Ухвала
від 10.07.2014 по справі 2-а-8048/08
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

Справа № 2-а-8048/08

10 липня 2014 року м.Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Нор У.М., за участю секретаря судового засідання Демчук І.М., сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: не з'явився,

відповідача 1: представник не з'явився,

відповідача 2: представник не з'явився,

відповідача 3: представник не з'явився,

державного виконавця: представник не з'явився,

розглянувши подання державного виконавця про зміну способу і порядку виконання рішення у адміністративній справі за позовом

ОСОБА_1

до Управління праці та соціального захисту населення Рівненської райдержадміністрації, Управління праці та соціального захисту населення Сарненської райдержадміністрації, Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціального захисту населення Рівненської облдержадміністрації

про визнання дій неправомірними

ВСТАНОВИВ:

01.07.2014 року до Рівненського окружного адміністративного суду надійшла заява державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Рівненській області про зміну способу та порядку виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2012 року.

Державний виконавець просив суд змінити спосіб та порядок виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2012 року шляхом стягнення з Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат департаменту соціального захисту населення Рівненської облдержадміністрації на користь ОСОБА_1 щорічну грошову допомогу до 5-го травня як інваліду війни ІІІ групи за 2009 рік відповідно до ст.13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантій їх соціального захисту" в розмірі 3106,00 грн.

Державний виконавець в судове засідання не з'явився, просив розглянути подання без його участі.

Позивач в судове засідання не з'явився, подав клопотання, в якому просив подання розглядати без його участі.

Відповідач 1 - Управління праці та соціального захисту населення Рівненської райдержадміністрації заперечень проти подання не подавав. Представник відповідача 1 в судове засідання не з'явився, про причини неприбуття суд не повідомив.

Відповідач 2 - Управління праці та соціального захисту населення Сарненської райдержадміністрації проти подання заперечив, про що подав письмові заперечення. Представник відповідача 2 в судове засідання не з'явився, про причини неприбуття суд не повідомив.

Відповідач 3 - Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціального захисту населення Рівненської облдержадміністрації заперечень проти подання не подавав. Представник відповідача 3 в судове засідання не з'явився, про причини неприбуття суд не повідомив.

Відповідно до ч.2 ст.264 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, що звернулися з поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Тому, суд вважає за можливе розглянути подання за відсутності осіб, які беруть участь у справі.

Розглянувши подання по суті, дослідивши наявні у справі матеріали, оцінивши їх в сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, у відповідності до норм чинного законодавства, суд дійшов до висновку, що подання підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до ст.263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Зазначена норма кореспондується зі ст.36 Закону України «Про виконавче провадження» від 21.04.1999 року N606-XIV (далі - Закон N606-XIV), частиною першою якої встановлено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, державний виконавець за власною ініціативою чи за заявою сторін, а також самі сторони мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання, а також про встановлення або зміну способу і порядку виконання.

Судом встановлено, що постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 12.04.2010 року позов задоволено частково. Визнано неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Сарненської райдержадміністрації щодо невиплати ОСОБА_1 у 2007 та 2008 роках щорічної разової грошової допомоги відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантій їх соціального захисту" за 2007 та 2008 роки в розмірі семи мінімальних пенсій за віком. Зобов'язано Управління праці та соціального захисту населення Сарненської райдержадміністрації нарахувати, а Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат департаменту соціального захисту населення Рівненської облдержадміністрації, в межах повноважень, вчинити дії по здійсненню виплат ОСОБА_1 невиплаченої щорічної разової грошової допомоги відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантій їх соціального захисту" за 2007 та 2008 роки в розмірі семи мінімальних пенсій за віком з урахуванням виплачених сум. Визнано неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Сарненської райдержадміністрації щодо невиплати ОСОБА_1 у 2007 та 2008 роках щорічної допомоги на оздоровлення відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат. Зобов'язано Управління праці та соціального захисту населення Сарненської райдержадміністрації нарахувати, а Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат департаменту соціального захисту населення Рівненської облдержадміністрації , в межах повноважень, вчинити дії по здійсненню виплат ОСОБА_1 невиплаченої одноразової грошової допомоги на оздоровлення відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за 2007 та 2008 роки в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат з урахуванням виплачених сум. В решті позовних вимог відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2012 року апеляційні скарги ОСОБА_1, Управління праці та соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації, Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Головного управління праці та соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації - задоволено частково, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2010 року у справі №2а-8048/08 - скасовано та прийнято нову постанову, якою позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації, Управління праці та соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації, Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Головного управління праці та соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації про визнання дій неправомірними та стягнення заборгованості - задоволено частково. Визнано неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації, Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Головного управління праці та соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації, Управління праці та соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації щодо відмови нарахувати та виплатити недоплачену разову щорічну грошову допомогу до 5-го травня як інваліду війни ІІІ групи за 2009 рік у відповідності до ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантій їх соціального захисту» в розмірі семи мінімальних пенсій за віком та щорічну допомогу на оздоровлення за 2007-2009 роки у відповідності до ст.48 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат. Зобов'язано Управління праці та соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації зробити перерахунок ОСОБА_1 щорічної грошової допомоги до 5-го травня як інваліду війни ІІІ групи за 2009 рік відповідно до ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантій їх соціального захисту» в розмірі семи мінімальних пенсій за віком та Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Головного управління праці та соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації здійснити виплату недоплаченої суми допомоги з урахуванням виплачених сум. Зобов'язано Управління праці та соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації зробити перерахунок ОСОБА_1 щорічної допомоги на оздоровлення за 2007-2009 роки відповідно до ст.48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат та Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Головного управління праці та соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації здійснити виплату недоплаченої суми допомоги з урахуванням виплачених сум. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Вказане рішення набрало законної сили 04.09.2012 року.

03.04.2013 року за даним судовим рішенням видано виконавчий лист (т.2 а.с.150).

Листом від 03.06.2014 року №01-34-01/1650 боржником повідомлено державного виконавця, що рішення суду в частині виплати коштів в сумі 3106,00 грн. не може бути виконано з незалежних від нього поважних причин, а саме, в кошторисних призначеннях на поточний рік відсутні кошти, які за своїм призначенням, передбачають вказані в рішенні виплати, зазначені виплати здійснюються за рахунок коштів державного бюджету України, формування та використання якого не входить до компетенції боржника.

Таким чином, наразі існують обставини, які унеможливлюють виконання рішення у встановлений судом спосіб, оскільки це рішення має зобов'язальний характер.

Відповідно до ст.11 Закону N606-XIV державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Так, частиною 2 статті 3 Закону N606-XIV передбачено, що рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року №845 затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - Порядок №845).

Відповідно до п.3 Порядку №845 рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Згідно з п.26 Порядку №845 безспірне списання коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів, на яких обліковуються кошти загального та спеціального фондів відповідного бюджету, здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів, та у разі наявності на його рахунках для обліку відкритих асигнувань (залишків коштів на рахунках). Безспірне списання коштів з рахунків бюджетних установ у частині власних надходжень здійснюється безпосередньо із загальної суми залишку надходжень на відповідному рахунку з подальшим віднесенням зазначеної суми на видатки в розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету з урахуванням вимог пункту 27 цього Порядку.

З 01.01.2013 набрав чинності Закон N4901-VI, відповідно до ст.2 якого держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація; юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.

Згідно з ст.3 Закону №4901-VI виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону №4901-VI у разі якщо Державна казначейська служба України протягом трьох місяців не перерахувала кошти за рішенням суду про стягнення коштів, крім випадку, зазначеного в частині четвертій статті 4 цього Закону, стягувачу виплачується компенсація в розмірі трьох відсотків річних від несплаченої суми за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Тобто, держава гарантує виконання рішень суду щодо стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є, зокрема, державний орган. Проте, рішення суду у даній справі має зобов'язальний характер та не належить до зазначених у статті 2 Закону N4901-VI, що унеможливлює його виконання без зміни способу виконання.

Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють виконання рішення у даній справі.

Враховуючи те, що постанова суду від 28.08.2012 року боржником добровільно не виконується, а державний виконавець у зв'язку з набранням чинності Закону №4901-VI позбавлений засобів примусового виконання рішення у спосіб, визначений вказаною постановою, суд вважає можливим змінити спосіб виконання судового рішення, оскільки запропонований спосіб відповідає встановленим обставинам справи, спрямований на захист порушених прав ОСОБА_1, і при цьому не змінює змісту зобов'язань боржника.

Керуючись ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Подання державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Рівненській області задовольнити.

Змінити спосіб виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2012 року у справі №2-а-8048/08/1770 за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Рівненської райдержадміністрації, Управління праці та соціального захисту населення Сарненської райдержадміністрації, Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціального захисту населення Рівненської облдержадміністрації про визнання дій неправомірними та стягнення заборгованості.

Визначити спосіб виконання рішення суду: стягнути з Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат департаменту соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації (м.Рівне, вул. 16 липня 79, ЄДРПОУ05392737) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) щорічну грошову допомогу до 5-го травня як інваліду війни ІІІ групи за 2009 рік відповідно до ст.13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантій їх соціального захисту" в розмірі 3106,00 грн.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.

Суддя Нор У.М.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2014
Оприлюднено21.07.2014
Номер документу39789352
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-8048/08

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Ухвала від 06.10.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Ухвала від 25.09.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Ухвала від 26.11.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Хаюк С.М.

Ухвала від 14.11.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Хаюк С.М.

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Хаюк С.М.

Ухвала від 03.11.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Хаюк С.М.

Ухвала від 15.10.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні