  суму штрафної санкції у розмірі   3400, 00 грн. в дохід Державного бюджету

України.

Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав

повністю.

Представник 

позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, надавши пояснення

аналогічні позовній заяві, просив позов задовольнити.

Відповідач у судове засідання не з'явився, причину

неявки суду не доповів, був повідомлений, надав до суду відзив на позовну

заяву, в якому вказав, що  ухвалою

Господарського суду Луганської області від 25.09.2006 року по справі № 22/66б

було порушено провадження про банкрутство ВАТ НовопсковськеАТП 10909» та

введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Ухвалою Господарського суду

Луганської області по справі № 22/66б від 23.10.2007 року відносно ВАТ

«Новопськовське АТП 10909» введено процедуру санації. Таким чином, з 25 вересня

2006 року будь-яка діяльність підприємства здійснюється у відповідності до

Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його

банкрутом». Згідно статті 2 зазначеного Закону, мораторій на задоволення   вимог кредиторів вводиться одночасно з

порушення провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі

господарського суду. Протягом дії мораторію не нараховуються неустойка (штраф,

пеня), не  застосовуються інші санкції за

невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань. Крім того, відповідно

до статті 23 Закону України  «Про

відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з моменту

визнання боржника - банкрутом припиняється нарахування неустойки (штрафу,

пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах

заборгованості.  Просив відмовити у

задоволені позову.

Заслухавши пояснення прокурора, представника

позивача,  дослідивши матеріали справи,

суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ч.2 ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру»,

підставою представництва у суді інтересів держави - наявність порушень або

загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок

протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у

відносинах між ними або з державою.

Відповідно до Закону України «Про державне регулювання

ринку цінних паперів в Україні» та Правил розгляду  справ про порушення вимог законодавства  на ринку цінних паперів  та застосування санкцій, затверджених Наказом

ДКЦПФР № 2 від 09.01.1997 року (у редакції рішення ДКЦПФР від 13.02.2001 року №

27, Луганське територіальне  управління

ДКЦПФР здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства на ринку

цінних паперів. При виявлені фактів порушень законодавства про цінні папери

уповноважені особи ЛТУ ДКЦПФР складають акти про правопорушення на ринку цінних

паперів, які у подальшому є підставою для винесення постанов про накладення

штрафних санкцій.

Відповідно

до ст. 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в

Україні” Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на

юридичних осіб штрафи за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо

недостовірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів

доходів громадян.

В

судовому засіданні встановлено, що відповідач - Відкрите акціонерне товариство

«Новопсковське автотранспортне підприємство 10909» не подало регулярну

інформацію (річний звіт) за 2 квартал 2007 року до Луганського територіального

управління ДКЦПФР, про що свідчить акт  

№ 428-ЛУ від 12.09.2007 року про правопорушення на ринку цінних паперів,

складений Луганським територіальним управлінням Державної комісії з цінних

паперів та фондового ринку.

На

підставі цього Луганським територіальним управлінням Державної комісії з цінних

паперів та фондового ринку була винесена постанова № 428-ЛУ від 26.09.2007 року

про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів про

застосування санкцій у вигляді накладення штрафу у розмірі 200

неоподаткованих  мінімумів доходів

громадян - 3400 грн.

Згідно

з ч.2 ст. 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в

Україні”, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про

накладення штрафу може бути оскаржено в суді, але позивач своє право не

використав, а тому штрафні санкції підлягають стягненню.

Посилання представника відповідача на норми статті 12

Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його

банкрутом», яким передбачено, що протягом дії мораторію на задоволення вимог

кредиторів не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші

санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і

зобов'язань щодо сплати податків і зборів 

(обов'язкових платежів) суд не може прийняти до уваги, оскільки

відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних

паперів в Україні» грошове зобов'язання - зобов'язання боржника заплатити

кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та на

інших підставах, передбачених цивільним законодавством України. До складу

грошових зобов'язань боржника не зараховуються недоїмка (пеня та штраф),

визначена на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов'язання,

які виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров'ю громадян, зобов'язання

з виплати авторської винагороди, зобов'язання перед засновниками (учасниками)

боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових

зобов'язань, в тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані

роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням процентів, які

зобов'язаний сплатити боржник, визначаються на день подачі в господарський суд

заяви про порушення провадження у справі про банкрутство, якщо інше не

встановлено цим Законом.

Відповідно до п. 14 Роз'яснення Вищого господарського

(арбітражного) суду №  01-6/438 від

16.04.1993 року правовідносини, які виникають у зв'язку із застосуванням

державними органами щодо підприємств, установ, організацій встановленої

законодавством відповідальності за вчинення протиправних дій, у тому числі за

порушення встановлених правил здійснення підприємницької діяльності, не є

цивільно-правовими.

Таким чином, зобов'язання відповідача щодо сплати штрафу

в розмірі 3400, 00 грн.  це не є

зобов'язанням щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).

Щодо посилання відповідача на статтю 23 Закону України

«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», суд

виходить з наступного.

Як вбачається із матеріалів справи, 26.09.2007 року

Постановою ЛТУ ДКЦПФР до відповідача заснована фінансова санкція у вигляді

накладення штрафу в розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян

-   3400, 00 грн.

23.09.2008 року Постановою Господарського суду

Луганської області  Відкрите акціонерне

товариство «Новопськовське автотранспортне підприємство 10909» визнано

банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру 

строком на 12 місяців, тобто до 23.09.2009 року.

Таким чином, 

Відкрите акціонерне товариство «Новопськовське автотранспортне

підприємство 10909» визнано банкрутом вже після застосування до нього

фінансової санкції в розмірі 3400, 00 грн., а тому не може бути підставою для

не застосування штрафної санкції за порушення норм Закону України «Про державне

регулювання ринку цінних паперів в Україні», Положення «Про розкриття

інформації емітентами цінних паперів».

Таким чином, оскільки 

справа про правопорушення на ринку 

цінних паперів була розглянуто до визнання відповідача банкрутом,  положення норм Правил розгляду справ про

порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів  в даному адміністративному спорі не може бути

застосована.

З огляду на вищевказане, суд приходить до висновку, що

позовні вимоги прокурора Ленінського району м. Луганська  в інтересах держави в особі Луганського

територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Відкритого акціонерного товариства «Новопсковське автотранспортне

підприємство 10909»  про стягнення суми

штрафних санкцій у розмірі 3400 грн.  00

коп. є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Відповідно

до ч.2 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони -

суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею

документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та

проведенням судових експертиз.

Питання

про розподіл судових витрат не вирішується, так як позивач   - прокурор Ленінського району міста

Луганська, звільнений від сплати судового збору відповідно до ст. 4 Декрету

Кабінета Міністрів України «Про державне мито» від 21.01.1993 року та при

поданні заяви не сплачував судовий збір.

          На

підставі викладеного, керуючись ст.11 

Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування

на випадок безробіття”, п.3.2. п.3 „Положення про надання регулярної інформації

відкритими акціонерними товариствами та підприємствами-емітентами облігацій”,

ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98,  158 - 163

Кодексу адміністративного судочинства України,  

суд -

 

                     

П О С Т А Н О В И В:

            Адміністратвиний позов  прокурора Ленінського району м. Луганська  в інтересах держави в особі Луганського

територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового

ринку до Відкритого акціонерного товариства «Новопсковське автотранспортне

підприємство 10909»  про стягнення суми

штрафних санкцій у розмірі 3400 грн.  00

коп задовольнити повністю.

          

Стягнути з    Відкритого акціонерного товариства

«Новопсковське автотранспортне підприємство 10909»  (код за ЄДРПОУ: 03113383, юридична адреса:

Луганська область, смт. Новопськов, вул.. Шкільна, 1) суму штрафної санкції у

розмірі 3400грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України - р/р

31114106700223 в ГУ ДКУ в Луганській області, МФО 804013, код 24046685, код

бюджетної класифікації 21081100.

           

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення

строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом

адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо

було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була

подана в строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції

набирає законної сили після закінчення цього строку.                                                                                          

          

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького

апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в

десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження

і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її

копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу

адміністративного судочинства України.

           

 

 

СУДДЯ                    

 

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2009
Оприлюднено18.06.2009
Номер документу3850745
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-847/09

Ухвала від 18.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Ухвала від 19.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Ухвала від 17.01.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Р.Й.

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Постанова від 17.12.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Я.С.

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Нечуй Б. П.

Постанова від 03.10.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій В.М.

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Я.С.

Ухвала від 24.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Ухвала від 24.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні