Ухвала
від 02.04.2015 по справі 810/1787/14
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02.04.2015р. м. Київ К/800/54860/14

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого судді: суддів: Стрелець Т.Г., Голяшкіна О.В., Зайця В.С.,

розглянувши в письмовому провадженні касаційну скаргу Богуславської міської ради Київської області

на постанову Київського окружного адміністративного суду від 22 травня 2014 року

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 02 жовтня 2014 року

у справі № 810/1787/14

за позовом Прокурора Богуславського району Київської області в інтересах держави в

особі Відділу освіти Богуславської районної державної адміністрації

Київської області

до Богуславської міської ради Київської області,

третя особа: ОСОБА_4,

про визнання протиправним та скасування рішень, -

ВСТАНОВИЛА:

В березні 2014 року Прокурор Богуславського району Київської області в інтересах держави в особі Відділу освіти Богуславської районної державної адміністрації Київської області звернувся до суду з позовом до Богуславської міської ради Київської області, яким просив визнати незаконним та скасувати рішення Богуславської міської ради Київської області № 624-32-VI від 29 квітня 2013 року «Про включення до переліку об'єктів, які знаходяться на території міської ради та які планується реалізувати протягом 2013 року» в частині включення до переліку об'єктів, які знаходяться на території міської ради та які планується реалізувати протягом 2013 року об'єкт, що знаходиться за адресою Київська область, м. Богуслав, АДРЕСА_1; визнати незаконним та скасувати рішення Богуславської міської ради Київської області №661-33-VI від 04 червня 2013 року «Про реалізацію нерухомого майна, належного територіальній громаді міста» в частині надання дозволу на відчуження об'єкту, який знаходиться за адресою Київська область, м.Богуслав, АДРЕСА_1.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 22 травня 2014 року у справі № 810/1787/14, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 02 жовтня 2014 року, позов задоволено.

Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій, Богуславська міська рада Київської області звернулась до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить вищезазначені судові рішення скасувати та прийняти нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Прокурор Богуславського району Київської області подав до Вищого адміністративного суду України заперечення на касаційну скаргу, в якому наголошував на відповідності судових рішень обставинам справи та вимогам законодавства України, просить залишити касаційну скаргу без задоволення, судові рішення - без змін.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження, встановленого пунктом 1 частини 1 статті 222 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши і обговоривши доводи касаційної скарги та заперечень на неї, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права і наданої ними правової оцінки обставин у справі, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно частини 2 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій в межах касаційної скарги.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 29 квітня 2013 року рішенням 32 сесії 6 скликання Богуславської міської ради № 624-32-VІ нежитлове приміщення, яке розташоване за адресою АДРЕСА_1, включено до переліку об'єктів, які знаходяться на території міської ради та планується реалізувати протягом 2013 року шляхом продажу через аукціон.

Рішенням 33 сесії 6 скликання Богуславської міської ради № 661-33-VI від 04 червня 2013 року надано дозвіл на відчуження вказаної вище нежитлової будівлі шляхом реалізації через аукціон.

За адресою АДРЕСА_1, в м. Богуславі, Київської області, розташована будівля, користувачем якої є дитячий садочок № 3, а власником - Богуславська міська рада.

27 липня 2006 року 4 сесією 5 скликання Богуславської міської ради прийнято рішення № 39-04-V, яким дошкільний навчальний заклад № 3 реорганізовано у дошкільний навчальний заклад № 1.

Рішенням 6 сесії 5 скликання 26 вересня 2006 року Богуславської міської ради № 64-06-V внесено зміни до рішення сесії № 39-04-V від 27 липня 2006 року, а саме: визначено, що дошкільний навчальний заклад № 3 реорганізовано шляхом приєднання до дошкільного навчального закладу № 1 з 01 вересня 2006 року.

Рішенням 33 сесії 5 скликання Богуславської міської ради № 462-33-V від 10 липня 2008 року, частину приміщення (75 кв.м) за адресою: АДРЕСА_1, надано в безоплатне користування відділу освіти Богуславської РДА, а іншу частину (125.2 кв.м) - Богуславському районному об'єднанню батьків, дітей та молоді з особливими потребами «Першоцвіт» терміном на три роки.

01 грудня 2008 року на підставі зазначеного рішення між Богуславською міською радою (позичкодавець) та Богуславським районним об'єднанням батьків, дітей та молоді з особливими потребами «Першоцвіт» (користувач) укладено договір позички (нерухомого майна) № 183/08/12 та підписано акт приймання-передачі від 01 грудня 2008 року та додаткову угоду від 01 листопада 2011 року.

Виконавчим комітетом Богуславської міської ради 25 грудня 2012 року прийнято рішення № 208/17, яким нежитлову будівлю за юридичною адресою: м. Богуслав, АДРЕСА_1, визначено об'єктом права комунальної власності територіальної громади міста.

24 вересня 2013 року Реєстраційною службою Богуславського районного управління юстиції Київської області зареєстровано право комунальної власності на об'єкт нерухомого майна - нежитлова будівля, що знаходиться за адресою: м. Богуслав, АДРЕСА_1, за територіальною громадою в особі Богуславської міської ради.

17 жовтня 2013 року між територіальною громадою м. Богуслав в особі Богуславської міської ради (продавець) та ОСОБА_4 (покупець) укладено договір купівлі-продажу нежитлової будівлі, що розташована за адресою: м. Богуслав, АДРЕСА_1.

Листом від 15 січня 2014 року № 1, на запит прокурора відділ статистики у Богуславському районі повідомив, що в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) по Богуславському району Київської області станом на 15 січня 2014 року значиться Богуславський дошкільний виховний заклад № 3, як юридична особа з ідентифікаційним кодом 20627741, організаційно-правовою формою господарювання - комунальна організація (установа, заклад), першим видом діяльності - дошкільна освіта та датою реєстрації - 15 серпня 1996 року.

Також, у листі від 17 січня 2014 року № 13 на запит прокурора відділ статистики у Богуславському районі повідомив, що в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) по м. Богуславу Київської області станом на 17 січня 2013 року одним із навчальних закладів значиться Богуславський дошкільний виховний заклад № 3.

Згідно статті 16 Закону України «Про дошкільну освіту» встановлено, що створення, реорганізація і ліквідація дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форми власності здійснюються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державні дошкільні навчальні заклади створюються центральними органами виконавчої влади, комунальні дошкільні навчальні заклади - місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх і мовних потреб за наявності дітей відповідного віку, необхідної навчально-методичної та матеріально-технічної бази, педагогічних кадрів, а також з дотриманням санітарно-гігієнічних норм, правил і стандартів.

Рішення про створення, реорганізацію приватного дошкільного навчального закладу приймається засновником (власником) за наявності необхідної навчально-методичної та матеріально-технічної бази, педагогічних кадрів, а також з дотриманням санітарно-гігієнічних норм, правил і стандартів за погодженням із відповідним органом виконавчої влади з питань освіти та відповідним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я.

Рішення про ліквідацію приватного дошкільного навчального закладу приймається засновником (власником) за погодженням із відповідним органом виконавчої влади з питань освіти.

Рішення про створення, реорганізацію або ліквідацію дошкільного навчального закладу (дитячого будинку) інтернатного типу для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу, приймаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

Вивільнені приміщення ліквідованих державних та комунальних дошкільних навчальних закладів використовуються виключно для роботи з дітьми.

Майно, яке є державною або комунальною власністю (земельні ділянки, будівлі, споруди, обладнання тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для здобуття дітьми дошкільної освіти, використовується виключно із зазначеною метою.

Засновник (власник) державного чи комунального дошкільного навчального закладу не має права безпідставно ліквідувати його, зменшувати в ньому площу території, кількість груп, а також здавати в оренду приміщення (будівлі).

Реорганізація або ліквідація діючих комунальних дошкільних навчальних закладів, а також дошкільних навчальних закладів, створених колишніми сільськогосподарськими колективними та державними господарствами, допускається лише за згодою територіальної громади (загальних зборів) села, селища, міста або на підставі результатів місцевого референдуму.

Дошкільні навчальні заклади передаються центральними органами державної влади або власником з державної до комунальної власності на безоплатній основі.

Приватні дошкільні навчальні заклади можуть бути передані засновником (власником) до комунальної власності на безоплатній основі, за згодою сторін.

Відповідно до частини 1 статті 38 Закону «Про дошкільну освіту», матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Таким чином, судова колегія дійшла висновку, що Богуславська міська рада під час прийняття рішеннь від 29 квітня 2013 року № 624-32-VI та № 661-33-VI від 04 червня 2013 року в частині включення до переліку об'єктів, які знаходяться на території міської ради та які планується реалізувати протягом 2013 року, об'єкт, що знаходиться за адресою: Київська область, м. Богуслав, АДРЕСА_1, діяла з порушенням Закону України «Про дошкільну освіту». На думку суду реорганізація Богуславського дошкільного виховного закладу № 3 за рішенням сесії Богуславської міської ради № 39-04-V від 27 липня 2006 року не завершена, а тому Богуславський дошкільний виховний заклад № 3 є юридичною особою, з видом діяльності: дошкільна освіта.

В касаційній скарзі Богуславська міська рада звертає увагу колегії суддів, що відповідь відділу статистики у Богуславському районі №1 від 15.01.2014 року не є остаточна та не могла бути прийнята судом, як доказ процедури реорганізації дитячого садка. Також відповідач наполягає, що ним здійснені всі можливі заходи для припинення діяльності закладу дошкілької освіти.

З цього приводу колегія суддів Вищого адміністративного суду України виходить з наступного.

Суди попередніх інстанцій при розгляді справи дослідили відповідь відділу статистики у Богуславському районі №1 від 15.01.2014 року стостовно наявності в Єдиному державному реєстрі підприемців та організацій України Богуславського дошкільного виховного закладу №3, надали юридичну оцінку цьому доказу. Підстави важати помилковим прийняття судами попередніх інстанцій до уваги відповіді відділу статистики у Богуславському районі відсутні.

В доводах касаційної скарги не вказано, в чому саме полягало порушення судами норм процесуального права при наданні оцінки вищезазначеній відповіді, тому колегія суддів Вищого адміністративного суду України не вбачає порушень з боку судів вимог Кодексу адміністративного судочинства України.

До тверджень касатора про здійснення всіх можливих заходів для припинення діяльності закладу дошкільної освіти суд касаційної інстанції відносить критично, оскільки реорганізація Богуславського дошкільного виховного закладу № 3 не завершена. Факт здійснення заходів для припинення діяльності закладу дошкілької освіти не може бути покладений в основу висновку про законність рішення Богуславської міської ради Київської області № 624-32-VI від 29 квітня 2013 року «Про включення до переліку об'єктів, які знаходяться на території міської ради та які планується реалізувати протягом 2013 року».

З огляду на вищенаведене, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що адміністративними судами правозастосування відбулось із дотриманням норм діючого законодавства та з повним, достовірним, неупередженим та об'єктивним з'ясуванням обставин справи.

Відповідно статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Враховуючи викладене, судова колегія Вищого адміністративного суду України вважає, що доводи касаційної скарги не спростовують висновків, викладених в оскаржуваних судових рішеннях, вони ґрунтується на вимогах норм матеріального та процесуального законодавства, підстав для їх скасування не вбачається.

Керуючись статтями 220, 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу Богуславської міської ради Київської області - залишити без задоволення.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 22 травня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 02 жовтня 2014 року у справі № 810/1787/14 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії сторонам і може переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та у порядку, передбачені статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення02.04.2015
Оприлюднено10.04.2015
Номер документу43533157
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1787/14

Ухвала від 22.05.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 22.05.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 17.04.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 02.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 13.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 01.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 22.05.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні