Постанова
від 22.05.2014 по справі 810/1787/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 травня 2014 року 810/1787/14

Суддя Київського окружного адміністративного суду Басай О.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом прокурора Богуславського району Київської області в інтересах держави в особі відділу освіти Богуславської районної державної адміністрації Київської області до Богуславської міської ради Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1, про визнання протиправними та скасування рішень,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся прокурор Богуславського району Київської області в інтересах держави в особі відділу освіти Богуславської районної державної адміністрації Київської області з позовом до Богуславської міської ради Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 в якому просить:

- визнати незаконним та скасувати рішення Богуславської міської ради Київської області №624-32-VI від 29.04.2013 «Про включення до переліку об'єктів, які знаходяться на території міської ради та які планується реалізувати протягом 2013 року» в частині включення до переліку об'єктів, які знаходяться на території міської ради та які планується реалізувати протягом 2013 року об'єкт, що знаходиться за адресою Київська область, м. Богуслав, сквер Шевченка, 13;

- визнати незаконним та скасувати рішення Богуславської міської ради Київської області №661-33-VI від 04.06.2013 «Про реалізацію нерухомого майна, належного територіальній громаді міста» в частині надання дозволу на відчуження об'єкту, що знаходиться за адресою Київська область, м. Богуслав, сквер Шевченка, 13.

На обґрунтування позовних вимог прокурор зазначає наступне. За результатами перевірки законності скорочення мережі дошкільних навчальних закладів в м. Богуслав та передачі їх приміщень у власність громадян встановлено, що посадові особи Богуславської міської ради з порушенням вимог законодавства реалізували приміщення дошкільного навчального закладу №3, не вживши заходів для реконструкції зазначеного приміщення та збереження мережі дошкільних навчальних закладів. Вважає, що скорочення мережі дошкільних навчальних закладів є неприпустимим, тим паче реалізація приміщень таких закладів. Крім цього, стверджує, що зазначене порушення спричиняє шкоду державі. Під час судового розгляду справи прокурор підтримав позовні вимоги і просив суд позов задовольнити.

14.04.2014 представником відділу освіти Богуславської районної державної адміністрації Київської області через канцелярію суду подана заява у якій він зазначив, що позовну заяву прокурора Богуславського району Київської області підтримує повністю.

Відповідач позову не визнав, у письмовому запереченні на позов зазначив, що вимоги прокурора є не обґрунтованими та необ'єктивними. Вважає, що відчуження спірного об'єкту належного територіальній громаді м. Богуслав не спричинило послаблення економічних умов органу місцевого самоврядування, зменшення обсягу та умов перебування дітей дошкільного віку в закладах. Відповідач звернув увагу на те, що прокурор не визначив, яким чином та в якій мірі порушено інтереси держави, в чому існує їх загроза, а також, не обґрунтував необхідність їх захисту. Під час судового розгляду справи представники відповідача позов не визнали, просили суд у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 під час судового розгляду справи позов не визнав та заперечив проти нього.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши думку представників сторін, дослідивши письмові докази, суд вважає, що позовна заява підлягає задоволенню з наступних підстав.

Із матеріалів інвентаризаційної справи №2655 судом встановлено, що за адресою сквер Шевченка, 13, в місті Богуславі, Київської області, розташована будівля користувачем якої є дитячий садочок №3, а власником - Богуславська міська рада.

27.07.2006 сесією Богуславської міської ради прийнято рішення №39-04-V, яким дошкільний навчальний заклад №3 реорганізовано у дошкільний навчальний заклад № 1 (а.с. 10).

26.09.2006 рішенням сесії Богуславської міської ради №39-06-V внесено зміни до рішення сесії №39-04-V від 27.07.2006, а саме, визначено, що дошкільний навчальний заклад №3 реорганізовано шляхом приєднання до дошкільного навчального закладу №1 з 01.09.2006 (а.с. 11).

Водночас, у відповіді №1 від 15.01.2014 на запит прокурора відділ статистики у Богуславському районі зазначає, що в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) по Богуславському районі Київської області станом на 15.01.2014 значиться Богуславський дошкільний виховний заклад №3, як юридична особа з ідентифікаційним кодом 20627741, організаційно-правовою формою господарювання - комунальна організація (установа, заклад), першим видом діяльності - дошкільна освіта та датою реєстрації - 15.08.1996 (а.с. 27).

Крім цього, у відповіді №13 від 17.01.2014 на запит прокурора відділ статистики у Богуславському районі повідомляє, що в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) по м. Богуславу Київської області станом на 17.01.2013 одним із навчальних закладів значиться Богуславський дошкільний виховний заклад №3 (а.с. 28).

Судом встановлено, що рішенням сесії Богуславської міської ради №462-33-V від 10.07.2008 частину приміщення (75 кв.м) за адресою сквер Шевченка, 13, надано в безоплатне користування відділу освіти Богуславської РДА, а іншу частину (125.2 кв.м) - Богуславському районному об'єднанню батьків, дітей та молоді з особливими потребами "Першоцвіт" з терміном на три роки (а.с. 12). На основі зазначеного рішення між Богуславською міською радою та Богуславським районним об'єднанням батьків, дітей та молоді з особливими потребами "Першоцвіт" 01.12.2008 укладено договір позички (нерухомого майна) №183/08/12, підписано акт приймання-передачі від 01.12.2008 та додаткову угоду від 01.11.2011 (а.с. 13-14, 15).

25.12.2012 виконавчим комітетом Богуславської міської ради прийнято рішення №208/17, яким нежитлову будівлю за юридичною адресою м. Богуслав, сквер Шевченка, 13, визначено об'єктом права комунальної власності територіальної громади міста (а.с. 16).

29.04.2013 рішенням сесії Богуславської міської ради №624-32-VІ нежитлове приміщення, що за адресою сквер Шевченка, 13, включено до переліку об'єктів, які знаходяться на території міської ради та які планується реалізувати протягом 2013 року шляхом продажу через аукціон (а.с. 17). А рішенням сесії Богуславської міської ради №661-33-VI від 04.06.2013 надано дозвіл на відчуження нежитлової будівлі, що за адресою сквер Шевченка, 13, шляхом реалізації через аукціон (а.с. 18).

24.09.2013 Реєстраційною службою Богуславського районного управління юстиції Київської області зареєстровано право комунальної власності на об'єкт нерухомого майна - нежитлова будівля, що за адресою Київська обл., Богуславський р., м. Богуслав, Шевченка сквер, будинок 13, за територіальною громадою в особі Богуславської міської ради (а.с. 19, 20).

17.10.2013 між територіальною громадою міста Богуслав в особі Богуславської міської ради та ОСОБА_1 укладено договір купівлі-продажу нежитлового приміщення, що розташоване за адресою м. Богуслав, сквер Шевченка, будівля 13 (а.с. 22).

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд зазначає наступне.

Стаття 1 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року зазначає, що законодавство України про дошкільну освіту базується на Конституції України і складається із Закону України "Про освіту", цього Закону, інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України .

Положеннями частини першої статті 13 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року встановлено, що дошкільний навчальний заклад є юридичною особою і діє на підставі статуту.

Частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (частина друга статті 104 Цивільного кодексу України).

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулюються нормами Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-IV від 15 травня 2003 року. Зокрема, частина перша статті 33 цього ж Закону зазначає, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам-правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Положеннями частини другої статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-IV від 15 травня 2003 року встановлено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Отже, із вищезазначеного випливає, що реорганізація Богуславського дошкільного виховного закладу №3 за рішенням сесії Богуславської міської ради №39-04-V від 27.07.2006 не завершена відповідно до наведених вимог Закону, оскільки, станом 15.01.2014 у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) по Богуславському районі Київської області значиться Богуславський дошкільний виховний заклад №3, як юридична особа. Таким чином, Богуславський дошкільний виховний заклад №3 є юридичною особою, що знаходиться за адресою сквер Шевченка, буд. 13, м. Богуслав, Київська обл., з видом діяльності дошкільна освіта.

Суд звертає увагу, що стаття 53 Конституції України гарантує те що кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою.

Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам (частина друга статті 53 Конституції України).

Частиною першою статті 4 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року встановлено, що дошкільна освіта є обов'язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні.

Держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти та створює належні умови для її здобуття (абзац перший частини першої статті 3 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року).

Державна політика у сфері дошкільної освіти визначається Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами і втілюється центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування (абзац другий частини першої статті 3 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року).

Держава, зокрема, сприяє розвиткові та збереженню мережі дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності (абзац п'ятий частини першої статті 3 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року).

Положеннями частини першої статті 15 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року встановлено, що дошкільні навчальні заклади можуть бути державної, комунальної та приватної форм власності.

Створення, реорганізація і ліквідація дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форми власності здійснюються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (частина перша статті 16 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року).

Державні дошкільні навчальні заклади створюються центральними органами виконавчої влади, комунальні дошкільні навчальні заклади - місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх і мовних потреб за наявності дітей відповідного віку, необхідної навчально-методичної та матеріально-технічної бази, педагогічних кадрів, а також з дотриманням санітарно-гігієнічних норм, правил і стандартів (частина друга статті 16 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року).

Відповідно до частини першої статті 38 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року, матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Вивільнені приміщення ліквідованих державних та комунальних дошкільних навчальних закладів використовуються виключно для роботи з дітьми (частина п'ята статті 16 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року).

Майно, яке є державною або комунальною власністю (земельні ділянки, будівлі, споруди, обладнання тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для здобуття дітьми дошкільної освіти, використовується виключно із зазначеною метою (абзац другий частини п'ятої статті 16 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року).

Засновник (власник) державного чи комунального дошкільного навчального закладу не має права безпідставно ліквідувати його, зменшувати в ньому площу території, кількість груп, а також здавати в оренду приміщення (будівлі) (частина шоста статті 16 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року).

Реорганізація або ліквідація діючих комунальних дошкільних навчальних закладів, а також дошкільних навчальних закладів, створених колишніми сільськогосподарськими колективними та державними господарствами, допускається лише за згодою територіальної громади (загальних зборів) села, селища, міста або на підставі результатів місцевого референдуму (абзац другий частини шостої статті 16 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року).

Ураховуючи наведене, суд доходить висновку, що за умов вище зазначених обставин, рішення сесії Богуславської міської ради №624-32-VI від 29.04.2013 "Про включення до переліку об'єктів, які знаходяться на території міської ради та які планується реалізувати протягом 2013 року" в частині включення до переліку об'єктів, які знаходяться а території міської ради та які планується реалізувати протягом 2013 року шляхом продажу через аукціон - нежитлове приміщення за адресою сквер Шевченка, 13, та рішення сесії Богуславської міської ради №661-33-VI від 04.06.2013 "Про реалізацію нерухомого майна, належного територіальній громаді міста" в частині надання дозволу на відчуження об'єктів шляхом реалізації через аукціон - нежитлову будівлю за адресою сквер Шевченка, 13, прийняті всупереч положень статті 16 Закону України "Про дошкільну освіту" №2628-III від 11 липня 2001 року, якими встановлено, що майно, яке є державною або комунальною власністю (земельні ділянки, будівлі, споруди, обладнання тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для здобуття дітьми дошкільної освіти, використовується виключно із зазначеною метою, а вивільнені приміщення ліквідованих державних та комунальних дошкільних навчальних закладів використовуються виключно для роботи з дітьми.

Пункт 1 частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України зазначає, що у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (частина друга статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України).

Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі (частина четверта статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідач в супереч зазначеним вище положенням Кодексу адміністративного судочинства України, як суб'єкт владних повноважень, не надав до суду належних доказів правомірності його дій щодо прийняття відповідних рішень.

За таких обставин у справі, що розглядається, суд дійшов висновку про те, що позовна заява підлягає задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення сесії Богуславської міської ради №624-32-VI від 29.04.2013 "Про включення до переліку об'єктів, які знаходяться на території міської ради та які планується реалізувати протягом 2013 року" в частині включення до переліку об'єктів, які знаходяться а території міської ради та які планується реалізувати протягом 2013 року шляхом продажу через аукціон - нежитлове приміщення, що за адресою сквер Шевченка,13.

Визнати незаконним та скасувати рішення сесії Богуславської міської ради №661-33-VI від 04.06.2013 "Про реалізацію нерухомого майна, належного територіальній громаді міста" в частині надання дозволу на відчуження об'єктів шляхом реалізації через аукціон - нежитлову будівлю, що за адресою сквер Шевченка, 13.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Басай О.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2014
Оприлюднено24.07.2014
Номер документу39845631
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1787/14

Ухвала від 22.05.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 22.05.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 17.04.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 02.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 13.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 01.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 22.05.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні