Постанова
від 23.04.2014 по справі 2-а/819/47/13
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а/819/47/13

"23" квітня 2014 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

Головуючого судді Жука А.В.

при секретарі судового засідання: Порплиці Т.В.

за участю:

прокурора: Смовж О.В.

представника позивача: Недокуса В.І.

представників відповідачів: Олексюка Р.З., Качановського Р.Є.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу

за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільоптторг"

до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області, Головного управління Міндоходів у Тернопільській області за участю прокурора міста Тернополя

про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішень відповідачів, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопільоптторг" з позовом до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області (далі - Тернопільська ОДПІ, відповідач1), Головного управління Міндоходів у Тернопільській області (далі - відповідач2).

В позовній заяві ТОВ "Тернопільоптторг", з урахуванням уточнених позовних вимог в судовому засіданні, просить:

- визнати протиправним і скасувати рішення Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби (на даний час - Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Тернопільській області) про накладення адміністративного арешту майна № 2/29683 від 29.12.2012;

- визнати протиправним і скасувати рішення Державної податкової служби у Тернопільській області (на даний час - Головне управління Міндоходів у Тернопільській області) №16024/10/22-311/378 від 20.12.2012 р. про призначення експертизи;

- визнати протиправними дії Державної податкової служби у Тернопільській області (на даний час - Головне управління Міндоходів у Тернопільській області) щодо призначення експертизи.

- визнати протиправними дії Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби (на даний час - Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Тернопільській області) щодо накладення адміністративного арешту на майно TOB "Тернопільоптторг";

- зобов'язати Тернопільську ОДПІ вчинити дії щодо звільнення з тимчасового арешту (вилучення) та повернення на АЗС №19 TOB "Тернопільоптторг", що знаходиться за адресою м.Тернопіль, вул. Протасевича, 3 вилучених (конфіскованих) нафтопродуктів в кількості 10821,46 літрів бензину А-92 та 8599,34 літрів бензину А-95 на загальну суму 208440,00 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що вилучені з АЗС №19 TOB "Тернопільоптторг" за адресою м.Тернопіль, вул. Протасевича, 3 нафтопродукти в кількості 8599,34 літрів (бензин А-95) та 10821,46 літрів (бензин А-92) є власністю TOB "Тернопільоптторг", що підтверджується договором поставки №59 від 01.07.2011, договором субкомісії №171-2012-К від 30.05.2012 та товарно-транспортними накладними. Про це TOB "Тернопільоптторг" повідомило ДПС в Тернопільській області (на даний час - Головне управління Міндоходів у Тернопільській області) під час перевірки, проте, відповідачі вказану обставину до уваги не взяли.

Враховуючи наведене, позивач не погоджується з висновком відповідачів про те, що власник вказаних нафтопродуктів не встановлений.

Також позивач зазначає, що обґрунтованість рішення Тернопільської ОДПІ про накладення адміністративного арешту майна від 29.12.2012 не підтверджена судом протягом 96 годин, як того вимагає п.94.10 ст.94 ПК України.

Таким чином, позивач вважає протиправними дії відповідачів щодо призначення перевірки, призначення експертизи відібраних проб нафтопродуктів та накладення адміністративного арешту вказаного майна, і прийняті щодо цього відповідачами рішення просить визнати протиправними і скасувати.

Крім цього, оскільки, на думку позивача, адміністративний арешт накладено неправомірно і майно TOB "Тернопільоптторг" утримується незаконно, просить зобов'язати Тернопільську ОДПІ звільнити з тимчасового арешту та повернути на АЗС №19 TOB "Тернопільоптторг" за адресою м.Тернопіль, вул. Протасевича, 3 вилучені нафтопродукти в кількості 10821,46 літрів бензину А-92 та 8599,34 літрів бензину А-95 на загальну суму 208440,00 грн.

На підставі заяви №119-506 вих/13 від 17.01.2013 у справу вступив прокурор міста Тернополя.

Представник позивача в судовому засіданні заявлений позов з урахуванням підтримав в повному обсязі та просив задовольнити.

Представники відповідачів позов не визнали, оскільки вважають оскаржені дії та рішення контролюючих органів правомірними. Надали пояснення аналогічні письмовим запереченням, які містяться в матеріалах справи.

Додатково вказали, що рішення про призначення експертизи №16024/10/22-311/378 від 20.12.2012 та рішення про накладення адміністративного арешту майна № 2/29683 від 29.12.2012 є індивідуальними актами одноразової дії і станом на час звернення позивача до суду та на час вирішення справи, вказані рішення вже реалізовані (виконані) контролюючими органами, а тому, не порушують прав та інтересів позивача та не створюють для нього додаткових наслідків.

Також вказали, що оскільки власника нафтопродуктів не встановлено, то останні вилучені правомірно та передані на зберігання до встановлення реального їх власника, або визнання безхазяйними у встановленому порядку.

Враховуючи наведене, представники відповідачів просили у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

В судовому засіданні прокурор щодо задоволення позову заперечив та підтримав позицію відповідачів.

Суд, заслухавши пояснення сторін та дослідивши матеріали справи встановив наступне:

Посадовими особами Тернопільської ОДПІ згідно наказу №568 від 20.12.2012 року "Про проведення фактичної перевірки ТОВ "Тернопільоптторг" (а.с.11), виданого на підставі п. 20.1 ст. 20, п.75.1 ст.75, пп.80.2.2, 80.2.6 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України проведено фактичну перевірку АЗС №19 TOB "Тернопільоптторг" за адресою м.Тернопіль, вул. Протасевича, 3 щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, результати якої оформлено актом №0158/19/19/22/37076604 від 29.12.2012.

Відповідно до вимог пункту 75.1 статті 75 ПК України (в редакції станом на час призначення перевірки - 05.11.2012, і надалі в цій редакції) органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється органом державної податкової служби щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок проведення фактичних перевірок регламентовано нормами ст. 80 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.80.1 та п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України (надалі ПК України), фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) та може проводитися на підставі рішення керівника органу податкової служби, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику під розписку до початку проведення такої перевірки05 листопада 2012 року ДПС у Тернопільській області, посилаючись на звернення громадянина ОСОБА_4 від 26.10.2012 щодо якості проданого бензину А-92, здійснено відбирання проб нафти та нафтопродуктів, а саме: бензинів А-80, 92, 95, 95 "ЄВРО" та дизпалива "ЄВРО", - акт №1/22-3 від 05.11.2012 (а.с.7).

20 грудня 2012 року ДПС у Тернопільській області прийнято рішення №16024/10/22-311/378 від 20.12.2012 р. про призначення експертизи відібраних нафтопродуктів (а.с.50).

Позивач просить визнати вказане рішення ДПС у Тернопільській області (на даний час - Головне управління Міндоходів у Тернопільській області) протиправним і скасувати, а також визнати протиправними дії щодо призначення вказаної експертизи.

З даного приводу суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно положень ст.84 ПК України експертиза проводиться у разі, коли для вирішення питань, що мають значення для здійснення податкового контролю необхідні спеціальні знання.

Відповідно до п. 61.1 ст. 61 ПК України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням, якого покладено на контролюючі органи.

Згідно п. 61.2 ст. 61 ПК України, податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.

Підпунктом 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є, зокрема, органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби;

Поряд з тим, згідно ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Статтею 2 зазначеного Закону чітко визначено, що "дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів валютного контролю, митного контролю, державного експортного контролю, контролю за дотриманням бюджетного і податкового законодавства та касових операцій, контролю за дотриманням порядку проведення розрахунків, за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів...".

Відповідно до вимог п.п.2,3 ч.1 ст. 26 Закону України "Про захист прав споживачів", спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в областях, містах Києві та Севастополі у сфері захисту прав споживачів здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право: перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг; безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єктів; відбирати у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, зразки товарів, сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих виробів для перевірки їх якості на місці або проведення незалежної експертизи у відповідних лабораторіях та інших установах, акредитованих на право проведення таких робіт згідно із законодавством, з оплатою вартості зразків і проведених досліджень (експертизи) за рахунок кошти державного бюджету. Порядок відбору таких зразків визначається Кабінетом Міністрів України.

Крім того, з метою здійснення ринкового нагляду органи ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності проводять перевірки характеристик продукції, в тому числі відбирають зразки продукції та забезпечують проведення їх експертизи (випробування) (ч. 4 п.1 ст. 11 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції").

Згідно "Переліку органів державного ринкового нагляду та сфер їх відповідальності", затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 01.06.2011 №573, органи Державної податкової служби України не включено до складу зазначеного переліку, а тому, вони не є органами ринкового нагляду і не мають відповідних повноважень.

Отже, виходячи з функцій державної податкової служби та вищевказаних норм, доводи позивача, що органи державної податкової служби України не наділені законодавством повноваженнями здійснювати контроль щодо належної або неналежної якості будь якої продукції, відповідності такої продукції вимогам діючих стандартів України, є підставними, а тому, при прийнятті рішення від 05 листопада 2012 року №14381/10/22-311/344 про призначення експертизи відібраних нафтопродуктів, - ДПС у Тернопільській області вийшла за межі своєї компетенції.

Проте, оскаржуване рішення є актом одноразового застосування та вичерпує свою дію фактом його виконання.

Станом на час розгляду справи вказана експертиза проведена та отримано результати досліджень, які викладені у листі Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи Державної митної служби України від 28.12.2012 №19/2-12.3/10068, який міститься в матеріалах справи (а.с.89).

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування рішення про проведення експертизи задоволенню не підлягають, оскільки правові наслідки оскарженого рішення за таких обставин є вичерпаними, а отже, задоволення позову не може призвести до відновлення порушених прав платника податків, так як після проведення експертизи права платника податків можуть порушувати лише висновок експертизи та/або рішення, прийняті за наслідками такої експертизи.

Враховуючи, що рішення про призначення експертизи вичерпало свою дію фактом його виконання, у зв'язку з чим на даний час не порушує прав позивача, тому, відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог про його скасування.

Щодо позовних вимог про визнання протиправними дій ДПС у Тернопільській області по призначенню експертизи, слід зазначити, що такі дії є структурно-невід'ємною складовою частиною процедури винесення (складання) правового акту індивідуальної дії у вигляді рішення, і окремо від рішення самі по собі ніяк не впливають на наявні у позивача права, не створюють для нього додаткових обов'язків, не визначають правову поведінку позивача, а тому, не можуть бути самостійним предметом судового розгляду.

В процесі перевірки складено акт від 29.12.2012 №0158/19/19/22/37076604 та проведено інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей, коштів на АЗС, в тому числі здійснено зняття залишків товарно-матеріальних цінностей (палива) та складено акт інвентаризації (а.с.82).

До зазначених товарів позивачем під час перевірки представлені наступні документи:

- Журнал обліку надходження нафтопродуктів АЗС №77 TOB "Тернопільоптторг";

- Товарно-транспортні накладні на відпуск нафтопродуктів №014105 від 19.11.2012, №014453 від 12.12.2012, №0007217 від 227.11.2012, №014426 від 08.12.2012 (а.с. 32-34);

- Сертифікат відповідності та паспорт в„–368 на бензин автомобільний А-95 ДСТУ 4063/2001, виданий ПАТ Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укрнафта";

- Сертифікат відповідності та паспорт в„–388 на бензин автомобільний А-92 ДСТУ 1063/2091, виданий ПАТ Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укрнафта";

В акті перевірки вказано, що паспорта на бензин автомобільний А-95 та А-92 не відповідають Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти та нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України за Наказами Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008р. №281/171/578/155, чим порушено правила торгівлі нафтопродуктами.

Згідно листа Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи від 28.12.2012 №19/2-12.3/10068 (а.с.89) щодо випробовування продукції, встановлено, що зразки представлених паливо-мастильних матеріалів, зокрема бензину А-95 резервуар №3 та бензин автомобільний А-92 резервуар 2, не відповідають вимогам ДСТУ за показниками "концентрація фактичних смол".

На підставі наведеного, податковий орган прийшов до висновку, що власника вказаних товарів, зокрема, в даному випадку бензину А-95 в кількості 8599,34 літрів та бензину А-92 в кількості 10821,46, що знаходився на АЗС №19 TOB "Тернопільоптторг" за адресою м. Тернопіль, вул. Протасевича, 3, - не встановлено, і товар не обліковані у встановленому порядку.

Відповідно п.94.7 ст. 94 ПКУ арешт майна може бути також застосований до товарів, які виготовляються, зберігаються, переміщуються або реалізуються з порушенням правил визначених митним законодавством України чи законодавством з питань оподаткування акцизним податком та товарів, у тому числі валютних цінностей, які продаються з порушенням порядку визначеному законодавством, якщо їх власника не встановлено.

29 грудня 2012 року, на підставі п.94.7 ст.94 ПК України, головним державним податковим ревізором-інспектором відділу погашення податкового боргу Тернопільської ОДПІ Тернопільської області ДПС (на даний час - Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Тернопільській області) Бучковським П.А. складено протокол про тимчасове затримання майна №2/29687 (а.с.24), яким затримано і вилучено бензин А-95, як "розчин невстановленого походження з запахом бензину з ємності №3" в кількості 8599,34 літрів на загальну суму 93733,00 грн. (ціна за одиницю вилученого майна - 10,90 грн.) та бензин А-92, як "розчин невстановленого походження з запахом бензину з ємності №2" в кількості 10821,46 літрів на загальну суму 114707,00 грн. (ціна за одиницю вилученого майна - 10,60 грн.), що знаходився на АЗС №19 TOB "Тернопільоптторг" за адресою м.Тернопіль, вул. Протасевича, 3. Вказане майно відповідно до цього протоколу вилучено і передано на зберігання третій особі.

На підставі вказаного протоколу, заступником начальника Тернопільської ОДПІ прийнято Рішення про накладення адміністративного арешту майна згідно з п. 94.7 статті 94 розділу ІІ Податкового кодексу України від 16.11.2012, в якому зазначено накласти тимчасовий адміністративний арешт майна, власник якого не встановлений, що міститься за адресою м. Тернопіль, вул. Протасевича, 3 на загальну суму 208440,00 грн. (а.с.27).

Згідно п. 94.7 ст. 97 Податкового кодексу України арешт майна може бути застосовано до товарів, що продаються чи переміщаються з порушенням законодавства, якщо власника не встановлено.

Перевіряючи правильність рішення Тернопільської ОДПІ про накладення адміністративного арешту майна від 29.12.2012 суд звертає увагу на те, що згідно акту перевірки від 29.12.2012 позивачем представлено документи на вищевказаний бензин, зокрема, журнал обліку надходжень нафтопродуктів АЗС, товарно-транспортні накладні на відпуск нафтопродуктів, сертифікат відповідності та паспорт в„–368 на бензин автомобільний А-95 ДСТУ 4063/2001, сертифікат відповідності та паспорт в„–388 на бензин автомобільний А-92 ДСТУ 1063/2091, видані ПАТ Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укрнафта".

Висновок податкового органу про безхазяйність бензину А-95 та А-92 ґрунтується не на первинних документах, які вказані судом вище, а лише на припущенні про неякісний бензин, що, на думку суду, є невірним.

В матеріалах справи також відсутні докази про порушення позивачем законодавства при його реалізації.

Також слід зазначити, що про те, що вказане майно належить позивачу, TOB "Тернопільоптторг" повідомляло ДПС в Тернопільській області (на даний час - Головне управління Міндоходів у Тернопільській області) під час перевірки, проте, відповідачі вказану обставину до уваги не взяли.

За таких обставин, суд вважає, що у податкового органу були відсутні підстави для вилучення та арешту майна позивача.

Крім цього, висновком комісійної судової криміналістичної експертизи нафтопродуктів від 12.07.2013 №1907/1908/13-34 (а.с.122), яка проведена в межах даної справи, встановлено, що зразки бензинів марок А-95 та А-92, які були надані на дослідження за показниками "сумарний вміст ароматичних вуглеводнів" відповідають вимогам ДСТУ 4063-2001 "Бензини автомобільні. Технічні умови" згідно арбітражного методу контролю ГОСТ 29040-91; за показниками "концентрація фактичних смол" відповідають вимогам ДСТУ 4063-2001 "Бензини автомобільні. Технічні умови" згідно методу контролю ДСТУ ГОСТ 1567:2006. Зразки бензинів марок А-95 та А-92, які були надані на дослідження відповідають вимогам ДСТУ 4063-2001"Бензини автомобільні. Технічні умови", а також паспортам якості №368 від 07.10.2012 №388 від 18.10.2012.

Враховуючи все наведене вище, суд приходить до висновку про відсутність у Тернопільської ОДПІ підстав для винесення рішення про накладення адміністративного арешту майна №2/29683 від 29.12.2012, а тому, вказане рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог про визнання протиправними дій Тернопільської ОДПІ по накладенню адміністративного арешту майна, слід зазначити, що такі дії є структурно-невід'ємною складовою частиною процедури винесення (складання) правового акту індивідуальної дії у вигляді рішення, і окремо від рішення самі по собі ніяк не впливають на наявні у позивача права, не створюють для нього додаткових обов'язків, не визначають правову поведінку позивача, а тому, не можуть бути самостійним предметом судового розгляду.

Щодо позовних вимог позивача про зобов'язання Тернопільської ОДПІ щодо звільнення вилученого майно з арешту слід зазначити наступне.

Відповідно до п.94.10 ст.94 ПК України, арешт на майно може бути накладено рішенням керівника контролюючого органу (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, крім випадків, коли власника майна, на яке накладено арешт, не встановлено (не виявлено). У цих випадках таке майно перебуває під режимом адміністративного арешту протягом строку, визначеного законом для визнання його безхазяйним.

Відповідно до пп.94.19.6 п.94.19 ст.94 ПК України, припинення адміністративного арешту майна платника податків здійснюється у зв'язку з скасуванням судом або контролюючим органом рішення керівника контролюючого органу (його заступника) про арешт.

Оскільки суд прийшов до переконання про необхідність визнати протиправним і скасувати рішення Тернопільської ОДПІ про накладення адміністративного арешту майна від 29.12.2012 №2/29683, то вимога позивача про зобов'язання Тернопільської ОДПІ звільнити вилучене майно з арешту задоволенню не підлягає, оскільки відповідно до пп.94.19.6 п.94.19 ст.94 ПК України, у разі набрання рішенням суду законної сили, арешт вказаного майна буде припинено.

Проте, як встановлено вище судом, на підставі протоколу про тимчасове затримання майна № 2/29687 від 29.12.2012, бензин А-95 в кількості 8599,34 літрів та бензин А-92 в кількості 10821,46 літрів на загальну суму 208440,00 грн., що знаходився на АЗС №19 TOB "Тернопільоптторг" за адресою м.Тернопіль, вул. Протасевича, 3, вилучено і передано на зберігання третій особі.

Враховуючи наведене, для захисту порушених прав та інтересів позивача, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо зобов'язання Тернопільської ОДПІ Тернопільської області Державної податкової служби (на даний час - Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Тернопільській області) повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "Тернопільоптторг" вилучене майно є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Разом з тим, відповідачем - Тернопільською ОДПІ не надано достатніх та беззаперечних доказів, щодо правомірності рішення Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про накладення тимчасового адміністративного арешту майна згідно з пунктом 94.7 статті 94 розділу ІІ Податкового кодексу України №2/29683 від 29 грудня 2012 року та правомірності вилучення майна ТОВ "Тернопільоптторг", а судом таких доказів не здобуто.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При розгляді справи, суд перевіряє відповідність оскаржуваних рішення, вчинених дій, бездіяльності принципам, визначеним ч.3 ст.2 КАС України.

Проаналізувавши наявні матеріали та обставини справи, подані сторонами докази, а також норми чинного законодавства україни суд прийшов до внутрішнього переконання про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог ТОВ Тернопільоптторг".

Керуючись ст.ст. 35,70,71,79,86,128,153,158-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним і скасувати рішення Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про накладення тимчасового адміністративного арешту майна згідно з пунктом 94.7 статті 94 розділу ІІ Податкового кодексу України №2/29683 від 29 грудня 2012 року.

3. Зобов'язати Тернопільську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Тернопільській області (код ЄДРПОУ 38739812, вул. Білецька, 1, м. Тернопіль) повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "Тернопільоптторг" (код ЄДРПОУ 37076604, вул. Чехова, 8 м. Тернопіль) нафтопродукти, а саме: бензин автомобільний А-95 в кількості 8599,34 літрів та бензин автомобільний А-92 в кількості 10821,46 літрів на загальну суму 208440,00 гривень (двісті вісім гривень чотириста сорок гривень 00 копійок), затриманий та вилучений відповідно до протоколу про тимчасове затримання майна №2/29687 від 29 грудня 2012 року.

4. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

(постанова виготовлена в повному обсязі 28.04.2012)

Головуючий суддя Жук А.В.

копія вірна

Суддя Жук А.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2014
Оприлюднено20.05.2014
Номер документу38709547
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/819/47/13

Постанова від 11.11.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Кривенда О.В.

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Ухвала від 01.04.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Ухвала від 14.10.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Ухвала від 24.07.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Постанова від 23.09.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Р.Б.

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Р.Б.

Постанова від 23.04.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Ухвала від 26.07.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Ухвала від 13.02.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні