Постанова
від 19.11.2008 по справі 2-а-204/2008
БЕРЕЗНЕГУВАТСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-204/2008р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 листопада 2008 року Березн егуватський районний суд Мик олаївської області в складі:

головуючого судді Молчан ова О. Г.

при секретарі Білій О.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у смт. Березнегувате адмініс тративний позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Березнегуватськом у районі Миколаївської облас ті про стягнення недоплачено ї щомісячної державної соціа льної допомоги "Дітям війни", -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про стягнення недоплаченої щомісячної дер жавної соціальної допомоги " Дітям війни", в позові зазначи в, що на підставі Закону Украї ни від 18 листопада 2004 року № 2195-IV " П ро соціальний захист дітей в ійни" він являється дитиною в ійни. На думку позивача безді яльність відповідача поляга є в невиконанні положень ста тті 6 вищевказаного Закону, а с аме непідвищенню йому з 1 січн я 2006 року пенсії до 30 %.Позивач пр осить суд поновити пропущени й з поважних причин строк зве рнення до суду за захистом св ого права, зобов' язати відп овідача виплатити недоплаче ну, як дитині війни, державну с оціальну допомогу в розмірі 2733 грн.30 коп., а також покласти на відповідача судові витрати.

В судове засідання позивач ка не з' явилась, подала заяв у про розгляд справи без її уч асті, позов підтримує.

Представник відповідача- В олинець М. В.- в судове засідан ня не з' явилась, подала заяв у про розгляд справи за її від сутності, позов не визнала, пр осить суд в задоволенні позо ву відмовити, посилаючись на те, що на даний час відсутній механізм реалізації права по зивача на нарахування і випл ату йому спірного підвищення пенсії оскільки визначений Законом України "Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування" розмір мін імальної пенсії за віком дан их правовідносин не стосуєть ся. Крім того, позивачем поруш ений строк для звернення до с уду за захистом своїх прав, пе редбачений ст. 99 КАС України.

Суд, з' ясувавши обставин и справи та перевіривши нада ні докази, приходить до сліду ючого. Позивач отримує пенсі ю за віком, на нього розповсюд жується дія Закону України "П ро соціальний захист дітей в ійни". Згідно ст. 6 вказаного За кону (відповідно до редакції статті чинної на час розгляд у і вирішення справи) дітям ві йни пенсії, або щомісячне дов ічне грошове утримання чи де ржавна соціальна допомога, щ о виплачується замість пенсі ї, підвищуються на 30 % мінімаль ної пенсії за віком.

Мінімальний розмір пенсії за віком встановлений ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загально обов' язкове державне пенсі йне страхування" від 9 липня 2003 року і дорівнює прожитковому мінімуму для осіб, які втрати ли працездатність. Відповідн о до ч. 1 ст. 62 Закону України " Про державний бюджет України на 2007 рік" від 19 грудня 2006 року, прож итковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, за тверджено: з 1 січня - 380 грн., з 1 кв ітня - 406 грн., з 1 жовтня - 411 грн.Час тиною 3 цієї ж норми у редакції Закону України від 15 березня 2007 року № 749-V встановлено, що для визначення мінімального роз міру пенсії за віком відпові дно до абзацу першого частин и першої ст. 28 Закону України " П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування" з 1 квітня та з 1 жовтня 2007 року за стосовується прожитковий мі німум для осіб, які втратили п рацездатність, визначений аб зацом п' ятим частини першої зазначеної статті, збільшен ий на 1 %. Таким чином розрахунк овий мінімальний розмір пенс ії за віком складав: з 1 квітня 2007 року - 410, 06 грн. (406 х 1, 01), а з 1 жовтня 2007 року - 415 грн. 11коп. (411 x 1, 01).

Пунктом 12 ст. 71 Закону Україн и "Про державний бюджет Украї нина 2007 рік" дію ст. 6 Закону Укра їни " Про соціальний захист ді тей війни" на 2007 рік було зупине ню з урахуванням ст. 111 того ж За кону, якою обмежено коло суб' єктів підвищення пенсії, а та кож встановлені інші його но рми.

Відповідно до статей 8, 22, 46 Кон ституції України, що має найв ищу юридичну силу, громадяни України мають право на соціа льний захист у випадках, пере дбачених законом. При прийня тті нових законів або внесен ні змін до чинних законів не д опускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і сво бод.

За рішеннями Конституційн ого Суду України, що мають пре юдиціальне значення для суді в загальної юрисдикції при р озгляді позовів за правовідн осинами внаслідок дій і поло жень статей законів, що визна ні неконституційними, від 9 ли пня 2007 року № 6-рп/2007 та від 22 травн я 2008 року № 10-рп/2008, визнано такими , що не відповідають Конститу ції України ( є неконституцій ними) положення п.12 ст. 71 Закону України "Про Державний бюдже т України на 2007 рік", якою зупин ено на 2007 рік дію ст. 6 Закону Укр аїни "Про соціальний захист д ітей війни"та аналогічних по ложень Закону України"Про Де ржавний бюджет України на 2008 р ік", які означені виплати скор отили від загально визначено го розміру.

Відповідно до СТ. 55 Конститу ції України права і свободи л юдини і громадянина захищают ься судом. Кожному гарантуєт ься право на оскарження в суд і рішень, дій чи бездіяльност і органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, посадових чи службових о сіб.

Згідно ч. 1 ст. 17 Закону Україн и " Про виконання рішень та зас тосування практики Європейс ького суду з прав людини", суди України, при розгляді справ, з астосовують Конвенцію про за хист прав людини і основопол ожних свобод та Протоколи до неї, а також практику Європей ського суду - як джерело права . Відповідно до ст. 1 Протоколу № 1 до вказаної Конвенції, кож на фізична особа має право ми рно володіти своїм майном. Ні хто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в і нтересах суспільства і на ум овах, передбачених законом і загальними принципами міжна родного права. Борги розгляд аються у сенсі поняття "власн ості", яке міститься у ч. 1 ст. 1 Пр отоколу № 1 до Конвенції, і яке не обмежене власністю на фіз ичні речі та залежить від фор мальної класифікації у націо нальному законодавстві, борг и, що становлять майно, можуть також розглядатись як "майно ві права" і, таким чином, як вла сність.

Європейський суд з прав люд ини при розгляді справи "Качк о проти України" зауважив, що в межах свободи дій держави ви значати які надбавки виплачу вати своїм робітникам з держ авного бюджету. Держава може вводити, припиняти чи закінч ити виплату таких надбавок, в носячи відповідні зміни в за конодавство.Однак, якщо чинн е правове положення передбач ає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги, необхі дні для цього, органи влади не можуть свідомо відмовляти у цих випадках, доки відповідн і положення є чинними. У зв' я зку з цим Європейський суд не прийняв до уваги позицію Уря ду України про колізію двох н ормативних актів-Закону Укра їни, відповідно якому встано влені надбавки з бюджету і як ий є діючим, та Закону України "Про державний бюджет" на відп овідний рік. Європейський су д не прийняв аргумент Уряду У країни щодо бюджетних асигну вань, поскільки органи держа вної влади не можуть посилат ись на відсутність коштів, як на причину невиконання свої х обов' язків.

Невиконання державою (в ос обі Пенсійного Фонду України ) своїх соціальних зобов' яз ань щодо окремих громадян ст авить їх у нерівні умови, підр иває принцип довіри громадян ина до держави і закономірно призводить до порушення при нципів соціальної справедли вості. Законами України "Про Д ержавний бюджет України на 2007 рік" та "Про державний Бюджет України на 2008 рік" безпідставн о скасовано і зменшено відпо відно обсяг соціальної пільг и, виплата якої передбачена і ншим чинним Законом України, а саме Законом України "Про со ціальний захист дітей війни" .

З вищезазначених підстав суд частково приймає запереч ення відповідача проти позов у.

Суд приходить до висновку, щ о строки звернення позивача до суду за захистом своїх пра в за 2006 рік, пропущені без поваж них причин, а за 2007 рік - з поважн их причин.

При таких обставинах суд вв ажає, що адміністративний по зов ОСОБА_1 підлягає задов оленню частково на підставі ст. 6 Закону України " Про соціа льний захист дітей війни", ст. 28 Закону України " Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування", рішення Ко нституційного Суду України в ід 9.07.2007 року № 6-рп/2007.

Керуючись ст. ст. 10, 11, 70, 71, 99, 100, 159, 160-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати неповажною прич ину пропуску ОСОБА_1 строк у звернення до суду за захист ом своїх прав за 2006 рік і в поно вленні зазначеного строку ві дмовити.

Визнати поважною причину п ропуску ОСОБА_1 строку зве рнення до суду за захистом св оїх прав за 2007 рік і зазначений строк поновити.

Адміністративний позов О СОБА_1 задовольнити частков о. Визнати неправомірною без діяльність Управління Пенсі йного Фонду України в Березн егуватському районі Миколаї вської області, яка виразила сь в невиплаті позивачу з 9 лип ня 2007 року підвищення розміру пенсії за віком в розмірі 30 % мі німальної пенсії відповідно до ст. 6 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни".

Зобов' язати Управління П енсійного Фонду України в Бе резнегуватсьму районі Микол аївської області здійснити н арахування та виплату ОСОБ А_1 додаткової соціальної г арантії відповідно до ст. 6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни" з 9 липня 2007 р оку по 31 грудня 2007 року.

В остальній частині позовн их вимог - відмовити.

На постанову може бути пода на апеляційна скарга до Одес ького апеляційного адмініст ративного суду шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголо шення постанови заяви про ап еляційне оскарження і поданн ям після цього протягом 20 днів апеляційної скарги через су д першої інстанції, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції, або в порядку ч.5 ст . 186 КАС України.

СудБерезнегуватський районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення19.11.2008
Оприлюднено27.09.2010
Номер документу8941156
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-204/2008

Ухвала від 13.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 06.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 20.11.2009

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Амєлін С.Є.

Постанова від 04.11.2008

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Кравець О.А.

Постанова від 19.11.2008

Адміністративне

Березнегуватський районний суд Миколаївської області

Молчанов О.Г.

Постанова від 27.11.2008

Адміністративне

Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області

Чаус Л.В.

Ухвала від 14.11.2008

Адміністративне

Березанський районний суд Миколаївської області

Старчеус О. П.

Постанова від 21.05.2008

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Постанова від 17.10.2008

Адміністративне

Голопристанський районний суд Херсонської області

Циганій С.І.

Постанова від 30.10.2008

Адміністративне

Роменський міськрайонний суд Сумської області

Міленко М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні