КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 810/4537/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Панова Г.В. Суддя-доповідач: Бабенко К.А
У Х В А Л А
Іменем України
16 червня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Борисюк Л.П., Собківа Я.М., розглянувши адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління Міндоходів у Київській області на Постанову Київського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2013 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ергопак» до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління Міндоходів у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень форми «Р», -
В С Т А Н О В И В:
В зв'язку з неприбуттям жодного з представників осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, відповідно до п. 2 частини першої ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2013 року позов задоволено.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а Постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.
Відповідачем проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні фінансово-господарських взаємовідносин з ФОП ОСОБА_2 за період з 01.01.2010 по 28.12.2013, про що складено відповідний Акт від 29.07.2013 №30/22-01/НОМЕР_1 (далі - Акт).
Перевіркою встановлено порушення Позивачем вимог підпунктів 14.1.36, 14.1.27, пункту 14.1 статті 14, пунктів 138.1, 138.2, 138.4 статті 138 Податкового кодексу України , в результаті чого завищено на 364416,65 грн. суми витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування з податку на прибуток підприємств, в тому числі по періодам: у 3 кварталі 2011 року на 138333,33 грн., у 4 кварталі 2011 року на 226083,32 грн.; пункту 185.1 статті 185, пункту 188.1 статті 188, пунктів 198.2, 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.2 статті 200 Податкового кодексу України - завищено на 72883,35 грн. суми податкового кредиту, у тому числі по періодам: у серпні 2011 року - 10716,67 грн., вересні 2011 року - 169950,00 грн., жовтні 2011 року - 21100,01 грн., листопаді 2011 року - 24116,67 грн.
На підставі вищезазначених порушень, Відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення форми «Р» від 12.08.2013 року №№0000322300, 0000332300, якими збільшено на 83816,00 грн. суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств, створених за участю іноземних інвесторів за основним платежем та на 91105,00 грн. з податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах), у тому числі на 72884,00 грн. за основним платежем та на 18221,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами), відповідно.
Як вбачається з пп. 2.1 п. 2 Договору на транспортно-експедиторське обслуговування №0908 від 09.08.2011 року, копія якого наявна в матеріалах справи (Т.1,а.с.27-29), укладеного Позивачем, як Замовником, та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2, як Експедитором, останній зобов'язується організувати та здійснити перевезення довіреного йому Замовником вантажу до пункту призначення і передачу його особі, яка має право на одержання вантажу, а Замовник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу в строки та на умовах, передбачених цим Договором.
Підпунктом 3.1. пункту 3 зазначеного Договору, зокрема, визначено, що перевезення вантажу здійснюється відповідно до письмової заявки Замовника.
Підпунктом 8.1 пункту 8 значеного Договору встановлено, що він набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2011 року.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.
Згідно із ст. 1, частиною першою ст. 3 та частинами першою, другою ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996-ХІV, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення; метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства; підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій; первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи; первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
На підтвердження факту отримання визначених Договором послуг та їх оплати, Позивачем надано Акти виконаних робіт від 22.08.2011 року №20, від 31.08.2011 року №29, від 15.09.2011 року №132, від 26.09.2011 року №151, від 30.09.2011 року №161, від 07.11.2011 року №125, від 16.11.2011 року №158, від 21.11.2011 року №170, від 24.11.2011 року №179, від 10.10.2011 року №136, від 24.10.2011 року №168, від 31.10.2011 року №187, від 30.11.2011 року №187 та податкові накладні: від 31.10.2011 року №187 на загальну суму 51100 грн., в тому числі ПДВ 8516,67 грн., від 24.11.2011 року №179 на загальну суму 36300 грн., в тому числі ПДВ 6050 грн., від 30.11.2011 року №187 на загальну суму 19000 грн., в тому числі ПДВ 3166,67 грн., від 21.11.2011 року №170 на загальну суму 27100 грн., в тому числі ПДВ 4516,67 грн., від 16.11.2011 №158 на загальну суму 32300 грн., в тому числі ПДВ 5383,33 грн., 07.11.2011 року №125 на загальну суму 30000 грн., в тому числі ПДВ 5000 грн., від 24.10.2011 року №168 на загальну суму 52300 грн., в тому числі ПДВ 8716,67, від 10.10.2011 року №136 на загальну суму 23200 грн., в тому числі ПДВ 3866,67, від 15.09.2011 року №132 на загальну суму 41100 грн., в тому числі ПДВ 6850 грн., від 26.09.2011 року №151 на загальну суму 38900 грн., в тому числі ПДВ 6483,33, від 30.09.2011 року №161 на загальну суму 21700 грн., в тому числі ПДВ 3616,67 грн., від 22.08.2011 року №20 на загальну суму 13800, в тому числі ПДВ 2300 грн., від 31.08.2011 року №29 на загальну суму 50500 грн., в тому числі ПДВ 8416,67 грн., платіжні доручення: №5550 від 31.08.2011 року на суму 13800,00грн, №5879 від 12.09.2011 року на суму 50500,00 грн., №6300 від 26.09.2011 року на суму 41100,00 грн., №6533 від 04.10.2011 року на суму 38900,00грн., №6847 від 13.10.2011 року на суму 21700,00 грн., №7131 від 21.10.2011 року на суму 23200,00 грн., №7443 від 02.11.2011 року на суму 52300,00 грн., №7757 від 11.11.2011 року на суму 51100,00 грн., №7935 від 18.11.2011 року на суму 30000,00 грн., №8125 від 23.11.2011 року на суму 32300,00 грн., №8374 від 30.11.2011 року на суму 27100,00 грн., №8616 від 06.12.2011 року на суму 36300,00 грн., №8617 від 06.12.2011 року на суму 19000,00 грн.,копії яких також наявні в матеріалах справи (Т.1,а.с.30-41, 42-54, 68-74).
Крім того, Позивачем надано товарно-транспортні накладні, накладні на переміщення та Заявки до зазначеного Договору, копії яких наявні в матеріалах справи (Т.2,а.с.5-214;Т.3,а.с.19-249).
Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом ІІ цього Кодексу.
Згідно із п.п. 198.1, 198.3, 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а)придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; не відносяться до податкового кредиту, зокрема, суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.
Тобто, обов'язковою умовою підтвердження реальності здійснення господарських операції є фактична наявність у платника податків первинних документів, фізичних, технічних та технологічних можливостей для здійснення відповідної операції та зв'язку між фактом придбання товару (послуги) і подальшою господарською діяльністю.
На виконання господарських зобов'язань та підтвердження надання контрагентом послуг, оформлено всі необхідні первинні документи, укладення Договору спрямовано на реальне настання правових наслідків, він відповідає економічному змісту та чинному законодавству.
Про відсутність факту здійснення господарських операцій можуть свідчити, зокрема, такі обставини: всупереч даним податкового обліку будь-кого з учасників операцій відсутні зміни активів, зобов'язань чи власного капіталу принаймні в одного з таких учасників; результати, відображені у даних податкового обліку будь-кого з учасників господарських операцій, фактично не настали внаслідок відсутності відповідних дій будь-кого з учасників такої операції (наприклад, відображення отримання послуг без їх фактичного надання або в разі їх надання іншою особою, ніж та, що вказана у даних податкового обліку чи первинних документах; імітація купівлі товару в особи, яка ніколи його не продавала тощо).
З метою встановлення факту здійснення господарських операцій, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість має бути підтверджено рух активів у процесі здійснення господарських операцій, при цьому дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарської операції: договори, акти виконаних робіт тощо; фізичні, технічні та технологічні можливості певної особи до вчинення тих чи інших дій, що становлять зміст господарської операції, як-от: наявність відповідних ліцензій та інших дозвільних документів, що необхідні для ведення певного виду господарської діяльності; встановлено зв'язок між фактом придбання товарів (послуг) і господарською діяльністю платника податку, що збігається з позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною, зокрема, в його Листі від 02.06.2011 року № 742/11/13-11.
Відповідачем до судів першої та апеляційної інстанцій будь-яких доказів на підтвердження зазначеного та/або відповідних судових рішень щодо визнання укладеного між Позивачем і його контрагентом Договору недійсним не надано, не доведено безтоварності здійснених господарської операції.
Колегія суддів не погоджується з посиланням Відповідача в Акті та апеляційній скарзі на нікчемність правочину, укладеного між Позивачем та контрагентом в зв'язку з порушенням кримінальної справи по факту фіктивного підприємництва - створення ФОП «ОСОБА_2» з метою прикриття незаконної діяльності за ознаками злочину, передбаченого ст.205 ч.2 Кримінального кодексу України, порушеної СУ ГУ МВС України в Київській області, тому, як вини та умислу Позивача, спрямованих на заволодіння державним майном, порушення публічного порядку не встановлено, Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено умислу укладення угод між Позивачем та контрагентом з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, не надано будь-яких рішень суду у цивільній чи господарській справі, вироку суду у кримінальній справі або іншого належного доказу на підтвердження «безтоварності» здійснених Позивачем господарських операцій та/або щодо визнання Договору недійсним, що збігається з позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною, зокрема, в його Ухвалі від 05.12.2012 року (код ЄДРСР 27946361 ). Крім того, Позивач не має нести відповідальність за порушення податкового законодавства його контрагентами та/або їх посадовими особами.
Згідно із частиною другою ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, вимоги якої Відповідачем не виконано.
В зв'язку з вищенаведеним, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правомірно визнано протиправними та скасовано оскаржені Позивачем податкові повідомлення-рішення Відповідача.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, за таких підстав, апеляційна скарга залишається без задоволення, а Постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління Міндоходів у Київській області залишити без задоволення, а Постанову Київського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2013 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили.
Головуючий суддя Бабенко К.А.
Судді: Борисюк Л.П.
Собків Я.М.
.
Головуючий суддя Бабенко К.А
Судді: Борисюк Л.П.
Собків Я.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2014 |
Оприлюднено | 09.07.2014 |
Номер документу | 39646144 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бабенко К.А
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні