Постанова
від 30.10.2008 по справі 2-а-204/2008
РОМЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                                                                               

                                                                                                                                                 

Справа   №  2-а-204 

/  2008 р

                                                                                 

П О С Т А Н О В А

                                                                         

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 

          30   

жовтня    2008  року Роменський міськрайонний суд

Сумської  області в складі:

 

 головуючого судді : Міленко М.П.

 при секретарі: Шаповаленко Н.І.

                                                                                              

                                                                                         

      розглянувши у вікритому судовому

засіданні в м. Ромни  

адміністративну  справу  за 

позовом  ОСОБА_1   до  

Управління  праці   та 

соціального  захисту  населення 

виконкому  Роменської  міськради 

про  визнання  дій 

неправомірними  та  відшкодування 

матеріальної   шкоди ,

завданої  при   виплаті 

грошової  допомоги  учаснику бойових дій   ,-

 

В С Т А Н О В И

В:

 

                04.08.

2008   року  ОСОБА_1  

звернувся   до   суду  

з   цією  позовною 

заявою  до  управління 

праці   та   соціального 

захисту  населення  виконкому 

Роменської  міськради,  посилаючись  

на  положення  Конституції 

України, Закону  України  « Про 

статус  ветеранів  війни, 

гарантії  їх   соціального 

захисту» , ст. ст. 2, 6-12,17,19,99, 104-106, 122, 158, 160-171  КАС  

України.  Позивач   являється 

учасником  бойових дій    і  

відповідно   до   ч. 5  

ст. 15  Закону   України 

№  3551-93р. від  22 

жовтня  1993р. щорічно  до 

5   травня   має  

отримувати  разову  грошову  

допомогу  у  розмірі  

п»яти   мінімальних   пенсій 

за  віком, але   в  2007 році  

йому  виплачено  280 грн.,  

а   в  2008 році - 

310 грн.  Недоплата  за 

2007- 2008 роки   складає  відповідно 

1770 грн. 30 коп.  та  2095 грн., 

а всього 3865 грн. 30 коп.

                У  судове   

засідання  позивач  не з»явився, 

надавши суду заяву  про розгляд

справи у його відсутність. 

               Відповідачем   не 

надані  заперечення проти

позову   і в судове  засідання його представник  не 

з»явився.

   

            Дослідженням   матеріалів  

справи  встановлено   обґрунтованість  заявлених 

вимог  і  необхідність  

їх   задоволення.

                Позивач   являється  

учасником   бойових  дій  (

а.8) ,  що   не 

заперечується  представником    відповідача.

                02.06.08  року  в

управлінні праці  та соціального захисту

населення виконкому Роменської міськради 

зареєстровано заяву  ОСОБА_1   про  

перерахування   йому   наданої 

одноразової   допомоги  до  5

травня  2007  та 2008 

років, відповідно  до рішень  Конституційного суду України  за 

ці   роки ( а. 9).

                27.06.

2008  року   листом 

начальника  Управління  праці  

та   соціального  захисту 

населення  виконкому  Роменської  

міськради   відмовлено  позивачеві 

в  задоволенні  вимог , 

з  посиланням   на  

бюджетне  законодавство  ( а. 10 ).

                Виплату  разової 

грошової   допомоги   в 

сумі   280  грн.  

позивач   отримав  через 

Роменське   відділення  ВАТ 

КБ   « Надра »    10  

квітня  2007   року, 

а  310  грн. 

-  9 квітня 2008 року. 

                Відповідно   до  

ст. 2  Закону  України 

« Про   статус   ветеранів  

війни,  гарантії  їх  

соціального  захисту «  № 3551-93 права   та 

пільги  для   ветеранів  

війни  і   членів  

їх  сімей, встановлені   раніше 

законодавством  України   і 

законодавством  колишнього  Союзу 

РСР,  не   можуть   

бути   скасовані   без 

їх  рівноцінної   заміни. 

Нормативні   акти  органів 

державної   влади   та  

органів   місцевого  самоврядування, які  обмежують 

права  і  пільги  

ветеранів війни,  передбачені  цим 

Законом, є  недійсними.

                Згідно   ч. 

2   ст.  19,  ч.

3  ст. 22 

Конституції  України,  положення  

якої   є  нормами 

прямої   дії,   органи 

державної   влади   та  

органи   місцевого   самоврядування,  їх  

посадові   особи  зобов'язані  

діяти   лише  на  

підставі,  в   межах  

та  у   спосіб, 

що  передбачені    Конституцією   та 

Законами  України.  При 

прийнятті   нових  Законів  

або     внесення  змін  

до  чинних   Законів 

не   допускається    звуження  

змісту   та  обсягу 

існуючих   Законів.

                Крім

того,  рішення   Конституційного  Суду  

України   від   9  

липня  2007  року 

№  6-пр/2007, опублікованим   в  «

Офіційному  віснику  України» 

від  27.07. 2007р.  № 52  

визнано  такими,   що  

не  відповідають  Конституції 

України  (  є 

неконституційними),  зокрема,  положення пункту 13  ст. 71 

Закону   України  « Про 

державний  бюджет  України 

на  2007 рік», яким   зупинено 

на  2007  рік  

дію   ч.  5 

статей  12, 13,14, 15  Закону 

України  « Про  статус  

ветеранів   війни, гарантії  їх 

соціального  захисту».

                Аналогічним   рішенням  

Конституційного  Суду  України 

№  10-рп  від  

22.05. 2008  року   визнано 

такими, що  не  відповідають  

Конституції  України ( є  неконституційними), зокрема,  положення 

п. 20  розділу  ІІ 

Закону  України  « Про 

державний   бюджет   України  

на 2008 рік»  в   п. 

3  ст.  12 

Закону   України « Про статус   ветеранів  

війни ,  гарантії  їх  

соціального  захисту»  підпунктом   

« б» , якої   встановлено,  що  

щорічно  до  5 

травня  учасником  бойових  

дій   виплачується   разова  

грошова   допомога  у 

розмірі , який  визначається  Кабінетом 

Міністрів   України  в  

межах  бюджетних  призначень, 

встановлених  законом  про 

Державний  бюджет    України.

                За   змістом  

ст.  17 -1  Закону 

від 22 жовтня 1993 року  №  3551 - XІІ  особи,  які не отримали  разової грошової  допомоги 

до 5 травня, мають право звернутись за нею   та отримати її  до 30 вересня 

відповідного року,  в якому

здійснюється виплата допомоги,  тому, як

вважає суд,  саме з цього часу слід  відраховувати річний процесуальний строк  звернення до суду  за цим 

позовом. 

                Дії  відповідача   слід 

визнати   протиправними  при 

нарахуванні  і  виплаті 

одноразової  допомоги   позивачу, як 

учаснику  війни, наданні  йому 

відмови  при  зверненні 

перерахування  наданої  грошової  

допомоги  за  2007- 2008 роки. При  цьому  

судом   такі дії  відповідача 

визнаються  протиправними  і   в

2007 році  при  виплаті 

одноразової допомоги 

позивачеві,   як   учаснику  

війни.  Відповідно до Рішення

Конституційного  Суду України   від 01.12. 2004 року № 20- рп. / 2004  положення  

ст.  44   Закону України « Про   Державний 

бюджет України на 2004 рік»,  якою

встановлено,  що  у 2004 році 

виплата  щорічної  разової допомоги  відповідно до Закону України  « Про 

статус ветеранів   війни,

гарантії  їх соціального   захисту »  

здійснюється   в розмірі,  меншому  

ніж  3  мінімальних 

пенсій  за  віком, 

визнано  не  конституційним. Аналіз  цього рішення 

Конституційного Суду України 

свідчать про те,  що  Верховна рада України ,  приймаючи Закон України « Про державний

бюджет  України на 2007 рік» ,  знову 

обмежує соціальне право  

громадян, закріплене Законом України « Про статус ветеранів війни,

гарантії їх соціального захисту »  на   отримання разової грошової допомоги до 5

травня  при наявності рішення

Конституційного Суду України   з  аналогічного 

питання.             

                Відповідно   до  

розрахунку  сума  заборгованості  за 

2007  рік  становить 

:  410 грн. 06 коп.  ( розмір встановленої  законодавством  мінімальної  

пенсії  за  віком 

) х  5 = 2050 грн.  30 коп. - 

280 грн.  ( отримана  сума  

позивачем ) =  1770 грн. 30 коп.

                З   1  

квітня  2008  року 

мінімальна  пенсія  за 

віком  складає  481 

грн. х  5  = 

2405  грн.  - 

310  грн.   ( отримана 

сума)  =   2095 грн.

                Всього   підлягає  

до  стягнення  недоотримана  

сума   3865 грн. 30 коп.  ( 1710 грн. 30 коп. + 2095 грн. ).

              Судом  розглядаються   справи  

в   межах  заявлених  

вимог   відповідно   до 

ст. 11 КАС  України.

              При   винесенні  

цієї   постанови   судом 

враховуються    постанова  Вищого 

адміністративного суду України 

від 19 червня 2007 року  при  перегляді  

постанови  Комунарського   районного суду  м. Запоріжжя  

від 03.02. 2006 року,  ухвала  Харківського 

апеляційного адміністративного суду  

по справі  №  22 -а- 5359/ 08,  розглянута 

у вересні 2008 року  по  аналогічних спорах. 

 

 

                На  підставі  

викладеного, керуючись ст. ст. 3,6,8,19,21,22,55,56,64,152

Конституції  України, ст. ст. 2,12,15,

17-1, 22  Закону  України 

« Про  статус  ветеранів 

війни,  гарантії  їх 

соціального  захисту», ст. ст.

6,8,9,17,19,105,106,122, 158-163 КАС 

України  суд ,-      

 

                                                                                 

П О С Т А Н О В И В:

             

                Визнати   протиправними   дії 

Управління  праці  та  соціального  захисту 

населення  виконкому  Роменської  

міськради  Сумської області  по 

застосуванню  при  виплаті  

грошової   допомоги  за 

2007 - 2008 роки,  положень   Законів 

про  бюджет,  які 

обмежують   обсяг   права   

позивача  на   разову 

грошову  допомогу,  встановлену 

Законом  України  « Про 

статус  ветеранів   війни, гарантії  їх 

соціального  захисту»  відносно учасника   бойових 

дій ОСОБА_1. 

                 Стягнути  

з  Управління   праці 

та  соціального  захисту 

населення  виконкому  Роменської 

міськради  Сумської  області 

на   користь  ОСОБА_1 

недоплачену разову  грошову   допомогу   

учаснику  бойових   дій  

за  2007  рік  

в  сумі   1770 грн. 30 

коп.  та  2008 

рік  -   2095 грн. , 

а  всього   3865 грн. 30 коп.   

               Постанова може бути оскаржена в

Харківський апеляційний адміністративний суд 

через Роменський міськрайонний суд шляхом подачі заяви про апеляційне

оскарження протягом 10 днів з дня  проголошення  постанови  та подачі протягом 20 днів після подання заяви

про апеляційне оскарження апеляційної скарги 

з подачею її копії до суду апеляційної інстанції або без попереднього

подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,

встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження і набирає законної

сили після закінчення строків на апеляційне оскарження.

 

 

 

                   СУДДЯ: підпис...

              КОПІЯ ВІРНА:

 

              СУДДЯ РОМЕНСЬКОГО

              МІСЬКРАЙОННОГО  СУДУ                                                                                               

М.П.МІЛЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СудРоменський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення30.10.2008
Оприлюднено27.07.2009
Номер документу4118057
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-204/2008

Ухвала від 13.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 06.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 20.11.2009

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Амєлін С.Є.

Постанова від 04.11.2008

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Кравець О.А.

Постанова від 19.11.2008

Адміністративне

Березнегуватський районний суд Миколаївської області

Молчанов О.Г.

Постанова від 27.11.2008

Адміністративне

Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області

Чаус Л.В.

Ухвала від 14.11.2008

Адміністративне

Березанський районний суд Миколаївської області

Старчеус О. П.

Постанова від 21.05.2008

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Постанова від 17.10.2008

Адміністративне

Голопристанський районний суд Херсонської області

Циганій С.І.

Постанова від 30.10.2008

Адміністративне

Роменський міськрайонний суд Сумської області

Міленко М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні