Постанова
від 01.10.2014 по справі 826/12120/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

в порядку письмового провадження

м. Київ

01 жовтня 2014 року № 826/12120/14

За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Горизонт Фіш» доКиївської міжрегіональної митниці Міндоходів; Головного управління державної казначейської служби України у м.Києві про визнання протиправною бездіяльності, стягнення коштів

Суддя: Кротюк О.В.

Обставини справи:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Горизонт Фіш» з позовом до Київської міжрегіональної митниці Міндоходів, Головного управління державної казначейської служби України у м.Києві та просить суд:

1. Визнати протиправною бездіяльність Київської міжрегіональної митниці Міндоходів щодо неприйняття рішення про повернення надмірно сплачених податку на додану вартість в розмірі 67 828,75 грн. у формі висновку та його направлення Головному управлінню Державної казначейської служби України у м. Києві для здійснення повернення цієї суми коштів з бюджету на поточний рахунок ТОВ «Горизонт Фіш» в Київській міжрегіональній митниці Міндоходів для митного оформлення майбутніх поставок товарів.

2. Стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві на користь ТОВ «Горизонт Фіш» суму надмірно сплаченого податку на додану вартість в розмірі 67 828,75 грн.

Відповідачі заперечили проти позовних вимог, з підстав, викладених у письмовому запереченні, долученому до матеріалів справи.

В порядку частини 6 ст.128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані позивачем та відповідачами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

встановив:

ТОВ «Горизонт Фіш» звернулось до Київської міжрегіональної митниці Міндоходів з заявою від 13 травня 2014 року вих. № 09/05 про повернення надміру сплачених митних платежів (далі - Заява).

Листом від 21.05.2014 року № 6281/1/26-70-52-05 Київською міжрегіональною митницею Міндоходів було відмовлено у задоволені вказаної вище заяви.

Таке рішення мотивоване тим, що у справі 826/20201/13-а постановою від 13.02.2014 Окружного адміністративного суду міста Києва (далі - Рішення суду) позов ТОВ «Горизонт Фіш» до Київської регіональної митниці задоволено частково. В задоволенні позовним вимог про стягнення з Державного бюджету надміру сплачених при митному оформлені товару платежів з податку на додану вартість в сумі 67828,75 гривень відмовлено. Вказана постанова суду набрала законної сили на підставі ухвали КААС від 2014 року, якою апеляційну скаргу Київської міжрегіональної митниці Міндоходів залишено без задоволення, а постанову від 13.02.2014 без змін.

Стаття 161 КАС України встановлює, що під час прийняття постанови суд вирішує, зокрема:

1) чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

У відповідності до положень частини 1 статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб , які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно положень статті 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.

За наслідком аналізу змісту Рішення суду вбачається, що підставою для відмови в задоволенні позовної вимоги про стягнення надміру сплачених платежів у вигляді ПДВ (в розмірі 67828,75 гривень) стало не відсутність права у позивача у відшкодуванні таких сум, а порушення позивачем встановленого законами України порядку повернення надміру сплачених сум.

Вказане зумовило реалізацію позивачем процедури повернення надміру сплачених коштів шляхом направлення Заяви, оскільки рішення на підставі якого було надміру сплачено коштів з ПДВ (рішення Київської міжрегіональної митниці Міндоходів про коригування митної вартості від 05.12.2013 року № 100270004/2013/310287/2), судом було скасовано постановою від 13.02.2014 у справі № 826/20201/13-а.

Згідно з ч. 1 ст. 301 Митного кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.

Відповідно до п. 43.3, 43.4, 43.5. Податкового кодексу України обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.

Відповідно до ч. 2 ст. 45 Бюджетного кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, веде бухгалтерський облік усіх надходжень Державного бюджету України та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

Водночас, відповідно до ч. 3 ст. 301 Митного кодексу України помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Порядок повернення платникам податків митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами затверджено наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 № 618 (далі - Порядок № 618).

У відповідності до п. 2 розділу І Порядку № 618 цей Порядок визначає процедуру повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, у тому числі у випадках, зазначених у статті 264, частині четвертій статті 284 Митного кодексу України та в міжнародних договорах України.

Відповідно до п. 1 розділу III Порядку № 618 для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою. Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.

У заяві зазначаються причини повернення коштів, реквізити, найменування та код за ЄДРПОУ платника податків - юридичної особи, або прізвище, ім'я та по-батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) та напрям перерахування коштів.

П. 2 та п. 3 розділу III Порядку № 618 передбачено, що заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до Відділу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум. Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.

Приписами п. 4 розділу III Порядку № 618 визначено, що для підготовки висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, форма якого наведена в додатку 1 до Порядку №611/147 від 20.07.2007 року, керівництвом Відділу за потреби ініціюється проведення перевірки в митному органі щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу. Порядок і форма складання документа, у якому відображатимуться результати перевірки, визначаються наказом Державної митної служби України.

При цьому, керівник (заступник керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) підписує Висновок про повернення, Реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України. Пакет документів на повернення коштів передається до Загального відділу для реєстрації та відправки до органу Державного казначейства України (п. 6 розділу III Порядку № 618).

Згідно п. 7 р. З Порядку №618, висновок про повернення платникам податків помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів повинен бути прийнятий митним органом не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платниками податків заяви.

У відповідності до положень п.11 Порядку №618 за відсутності підстав для повернення коштів у встановленому порядку готується та надсилається заявнику письмова обґрунтована відповідь.

У відповідності до положень п. 3.5. "Порядку розрахунково-касового обслуговування через органи Державного казначейства України митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення" (Наказ Мінфін № 25/44 від 24.01.2006) кошти, що підлягають зарахуванню до Державного бюджету України , не пізніше наступного робочого дня після дати завершення митного оформлення товарів перераховуються митними органами з депозитних рахунків 3734, відкритих в ГУДК України у місті Києві, на рахунки з обліку доходів , відкриті в головних управліннях Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у розрізі митних органів і кодів бюджетної класифікації доходів бюджету.

Оскільки позивачем було здійснено митне оформлення і сплата платежів на підставі рішення про коригування митної вартості від 05.12.2013 року, то такі суми надміру сплаченого ПДВ в силу вказаного вище положення відповідачем були перераховані до Державного бюджету. Зазначені обставини сторонами не заперечувались, а тому згідно ч.3. ст. 72 КАС України не потребують окремому доказуванню.

Таким чином, враховуючи необґрунтованість і безпідставність відмови відповідача у повернені надміру сплачених сум ПДВ, перерахування митницею коштів до бюджету, реалізацію ТОВ «Горизонт Фіш» встановленої законом процедури повернення надміру сплачених коштів, суд вважає позовні вимоги такими що підлягають задоволенню частково.

Суд вважає, що бездіяльність відповідача щодо розгляду Заяви позивача відсутня. Оскільки така заява була розглянута і за її наслідком було надано письмову відповідь згідно умов п.11 Порядку №618.

Разом з тим така відповідь не є обґрунтованою, що зумовлює використання такого належного способу захисту порушеного права як визнання дій щодо надання відповіді на Звернення неправомірними. Вказане в цій частині зумовлює вихід суду за межі позовних вимог. При цьому враховуючи відсутність спору щодо суми надміру сплачених платежів з ПДВ, обставину перерахування відповідних коштів до бюджету, стягнення такої переплати саме з Державного бюджету є належним та співставним способом захисту порушеного права позивача.

Згідно частини 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Позивач в силу положень ч.1 ст.71 КАС України повинен довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, проте всупереч вказаній нормі не довів суду належними доказами наявність обставин, що обґрунтовують його позовні вимоги в цілому.

Керуючись ст. 9, 11, 71, 159, 163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Київської міжрегіональної митниці Міндоходів щодо надання відповіді листом від 21.05.2014 року № 6281/1/26-70-52-05, якою відмовлено ТОВ «Горизонт Фіш» в повернені надміру сплаченої суми ПДВ в розмірі 67 828,75 грн.

Стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві на користь ТОВ «Горизонт Фіш» суму надмірно сплаченого податку на додану вартість в розмірі 67 828,75 (шістдесят сім тисяч вісімсот двадцять вісім гривень сімдесят п'ять копійок).

В іншій частині позову відмовити.

Відшкодувати ТОВ «Горизонт Фіш» (ЄДРПОУ 37783902, м. Київ, Георгія Кірпи, 2-А) витрати зі сплати судового збору в розмірі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп. за рахунок Державного бюджету України.

Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку і строки, встановлені ст.186 КАС України.

Суддя О.В. Кротюк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.10.2014
Оприлюднено07.10.2014
Номер документу40720728
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12120/14

Ухвала від 02.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 15.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Постанова від 17.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 19.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 06.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Постанова від 01.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 18.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні