Ухвала
від 18.09.2014 по справі 2а-1197/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2014 року Справа № 9104/151300/11

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Яворського І.О.,

суддів: Попка Я.С., Клюби В.В.

з участю секретаря судового засідання Сідельник Г.М.

з участю осіб:

позивача по справі: представника Лісник І.В.

відповідача по справі: представника Братчик О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу малого колективного виробничо-комерційного підприємства «Територіальний центр по соціально-трудовій реабілітації» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23 травня 2011 року в справі за позовом виконавчої дирекції Львівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до приватного малого колективного виробничо-комерційного підприємства «Територіальний центр по соціально-трудовій реабілітації» про стягнення заборгованості зі страхових внесків в сумі 5 798,31 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, виконавча дирекція Львівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в лютому 2010 року звернулася з позовом в суд до приватного малого колективного виробничо-комерційного підприємства «Територіальний центр по соціально-трудовій реабілітації» (далі - МКВКП «Територіальний центр по соціально-трудовій реабілітації») про стягнення заборгованості зі страхових внесків в сумі 5 798,31 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на норми Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням». Також, позивач зазначає, що заборгованість в сумі 5 798,31 грн. виникла у зв'язку з несплатою відповідачем коштів, визначених рішенням про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відображення у звіті (Ф-4-ФССТВП) сум фінансових (штрафних) санкцій, неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне страхування.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 23 травня 2011 року в справі №2а-1197/10/1370 адміністративний позов було задоволено.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням МКВКП «Територіальний центр по соціально-трудовій реабілітації» подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23 травня 2011 року в справі №2а-1197/10/1370 та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу МКВКП «Територіальний центр по соціально-трудовій реабілітації» необхідно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін. При цьому колегія суддів виходить з наступних міркувань.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що МКВКП «Територіальний центр по соціально-трудовій реабілітації» зареєстровано як страхувальник у Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Львівського обласного відділення, підтвердженням чого є Картка страхувальника від 12.05.2004 року.

За результатами перевірки відповідача з питань правильності нарахування, сплати, обліку та використання коштів Фонду соціального страхування складено акт від 28.01.2009 року, в якому зазначено, що підприємством не прийнято до заліку витрати в сумі 3 865 грн. 54 коп.

На підставі акту перевірки позивачем прийнято Рішення за №221 від 17.02.2009 року про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відображення у звіті (Ф-4-ФССТВП) сум фінансових (штрафних) санкцій, неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне страхування, яким відповідачу визначено суму платежу та вирішено зарахувати до бюджету Фонду у вигляді неправомірних витрат не прийнятих до заліку витрат в розмірі 3 865 грн. 54 коп. та штрафу за порушення порядку витрачання страхових коштів в розмірі 1 932 грн. 77 коп.

Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються Законом України від 18.01.2001р. № 2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (далі - Закон № 2240).

Цей Закон визначає правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей. Матеріальне забезпечення та соціальні послуги, що надаються за цим Законом, є окремим видом загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян, що здійснюється Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Згідно із ст.9 Закону № 2240 Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Держава є гарантом надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам Фондом, стабільної діяльності Фонду.

Згідно ст. 22 Закону №2240 платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, є страхувальники - юридичні та фізичні особи, які взяті на облік в робочих органах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Пунктом 2 частини 2 статті 27 Закону № 2240 страхувальник зобов'язаний нарахувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Підприємства, установи, організації - роботодавці, які використовують працю найманих працівників та зареєстровані або взяті на облік в органах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності як страхувальники, зобов'язані сплачувати до Фонду страхові внески у порядку, визначеному ст.ст. 21, 23 Закону № 2240 та розмірах, визначених Законом України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування» від 11.01.2001р. № 2213 та своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність.

Страхувальники сплачують до Фонду різницю між нарахованими страховими внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам відповідно до цього Закону. Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період (ч.1 ст. 23).

Страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону (ч.1 ст. 22 Закону № 2240).

Статтею 28 Закону передбачено, що страховик має, зокрема, право здійснювати перевірку правильності нарахування і повноти сплати страхових внесків та використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників; накладати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.

Відповідно до ст. 30 страхувальник-роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців, а також за порушення порядку використання страхових коштів. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальником (у тому числі фізичною особою, яка не має статусу підприємця та використовує найману працю, через ухилення від подання заяви про взяття на облік як платника страхових внесків) або неповної їх сплати страхувальник сплачує суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. За неповну сплату страхових внесків на страхувальника накладається штраф у розмірі прихованої (заниженої) суми заробітної плати, на яку відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, а в разі повторного порушення - у трикратному розмірі зазначеної суми.

Колегія суддів констатує той факт, що наведені в акті перевірки порушення знайшли своє підтвердження під час розгляду справи, а тому вважає безпідставними доводи апеляційної скарги та погоджується з висновком суду першої інстанції і його мотивами.

З огляду на наведене апеляційні вимоги є неаргументованими, а тому в задоволенні таких необхідно відмовити.

Керуючись ч.3 ст.160, ст.195, ст.196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, ст.205, ст.206, ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу малого колективного виробничо-комерційного підприємства «Територіальний центр по соціально-трудовій реабілітації» залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23 травня 2011 року в справі №2а-1197/10/1370 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі, відповідно до ч.3 ст. 160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий І.О. Яворський

Судді Я.С. Попко

В.В. Клюба

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2014
Оприлюднено25.09.2014
Номер документу40571590
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1197/10/1370

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 10.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 16.06.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 09.12.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

Постанова від 23.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 25.02.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 10.02.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні