Постанова
від 12.12.2012 по справі 2а/0570/13014/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 грудня 2012 р. Справа № 2а/0570/13014/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді

при секретарі

Приміщення суду за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Давиденко Т.В.

при секретарі судового засідання Грішаєві Є.Є.

за участю представників сторін:

від позивача - Лубинець А.В. - довір. від 04.09.2012 року б/н

від відповідачів - Морозова Я.О. - довір. від 25.09.2012 року № 01-14-2407

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Проектувально - виробнича фірма «Промбудтехнологія»

до відповідачів:

1. Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

2. Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

про визнання незаконним рішення, спонукання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Проектувально - виробнича фірма «Промбудтехнологія» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання незаконним рішення від 30.07.2012 року № 20-02-1106 про відмову в наданні фінансування витрат на допомогу у зв'язку з вагітністю і пологами відносно листка непрацездатності № 061404 за період з 26.04.2012 року по 29.08.2012 року, виданого на ім'я ОСОБА_3, зобов'язання здійснити фінансування витрат на допомогу у зв'язку з вагітністю і пологами відносно листка непрацездатності № 061404 за період з 26.04.2012 року по 29.08.2012 року, виданого на ім'я ОСОБА_3

Доводи позовної заяви обґрунтовує тим, що, як вважає позивач, рішення, яке

оскаржується, прийняте відповідачем з перевищенням повноважень та не у спосіб,

визначений Законом.

Вказує на неправомірність висновків Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про порушення товариством норм Кодексу Законів про працю України.

Вважає, що ним не допущене порушення вимого чинного законодавства при прийнятті на роботу ОСОБА_3 на посаду бухгалтера з окладом 2500 грн. з доплатою за роботу касиром 1200 грн. та доплатою за роботу інспектором відділу кадрів з окладом 1200 грн., оскільки ст. 105 Кодексу законів про працю України передбачене суміщення професій, яке може бути додатковою умовою трудового договору.

Вказує на неправомірність висновку про невиконання ОСОБА_3 обов'язків бухгалтера щодо непідписання нею розрахунково - платіжної відомості за березень 2012 року та звітного розрахунку для відрахувань у Фонди за березень 2012 року, оскільки посадовою інструкцією бухгалтера не передбачений обов'язок підписувати вказані документи, обов'язок підписання розрахунково - платіжної відомості та звітного розрахунку покладений на головного бухгалтера підприємства, а за його відсутності на директора підприємства.

Крім того, зазначає, що відповідачем в порушення вимог Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності» не здійснене таке фінансування у встановлений десятиденний строк.

Враховуючи наведене просить позовну заяву задовольнити в повному обсязі.

05.11.2012 року позивач надав заяву про уточнення позовних вимог, в якій просив визнати протиправною бездіяльність щодо нездійснення фінансування витрат на матеріальну допомогу та зобов'язати здійснити фінансування (а.с. 49).

В запереченнях на позовну заяву відповідач вказав на її безпідставність та зазначив, що під час перевірки правомірності надання відповідного фінансування позивачу встановлений факт порушення законодавства в частині встановлення розмірів посадових окладів найманим працівникам, що призвело, як вважає відповідач, до необгрунтованного нарахування допомоги по вагітності та пологах ОСОБА_3, незабезпечення рівності трудових прав диференціації заробітної плати.

Враховуючи наведене просить в задоволені позовної заяви відмовити.

Ухвалою від 07.11.2012 року до участі у справі в якості другого відповідача залучена Макіївська міська виконавча дирекція Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити у задоволені позовної заяви в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, заперечень, заслухавши представників сторін, суд встановив.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Проектувально - виробнича фірма «Промбудтехнологія» перебуває на обліку в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ 34400058), зареєстроване рішенням Виконавчого комітету Макіївської міської ради від 24.05.2006 року, юридична адреса: 86157, Донецька область, м. Макіївка, вул. Театральна, б. 16.

ТОВ «ПВФ «Промбудтехнологія» звернулось до Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з заявою - розрахунком про здійснення фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду щодо фінансування матеріального забезпечення по вагітності та пологам працівника ОСОБА_3 за період з 26.04.2012 року по 29.08.2012 року в сумі 18290 грн. 16 коп. (а.с. 21).

Виконавча дирекція Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності здійснила позапланову перевірку ТОВ «Пректувально - виробнича фірма «Промбудтехнологія» з питань правильності та обґрунтованості витрачання коштів Фонду, за результатами якої складений акт від 14.08.2012 року (а.с. 14 - 17).

В ході перевірки встановлене порушення ТОВ «ПВФ «Промбудтехнологія» вимог чинного законодавства при прийнятті на роботу ОСОБА_3 на посаду бухгалтера з окладом 2500 грн. з доплатою за роботу касиром 1200 грн. та доплатою за роботу інспектором відділу кадрів з окладом 1200 грн., невиконання ОСОБА_3 обов'язків бухгалтера щодо непідписання нею розрахунково - платіжної відомості за березень 2012 року та звітного розрахунку для відрахувань у Фонди за березень 2012 року.

30.07.2012 року Макіївська міська Виконавча дирекція Донецького обласного відділенні Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності надіслала на адресу ТОВ «Пректувально - виробнича фірма «Промбудтехнологія» лист № 20-02-1106 про відмову у виплаті допомоги по вагітності та пологах у розмірі 18290 грн. 16 коп. за листком непрацездатності № 061404 з 26.04.2012 року, виданому ОСОБА_3 (а.с. 12 - 13).

13.11.2012 року Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулось до Територіальної державної інспекції з питань праці у Донецькій області щодо надання відповіді про додержання ТОВ «Проектувально-виробничою фірмою «Промбудтехнологія» ст. 96 КЗпП та забезпечення рівності трудових прав в частині диференціації заробітної плати .

Листом від 14.11.2012 року № 09-466/06 Територіальною державною інспекцією з питань праці у Донецькій області надана відповідь, з якої вбачається, що встановлені станом на 01.03.2012 року посадові оклади директору, головному інженеру, бухгалтеру у розмірі 2100 грн., 2000 грн., 2100 грн. не відповідають вимогам чинного законодавства та порушують рівність трудових прав в частині диференціації заробітної плати працівників.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, 01.03.2012 року директором ТОВ «ПВФ «Промбудтехнологія» затверджений штатний розклад товариства, згідно якого введені посади директора з окладом 2100 грн., головного інженера з окладом 2000 грн., бухгалтера з окладом 2100 грн., касира з окладом 1200 грн., інспектора відділу кадрів з окладом 1200 грн., прораба з окладом 1090 грн. та маркетолога з окладом 1090 грн. (а.с. 65).

01.03.2012 року ТОВ «ПВФ «Промбудтехнологія» виданий наказ про прийняття ОСОБА_3 на посаду бухгалтера з покладанням обов'язків касира та інспектора відділу кадрів (а.с. 26).

Як вбачається з трудової книжки ОСОБА_3 серія АС № 779368, ОСОБА_3 прийнята на роботу на посаду бухгалтера до ТОВ «Проектувально - виробнича фірма «Промбудтехнологія» 01.03.2012 року наказ № 1103 (а.с. 22 - 24).

За період з 26.04.2012 року по 29.08.2012 року ОСОБА_3 перебувала на лікарняному по вагітності та пологах, про що свідчить лікарняний (а.с. 18).

Згідно бухгалтерської довідки за період з 26.04.2012 року по 29.08.2012 року розмір допомоги до заробітної плати - 100%, денна допомога - 145 грн. 16 коп., усього нараховано - 18290 грн. 16 коп. (а.с. 19).

Допитані у судовому засіданні свідки ОСОБА_4, ОСОБА_3 та ОСОБА_5 підтвердили, що ОСОБА_3 була прийнята на рОботу до ТОВ «ПВФ «Промбудтехнологія» на посаду бухгалтера з покладанням обов'язків касира та інспектора відділу кадрів.

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, позивач просить визнати протиправною бездіяльність та зобов'язати відповідача здійснити фінансування витрат на допомогу у зв'язку з вагітністю і пологами ОСОБА_3

Проаналізувавши матеріали справи, норми законодавства, яке регулює спірні взаємовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що задоволенню не підлягає, з наступних підстав.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням».

Частиною 1 статті 9 цього Закону визначено, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів та є страховиком.

Таким чином, відповідач у справі - орган владних повноважень, якому чинним законодавством України надані владні управлінські функції у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Статтею 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» встановлено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, установах, організаціях, незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб.

Згідно ст. 34 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» передбачене надання за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, допомоги по вагітності та пологах.

Відповідно до ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке компенсує втрату заробітної плати (доходу) за період відпустки у зв'язку з вагітністю та пологам.

Допомога по вагітності та пологах застрахованій особі виплачується за весь період відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами, тривалість якої становить 70 календарних днів до пологів і 56 (у разі ускладнених пологів або народження двох чи більше дітей -70) календарних днів після пологів. Розмір зазначеної допомоги обчислюється сумарно та надається застрахованій особі в повному обсязі незалежно від кількості днів відпустки, фактично використаних до пологів.

Статтею 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» визначено розмір допомоги по вагітності та пологах: допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу), обчисленої відповідно до статті 53 цього Закону, і не залежить від страхового стажу.

Відповідно до ст. 51 Закону підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи та не заперечується сторонами у справі, працівник позивача перебував на лікарняному по вагітності та пологах з 26.04.2012 року по 29.08.2012 року, у зв'язку з чим йому виданий у встановленому порядку листок непрацездатності.

Відповідно до статті 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 року № 26 затверджений Порядок фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.01.2011 року за № 111/18849.

Абзацем 2 пункту 2 Порядку визначено, що підставою для фінансування страхувальників-роботодавців робочими органами Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами.

Згідно п. 3 Порядку у разі виникнення страхового випадку із застрахованою особою на підставі поданих документів, передбачених статтею 51 Закону, комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства з урахуванням вимог Положення про комісію (уповноваженого) підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затвердженого постановою правління Фонду від 23.06.2008 N 25, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.07.2008 N 636/15327, приймає рішення про призначення матеріального забезпечення застрахованій особі.

Відповідно до п. 4 Порядку на підставі рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства про призначення матеріального забезпечення страхувальник-роботодавець нараховує суми матеріального забезпечення та оформлює заяву-розрахунок.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, позивачем оформлена та надана відповідачу відповідна заява - розрахунок про здійснення фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованим особам - ОСОБА_3 за період з 26.04.2012 року по 29.08.2012 року, яка 01.03.2012 року була прийнята на роботу до ТОВ «ПВФ «Промбудтехнологія» на посаду бухгалтера з покладанням обов'язків касира та інспектора відділу кадрів.

Суд вважає, що у спорі, який розглядається, відсутні ознаки протиправності бездіяльності відповідача щодо нездійснення фінансування витрат на матеріальну допомогу працівнику позивача, з наступних підстав.

Пунктом 3 частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» страховику надане право проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.

Пунктом 3 частиною 2 статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18 січня 2001 року № 2240-Ш (далі-Закон України № 2240) органи Фонду зобов'язані здійснювати контроль за правильним нарахуванням, своєчасною сплатою страхувальником страхових внесків, а також обґрунтованості проведення ним витрат страхових коштів.

Як зазначалось раніше, відповідачем проведена перевірка позивача з питань правильності та обгрунтованності витрачання коштів Фонду, за результатами якої встановлене порушення товариством норм законодавства про працю України.

Суд вважає такий висновок правомірним, виходячи з наступного.

Як встановлено судом, ОСОБА_3 була прийнята на работу до позивача відповідно до наказу від 01.03.2012 року на посаду бухгалтера з окладом 2100 грн. з покладанням обов'язків касира з окладом 1200 грн. та інспектора відділу кадрів з окладом 1200 грн.

Питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначається Кодексом законів про працю України, Законом України «Про оплату праці» та іншими нормативно-правовими актами.

Законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами.

Статтею 94 КЗпП визначено, що заробітна плата - це винагорода обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежуються.

Згідно ст. 1021 Кодексу законів про працю України працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.

Згідно п.5 зазначеного Положення одержана за роботу за сумісництвом заробітна плата при підрахунку середнього заробітку по основній роботі не враховується.

Порядок встановлення розмірів оплати праці та мінімальні гарантії в оплаті праці визначений Кодексом законів про працю України, статтею 96 якого визначено, що основою організації оплати праці є тарифна система оплати праці, яка включає тарифні сітки, тарифні ставки, схеми посадових окладів і тарифно-кваліфікаційні характеристики (довідники).

Тарифна система оплата праці використовується для розподілу робіт залежно від їх складності, а працівників - залежно від їх складності, а працівників - залежно від їх кваліфікації та за розрядами тарифної сітки. Вона є основою формування та диференціації розмірів заробітної плати.

Формування тарифної сітки (схеми посадових окладів) проводиться на основі тарифної ставки робітника першого розряду, що встановлюється в розмірі, який перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, та міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень розмірів тарифних ставок (посадових окладів).

Відповідно до Методичних рекомендацій щодо оплати праці працівників малих підприємств, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 13.8.2004 року № 186, тарифна сітка - сукупність кваліфікаційних тарифних розрядів та відповідних їм тарифних коефіцієнтів, за якими визначається розмір тарифних ставок оплати праці працівників у залежності від складності виконуваних робіт та кваліфікації працівників.

Згідно із ст. 97 КЗпП та ст. 15 Закону України «Про оплату праці» форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами, установами, організаціями самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами. Якщо колективний договір на підприємстві, в установі, організації не укладено, власник або уповноважений ним орган зобов'язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом.

З системного аналізу норм чинного законодавства України, яке регулює питання оплати праці, вбачається, що встановлені позивачем станом на 01.03.2012 року посадові оклади директору, головному інженеру, бухгалтеру в розмірі 2100 грн., 2000 грн. та 2100 грн. не відповідають вимогам чинного законодавства в частині незабезпечення рівності трудових прав диференціації заробітної плати.

Крім зазначенного, суд враховує наступне.

Як зазначалось раніше, ОСОБА_3 була прийнята на работу до позивача відповідно до наказу від 01.03.2012 року на посаду бухгалтера з окладом 2100 грн. з покладанням обов'язків касира з окладом 1200 грн. та інспектора відділу кадрів з окладом 1200 грн.

Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28 червня 1993 року № 43 затверджене Положенням про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій, згідно якого сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом. Для роботи за сумісництвом згоди власника або уповноваженого ним органу за місцем основної роботи не потрібно.

Основним документом про трудову діяльність працівника, згідно ст. 48 Кодексу законів про працю України, є трудова книжка.

При цьому зазначеною нормою встановлено, що трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації або у фізичної особи понад п'ять днів. Трудові книжки ведуться також на позаштатних працівників при умові, якщо вони підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню.

Відповідно до ч. 4 ст. 48 Кодексу законів про працю України до трудової книжки заносяться відомості про роботу, заохочення та нагороди за успіхи в роботі на підприємстві, в установі, організації; відомості про стягнення до неї не заносяться.

Згідно п. 1.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року № 58 трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації (далі - підприємство) усіх форм власності або у фізичної особи понад п'ять днів, у тому числі осіб, які є співвласниками (власниками) підприємств, селянських (фермерських) господарств, сезонних і тимчасових працівників, а також позаштатних працівників за умови, якщо вони підлягають державному соціальному страхуванню. На осіб, які працюють за сумісництвом, трудові книжки ведуться тільки за місцем основної роботи.

Як вбачається з трудової книжки ОСОБА_3, в ній зазначені відомості про прийняття працівника на посаду бухгалтера, записи про виконання обов'язків касира та інспектора відділу кадрів відсутні.

Відповідно до ст. 21 Кодексу законів про працю України трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Позивачем не надано суду доказів укладання трудового договору з працівником стосовно виконання ним обов обов'язків касира та інспектора відділу кадрів.

Враховуючи наведене та те, що у спорі, який розглядається, відсутні ознаки протиправності бездіяльності відповідача щодо нездійснення фінансування витрат на матеріальну допомогу, суд вважає позовну заяву такою, що задоволенню не підлягає.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ухвалення судового рішення на користь сторони - суб'єкта владних повноважень питання про розподіл судових витрат не розглядається.

На підставі викладеного керуючись ст. 19 Конституції України, Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», ст. 2, ст. 7-15, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 122 - 154, ст. 160 - 163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

В задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Проектувально - виробнича фірма «Промбудтехнологія» до Виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправною бездіяльність щодо нездійснення фінансування витрат на матеріальну допомогу та зобов'язання здійснити фінансування - відмовити.

Постанова Донецького окружного адміністративного суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У судовому засіданні 12.12.2012 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, повний текст постанови виготовлений 17.12.2012 року.

Суддя Давиденко Т.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2012
Оприлюднено04.07.2014
Номер документу39545814
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/13014/2012

Ухвала від 22.01.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 04.01.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Постанова від 12.12.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 23.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 02.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 12.12.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 22.01.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні