Постанова
від 23.09.2014 по справі 2-а/819/47/13
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2014 року Справа № 6023/14/876

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :

Головуючої судді Хобор Р.Б.,

суддів: Попка Я.С., Сеника Р.П.,

з участю секретаря судового засідання Гелецького П.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Тернопільської об»єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.04.2014р. по справі №2-а/819/47/13 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільоптторг" до Тернопільської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області, Головного управління Міндоходів у Тернопільській області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішень відповідачів, зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопільоптторг" звернулось до суду з позовом до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області, Головного управління Міндоходів у Тернопільській області в якому з урахуванням уточнених позовних вимог просить:

- визнати протиправним і скасувати рішення Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про накладення адміністративного арешту майна № 2/29683 від 29.12.2012;

- визнати протиправним і скасувати рішення Державної податкової служби у Тернопільській області №16024/10/22-311/378 від 20.12.2012 р. про призначення експертизи;

- визнати протиправними дії Державної податкової служби у Тернопільській області щодо призначення експертизи.

- визнати протиправними дії Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби щодо накладення адміністративного арешту на майно TOB "Тернопільоптторг";

- зобов'язати Тернопільську ОДПІ вчинити дії щодо звільнення з тимчасового арешту (вилучення) та повернення на АЗС №19 TOB "Тернопільоптторг", що знаходиться за адресою м.Тернопіль, вул. Протасевича, 3 вилучених (конфіскованих) нафтопродуктів в кількості 10821,46 літрів бензину А-92 та 8599,34 літрів бензину А-95 на загальну суму 208440,00 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що вилучені з АЗС №19 TOB "Тернопільоптторг" за адресою м.Тернопіль, вул. Протасевича, 3 нафтопродукти в кількості 8599,34 літрів (бензин А-95) та 10821,46 літрів (бензин А-92) є власністю TOB "Тернопільоптторг", що підтверджується договором поставки №59 від 01.07.2011р., договором субкомісії №171-2012-К від 30.05.2012р. та товарно-транспортними накладними.

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.04.2014р. позов задоволено частково. Визнано протиправним і скасовано рішення Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про накладення тимчасового адміністративного арешту майна згідно з пунктом 94.7 статті 94 розділу ІІ Податкового кодексу України №2/29683 від 29 грудня 2012 року. Зобов'язано Тернопільську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Тернопільській області повернути товариству з обмеженою відповідальністю "Тернопільоптторг" нафтопродукти, а саме: бензин автомобільний А-95 в кількості 8599,34 літрів та бензин автомобільний А-92 в кількості 10821,46 літрів на загальну суму 208440,00 гривень (двісті вісім гривень чотириста сорок гривень 00 копійок), затриманий та вилучений відповідно до протоколу про тимчасове затримання майна №2/29687 від 29 грудня 2012 року. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постанова суду першої інстанції мотивована тим, що висновок податкового органу про безхазяйність бензину А-95 та А-92 ґрунтується не на первинних документах, а лише на припущенні відповідача про неякісний бензин, що, на думку суду, є невірним. Крім того, в матеріалах справи відсутні докази про порушення позивачем законодавства при його реалізації.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, Тернопільська об»єднана державна податкова інспекція ГУ Міндоходів у Тернопільській області подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити повністю.

Як на доводи апеляційної скарги покликається на те, що перевіркою встановлено те, що бензин автомобільний знаходився в реалізації без відповідних документів, не відповідає пред»явленим прихідним документам, не відповідає вимогам ДСТУ 4063-2001 «бензини автомобільні. Технічні умови» за показниками «концентрація фактичних смол».

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено те, що в період з 20.12.2012 року по 29.12.2012 року посадовими особами Тернопільської ОДПІ Тернопільської області ДПС було проведено перевірку господарської одиниці АЗС №19, що розташована за адресою вул. Протасевича, 3, м. Тернопіль та належить ТОВ «Тернопільоптторг», за результатами якої складено акт фактичної перевірки №0158/19/19/22/37076604 (№ 361/19/18/22/37076604) від 29.12.2012р.

На підставі п.20.1.5 ст.20 Податкового кодексу України в ході перевірки було проведено інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей, коштів на АЗС, в тому числі здійснено зняття залишків товарно-матеріальних цінностей (палива). Даний факт зафіксовано в додатку до акту перевірки №0158/19/19/22/37076604 (№361/19/18/22/37076604) від 29.12.2012р.

В акті перевірки вказано, що паспорта на бензин автомобільний А-95 та А-92 не відповідають Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти та нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України за Наказами Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008р. №281/171/578/155, чим порушено правила торгівлі нафтопродуктами.

В ході проведення перевірки працівниками інспекції з питань захисту прав споживачів на підставі рішення про відбір зразків продукції від 20.12.2012 року №4 спільно з працівниками податкового органу проведено відбирання проб сумішей нафтопродуктів, про що складено відповідний акт №1 від 20.12.2012р.

Колегією суддів встановлено, що згідно з результатами проведених досліджень центральним митним управлінням лабораторних досліджень та експертної роботи державної митної служби України від 28.12.2012р. № 19/2-12.3/100068 у відповідності до запиту ДПС України №7532/0/51-12/19-6016 від 25.12.2012р., яким випробувано бензин автомобільний А-95 отриманий з резервуару № 3 та бензин автомобільний А-92 отриманий з резервуару № 2, зразки представленого бензину автомобільного не відповідають вимогам ДСТУ 4063-2001 «бензини автомобільні, Технічні умови» за показниками, концентрація фактичних смол", а саме: згідно ДСТУ 4063-2001 допустима норма концентрації фактичних смол мг. на 100 см. куб. бензину на місці споживання для бензинів А-92 та А-95 повинна становити не більше 10. В результаті проведення лабораторних досліджень встановлено наступні концентрації, бензин А-95 -12,4, бензин А-92 - 14,7.

Враховуючи викладене, на переконання колегії суддів, перевіркою зроблено вірний висновок про те, що бензин автомобільний А-95 ДСТУ 4063-2001 в кількості 8599,34 літрів по ціні 10,90 грн. за один літр та бензин автомобільний А-92 ДСТУ 4063-2001 в кількості 10821,46 літрів по ціні 10,60 грн. за один літр (згідно відомості про зняття залишків станом на 15:30 год. 20.12.2012р.) знаходився в реалізації без відповідних документів, не відповідає пред'явленим прихідним документам, не відповідає вимогам ДСТУ 4063-2001, „бензини автомобільні. Технічні умови" за показниками „концентрація фактичних смол " на загальну суму 208440,28 грн.

Відтак, колегія суддів вважає, що за відсутності документів щодо походження товару (бензин автомобільний А-95 ДСТУ 4063-2001 в кількості 8599,34 літрів та А 92 ДСТУ 4063-2001 в кількості 10821,46 літрів), відомостей про власника товару, товар не облікований у встановленому законодавством порядку, його правомірно визнано безгосподарним.

Відповідно до п.94.7 ст. 94 Податкового кодексу України арешт майна може бути також застосований до товарів, які виготовляються, зберігаються, переміщуються або реалізуються з порушенням правил визначених митним законодавством України чи законодавством з питань оподаткування акцизним податком та товарів, у тому числі валютних цінностей, які продаються з порушенням порядку визначеному законодавством, якщо їх власника не встановлено.

29.12.2012 року на підставі п.94.7 ст.94 ПК України, головним державним податковим ревізором-інспектором відділу погашення податкового боргу Тернопільської ОДПІ Тернопільської області ДПС Бучковським П.А. складено протокол про тимчасове затримання майна №2/29687, яким затримано і вилучено бензин А-95, як "розчин невстановленого походження з запахом бензину з ємності №3" в кількості 8599,34 літрів на загальну суму 93733,00 грн. (ціна за одиницю вилученого майна - 10,90 грн.) та бензин А-92, як "розчин невстановленого походження з запахом бензину з ємності №2" в кількості 10821,46 літрів на загальну суму 114707,00 грн. (ціна за одиницю вилученого майна - 10,60 грн.), що знаходився на АЗС №19 TOB "Тернопільоптторг" за адресою м.Тернопіль, вул. Протасевича, 3. Вказане майно відповідно до цього протоколу вилучено і передано на зберігання третій особі.

На підставі вказаного протоколу, заступником начальника Тернопільської ОДПІ прийнято рішення № 2/29683 від 29.12.2012р. про накладення адміністративного арешту майна згідно з п. 94.7 статті 94 розділу ІІ Податкового кодексу України, в якому зазначено накласти тимчасовий адміністративний арешт майна, власник якого не встановлений, що міститься за адресою м. Тернопіль, вул. Протасевича, 3 на загальну суму 208440,00 грн.

Колегія суддів приходить до висновку, що на момент накладення адміністративного арешту майна, власник якого не встановлений, відповідач діяв у відповідності до вимог податкового законодавства, тобто правомірно.

Крім того, колегія суддів з твердженнями суду першої інстанції про те, що накладення адміністративного арешту майна є структурно-невід'ємною складовою частиною процедури винесення (складання) правового акту індивідуальної дії у вигляді рішення, і окремо від рішення самі по собі не впливають на наявні у позивача права, не створюють для нього додаткових обов'язків, не визначають правову поведінку позивача, а тому, не можуть бути самостійним предметом судового розгляду.

Враховуючи докази у справі в їх сукупності, дослідивши усі обставини справи, колегія суддів приходить до висновку про те, що суд першої інстанції не повністю з»ясував обставини, що мають значення для справи, що відповідно до п. 1 ч.1 ст.202 КАС України є підставою для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

Відтак, апеляційний суд приходить до висновку про те, що постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.04.2014р. по справі №2-а/819/47/13 слід скасувати, а в задоволенні позовних вимог відмовити.

Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, п. 3 ч. 1 ст. 198, п.1 ч.1 ст. 202, ч. 2 ст. 205, ст.ст. 207, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Тернопільської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області задовольнити.

Постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.04.2014р. по справі № 2-а/819/47/13 - скасувати та прийняти нову постанову якою в задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільоптторг" до Тернопільської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області, Головного управління Міндоходів у Тернопільській області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішень відповідачів, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили.

Головуюча суддя Р.Б. Хобор

Судді Я.С. Попко

Р.П. Сеник

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2014
Оприлюднено07.10.2014
Номер документу40755604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/819/47/13

Постанова від 11.11.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Кривенда О.В.

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Ухвала від 01.04.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Ухвала від 14.10.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Ухвала від 24.07.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Постанова від 23.09.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Р.Б.

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Р.Б.

Постанова від 23.04.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Ухвала від 26.07.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

Ухвала від 13.02.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Жук А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні